Herbalife & raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Madre
  • Ensimmäinen viesti
Madre
Törmäsin eilen Herbalife-kauppiaaseen. Oli ilmainen rasvaprosentin mittaus ja tuli puhetta proteiinin tarpeesta. Sanoin olevani raskaana ja kasvissyöjä. Hän sanoi että mun kannattaisi käyttää proteiinijauhetta ravintolisänä. Itsekin hän oli raskaana olessaan syönyt ja oli hyviä kokemuksia.
Olen näiden kaupustelijoiden suhteen hyvin varauksellinen mutta nyt mietin että olisko proteiinilisä hyvästä kun en saa aina aikaiseksi syödä tarvittavaa määrää. Onko herbalife-jauheissa lisäaineita? Onko kukaan käyttänyt? En halua ottaa mitään riskejä. Olen jatkuvasti hyvin väsynyt, en tiedä johtuuko proteiinin puutteesta vai mistä.

entinen käyttäjä
En tiedä tuosta proteiinijauheesta, mutta ainakin niissä pirtelöissä ja proteiinipatukoissa on hurjat määrät vitamiineja, myös A:ta, joten en usko että niitä kannattaa syödä päivittäin, varsinkaan ateriankorvikkeena. Mun ymmärtääkseni ihan normaalista ruokavaliosta saatava proteiinimäärä on ihan riittävä raskaana ollessa. Yleensä ihmiset tuppaavat syömään jopa liikaa, kuin liian vähän proteiinia päivässä. En siksi ihan ymmärrä tuota suositusta että pitäisi vielä ekstraa syödä purkista.. Itse söin herbalifea kuuriluontoisesti laihiksella puolisen vuotta sitten. Raskauden aiheuttama väsymys harvemmin johtuu proteiinin puutteesta. Ennemmin epäilisin jotain vitamiinien puutosta.

Proteiinit! :)
ööö. Kasvissyöjillä voi hyvinkin kuitenkin olla proteiinin puutosta. Priteiinin saanti on tärkeää vauvalle. Ihmisen elimistö ei pysty muodostamaan kaikkia valkuaisneita, vaan osa tulee hankkia ravinnosta. Proteiinit ovat elimistön rakennepalikoita.

Kasvissyöjän äitee
Hei!
En tiedä millaista ruokaa laittelet, mutta ystäväni käytti paljon erilaisia soijarouheita/suikaleita yms odotusaikanaan, niissähän on runsaasti protskuja ja valkuaisaineita. Syöthän jotain monivitaamiini valmistetta (Multitabs odottaville on tosi hyvä!)
Nyt olen hieman paremmin itsekkin tutustunut kasvisruokaan kun tyttäreni on myös tällaisella ruokavaliolla, allergioiden takia. Kalaa saa välillä syödä, muttei muuta lihaa (eläinten rehujen takia) on se aikamoista laskemista että saa tarvittavat määrät proteiineja ja hiilareita ja valkuaisaineita.

Onnellista odotusta!
Ps. väsymys voi olla myös matalan hemoglobiinin oire, tai sitten vain alkuraskauden oire :)

Herbalife
Keskustele lääkärisi kanssa ennen kuin aloitat syömään mitään outoja lisäravinnevalmisteita. Itse en suosittele, sillä ko.valmisteessa on käytetty sellaisia yrttejä jotka kiihdyttävät kilpirauhasen toimintaa liikaa ja ovat joillekin ihmisille aiheuttaneet jopa vakavia ongelmia.

Ei kannata...
käyttää. Kyselin asiaa niin lääkäriltä kuin apteekistakin ja vastaus oli aivan sama. Samoin erään tutun ravitsemusterapeutin vastaus. Ei missään nimessä. Ennemmin pyydät lähetteen neuvolasta ravitsemusterapeutille ja käytte ruokavaliosi läpi turvallisin, tunnetuin konstein. Joka tapauksessa saa syödä Multitabsin raskausvalmistetta ja rautaa. Rautaakin vasta ekan kolmanneksen jälkeen ellei lääkäri toisin määrää.

Madre
Ohhoh, mulla onkin kilpparin vajaatoiminta että senkin takia haluan olla tarkka. Olen vain kiinnostunut millä saisin vauvalle mahdollisimman hyvät vitamiinit sun muut sillä minulla on kaksi pitkälle edennyttä raskautta mennyt kesken. Jos ne on jotain lisäainepommeja niin en varmasti syö. En tykkää kauheasti syödä soijarouheita sun muuta mutta pitää syödä enemmän munia ja rahkaa ym.mistä sais proteiineja. (En ole vegaani, kalaakin syön silloin tällöin).
Ois vaan kiva jos ois joku turvallinen ja luonnonmukainen proteiini/hivenainevalmiste mistä saisi kaikki tarvittavat vitamiinit. Se myyjä puhui niin hyvää tuotteesta että aloin uskoa. Tietysti kun kerta myy sitä. Nimi "herbalife" vaan heti särähti korvaan, mieleen tulivat juuri nämä esanssisen makuiset laihdutusjuomat. :)

Olen kuullut..
..sellaistakin, että dialyysilääkärit ovat epävirallisesti tutkineet Herbalifen mahdollisia vaikutuksia maksaan ja munuaisiin. Kuulemma aikasta paljon on ko. tavan käyttäjiä potilaina. Sen verran ovat tutkimuksissaan vissiin edenneet, ettei Herba sisällä mitään kovin terveellistä ihmiselle.

Olen joskus kuullut ravintoalan expertiltä, ettei kannattaisi aloittaa ensimmäisenä myöskään vitamiinipillereiden napsimista, vaan pitäisi yrittää saada vitamiinit normaalista ravinnosta. Ihmisen elimistö alkaa pillereiden myötä "laiskaksi" eikä enää osaa hyödyntää ravinnosta saatavia vitamiineja. Mun korvaan kuulostaa järkevälle, tiedä sitten pitääkö paikkaansa.

2. raskaus ja KÄYTÄN!
Siis ymmärrättehän että kyse on RUUASTA!!!! Hyvänen aika sentään, jos tuotteita ei saisi käyttää raskauden aikana, se myös lukisi purkin kyljessä. Mitään semmoista niissä ei kuitenkaan lue. Sen verran tarkka on tämä Suomen elintarvike- ja pakkauslaki! Tuotteet ovat 27 vuotta vanhoja, ja TODELLA TUTKITTUJA (tutkitaan ja kehitetään koko ajan) . Ne eivät aiheuta KENELLEKÄÄN mitään pahaa.

Itse käytin tuotteita ensimmäisen raskauden aikana, ja käytän nyt toisenkin. Esikoista odottaessa olo oli mitä mainion. Minä ainakin haluan turvata vauvalleni parasta ravintoa, ja siksi käytän lähes kaikkia tuotteita. Proteiinijuoma menee joka aamu aamupalaksi! :) Ja missään vaiheessa minä en ole käyttänyt (kuten en tietysti nytkään) tuotteita laihdutukseen vaan hyvinvointiin, eli en tietoisesti korvaa mitään aterioita.

Miettikää nyt; olisiko maailmassa n.70milj. päivittäistä tuotekäyttäjää ja kasvu nousisi koko ajan jos ne aiheuttaisivat jollekin jotain pahaa?!

Joten, ihan huoletta voit syödä proteiinipirtelöitä! Tosin, en usko että väsymyksesi johtuu proteiinintarpeesta.

Ja se, mitä jotkut lääkärit tai apteekkarit sanoo... He EIVÄT tiedä TUOTTEISTA yhtään mitään! Silloin on helppo sanoa, että älä varmuuden vuoksi käytä, kun eivät tiedä tuotteista mitään. Ja heidän tehtävähän on myydä lääkkeitä, ei hyvää ravintoa.... Tiedän nimittäin lähipiirissä kaksikin lääkäriä, jotka ITSE käyttävät tuotteita ja ovat elämänsä kunnossa ja todella tyytyväisiä.

lisäys edelliseen...
Alkuperäinen kirjoittaja entinen käyttäjä:
En tiedä tuosta proteiinijauheesta, mutta ainakin niissä pirtelöissä ja proteiinipatukoissa on hurjat määrät vitamiineja, myös A:ta, joten en usko että niitä kannattaa syödä päivittäin, varsinkaan ateriankorvikkeena.
Proteiinipatukat eivät sisällä A-vitamiinia. Luin juuri paketin kyljestä.

ja tässä myyjä...
Alkuperäinen kirjoittaja 2. raskaus ja KÄYTÄN!:
Siis ymmärrättehän että kyse on RUUASTA!!!! Hyvänen aika sentään, jos tuotteita ei saisi käyttää raskauden aikana, se myös lukisi purkin kyljessä. Mitään semmoista niissä ei kuitenkaan lue. Sen verran tarkka on tämä Suomen elintarvike- ja pakkauslaki! Tuotteet ovat 27 vuotta vanhoja, ja TODELLA TUTKITTUJA (tutkitaan ja kehitetään koko ajan) . Ne eivät aiheuta KENELLEKÄÄN mitään pahaa.

Itse käytin tuotteita ensimmäisen raskauden aikana, ja käytän nyt toisenkin. Esikoista odottaessa olo oli mitä mainion. Minä ainakin haluan turvata vauvalleni parasta ravintoa, ja siksi käytän lähes kaikkia tuotteita. Proteiinijuoma menee joka aamu aamupalaksi! :) Ja missään vaiheessa minä en ole käyttänyt (kuten en tietysti nytkään) tuotteita laihdutukseen vaan hyvinvointiin, eli en tietoisesti korvaa mitään aterioita.

Miettikää nyt; olisiko maailmassa n.70milj. päivittäistä tuotekäyttäjää ja kasvu nousisi koko ajan jos ne aiheuttaisivat jollekin jotain pahaa?!

Joten, ihan huoletta voit syödä proteiinipirtelöitä! Tosin, en usko että väsymyksesi johtuu proteiinintarpeesta.

Ja se, mitä jotkut lääkärit tai apteekkarit sanoo... He EIVÄT tiedä TUOTTEISTA yhtään mitään! Silloin on helppo sanoa, että älä varmuuden vuoksi käytä, kun eivät tiedä tuotteista mitään. Ja heidän tehtävähän on myydä lääkkeitä, ei hyvää ravintoa.... Tiedän nimittäin lähipiirissä kaksikin lääkäriä, jotka ITSE käyttävät tuotteita ja ovat elämänsä kunnossa ja todella tyytyväisiä.

On kyllä niin suoraa myyntipuhetta, että älkää nyt ainakaan tätä uskoko. Teksti täynnä näitä "tyhjiä väittämiä", joita kaikki kuluttajasuojan edustajat kehottavat ihmiset aina kyseenalaistamaan ja tällaisilla väittämillä myytävien tuotteiden ostoa välttämään. Puuttuu enää Pirkko 27 v. Vantaalta ennen ja jälkeen kuvissa ;)

uskokaa tai älkää...
Alkuperäinen kirjoittaja ja tässä myyjä...:
Alkuperäinen kirjoittaja 2. raskaus ja KÄYTÄN!:

On kyllä niin suoraa myyntipuhetta, että älkää nyt ainakaan tätä uskoko. Teksti täynnä näitä "tyhjiä väittämiä", joita kaikki kuluttajasuojan edustajat kehottavat ihmiset aina kyseenalaistamaan ja tällaisilla väittämillä myytävien tuotteiden ostoa välttämään. Puuttuu enää Pirkko 27 v. Vantaalta ennen ja jälkeen kuvissa ;)
Ja sinä tiedät tuotteista.... MITÄ????!!!!!

ja tässä myyjä...
En tiedä tuotteista mitään, enkä todella haluakaan. Samaa p*skaa ja ylikallista humpuukia se kuitenkin on, kuin kaikki muukin laihdutusbisnes. Juu, ja en usko. Olkoonkin n. 70 milj. päivittäistä tuotekäyttäjää :DDDD

no sitten...
Alkuperäinen kirjoittaja ja tässä myyjä...:
En tiedä tuotteista mitään, enkä todella haluakaan. Samaa p*skaa ja ylikallista humpuukia se kuitenkin on, kuin kaikki muukin laihdutusbisnes. Juu, ja en usko. Olkoonkin n. 70 milj. päivittäistä tuotekäyttäjää :DDDD
Kun et tuotteista tiedä yhtään mitään, silloin on parempi olla hiljaa eikä provosoida muita ihmisiä omilla mielipiteillään. :)

Herbalife
Nooh, älä suutu:) Meillä muilla on vain hieman enemmän järkeä päässä olla tuhlaamatta satoja euroja joihinkin yrttituotteisiin, jotka ovat jopa haitallisia sisäelinten toiminnalle.

nestetasapaino
Sen enempää tuotteita tuntematta sellainen kommentti vain, että jotkun Herbalife-tuotteet ovat diureettisia, siis poistavat nestettä, ja raskaanaolevan on tärkeä juoda tarpeeksi muutenkin.

tutullani herbalife+yhdistelmäpillerit (+ otollinen veren koostumus, mutta ei mitään selvää yksittäistä tekijää) johtivat verisuonitukoksiin, joten ihan jo tämän vuoksi en itse raskauden aikana söisi.

Muistakaa myös, että proteiineja pitää saada monenlaisia, ei siis riitä että samaa soijarouhetta syö, vaan nimenomaan useista eri lähteistä.

ei tästä tämän enempää...
kyllä meidän pojalla oli ihan kaikki raajat tallella syntyessään vaikka söinkin herbaa. ;) enkä todellakaan epäröi YHTÄÄN syödä nytkään kun toista odotan. Ottakaa nyt hyvät ihmiset ensin vähän selvää mistä tuotteissa on kysymys ennen kuin lauotte mielipiteitänne kaikelle kansalle.

Käytän minäkin
Mulla ainakin tuo "aterian korvaava" pirtelöjauhe paransi selvästi vastustuskykyä ja yleistä hyvinvointia, kun aloitin sen käytön reilu pari vuotta sitten. Syön pirtelöä ainoastaan tukemaan normaalia suht. terveellistä ruokavaliota, eli eihän sillä pidäkkään korvata perus ruokaa. Eli jos et saa tarpeeksi normaalista ruuasta kaikkea, niin sitten tästä voi todellakin oikeasti olla apua!

Raskaaksi tultuani kysyin sen käyttöä neuvolasta ja ainoastaan A-vitamiinin takia sitä ei suositeltu käytettäväksi. Noh, otin kilttinä tyttönä tästä jauheesta tarkemmin selvää, ennen kuin tuomitsin koko tuotteen. Jauhe tehdään kuulemma kuivatuista kasviksista, soijasta ja oliko myös kauralesettä. Eli aivan "terveellistä" ruokaa, tosin kuivatussa ja jauhetussa muodossa. Tuotteen sisältämä A-vitamiini on ns. esiasteena eli samassa muodossa kuin esim. porkkanassa, jota saa syödä raskaana ollessa niin paljon kuin haluaa (muuttuu A-vitamiiniksi vasta, jos elimistä sitä tarvitsee). Se haitallinen A-vitamiinimuoto tulee esim. maksasta ja senkin käyttömäärää on nyt nostettu ihan kansanterveyslaitoksen puolesta, koska koko A-vitamiini "peikko" on ollut ylimitoitettua! Eli se määrä A-vitamiinia, mikä vahingoittaisi sikiötä, vaatii oikein erikoisruokavalion. Päin vastoin nyt raskaana olevilla ja sikiöillä on kuulemma puutosta A-vitamiinista, mitä tarvitaan sitäkin raskaana ollessa enemmän kuin yleensä ja puutos voi myös aiheuttaa haittaa sikiölle. Nämä tiedot olen siis kerännyt mm. apteekkien yhteisestä lehdestä (ilmestyiköhän loppukeväästä vai alkukesästä?), netistä eri yliopistojen ja kansanterveyslaitoksen sivuilta, enkä ole siis itse mikään Herbalife -myyjä. ...enkä siis halunnut uskoa pelkästään myyjän vakuutteluihin vaan otin itse tuotteesta selvää, mitä suosittelen tämän keskustelupalstan joillekin tuomitsijoillekin!

joku sentään ymmärtää
Alkuperäinen kirjoittaja Käytän minäkin:
Mulla ainakin tuo "aterian korvaava" pirtelöjauhe paransi selvästi vastustuskykyä ja yleistä hyvinvointia, kun aloitin sen käytön reilu pari vuotta sitten. Syön pirtelöä ainoastaan tukemaan normaalia suht. terveellistä ruokavaliota, eli eihän sillä pidäkkään korvata perus ruokaa. Eli jos et saa tarpeeksi normaalista ruuasta kaikkea, niin sitten tästä voi todellakin oikeasti olla apua!

Raskaaksi tultuani kysyin sen käyttöä neuvolasta ja ainoastaan A-vitamiinin takia sitä ei suositeltu käytettäväksi. Noh, otin kilttinä tyttönä tästä jauheesta tarkemmin selvää, ennen kuin tuomitsin koko tuotteen. Jauhe tehdään kuulemma kuivatuista kasviksista, soijasta ja oliko myös kauralesettä. Eli aivan "terveellistä" ruokaa, tosin kuivatussa ja jauhetussa muodossa. Tuotteen sisältämä A-vitamiini on ns. esiasteena eli samassa muodossa kuin esim. porkkanassa, jota saa syödä raskaana ollessa niin paljon kuin haluaa (muuttuu A-vitamiiniksi vasta, jos elimistä sitä tarvitsee). Se haitallinen A-vitamiinimuoto tulee esim. maksasta ja senkin käyttömäärää on nyt nostettu ihan kansanterveyslaitoksen puolesta, koska koko A-vitamiini "peikko" on ollut ylimitoitettua! Eli se määrä A-vitamiinia, mikä vahingoittaisi sikiötä, vaatii oikein erikoisruokavalion. Päin vastoin nyt raskaana olevilla ja sikiöillä on kuulemma puutosta A-vitamiinista, mitä tarvitaan sitäkin raskaana ollessa enemmän kuin yleensä ja puutos voi myös aiheuttaa haittaa sikiölle. Nämä tiedot olen siis kerännyt mm. apteekkien yhteisestä lehdestä (ilmestyiköhän loppukeväästä vai alkukesästä?), netistä eri yliopistojen ja kansanterveyslaitoksen sivuilta, enkä ole siis itse mikään Herbalife -myyjä. ...enkä siis halunnut uskoa pelkästään myyjän vakuutteluihin vaan otin itse tuotteesta selvää, mitä suosittelen tämän keskustelupalstan joillekin tuomitsijoillekin!
KIITOS! :D Alkoi suivaannuttaa vain todella valheen levittelijät. Kuvittelevatkohan he todella, että tuotteita saisi enää mistään jos ne jotain pahaa tekisivät. En minäkään lähde puhumaan omiani ulkopolitiikasta kun en siitä mitään ymmärrä. ;)

Harmittaa vain ap:n puolesta, kun tämä ketju tuli täyteen vain joidenkin mielipiteitä eikä faktaa. Mutta kiitos yo viestistä! Minä en viitsinyt kaikkea edes lähteä ruotimaan, kun tuntui että vaikka olisin sanonut mitä, ei sitä kuitenkaan noteerattaisi kun toisilla on niin vahvat mielipiteet ks. tuotteista ja yrityksestä.

piitu77
herbalife on luontaistuote ja luontaistuotteita koskee täysin eri lait kuin lääkeaineissa. Herbaa ei ikinä lääkäri määräisi raskaana olevalle, mutta luontaistuotteita saa myydä vapaasti ja suositella kelle tahansa.Luontaistuotteet ovat täysin erilailla tutkittuja kuin oikeat apteekin monivitamiinit yms, joita lääkäritkin määräävät. Luontaistuotteena saa myydä ihmisille vaikka p...aa purkissa ja sitä saa omalla vastuulla nauttia kuka vaan. Tiedän useamman ihmisen jotka ovat raskaana ollessaan käyttäneet herbalifen tuotteita ja lapsilla on myöhemmin todettu vakavia terveydellisiä ongelmia, vaikka kaikki raajat onkin ollut paikoillaan...kannattaa harkita todella pitkään ennen kuin aloittaa kys. tuotteiden käytön, etenkin raskaana ollessaan. Jo ihmisen maalaisjärki sanoo ettei mikään ravinto ole terveellisempää purkista kuin tuoreesta ruuasta!kertokaa ihmiset jos on ollut raskauden jälkeen komplikaatioita lasten terveydessä että saisi ihmisten hälytyskellot soimaan!

Ei herbaa...
Itse en todellakaan ottaisi. Yksi kaveri niitä kaupustelee myös ammatikseen ja sanoi että voi hyvin ottaa mutta herba vauvat ovat sitten syntyessään isompia kuin muut, yleensä.

Yhteistyössä