Annuli81: Kerron oman tarinani, joka päättyi surullisesti, joskaan ei hematooman takia:syytä ei tiedetä. Olin raskaana viime kesänä 6. rv:lla, kun yhtäkkiä alkoi melko runsas verinen vuoto. Siitä lähtien ultrassa ravatessani nähtiin sikiökalvojen välissä oleva hematooma, joka oli suurimmillaan 8.rv:lla 4x4cm kokoinen. Sikiö kasvoi täysin normaalisti ja kaikki oli muuten ok, mutta pari päivää aina vuoti reilusti, sitten viikon verran tuhrua, pari hyvää päivää ja sitten taas vuotoa jne. Tämä kesti aina 12.rv:n niskaturvotusultraan asti, jolloin lääkäri totesi hematooman litistyneen jo hienosti, ollen silloin enää 4x1cm lätty. Silloin lääkäri totesi, että hematooma häviää pikkuhiljaa, mutta vuotoa voi ajoittain tulla. Sitten vuoto loppuikin kokonaan 13.rv:lla. Kuulin kotidopplerilla pikkuisen sydänäänet ja aloin tuntea liikkeet 16.rv:lla. Sitten, liikkeet loppuivat, sydänäänet hävisivät... :'( Tänä päivänä minulla on vain hyllyssä kasa epikriisejä ja labravastauksia, joista ei selviä syytä pikkuisen enkelipojan elämän päättymiseen. Se oli kohdallani kolmas keskenmeno. Nyt yritämme jälleen ja toiveet ovat taas nousseet korkealle, emme aio vielä luovuttaa! Onneksemme meillä on 3v rakas tytär, jonka ansiosta olemme järjissämme yhä. :heart:
Oliko hematooma syynä raskauden päättymiseen, en tiedä, toisaalta juuri sitä syytän, kun en muutakaan syytä ole saanut.
Kaikki muut kokeet on otettu, mutta hyytymistekijä on katsomatta raskauden jälkeen. Heti keskenmenon jälkeen sekin oli ok.
Kuitenkin, enemmän olen itsekin lukenut hyvin päättyneitä juttuja hematoomasta ja uskon vilpittömästi, että sinun kohdallasi kaikki menee hyvin!Tsemppiä ja luota että kaikki menee parhain päin.