Herääkö muiden 1-vuotiaat lähes aina unilta itkun kanssa?

Siinäpä se kysymys tulikin.

Meidän 1v 2kk herää lähes aina yö- tai päiväunilta hirveän huudon ja itkun kera. Olen alkanut miettimään, että mistähän mahtaa johtua. Yleensä aamuisinkin, kun herää (aina ennen minua) niin huutaa niinkuin päätä leikattaisi.

Herätäänkö muilla näin vai näkeekö meijän muksu joka kerta painajaisia ku nukkuu? :$
 
Tuossa iässä heräsi usein itkun kanssa, mutta nyt ei enää ikää 1 v pian 4 kk. Heräävät ehkä kesken unien, mietin sitä itsekin silloin. Jäi kyllä pois. Ei painajaisia kai noin pienet näe, en tiedä. Ehkä eroahdistus syynä, on tuossa iässä voimakasta.
 
Meidän kohta 11 kk tyttönen on pitkään herännyt niin, että istuu vain hissukseen ja tuijottelee ympärilleen ja odottaa että äiti tulee nostamaan sängystä tai että äitikin jo heräisi, joskus kyllä läpsyttelee äitiä naamalle ja muksii. :) Nukutaan yöt vierekkäin siis. Ja joskus kuuluu ihan pieni älähdys että "nyt heräsin" :)
 
Meillä itkun kanssa herääminen (1v. 1kk) tarkoittaa lähes poikkeuksetta, että on herännyt kesken unien. Mitä myös tapahtuu poikkeuksetta joka päivä, eli kun on siirrytty yksiin päikkäreihin, niin meinaisi herätä jo 1,5 tunnin jälkeen (mikä oli aiemmin ekojen päikkäreiden kesto), sitten kun silittää uudelleen uneen, nukkuu 1-1,5 tuntia lisää ja herää ilman itkua, eli yleensä seisoo pinniksessä ja huhuilee.
Aamulla taas herää mun vierestä ja itkeskelee, kunnes saa tissin suuhunsa, ja kun on saanut hörpsyt maitoa, niin sitten alkaa pälättämään hyväntuulisena. Jos ei tissi oo sekunnissa suussa, niin sitten itkee, vaikka ois nukkunut 12 tuntia. Yöllä saattaa herätä itkien, silloin on siliteltävä/imetettävä takaisin uneen, koska on tosiaan herännyt kesken unien.
 
1v5kk ja herää edelleen kitisemään herätessään koska ei itse pääse sängystä pois.Meillä vieläkin pinnis käytössä kun ei oo ollu rahaa sänkyyn.
Herää toisinaan myös yöllä kauhukohtaukseen ja rauhottuu vaan jos ottaa viereensä
 
Meillä 1.5kk herää aamulla ihan tyytyväisenä ja odottelee millonka iskä tai äiskä herää =).
Iltäpäivä unilta kyllä herää usein itkien, ja olenkin myös tullut siihen tulokseen, että ei ole nukkunut tarpeeksi.. Usein yritän että saisin sen jatkamaan unia välillä onnistuen ja välillä sit ei millää nukahda uudestaan. Olen myös miettinyt, sitä että johtuisko tuo päikkäreiltä herääminen itkun kanssa siitä, että vanhemmat ei ole samassa huoneessa kuten aamulla herätessä...
 

Yhteistyössä