Hemmotteluhoitoa vastasynnyttäneelle

• Viestiketjun aloittaja Ystävä
  • Ensimmäinen viesti
Ystävä
Mitä itse olisit tykännyt jostain kauneushoitolan lahjakortista esikoisen syntymän jälkeen? Tietysti lapsenvahti siksi aikaa kaupan päälle :)
Ja mites on: hierontaa vai kasvo-/jalkahoitoa?
Hierontaa epäilin sen takia, kun täytyy aika vähissä vaatteissa olla ja jos tuore äiti onkin hiukan epävarma vartalostaan niin onko turhan kiusallista vai onko se asia toissijainen kuitenkin tossa kohtaa...

"vieras"
Itse olisin mieluummin ottanut esim. hierojan käymään kotona, sen verran sitä oli vauvassa ekoina kuukausina kiinni (oli vielä tissitakiainen, 2 ensimmäistä kuukautta en juurikaan poistunut vauvan luota).

Tosi ihana ajatus kyllä, kasvohoitokin varmaan ihan kiva jos ystäväsi vauva huolii pullon/nukkuu hyvin päikkäreitä että ystäväsi voi ilman turhempaa stressiä vauvan jättää. Itse olisin ollut onnellinen myös siitä, että joku olis vienyt mut ulos syömään, samalla olisin saanut nauttia ystäväni seurasta :)

Monella vastasynnttäneellä on selkä ja hartiat aika juntturassa, allekirjoittaneella on ollut myös. Itselle olisi hartia- ja selkähieronta ollut taivaallista eikä ryllivatsan näyttäminen hierojalle olisi haitannut, mutta jotakutahan se saattaa tosiaan häiritä.

"vieras"
En ehkä saisi mentyä kauneushoitolaan ekan 5-6kk aikana, mutta itse tykkäsin, kun muutamat kaverit toivat lahjana mm. ihanan tuoksuisia body shopin suihkuvoiteita, suklaata ja kasvonaamioita, kahvia ja herkkuja jne.
Vauva on meillä toinen ja samaa sukupuolta kuin ensimmäinen, niin vaatteitakin löytyy jo pilvin pimein, leluista puhumattakaan.

Musta kiva idea muistaa äitiä, jos tuntuu "turhalta" ostaa vauvalle jotain bodyja, mitä sillä varmasti jo isosisaruksen jäljiltä löytyy. Ja onhan äiti tehnyt aikamoisen urakan, eikä varmaan useamman lapsen kanssa liikoja omaa aikaa löydy ;)

Itse en olisi tykännyt että painostetaan antamaan vauva hoitoon, olin lasten kanssa 24/7 sen ekat 6kk. Ja toisaalta hierojan pöydällä en olisi voinut maata rintojen vuoksi.

Mutta joku kotona tehtävä kasvohoito olisi ollut ihana, sen voisi helposti keskeyttää jos tarvitsee imettää, kaiken muun mies olisi mun puolesta saanut hoidettua.

Mutta harva varmaan on näin vastahakoinen joustamaan omalta mukavuusalueeltaan kuin mitä minä olin.

Ystävä
Lahjakorttihan on voimassa jonkin aikaa, eihän sitä heti tarvii käyttää. Ulos syömään vieminen olikin hyvä idea! Mutta varmaan mahdollista toteuttaa vasta myöhemmin.

Olisko sitten ihan perinteinen hieronta vai joku vähän eksoottisempi esim. kuumakivihieronta? On kuulemma aika rentouttavaa. Sen hieronnan puolesta itsekin kyselin kun ajattelin että hartiat varmasti on jumissa!

"vieras"
Hieronta olisi ollut todella ihana tuossa vaiheessa. Mulla oli hankala raskaus, ja kaikki selän lihakset ja hartiat olivat ihan hirveässä jumissa. Toisaalta mieluiten vuoden voimassa oleva lahjakortti, aika huonosti sitä silti malttoi lähteä pienen vauvan luota.

Todella kiva idea, mutta riippuu tosiaan vähän ystävästä, että kuinka helposti uskaltaa jättää kovin pientä vauvaa vielä edes muutamaksi tunniksi hoitoon. Itselle oli stressaavaa, kun lapsen mummo vahti vajaa 2 kk ikäistä vauvaa sen n. 45 minuuttia kun kävimme ostamassa nimijuhla tarvikkeita. Lapsen isälle uskalsin jättää vauvan pumpatun maidon kanssa muutamaksi tunniksi reilun 2kk iässä, kun kävin piipahtamassa eräissä juhlissa. Joillekin toisille tämänkin verran vauvan luota pois oleminen voi olla mahdotonta. Eli tosiaan ei kannata painostaa ainakaan ihan pientä jättämään hemmottelun ajaksi, kun voi olla että sitten siitä hoidosta ei kuitenkaan osaa nauttia. Ja tosiaan hoitajaksi en usko, että kelpaa kuka vaan, eli vaikka alle puoli vuotiaan vauvan uskalsin hyvin jättää isänsä (ja tuttujen isovanhempien) hoitoon lyhyiksi ajoiksi, en olisi kenenkään muun hoitoon jättänyt.

Mutta yleensä noissa lahjakorteissa on sitä voimassaoloa aikaa, niin että voi mennä sitten kun siltä tuntuu. Ja jos lapsella on huolehtiva isä, jonka hoitoon vauvan voi jättää, niin kuulostaa todella mukavalta lahjalta.

Ystävä
Olisko se kasvohoito tai jalkahoito kuitenkin siis "turvallisin" vaihtoehto. Ja lahjakorttiin pitkä voimassaoloaika. Hieronnassa on niin paljon noita riskitekijöitä, niinkun kipeet rinnat tai epävarmuus ym...

Oi, miten ootkin ihana ystävä :)! Aivan loistavaa huomioimista!

Mä oisin aikoinani antanut taivasosuuden siitä, että oisin päässyt jalkahoitajalle. Mutta - mun korviin molemmat vaihtoehdot - kasvo- ja jalkahoito - kuulostavat ihanteellisille, joten nyt vain sitten itseksesi arvot kumpaan päädyt :).

"vieras"
Minä menin yksin uimahalliin kun vauva oli 3kk ikäinen, se oli ihanaa (kaverikin olisi varmaan ollut mukava mukana, mutta ei siihen aikaan löytynyt mukaan)! Mies hoiti vauvaa, käski rentoutua porealtaissa kaikessa rauhassa. Meillä on varmauninen vauva, kävin sen päiväuniaikaan. Alle kuukauden ikäisen vauvan luota en poistunut hetkeksikään.

Ap:lle vastaan, että jalkahoito noista valinnoista, tai sitten hartiahieronta istuallaan, vatsa ja rinnat voi olla kovin arat. Myös sellainen että viet vauvan vaunukävelylle ja äiti päiväunille, voisi olla kiva :)

Yhteistyössä