Herään öisin ovikellon ääneen

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tätä on nyt jatkunut viikon verran.
Kerran aamulla ja muuten öisin. Havahdun unesta ns. ovikellon ääneen mutta ehkä se ei ole yhtä terävä kuin meidän ovikello?

Ollaan vasta muutettu, uusiin vasta valmistuneisiin taloihin. Stressiäkin on ollut.

Eivät ole unihalvauksia/valveunia, niitäkin harrastan mutta en ole sellaisessa tilassa.

vierailija
Minäkin heräsin ennen.
Tätä kesti varmaan puoli vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti.

Ja lopulta selvisi, että kyllä se ovikello todella soi.
Miehen yllättäen alzheimerisoitunut äiti siellä ovella kävi. Asui siis samassa rapussa.

fdsgb
Ihan normaalia se on. Olen minäkin säpsähtänyt juuri ovikellon piraukseen. En nyt usein, mutta olen kumminkin. Jos semmoista tapahtuu usein, niin kyllä jotain apua on haettava. Olen herännyt siihenkin, että ikkunaan koputetaan. Sekin on mahdotonta kuudennessa kerroksessa. Äänet liittyy kyllä jotenkin unimaailmaan tai semmoiseen.

vierailija
Minulla oli jokin aikaa sitten ajanjakso, jolloin heräsin siihen, kun kuulin miesäännen sanovan nimeni. Aina sähsähdin hereille, vain todetakseni, että se oli unta. Voin sanoa, että se on melko hurja ja pelottava tunne miettiä yöllä, että kukakohan minua juuri kutsui..
Liekkö liittyi stressiin, kun välillä elämä on niin kuormittunutta.

Sitä jatkui varmaan noin 2-3vk, ei kuitenkaan joka, onneksi, joka yö. Sitten se loppui. En muistanut koko asiaa, ennen kuin nyt, kun luin aloituksesi.

Yhteistyössä