Hei ""minä""
Juu, tuo kuopus tulla tupsahti ihan oma-aloitteisesti maailmaan 36+0 viikolla. Seuraavalla viikolla oli kyllä suunniteltu käynnistettäväksi muutenkin.
Vauva oli kaikin puolin valmis, eikä mitään ongelmia sen puoleen ollut.
Esikoisella oli sektioaika varattuna myös samalle aamulle kun synnytys käynnistyi (37+3) ja leikkausta aikaistettiin parilla tunnilla. (vauva oli perätilassa, siksi sektio).
Minä muistelisin että ihan perään ei toista raskautta suositeltu, sen takia että oma kroppa saisi levätä lähinnä maksan rasituksesta....näin silloin 10 vuotta sitten kun tuon ykkösen sain=).
Totta on että varmasti monta hepatoosia jää diagnosoimatta, ykainkertaisesti sen takia että kutinoita ei oteta vakavasti ja siksi että oletetaan että sitä täytyy olla vain ja ainoastaan kämmenissä ja jalkapohjissa....
Minulla ensimmäinen hepatoosi alkoi ykskaks rajulla kämmenten ja jalkapohjien kutinalla. Seuraavana aamuna verikokeisiin ja tulosten saavuttua osastolle....
Toisessa hepatoosissa kutina oli hyvin lievää ja sitä oli oikeastaan vain vatsassa. Loppuvaiheessa iltaisin jonkin verran kutitteli jalkapohjia ja kämmeniäkin, mutta pääasiassa vatsaa.
Itse asiassa oireet olivat sen verran lieviä, että jos en olisi jo kerran tuon riesan läpikäynyt, olisin sitä luultavasti pitänyt vaan ihon venymisestä ja talviaikaisesta kuivumisesta johtuvana. Jouduin jopa vaatimalla vaatimaan verikokeisiin pääsyä.....Pitivät itsestään selvänä että kun toisessa raskaudessa ei tullut, ei tule nytkään....
Minulla nuo hepatogestoosi-raskaudet ovat sattuneet molempien tyttöjen kohdalla=)