Hemoglobiini 124, voiko olla "väsyttävä" arvo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unelias

Vieras
Virallisestihan viitteellinen ala-arvo on 117. Mutta onko jollakulla ollut väsy-olo hieman yli 120:n lukemissa? Itselläni nyt tuo 124, kävin verikokeessa koska on vetämätön olo.

Mulla ei oo ikinä hemoglobiini noin korkeellä käynykään, ja ihan normaali on olo. Verenluovutuksessa oli viimeksi 122 ja sanoivat että ihan hyvä arvo.

Voisko johtua jostain muusta väsymys, saatko nukuttua kunnolla, d-vitamiinin puutos, stressiä, kilppariarvot?

mullakin hb tosi alhanen normaalisti mutta sillon varsinkin väsyttää kun toi arvo on tippumassa, eli kun pysyy samassa niin ei välttämättä väsytä mutta kun tippuu niin huomaa omassa olossa

muoks. näin siis sanoi terkka mulle

Kuukautiset oli pois lähes 2,5 vuotta raskauden+imetyksen jälkeen. Ennen kuukautisten alkamista arvo oli itsellänikin 136, mutta nyt laskenut sitten tuohon 124:an. Ajattelin myös, että onko kevätväsymystä olemassa? Siis aivot reagoivat valoon poikkeavasti tms? Että voisikohan olla sellaista, jos ei hemoglobiinista johdu...

Mulla oli raskauden alussa melkein 130 ja olo normaali. Nyt oli 119 ja olen ihan poikki, eli tuo 120 taitaa meikäläisellä olla se maaginen raja, jonka jälkeen väri lähtee naamasta ja nukahdan istualleni.

Tiedätkö mikä hemoglobiinisi on ollut korkeimmillaan? Jos kroppasi on tottunut korkeampaan arvoon, voi tuo 124 olla sinulle turhan alhainen. Kokeile syödä kuukauden päivät rautaa ja katso, auttaako.

Ennen raskautta+imetystä ollut myös 125 tuntumassa, mutta jos elimistö tottui tuossa 2,5 vuoden aikana hieman korkeampaan, ja nyt tullut alaspäin, niin voisikohan siksi nyt väsyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Mulla oli raskauden alussa melkein 130 ja olo normaali. Nyt oli 119 ja olen ihan poikki, eli tuo 120 taitaa meikäläisellä olla se maaginen raja, jonka jälkeen väri lähtee naamasta ja nukahdan istualleni.

Tiedätkö mikä hemoglobiinisi on ollut korkeimmillaan? Jos kroppasi on tottunut korkeampaan arvoon, voi tuo 124 olla sinulle turhan alhainen. Kokeile syödä kuukauden päivät rautaa ja katso, auttaako.

Yhteistyössä