helv. hobby hall ja varikset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Miks sieltä pitää jotain tilata jos kerta on tiedossa hobbarin nykyinen toiminta?

Mie tilasin siksi, että siellä sattui olemaan sellainen takki jonka halusin. Selasin sen sata nettikauppaa läpi, mutta muualta en löytänyt. Ja sitten esim. imuri ja videokamera tilattiin tuolta aikanaan ihan siksi kun siellä ei tule järkkyä korkoa vaikka maksaisi osissa :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Miks sieltä pitää jotain tilata jos kerta on tiedossa hobbarin nykyinen toiminta?

no tilasin vuonna 2006 (kesällä) videokameran.
Eikä todellakaan silloin ollut tiedossa negatiiviset mielipiteet hobby hallista.
Pidin hobbaria luotettavana firmana ennen tällaista episodia..

Ja todellakin voin sanoa, etteipä tule enää sieltä tilattua yhtään mitään, koskaan =)
Kyllä niitä muitakin nettikauppoja on, joilla on vielä maine tallella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Eik sulla siinä karhulaskussa oo mitään mainintaa, mistä tuotteesta se on?

Ei ole mitään mainintaa.
Laskun takapuolella lukee ainoastaan laskun nro, eräpäivä ja summa (10.23?).
Sitten onkin siihen päälle jo kolme maksuhuomautusmaksua ja viivästyskorkoa 11.50% ja loppusumma onkin noussut jo 25.62?
Kahteen otteeseen hobbarilta on nyt kysytty, että mistä ihmeestä he ovat ylipäänsä repineet tuon summan, mitä he perivät, sillä erät osamaksussa oli jokainen 15.50? ;/

Laita sinne kopio jo maksetusta laskusta minkä siis olette jo maksaneet niin ei pitäisi olla sanottavaa.Mulla ei ole koskaan ollut mitään valittamista sen paiakn suhteen ja mulle on aina vastattu meilitse tosi nopeeta,koskaan ei ole päivää tarvinnut edes odottaa.Puhelimella en hoida koskaan näitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:

Ei ole mitään mainintaa.
Sitten onkin siihen päälle jo kolme maksuhuomautusmaksua ja viivästyskorkoa 11.50% ja loppusumma onkin noussut jo 25.62?
Kahteen otteeseen hobbarilta on nyt kysytty, että mistä ihmeestä he ovat ylipäänsä repineet tuon summan, mitä he perivät, sillä erät osamaksussa oli jokainen 15.50? ;/

Onks sulla alkuperäisiä laskuja jäljellä? Niistähän vois verrata laskun nrolla mitä sisältävät. Itte en oo ostanu kyseisesta firmasta, mutta muitten kohdalla tarkistan näin. Ja joissain firmoissa on eräpäivät tosi tarkat, jos myöhästyy ollenkaan ni karhuja pukkaa.

Meille tuli viimekuussakin monta semmosta missä perittiin jo maksettuja laskuja,soitin sit sinne luottopäähän sielä se ämmä sanoi vaan mulle monta kertaa et koita nyt ymmärtää että meidän koneet laskevat oikein,eikä tänne ole tullut kuin kaksi kertaa se sama suoritus samasta laskusta ja sun pitää nyt maksaa kuitenkin näistä molemmista laskuista korot. Yritin tapella sen ämmän kanssa mutta kun ei niin ei,kun heidän koneensa laskee kaiken valmiiksi niin siihen luotetaan eikä kuunnella asiakasta,laitoin sähkäriä et irtisanon kanta-asiakkuuteni laskutus sekamelskan takia. Ja vielä tuli postissa kuvastoa |O En tilaa ikinä sieltä mitään,koska joutuu saman laskun maksamaan moninkertaisesti,ja he eivät tunnusta mokaa.Mäkin katoin niistä laskuista et samasta erästä kyse,mikä oli jo maksettu kahteen otteeseen,mut lopuksi jouduttiin maksamaan vielä enemmän kun lisäsivät vielä huomautuskulut samasta laskusta ja korot..

jännä juttu ku miulla ei oo ollunna mitään ongelmia koskaan hobby hallin kanssa. ja asiakas oon ollu varmaan siitä asti ku täytin 18. paljon oon tilannu, osamaksullaki ja aina on laskut olleet oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja Ponteva Pohjoisesta:
Alkuperäinen kirjoittaja narsku:

Ei ole mitään mainintaa.

Onks sulla alkuperäisiä laskuja jäljellä? Niistähän vois verrata laskun nrolla mitä sisältävät. Itte en oo ostanu kyseisesta firmasta, mutta muitten kohdalla tarkistan näin. Ja joissain firmoissa on eräpäivät tosi tarkat, jos myöhästyy ollenkaan ni karhuja pukkaa.

mutta oisko tuo alkuperäinen 10,23 euroa esim. viivästyskorkoja? jos teillä on ollu viivästyksiä nuissa ku ootte makselleet 15,50 per kuukausi?

Eipä oo tosiaan hyvää sanottavaa hobbarista. Tilasin keväällä lastenvaatteita sieltä postiennakolla (edellisistä kehnoista kokemuksista tästä firmasta "viisastuneena", yleensä maksan nettiostokseni suoraan nettipankista, tosin sekään ei hyppärin kanssa onnistu). 4 tuotetta tuli 4 eri paketissa! Ja kolmella laskulla (jotta asia olisi mahdollisimman epäselvä)... Hain paketit ja maksoin tietenkin noutaessa. Syksyllä tuli karhukirje, etten ole maksanut yhtä pukua. Yritin lähettää sähköpostia, johon ei tietenkään vastattu. Yritin myös kolmen viikon ajan soittaa asiakaspalveluun, johon ei päässyt, korkeintaan pääsi maksulliseen jonoon ja sitten puhelu katkesikin. Yleisin vastaus oli, että nro varattu tai verkko varattu. No, oletin, että ottavat sähköpostini edes käsittelyyn. Sitten tuli toinen karhukirje ja viikon yrityksen jälkeen sainkin asiakas"palvelusta" ihan ystävällisen ihmisen kiinni. Kyselin, että miten hitossa voivat periä postiennakolla maksettuja tuotteita ja vastaus oli, että posti on antanut tuotteet mulle veloituksetta. Really!!! Näin on kuulemma heille käynyt usein. En todellakaan löytänyt kuittia tuosta, maksoin käteisellä enkä ole niitä niin tarkasti säilönyt kuin korttikuitteja. Lasku oli jo mennyt kakkosperintään (mitä ikinä tarkoittaakaan), joten maksoin sitten vielä sen yhden vaatteen yli kaksinkertaisesti uudelleen. Pyysin heitä kyllä samalla puhelulla poistamaan kaikki asiakastietoni järjestelmistään, koska en suostu näin epäluotettavan yrityksen kanssa toimimaan. Ei ole onnistunut sitten näemmä siellä sekään, tasaisesti tulee postia ja sähköpostia.

Mutta yrityksenhän pitää säilyttää kaikki tositteensa todella pitkän aikaa. Voisinko pyytää tuolta tietyltä päivältä kuittiani (kopiota) tuolta asiamiespostista? Tietääköhän kukaan?

Joo meille tulee kans.

Otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan ja hän sanoi, että riittää kun reagoin joka laskuun. Eli että laittaa sähköpostia aina vaan kun tulee maksumuistutus. Sanoi, että jos se menee perintään niin se on ihan sama koska se on aiheeton perintä. Eli ei voi aiheutua minulle mitään.

Tuo sun summa taitaa olla sama kuin mulla. Ostin imurin ja kuukausierä oli 16 euroa. Sieltä tuli eka maksumuistutus jossa sanottiin, että olen maksanut laskun mutta en kokonaan. Väittivät että olen maksanut 10,91 ja perivät minulta siis 5,09 senttiä vielä. Sen jälkeen se on tietty kasvanut jo se summa, kun lähettelevät niitä muistutuksia.

Kuluttajaneuvoja sanoi, että näitä on paljon.

Niin ja puhelimella on turha koittaa. Ei sinne pääse puhelimella.

Kaikki, jotka olette minun lisäksi (teitä on varmasti paljon) saaneet täysin aiheettomia ja perättömiä muistutuslaskuja Hobby Hallilta, ottakaa ihmeessä yhteyttä kuluttajaneuvojaan! Itse metsästän tällä hetkellä kaikkia maksukuitteja HH:n mukaan maksamattomista laskuista. HH on velvollinen korvaamaan kaikki ylimääräiset kulut (esim. soitoista olemattomaan asiaskaspalveluun, jonne ei ikinä pääse läpi + vanhojen tiliotteiden tilaamisesta aiheutuneet kulut), kun vaan tositteet suoritetuista maksuista on olemassa. Kesästä asti olen näitä selvitellyt ja jättänyt selvityspyyntöjä, mutta viimeksi tänään tuli uusi AIHEETON muistutus. Eipähän tarvitse enää ikinä asioida Hobby Hallilla...

Yhteistyössä