Jäipä p*ska olo, kun vein 2- ja 4-vuotiaat vieraaeen pk-ryhmään ja jäin itse kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kammo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kammo

Vieras
Tuntuu todella huonolta äidiltä, vaikka tiedän ettei se ole niin! Olen flunssassa, mutta Buranan voimalla olisin voinut mennä töihin. Ongelmana oli kuitenkin se, että eilen lasten kanssa kotona päivää viettäessä (meillä lapset ovat ke-pe päiväkodissa, jolloin minä olen töissä; ma-ti ollaan kotona) ääneni lähti miltei kokonaan eikä vieläkään pidä yhtään. Teen puhetyötä, joten en voinut äänen takia mennä töihin. Lapset oli pakko viedä hoitoon, että voisin antaa tämänä päivää ääneni levätä ja jospa se siitä palautuisi.

Jäi vaan niin p*ska fiilinki, kun lapsilla on tutussa päiväkodissa hiihtoloman vuoksi osittain vieraat hoitotädit ja melkein kaikki lapset heidän ryhmissään on vieraita "keräilyeriä" muista pikkuryhmiksistä jotka on kiinni hiihtoloman ajan. Lapset jäi niin vaiteliaina hoitoon, onneksi 2-vuotiaan ryhmässä oli sentään omahoitajansa aamuvuorossa ja hän pääsi heti tuttuun sylkkyyn ihanan hoitajansa luokse.

Minusta se on vaan hyväksi lapsille että tulee "uusia tuulia"eikä kaikki aina niin turvaisaa.Meillä ainakin lapset olivat tykänneet kun hiihtolomalla oli tullut vieraista ryhmistä uusia lapsia ja uusia leikkikaverita mutta meillä tosi sosiaaliset lapset :)

Mä vein maanantaina ja eilen samanikäiset tuttuun päiväkotiin ja jäin itse sairastamaan kotiin. Huono äiti -fiilis silti, vaikka kipeänä en olisi jaksanut lapsia hoitaa. Buranaa naamaan ja väkisin lasten kanssa kuumeisena ulos, juu ei kiitos. Järkevämpi viedä lapset hoitoon, jossa on ruoka valmiina ja pääsevät ulkoilemaan ja muutakin toimintaa enemmän, kun äiti vaan huilailee kotona. Mutta silti tuli huono mieli siitä, vaikka lapset jäi ihan hyvillä mielin hoitoon.

Taitaa olla niin, että kunnon äiti tosiaan potee huonoa omaatuntoa asiasta kuin asiasta :) Kuulostaa kyllä siltä, että teit tosi järkevästi sekä itsesi että lastesi kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä vein maanantaina ja eilen samanikäiset tuttuun päiväkotiin ja jäin itse sairastamaan kotiin. Huono äiti -fiilis silti, vaikka kipeänä en olisi jaksanut lapsia hoitaa. Buranaa naamaan ja väkisin lasten kanssa kuumeisena ulos, juu ei kiitos. Järkevämpi viedä lapset hoitoon, jossa on ruoka valmiina ja pääsevät ulkoilemaan ja muutakin toimintaa enemmän, kun äiti vaan huilailee kotona. Mutta silti tuli huono mieli siitä, vaikka lapset jäi ihan hyvillä mielin hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja kammo:
Taitaa olla niin, että kunnon äiti tosiaan potee huonoa omaatuntoa asiasta kuin asiasta :) Kuulostaa kyllä siltä, että teit tosi järkevästi sekä itsesi että lastesi kannalta.

Minusta taas on niin että "kunnon äiti" voi myös ottaa järjen käteen olematta aina liian tunteellinen ja ajatella asioita hieman suuremmalla perspektiivillä.

Alkuperäinen kirjoittaja kammo:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin se varmaan on. Mutta nyt sitten toinen lapsista on saanut tartunnan, enkä voi mennä vieläkään töihin :(

Niin, tarkoitin kommenttini kunnon äidistä lähinnä sarkasmiksi. Olisi pitänyt laittaa vaikka lainausmerkkeihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Viivi:
Minusta taas on niin että "kunnon äiti" voi myös ottaa järjen käteen olematta aina liian tunteellinen ja ajatella asioita hieman suuremmalla perspektiivillä.

Yhteistyössä