herkuttelu raskaana

  • Viestiketjun aloittaja anni
  • Ensimmäinen viesti
joanna
kahden edestä ei kannata syödä,koska se kaikki jää sulle kun oot synnyttänyt. onko sitten kivaa olla 15kg isompi? tottakai herkuttelu on sallittua,kunhan ei käsistä karkaa. jos on diabetes (raskaus) niin ei herkutella kannata. loppuvaiheessa kaikki suolainen kannattaa jättää pois,koska turvotusta tulee ilman sitäkin. mulla ainakin yks sipsipussi,pieni,toi lisää turvotusta 3kg!
 
kaisa
Alkuperäinen kirjoittaja anni:
kuinka paljon olette herkutelleet raskaana karkeilla, sipseillä yms.
onko ne sipsit kauhean epäterveellisiä, siis syntymättömälle lapselle.? Äskön tuli vähä herkuteltua ja nyt vähä harmittaa, voiko aiheuttaa jotain vauvalle?!
Mä oon syöny herkkuja ihan normaalisti. Ei kannata rueta ylihysteeriseksi. Normaali suolan käyttö + muut herkut on ihan ok. Kyllä ne sitten neuvolassa komentaa, jos joitakin ruoka-aineita tulee välttää jonkun arvon ollessa koholla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
kahden edestä ei kannata syödä,koska se kaikki jää sulle kun oot synnyttänyt. onko sitten kivaa olla 15kg isompi? tottakai herkuttelu on sallittua,kunhan ei käsistä karkaa. jos on diabetes (raskaus) niin ei herkutella kannata. loppuvaiheessa kaikki suolainen kannattaa jättää pois,koska turvotusta tulee ilman sitäkin. mulla ainakin yks sipsipussi,pieni,toi lisää turvotusta 3kg!
Mikä siinä on vaikea edelleen ymmärtää että ihmiset on erillaisia? Jos mulle ois jäänyt 15kg niin oisin ollut 57kg/164cm ja mun bmi ois ollut hurjat 21.
Joo ja vastaus kysymykseesi, ois ollut kiva, ei ois haitannut yhtään.
Ja mulla ei oo kyllä koskaan ollut turvotuksia.
 
Hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200807027886426_tr.shtml
tÄmähän ei liity tähän keskusteluun millään lailla!! niin EPÄTERVEELLISESTI syvien äidit, mutta se että jos myös syöt herkkuja ja myös terveellisesti on ihan eriasia tai se että syöt silloin tällöin jotai roskaruokaa herkkuja tms.

ja tuossa artikkelissa puhuttiiin lihavista odottajista!!
On siinä kyllä totuuden siemen. Miksi ihmeessä ihmiset juuri raskaana ollessaan alkavat mättä järkyttäviä määriä suolaa ja sokeria? Ne eivät ole KOSKAAN hyväksi, eivät äidille eivätkä vauvalle. Tästä ei mua kukaan saa muuttamaan mieltään vaikka kuinka moni täällä kirjoittaisi kuinka on terve vauva tullut vaikka herkuttelin kaikella epäterveellisellä. Mä en ainakaan halua antaa vauvan elämän rakennusaineksiksi suolaa, prosessoitua ruokaa, sokeria, väriaineita ja lisäaineita (jotka on myrkkyä aikuisellekin). Mä päinvastoin aloin syödä terveellisemmin raskausaikana. Syön kaikkea mahdollista luomuna ja paljon vihanneksia.
 
joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200807027886426_tr.shtml
tÄmähän ei liity tähän keskusteluun millään lailla!! niin EPÄTERVEELLISESTI syvien äidit, mutta se että jos myös syöt herkkuja ja myös terveellisesti on ihan eriasia tai se että syöt silloin tällöin jotai roskaruokaa herkkuja tms.

ja tuossa artikkelissa puhuttiiin lihavista odottajista!!
On siinä kyllä totuuden siemen. Miksi ihmeessä ihmiset juuri raskaana ollessaan alkavat mättä järkyttäviä määriä suolaa ja sokeria? Ne eivät ole KOSKAAN hyväksi, eivät äidille eivätkä vauvalle. Tästä ei mua kukaan saa muuttamaan mieltään vaikka kuinka moni täällä kirjoittaisi kuinka on terve vauva tullut vaikka herkuttelin kaikella epäterveellisellä. Mä en ainakaan halua antaa vauvan elämän rakennusaineksiksi suolaa, prosessoitua ruokaa, sokeria, väriaineita ja lisäaineita (jotka on myrkkyä aikuisellekin). Mä päinvastoin aloin syödä terveellisemmin raskausaikana. Syön kaikkea mahdollista luomuna ja paljon vihanneksia.
niin mutta jos silloin tällöin herkuttelet siitä ei mitään haittaa ole kun muuten syö terveellisesti. TAJUATKO??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
http://www.iltalehti.fi/terveys/200807027886426_tr.shtml
tÄmähän ei liity tähän keskusteluun millään lailla!! niin EPÄTERVEELLISESTI syvien äidit, mutta se että jos myös syöt herkkuja ja myös terveellisesti on ihan eriasia tai se että syöt silloin tällöin jotai roskaruokaa herkkuja tms.

ja tuossa artikkelissa puhuttiiin lihavista odottajista!!
On siinä kyllä totuuden siemen. Miksi ihmeessä ihmiset juuri raskaana ollessaan alkavat mättä järkyttäviä määriä suolaa ja sokeria? Ne eivät ole KOSKAAN hyväksi, eivät äidille eivätkä vauvalle. Tästä ei mua kukaan saa muuttamaan mieltään vaikka kuinka moni täällä kirjoittaisi kuinka on terve vauva tullut vaikka herkuttelin kaikella epäterveellisellä. Mä en ainakaan halua antaa vauvan elämän rakennusaineksiksi suolaa, prosessoitua ruokaa, sokeria, väriaineita ja lisäaineita (jotka on myrkkyä aikuisellekin). Mä päinvastoin aloin syödä terveellisemmin raskausaikana. Syön kaikkea mahdollista luomuna ja paljon vihanneksia.
niin mutta jos silloin tällöin herkuttelet siitä ei mitään haittaa ole kun muuten syö terveellisesti. TAJUATKO??
Mutta kun se ei VARMUUDELLA tee hyvää ja vain mahdollisesti ei aiheuta mitään ongelmaa, niin miksi ottaa riskiä?
 
Ragazza
Tossa artikkelissahan puhutaan ihan sikinsokin ylipainoisten äitien lapsista ja huonoa ruokavaliota noudattavien äitien lapsista. Ei ylipainoinen äiti välttämättä ole huonolla ruokavaliolla. Kyse voi olla siitä että syö terveellistä ja monipuolista ruokaa enemmän kuin kuluttaa tai sitten niinkin, että ylipaino johtuu entisestä huonosta ruokavaliosta, joka korjataan raskauden aikana. Omituinen artikkeli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ragazza:
Tossa artikkelissahan puhutaan ihan sikinsokin ylipainoisten äitien lapsista ja huonoa ruokavaliota noudattavien äitien lapsista. Ei ylipainoinen äiti välttämättä ole huonolla ruokavaliolla. Kyse voi olla siitä että syö terveellistä ja monipuolista ruokaa enemmän kuin kuluttaa tai sitten niinkin, että ylipaino johtuu entisestä huonosta ruokavaliosta, joka korjataan raskauden aikana. Omituinen artikkeli.
Mutta onhan se jo ihan maalaisjärjelle selvää, että epäterveellinen ruokavalio ei ole hyväksi niin äidille kuin lapsellekaan. Samoin ylipaino ei ole koskaan hyväski, mistä se sitten johtuukin.
 
Ragazza
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ragazza:
Tossa artikkelissahan puhutaan ihan sikinsokin ylipainoisten äitien lapsista ja huonoa ruokavaliota noudattavien äitien lapsista. Ei ylipainoinen äiti välttämättä ole huonolla ruokavaliolla. Kyse voi olla siitä että syö terveellistä ja monipuolista ruokaa enemmän kuin kuluttaa tai sitten niinkin, että ylipaino johtuu entisestä huonosta ruokavaliosta, joka korjataan raskauden aikana. Omituinen artikkeli.
Mutta onhan se jo ihan maalaisjärjelle selvää, että epäterveellinen ruokavalio ei ole hyväksi niin äidille kuin lapsellekaan. Samoin ylipaino ei ole koskaan hyväski, mistä se sitten johtuukin.
Joo, se on toki ihan selvää! Ihmettelin vaan tuota artikkelia. Vaikuttaa aika tasottomalta enkä ottaisi sitä mitenkään perustaksi tai faktamateriaaliksi keskustelulle. Mun mielestäni on myös selvää, että vaikka on ylipainoinen niin kannattaa kuitenkin syödä terveellisesti edes raskauden aikana. Olettaisin sen parantavan lapsenkin terveyttä, vaikka tuossa artikkelissa siis puhuttiin ikäänkuin ylipainoinen äiti = huono ruokavalio raskauden aikana.

 
nainen
Mun kaveri odotti viime kesänä vauvaa.se söi liikaa kaikkee suolasta ni se vauva kuoli sinne kohtuu ja se oli 5:dennellä kuulla....harmittaa!!!!!!!!!!!VAROTAN LIIKA SUOLASESTA JA MAKEASTA!!!!!!TIETENKIN SAA SYÖDÄ MUT EI AINA!!!!=)
 
sdf
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Mun kaveri odotti viime kesänä vauvaa.se söi liikaa kaikkee suolasta ni se vauva kuoli sinne kohtuu ja se oli 5:dennellä kuulla....harmittaa!!!!!!!!!!!VAROTAN LIIKA SUOLASESTA JA MAKEASTA!!!!!!TIETENKIN SAA SYÖDÄ MUT EI AINA!!!!=)
Hmm. Ei ku joo alko kouluissa vkl.
 
eerski
Ku äiti voi hyvin niin voi lapsikin :) kohtuus kaikessa tietysti silti! saa ja pitäähän välillä herkutella kunhan ei unohda sitä normaalia ja terveellistä ruokavalioonsa.. tosin kuka sitä ny mäkkäri linjalla pitkälle pystyiskään pötkiin!
 
syanidisuolaako?
Alkuperäinen kirjoittaja nainen:
Mun kaveri odotti viime kesänä vauvaa.se söi liikaa kaikkee suolasta ni se vauva kuoli sinne kohtuu ja se oli 5:dennellä kuulla....harmittaa!!!!!!!!!!!VAROTAN LIIKA SUOLASESTA
Niin, suolassa ei sais olla lisäaineita eikä syanidia, joka on pakkuuntumisenestoainetta, eikä lue tuoteselosteessakaan, kun sitä on niin vähän, et ei tarvi merkata, mut E536 yskittää ainakin minua kamalasti, enkä siksi voi sellaista suolaa käyttää:
http://www.biomi.org/biologia/ymparistomyrkyt/#4

 
Minulla on aina ollut matala verenpaine ja raskauden aikana se vaan laskee lisää. Niinpä olen suosiolla syönyt salmiakkia, lakua ja suolaisia naposteltavia. Ja paljon myös suklaata sekä leivoksia ;)

Nyt odotan toista ja ajattelin vähän hillitä herkuttelunhimoa, esikoista odottaessani lihoin 25kg ja siitä jäi kroppaan puolet. Nyt jos ei ihan noin paljon lihoisi ja korjaisi ruokavaliota imettäessä niin saisi varmaan kilot hyvin pois. En aio kuitenkaan stressata ruuasta tai kiduttaa itseäni herkuttomuudella.
 
Mitä v*ttua
Niin just joo,suolassahan on pieni määrä SYANIDIA, tosin niin vähän ettei sitä tarvitse erikseen ilmoittaa..Luulempa että sua hihhuli yskittää joku ihan muu kuin niinkin myrkyllinen asia kuin RUOKASUOLA... :p
 

Yhteistyössä