Heräsin äsken oikea jalkaterä turvoksissa, kipeä, pistelee ja punainen... mistähän voisi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Olen raskaana, on penisilliinikuuri menossa keuhkoputkentulehdukseen ja muuten kaikki pitäisi olla kunnossa. Aamulla en tuntenut mitään ennen kuin laskin jalat sängystä lattialle, sitten tuntui kipua isovarpaassa, en saanut kunnolla sitä suoristettua ja kun lähdin kävelemään kipu tuntui koko jalkapohjassa. Isovarvas on turvonnut, samoin jalkapöytä ja kantapään kohdalta jalkapohja. Ihoa pistelee ja kirvelee, kuin seisoisi nokkosilla. Iho on jotenkin jäykkä/kuiva, normaalia enemmän.

Kun jalat nostaa ylös, kipu helpottaa ja punoitus myös, jos pitää jalkoja paikallaan mutta kun varpaita liikuttaa niin kipua tuntuu.

Lääkäriin olen menossa mutta vasta myöhemmäksi sain ajan, osaisko joku näin etukäteen arvailla mistä on kyse?

[QUOTE="vieras";28928971]veritulpassa oireet olisi enemmänkin pohkeessa ja tuntuisi jomotuksena. mutta mistäs sen tietää.. Hyvä että lääkäriin olet menossa.[/QUOTE]

Tosiaan veritulpassa oireet painottuunpohkeen alueelle, mut parempi katsoo kuin katua.

[QUOTE="vieras";28928953]kihti jostain syystä aktivoitunut? Ruusu?[/QUOTE]

Tälleen jälkikäteen lääkärissä käyneenä totean, että kihtikoe normaali. Ruusu ei kuulemma mahdollinen kun crp matala (12).

Silti lääkäri ei keksinyt mikä minua vaivaa.

[QUOTE="Ilona";28928959]No mulla tulee mieleen veritulppa.[/QUOTE]

Veritulppaa epäili lääkäri myös, mutta FID vain 1,1 joten ei kuulemma ole. Viitearvot 0-0,5 mutta koska olen raskaana niin tuo 1,1 on kuulemma normaali.

[QUOTE="vieras";28929053]Ampiaisen pisto? Tai jonkun muun öttiäisen? Miksi te aina ajattelette sen olevan jotain tulppaa tai vakavampaa? :)[/QUOTE]

Ei ole ampiainen tai muukaan pistänyt.

[QUOTE="vieras";28929722]Ai olet tarkkaillut itseäsi hereillä koko yön? :) alkaa enemmän ja enemmän vaikuttaa hyönteiseltä.[/QUOTE]

No ei meillä sisällä ole ampiaisia tai muitakaan ötököitä ja lisäksi nukun yön peiton alla sukat jalassa.

Toisessakin jalassa on samanlaista punoitus, kipua ja kirvelyä kävelessä. Oikea jalka oli ensin, siinä oli isovarvas ja puolet jalkapöydästä kipeä ja punoittava sekä jalkapohja kipeä kävellessä. Nyt on myös vasemmassa jalassa jalkapohja ja vähän jalan sivua kipeänä ja punoittavana.

No ei sitä fiddillä sitä tulppaa poissuljeta, varsinkaan kun oli koholla.
Tarvitaan ultraääni jolla nähdään ettei oo laskimotukos.
Mulla oli raskaana tukosepäily ja fidd oli myös normaali eikä ollu tukosta ja ultralla katottiin.

Yhteistyössä