herätätkö vauvan vieraita varten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Jos vieraita tulee vauvan päiväunten aikaan, niin herätätkö vauvan että vieraat näkevät hänet, kun ovat vartavasten tulleet katsomaan uutta vauvaa?

Meillä vauva nukkuu ulkona vaunuissa päiväunia noin klo 10-13 ja klo 15-18. Ja esikoinen nukkuu n. klo 13-15 eikä kukaan tule esikoisen päiväuniaikaan kyläilemään, kun haluavat nähdä tietysti hänetkin.
Niin sitten on pitänyt hakea vauva vaunuista kesken unien jos tulee vieraita katsomaan. Ja sitten kun vieraat lähtee, vien vauvan syötettynä ja vaipatettuna takaisin unille.

Ei kukaan kuitenkaan sitten enää kuuden jälkeen illalla tule kun meillä alkaa melkein iltatoimet sitten.
Ei nuo päiväunet nyt ihan minuutilleen noin mene, mutta suurinpiirtein.

No en todellakaan herätä. Vauva ei oo mikään näyttelyesine ja jos ei kelpaa vieraille nukkuvana niin ei oo mun ongelmani. Mun mielestä typerää jo ajatuksena että pitäis vieraita varten herättää.

no meille ainakin neuvottiin jo sairaalassa, että vastasyntyneen pitää antaa nukkua, eikä sitä tule herätellä vieraita varten. näkeehän sen sinne sänkyyn/vaunuihinkin, ja varmaan vierailun aikana kuitenkin herää. meillä ei ainakaan ole ollut mikään ongelma, vauva nukkui omassa pikkusängyssään olkkarissa, josta sen kyllä näki ihan hyvin.

Meillä ei tollasta tilannetta ollut, mut jos olis ollut, en olis herättänyt. No mun synttärit osui siihen kun esikoinen oli vajaa 2 vko ikänen. Nukkui koko sen ajan kun meillä oli tuoreet isovanhemmat ja mun sisarukset kahvittelemassa. Kävivät sängyn laidalla kurkimassa vauvaa, mut ei sitä sieltä herätetty.

En todellakaan herättäisi. Meillä vauva oli vielä ekat viikot sellainen, ettei se noin vain herännytkään: Mieskin tuli joskus töistä ja nosti vauvan kopasta ylös, halasi ja laski takaisin ja lapsi vain veti sikeitä koko ajan. Sitten se noin kolmiviikkoisena alkoikin jatkuvan heräilyn, ja silloin olisin vielä vähemmän herättänyt sitä, jos kerrankin nukkui yli 10 minuuttia kerralla.

En todellakaan herättäisi. Jos tiedän että tulee vieraita, nukutan vauvan sisälle jos onnistuu ja vieraat voivat ihastella sängyllä nukkuvaa vauvaa. Ja vaunuihinkin pystyy kurkistamaan pikkuruista nenänpäätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä jos ne vieraat sitten pahastuu?

Pahastukoot. Sitten seuraavalla kerralla, kun näkevät vauvaa, voivat minun puolestani keskustella vauvan kanssa kuinka ikävää oli, kun vauva ei tajunnut herätä vieraita varten.

Yhteistyössä