Pienten vauvojen äidit, olisiko kivaa, jos teillä istuisi vieraita ilta kymmeneen asti, eikä tajuais lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen antanut elämän jatkua lasten jälkeenkin, vaikka ensimmäisen sairaan kanssa ei nukuttu juuri koskaan. Se on eri asia jos joku tuppaa kyläilemään moneksi päiväksi, mutta anoppi ja yksi ilta?

Kun olisikin joku äiti tai anoppi istumassa iltaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen antanut elämän jatkua lasten jälkeenkin, vaikka ensimmäisen sairaan kanssa ei nukuttu juuri koskaan. Se on eri asia jos joku tuppaa kyläilemään moneksi päiväksi, mutta anoppi ja yksi ilta?

Kun olisikin joku äiti tai anoppi istumassa iltaa.

PEESI

mä en kyllä ymmärrä mitä niin kauheeta siinä on jos joku istuu yhtenä iltana kymppiin...kun YHDEN vauvan kanssa joka menee kasilta nukkumaan on sitä omaa aikaa sitten vaikka seuraavana iltana.
Mutta jos se on niin karseeta niin sitten pitää vaan sanoa.

No, sitten kun oot ite kuolemanväsynyt ja muutenkin ihan hermona väsymyksestä, niin ehkä sitten säkin ymmärrät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No, sori että tulin tänne valittamaan, kai se on sitten suurimman osan mielestä ihan ok istuskella toisten luona yömyöhään. Pitänee kai itekin ottaa tavaksi.

Kyse on ehkä ennemminkin siitä,että jos ei avaa suutaan ja sano nätisti että voisitko hilpaista ei oikein voi valittaa.Ei kannata olla martyyrina jos on se ns itse aiheuttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Moon Vaan Melonit:
No, sori että tulin tänne valittamaan, kai se on sitten suurimman osan mielestä ihan ok istuskella toisten luona yömyöhään. Pitänee kai itekin ottaa tavaksi.

No sori, ettei kaikki oltu sun kanssa samaa mieltä...

No ei kuule mitään, ihmetyttää vaan, että onko se ihan hyväksyttävä tapa? Siis menisitkö sä jonnekin vauvaperheeseen, ja istuisit kuin tatti siellä kello kuudesta kello kymmeneen?

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Ei olisi kivaa,mutta tuskin sun anoppi olisi paikalle jäänyt jos olisit alkanut vetämään kuteita niskasta ja mennyt sinne saunaan. ;)

Itse asiassa istui kun mies oli jo menossa saunaan...

Mikset mennyt miehen kanssa saunaan?Hänen äitinsähän oli kyseessä,tuskin häntä sinäänsä hävettää jos oma poika menee saunaan.

Tätä mieltä minäkin. Anoppihan on kuitenkin perheenjäsen. Ja muutenkin, jos lauantai-iltana on vieraita ja tekee mieli saunaan, joko mennään saunaan vieraista välittämättä tai pyydetään nekin saunaan.

Kyllä mä nautin siitä jos meillä on vieraita illalla. Mulle se oma aika tarkottaa sitä että saan seurustella AIKUISTEN ihmisten kanssa.
Jos vieraat mielestäni ovat tulleet väärään aikaan osaan kyllä sanoa "sori ajattelin mennä saunaan".

mä en kyllä ymmärrä mitä niin kauheeta siinä on jos joku istuu yhtenä iltana kymppiin...kun YHDEN vauvan kanssa joka menee kasilta nukkumaan on sitä omaa aikaa sitten vaikka seuraavana iltana.
Mutta jos se on niin karseeta niin sitten pitää vaan sanoa.

No, sitten kun oot ite kuolemanväsynyt ja muutenkin ihan hermona väsymyksestä, niin ehkä sitten säkin ymmärrät.

voi rakas ihminen, mulla on koliikkivauva ja taapero joka huutaa joka ainoa yö pariin kertaan. Sen takia juuri en ymmärräkään.

No ei kuule mitään, ihmetyttää vaan, että onko se ihan hyväksyttävä tapa? Siis menisitkö sä jonnekin vauvaperheeseen, ja istuisit kuin tatti siellä kello kuudesta kello kymmeneen?

Jospa anoppi ei koe olevansa kylässä ollessaan teillä?

Sehän riippuu tilanteesta. Mutta edelleen anoppi on perheenjäsen. Sille voi sanoa, että me mennään nyt nukkumaan tai pyytää mukaan saunaan.
Hyvien kavereiden kanssa taas aika kuluu siivillä ja tosiaan itekkin haluaa, että saa jutella hetken rauhassa vielä lasten nukkumaanmenon jälkeen.

kavereiden perheeseen en menisi, mutta anoppi on musta perheenjäsen ja anoppina voisin mennäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Jospa anoppi ei koe olevansa kylässä ollessaan teillä?

Niin, voihan se olla niinkin... Enpä oo tullut ajatelleeksi. Siis mun mielestä voi hilpaasta tänne jo aamutuimaan ja olla vaikka iltaan asti, mutta mun mielestä olisi ihan kiva, että illat olis rauhoitettuja kun vauva menee nukkumaan.

Väsyneenä oli ihan parasta kun joku istui höpöttämässä yömyöhään. Lähisukua ei ole, mutta ystäviä. Välillä käytiin rauhoittamassa kiljuvaa vauvaa ja sitten taas höpistiin.

Sullahan menee hienosti jos vauva jo nukkui kymmeneltä :) Meillä allergisen vauvan tavallinen nukahtamisaika oli kahden maissa ja siitä heräily jatkui puolen tunnin, tunnin välein aamuseitsemään.

Ja jos vieraat häiritsevät niin suu rohkeasti auki.

Eipä olisi meikäläinenkään ollut iloinen jos anoppi olis joskus istunut kuin tatti tuohon aikaan illasta täällä... ja minä en koe anoppia miksikään perheenjäseneksi...

Niin, voihan se olla niinkin... Enpä oo tullut ajatelleeksi. Siis mun mielestä voi hilpaasta tänne jo aamutuimaan ja olla vaikka iltaan asti, mutta mun mielestä olisi ihan kiva, että illat olis rauhoitettuja kun vauva menee nukkumaan.

Koita rohkaista mielesi ja kertoa ajatuksesi anopillesi :)

Siis mun mielestä voi hilpaasta tänne jo aamutuimaan ja olla vaikka iltaan asti, mutta mun mielestä olisi ihan kiva, että illat olis rauhoitettuja kun vauva menee nukkumaan.

Mä taas vaahtoisin täällä kun pieni eläin, jos joku tulis aamulla. Mä olen aamuäreä ja haluan puoleenpäivään olla rauhassa, mutta kyllä mä sohvan kulmalla torkun vaikka puolille öin, ei siinä vieraat haittaa.
Oisko kyse ihmisten erilaisuudesta:)

Musta on mukavaa että meillä on vieraita. Anoppi on mulla yliveto. Lisäksi seuran kanssa jaksan tosiaan valvoakin ainakin sinne kymmeneen kevyesti, vaikka muuten menen sika-aikaisin nukkumaan.

Mulla on myös suu, jolla voin sanoa, jos vierailu ei sovi.

Vauva on aina osannut mennä nukkumaan, vaikka on vieraitakin. Näyttää tuo taaperokin osaavan mainiosti.

Yhteistyössä