herätätkö vauvan vieraita varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi ne vieraat eivät voi ihastella nukkuvaa vauvaa? Anteeksi jos olen tyhmä, mutta mitä se vauva tekee niin erinomaista hereillän ollessaan, etteikö vieraille riittäisi sen ihailu nukkuessaankin??? Kyllä se jossain vaiheessa on hereillä enemmänkin, tulkoot sitten kylään... Nukkuvaa vauvaa ei saa herättää kuin jos joku oikeasti tärkeä syy, kuten neuvolaan meno, vieraita en laske tärkeäksi syyksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä jos ne vieraat sitten pahastuu?

Minusta se on sitten ihan vieraiden oma asia jos pahastuvat. Meillä eletään vauva-arkea ne muutamat kuukaudet ja jos vieraat eivät satu käymään silloin kun vauva on hereillä niin sitten pääsevät kurkkimaan nukkuvaa vauvaa. :D

Entä jos ne vieraat sitten pahastuu?

Pahastukoot. Sitten seuraavalla kerralla, kun näkevät vauvaa, voivat minun puolestani keskustella vauvan kanssa kuinka ikävää oli, kun vauva ei tajunnut herätä vieraita varten.

Just näin!! Tää on kyllä niin osuvasti kirjotettu.

Nukkuvaa vauvaa ei TODELLAKAAN tule herätellä! Vauva tarvitsee sen unen! Itse käyn aiheesta joka kerta vääntöä äitini kanssa,koska hän on yli-innokkaana hipeltelemässä ja kutittelemassa toista hereille kun olen juuri saanut nukahtamaan. Suututtaa tuommoinen.

Hmmm...eikö ne vieraat voi sitten uinuvaa lapsosta katsella..? Itse en pienokaistani lähtisi vieraitten takia herättelemään ja tuskin ketään tutuistani sellaista vaatisikaan..(Jos siis lapsukainen itselläni olisi...)

No EN herättäisi! Etkö helevetti tajua että uni on TÄRKEÄÄ vauvan kehitykselle. Kaikenmaailman... *jupinaa* Eri asia jos sattuu olemaan joku tärkeä meno justiinsa sillon, kuten neuvola. Sillonkin kyllä yrittäsin siirtää vauvan päikkäreitä.

Meillä ei kukaan ole mussuttanut jos vauva nukkuu kun ovat tulleet. Kai nyt aikuiset ihmiset tajuavat sen verran että vastasyntynyt nukkuu kun nukuttaa eikä sitä aleta herättelemään turhan takia. |O Rehellisesti sanottuna ei ole käynyt mielessäkään että pitäisi herättää.

En todellakaan ole herättänyt enkä herätä. Onhan siitä muutama vetänyt herneet nenäänsä, mutta ihan sama mulle.
Minkälainen ihminen täytyy olla, että vaatii sitä? En ikimaailmassa kuvittelis, että joku herättäis vauvansa vaikkapa meidän vierailun takia, päinvastoin.

En koskaan ole herättänyt vauvaa vieraita varten. Saivat sitten käydä vaunuissa/sängyssä/kehdossa vauvaa kurkkimassa jos sattui nukkumaan. Varsinkin meidän keskimmäinen oli vauvana sellainen että ekat kuukaudet nukkui n.klo 17-21, heräsi , söi ja jatkoi uniaan. Ja tottakai kaikki vieraat kävi illalla. Joten kukaan ei koskaan nähnyt vauvaa hereillä. Mut mitä sitten? Näki ne sen vauvan ja ovat nähneet sen jälkeen monet kerrat hereillä. Eikä vauva edes herännyt, vaikka nukkui kehdossa samassa huoneessa missä vieraat, aikuiset ja lapset.
p.s Tänään tuo vauva täytti 4v...

Yhteistyössä