Henkinen pääoma

Mä ajattelen niin että kaikki kokemukset elämän varrelta, niin negatiiviset kuin positiiviset on sitä henkistä pääomaa. Uskon että kaikki kokemukset jalostaa ihmistä ja vaikuttaa henkiseen kasvuun. Siksi mä itse otan kaiken vastaan aina rikkautena. Ei ole toistaiseksi asiaa josta en olis jotain oppinut tai saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä ajattelen niin että kaikki kokemukset elämän varrelta, niin negatiiviset kuin positiiviset on sitä henkistä pääomaa. Uskon että kaikki kokemukset jalostaa ihmistä ja vaikuttaa henkiseen kasvuun. Siksi mä itse otan kaiken vastaan aina rikkautena. Ei ole toistaiseksi asiaa josta en olis jotain oppinut tai saanut.

No tätäpä mie peesaan sanasta sannaan.

Minä koen kerääväni lapsilleni henkistä pääomaa viemällä heidät luontoon ja taiteen ja kulttuurin pariin. Esimerkiksi piirtäessään, lukiessaan ja näytellessään tai kulkiessaan metsässä he kokevat ja tuntevat asioita, joiden uskon olevan heille hyväksi heidän tulevaisuudessaan.

Samalla uskon, että he saavat näistä asioista voimaa jo nyt, ja samalla he oppivat hakemaan niistä turvaa ja lohtua, kun omassa elämässään he sitä joskus aikanaan nuorina ja aikuisina kaipaavat.

Eli yritän jakaa heille sitä tietoa, millä tavalla ja millä keinoilla elämässä selvitään silloin kun se on oikeasti valtavan nurjaa, niin kuin elämän on joskus tapana olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sillä tarkotetaan älyä.

Älykkäällä ihmisellä ei välttämättä ole henkistä pääomaa, mutta henkisen pääoman kerryttämiseen tarvitaan älyä.
Se on elämänkikemuksesta muodostunutta elämänviisautta ja ihan vaan kokemuksia, kivoja muistoja...Sitä että on jaettavaa muille tarinoina, anekdootteina ja suorina omaan kokemukseen pohjautuvina neuvoinakin.
Elämänkokemukset itsessään ei lisää henkistä päomaa, jos ei osaa sitä niistä itselleen ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sillä tarkotetaan älyä.

Älykkäällä ihmisellä ei välttämättä ole henkistä pääomaa, mutta henkisen pääoman kerryttämiseen tarvitaan älyä.
Se on elämänkikemuksesta muodostunutta elämänviisautta ja ihan vaan kokemuksia, kivoja muistoja...Sitä että on jaettavaa muille tarinoina, anekdootteina ja suorina omaan kokemukseen pohjautuvina neuvoinakin.
Elämänkokemukset itsessään ei lisää henkistä päomaa, jos ei osaa sitä niistä itselleen ottaa.

Niin joo, ehkä näin ennemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Näin, jotkut muutta kokemuksen henkiseski pääomaksi, jotkut paskaksi, eli katkeuudeksi.

Yhteistyössä