Henkinen p*ska olo ja viiltely...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistusss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistusss

Vieras
Meni hermot erään ihmisen kanssa puhelimessa. Pöydällä oli lasinsiru, jonka painoin kovaa kättä vasten ja vedin sitä siinä. Tuli muutama pitkä verta vuotava naarmu. Miten kulkea helteillä sitten ilman pitkähihaista, kun kuitenkii v*tuttaa noi hirveet naarmut. Vieläpä kun nyt se on tollein tossa käden päällä, eikä siinä sivulla, kuten aiemmat naarmut.

Mä haluun oikeesti eroon tästä p*skasta olosta. Kaikki vaan sanoo, että syö triptyliä, joka on määrätty särkyyn. Mitä se henkiseen oloon auttais? Varsinkaan joku 10mg annostus?

Pitää varmaan helteilläkii sit olla ulkona pitkähihainen päällä..

Tänään viesittelin erään ihmisen kanssa, ja laitoin viestissä, että itsemurha ei ole rikos ja jotain muuta. Ei ollut mitään sellasta, että olisin niin tekemässä tmv. Sitten yhtäkkiä poliisi soittikii.

Vaikka oliskii kuin p*ska olo tahansa, ni ei se helpottuis varsinkaan missään suljetulla, varmaan pahentuis vaan. Maailman pahimmat traumat tullut just suljetulta osastolta, vaikka moni onkii sanonut, että jos sinne nyt menis, ni sehän olis erilaista kun olis vapaaehtoisesti siellä.. Mut mä en voi syödä mitään hemmetin sairaalaruokaa, se on täyttä kuraa!

Terapeutti monesti kysellyt, että oonko viillellyt, joka kerta oon sanonut, että en.. Pitäs kai kertoo totuus?? Tosin sekii vaihtuu kohta, vähän vaan pelottaa, millanen se uus on. Kuitenkii ihan hirvee... :s

Hei!

Kirjoitit tänne, joten selkeästi haluat jakaa tuon asia, pahan olosi siis. Se on hyvä! Minkä ikäinen olet oletko kauan ollut tuossa tilanteessa. Tiedätkö yhtään mistä tuo olo johtuu? Joka tapauksessa ota nyt heti yhteyttä sinuahoitavaan tahoon saadaksesi apua.

Yleensä olen hyvin ymmärtäväinen itsetuhoisia kohtaan, koska omaakin taustaa paljon, mutta nyt tuli kyllä vastaan sellanen kirjotus, että varmaan parasta olla sanomatta tämän enempää...

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;29961028:
Hei!

Kirjoitit tänne, joten selkeästi haluat jakaa tuon asia, pahan olosi siis. Se on hyvä! Minkä ikäinen olet oletko kauan ollut tuossa tilanteessa. Tiedätkö yhtään mistä tuo olo johtuu? Joka tapauksessa ota nyt heti yhteyttä sinuahoitavaan tahoon saadaksesi apua.

20vee. Koko kevään ajan on ollut, nyt vaan kokoajan enempi ja enempi.. Ainakii siihen vaikuttaa asiat, jotka on tapahtunut joskus 13-16-vuotiaana, laitossijoituksia, joissa sit ohjaajat teki laittomuuksia ja kaikkee kivaa.. Ja kun on joutunut miettimään erästä uhkailijaa, joka uhannut mun ja läheisten henkee, että entä jos tuleeki tänne ja tekee jotain ?

Viime viikon olin eri paikkakunnalla, kuin missä asun, siellä ei tullut kertaakaan p*ska olo.. Yks tyyppi sano, että pitäskö mun sit muuttaa sinne, kun jos siellä on hyvä olo, mut en tiiä ku kaikki läheiset ja tärkeet ihmiset asuu nyk.kaupungissa.. Siellä on pari tyyppiä, jotka tiiän ja tunnen, mut en tiiä. Nyt on kuitenkii syksyksi koulupaikka nyk.kaupungissa.

Seuraava aika terapeutille on vasta 2-viikon päästä ja viimeisin aika oli jtn 3viikkoo sitte.. Pahin olis jos joutuis taas ton olon takia päivystykseen, sieltä tulis varmaan heti lähete suljetulle..

Kyllä siitä terapeutille kannattaa kertoa, vaikka nolottaisi tms. Miun terapeutti oppinut kysymään aina kun näkee noista miun viikkopapereista että on ollut impulsseja, että olenko viiltänyt - tasan sen yhden viilletyn kerran jälkeen.

Eli puhu. Ja kirjoita ylös paperille, että mitä on tapahtunut, minä oon oppinut ketjuttamaan. Eli mitä on tapahtunut hetkeä ennen, se itse tapahtuma ja mitä sen jälkeen.

Mutta sen enempää tuohon, mutta itse kun olin osastolla, niin suhteellisen hyvää sapuskaa siellä miun mielestä tarjottiin, vaikka vähän ehkä olin ennakkoluuloinen. Ja kun tietää etukäteen, ettei siellä mitään michelintähti-ravintolan ruokaa tarjoilla :p

Kyllä siitä terapeutille kannattaa kertoa, vaikka nolottaisi tms. Miun terapeutti oppinut kysymään aina kun näkee noista miun viikkopapereista että on ollut impulsseja, että olenko viiltänyt - tasan sen yhden viilletyn kerran jälkeen.

Eli puhu. Ja kirjoita ylös paperille, että mitä on tapahtunut, minä oon oppinut ketjuttamaan. Eli mitä on tapahtunut hetkeä ennen, se itse tapahtuma ja mitä sen jälkeen.

Mutta sen enempää tuohon, mutta itse kun olin osastolla, niin suhteellisen hyvää sapuskaa siellä miun mielestä tarjottiin, vaikka vähän ehkä olin ennakkoluuloinen. Ja kun tietää etukäteen, ettei siellä mitään michelintähti-ravintolan ruokaa tarjoilla :p

Mä en vaa tykkää mistään sairaalaruuasta. Eka kerran ku olin alaikäisenä suljetulla ja söin todella vähän jotain pinaattikeittoo, ni tuli ruuan jälkeen hoitaja huoneeseen tenttaamaan, että mikset sinä syö! Joo jos ruoka on sellasta, mitä en oo ikinä syönyt, ni en sitä myöskään missään suljetulla syö..

Tuo sairaalaruoka,viiltelyarpien mahdollinen näkyminen helteellä ja uusi (hirveä?) terapeutti ovat nt sinun toissijaisia huolia. Kuulostaa kovasti siltä, että elämäsi on sekaisin eikä sinulla ole siihen otetta. Tarvitset nyt jonkun vakaan (ammatti)ihmisen apua ja tukea. Nyt vaan heti yteys siis sinua hoitavaan tahoon ja onko sulla joku luotettava ystävä, sukulainen, omatvanhemmat?

onko sulla hoitavaa lääkäriä on? jos on niin kannattaa huomenna soittaa hänelle ja pyytää lääkitys, kertoa viiltelystä ym. Jos ei ole, niin voit mennä tk-lääkärille keneltä saat lähetteen psykiatrille tai jopa suoraan reseptin masennuslääkkeeseen

Alkuperäinen kirjoittaja lääkitys;29961158:
onko sulla hoitavaa lääkäriä on? jos on niin kannattaa huomenna soittaa hänelle ja pyytää lääkitys, kertoa viiltelystä ym. Jos ei ole, niin voit mennä tk-lääkärille keneltä saat lähetteen psykiatrille tai jopa suoraan reseptin masennuslääkkeeseen

Ei oo hoitavaa lääkäriä, mut se terapeutti varaa ajan lääkärille, ettei tarvii tk:n kautta hakee sille lähetettä.. Tk:n omalääkärille en voi mennä, ainakaan ennenku se vaihtuu.

Auttaako p*skaan oloon lääke? Tuntuu että joittenkii mielestä lääke auttais kaikkeen...

Joo... Toi on todella vakavaa...Ite Viilsin Toisen käteni irti ruumiista en millään alottelijoiden lasilla :D enkä millää semmosella pienelle terävällä vaan ihan lihapuukolla suihkussa revin/viilsin vasemman käteni irti (se oli kuin teurastusta)
Ja jos joudut/joudutte menemään laitokseen niin kannattaa tehä itsemurha tai jotain vakavaa... :/ D:

Yhteistyössä