helv... että ärsyttää!!! toisessa kaupungissa asuva ystäväni soitti eilen, että tulisi tänään perheineen kylään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pihlaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pihlaja"

Vieras
.. ja ei siinä mitään, sopihan se. leivoin, siivosin ja mitä nyt tehdäänkään. tänä aamuna kahdeksalta laitoin sitten viestin, että "monelta tulette?" ja vastaus oli "kympiltä".
no ei siinä mitään, ihmettelin kyllä että ovatpa aikaisin lähteneet ajamaan mutta pistin kuitenkin herkut pöytään, tytölle prinsessamekon tms. hetki sitten soitin, että ovatko kohta täällä ja..
surprise surprise, ovatkin vasta lähteneet ajamaan! että pikkuisen pistää vihaksi :mad:
kysyin selvästi monelta ovat täällä, en monelta ovat lähdössä sieltä !! no, ei muuta kuin herkut takaisin kylmään & tytöltä mekko pois verkkarit jalkaan että pääsee ulos minne kärkkynyt tunnin... että tälläistä tänään sitten täällä meillä :headwall:

En ikinä ymmärrä ihmisiä jotka kutsuvat itsensä kylään, se on minusta röyhkeää. Jos minulle soittaa joku ja ilmoittaa tulevansa seuraavan vuorokauden sisään niin on aivan varma että keksin itselleni jotain muuta tekemistä eli sori nyt vaan mutta minulla on "menoa". En todellakaan ala siivoamaan, vääntämään jotain purtavaa ja odottamaan perse homeessa jotain saatanan kyläilijöitä.

[QUOTE="eee";24502450]No onko tuo nyt niin kamalaa.
Miksi sen lapsesi edes täytyy vieraat jossain prinsessamekossa ottaa vastaan, jos itse tykkäisi olla verkkareissa?[/QUOTE]

ei kun tyttö halusi itse sen mekon, mutten anna mennä se päällä tuonne puistoon rönyämään!

[QUOTE="vieras";24502449]mä en tykkää vieraista, jotka kutsuvat itse itsesä kylään..[/QUOTE]
Ai sinunko pitää kutsua vieraat teille? Mahtaa teillä olla hippasen hiljaista?

Siis että ystävää varten pitää olla pöytä katettuna ja vaatteet vaihdettuna??? Ei kuulosta kyllä ystävyydeltä vaan joltain sisustuslehden kilpailulta!

emme ole nähneet aikoihin, lisäksi mukana on ystäväni uusi miesystävä jonka näen nyt ensi kerran... vähän niikuin hyvää ensivaikutelmaa tässä tavoittelen. lisäksi tässähän loistava syy tehdä täytekakku kun sellaista olen himoinnut jo viikon :D pullaa olin joka tapauksessa leiponut jo eilen . minulla on arkivaatteet, tyttäreni tahtoi itse juhlamekon & se siivous tarkoitti vessanpesua.. josta on vierähtänytkin tovi

Mikä ihmeen show pitää tehdä siitä, että joku tulee käymään? Minä hermostuisin, jos aamukahdeksalta aletaan tivata, koska tulen. Mutta toisaalta, olisin varmaankin sopinut jonkun selkeän ajan alunperinkin...

Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan.

*muoks*

Tuossa edellähän jo tulikin selitystä...

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Alkuperäinen kirjoittaja Roti olla pitää;24502514:
No ei kuule meillekään tulla kuin johonkin hollitupaan. Kyllä se on talon väki joka päättää milloin niitä vierahia otetaan vastaan vai otetaanko ollenkaan.

Mä en haluais ikinä olla noin tympeän ihmisen ystävä.

Tiedän tunteen! Minusta on sekä kohteliasta että kivaa laittaa vieraille (vieraille ja vieraille, perheelle ja ystäville) kahvia ja kastettavaa ja mielellään kaikki valmiiksi ennen kuin tulevat. Kun tulevat, niin on sitten kivempi keskittyä pelkkään seurusteluun ja yhdessä olemiseen. No toisaalta tiedän jo ketkä tulee ajoissa, ketkä myöhässä... Yritän opetella tästä nipottamisesta vähän eroon, mutta en todellakaan aio siitä kokonaan luopua! Vähän joustoa suuntaan ja toiseen, niin on elämä helpompaa.

No ehkä kannattaa ensikerralla pistää vaan muuten kaikki valmiiksi, mutta jättää ruuat laittamatta pöytään.
Mä jotenkin miellän kaverien väliset kyläilyt niin, että ei ne ajat niin pilkunpäälle ole, tosiaan taloelää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan. Kunhan tietää kotona olla.

Näitä kommentteja lukiessa muistuu mieleen se tutkimus, jonka mukaan suomalaisella on keskimäärin 0,7 ystävää :(
Sanos muuta!
Siis mulla ei todellakaan ole tapana marssia kyläilemään ilman ennakkoilmoitusta, mutta joku raja sentään silläkin.
Loppuis meiltäkin kylästelijät, jos ruvettais pelkästään minun kutsusta käymään meillä ja vain silloin kun meille sopii. :D

"Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan" Mitä tämä siis tarkoittaa, en ole ikinä oivaltanut? Mietin ehkä liian syvällisesti tätä(kin) sanontaa, koska mun mielestä tää voi tarkoittaa kahta päinvastaista asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa se hänelle;24502589:
"Talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan" Mitä tämä siis tarkoittaa, en ole ikinä oivaltanut? Mietin ehkä liian syvällisesti tätä(kin) sanontaa, koska mun mielestä tää voi tarkoittaa kahta päinvastaista asiaa.

Mun mielestä se tarkoittaa, että talo elää tavallaan kulki vieraat miten kulki, eli vieraat ymmärtää kulkea sen mukaan, mitä talossa näkyy tapahtuvan.
Ja myös niin, että jos vieraat viipyy pidempään, vaikka yön yli, niin talo elää edelleen tavallaan, vieraat kulkee omia aikojaan miten tahtoo eikä anna sen häiritä itseään, että talo elää tavallaan vaikka on vieraita.
Tiivistetysti se tarkottaa sitä, että vieraita varten ei tarvi hösätä etukäteen eikä vierailla ole oikeutta sellaista odottaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: idunnor
Aika jäykkää. Ette ilmeisesti ole kovin läheisiä ystäviä. Kun mun kaverit kutsuu itsensä kylään, niin ovat kyllä tietoisia että kahveet keitetään kun he ovat ilmaantuneet paikalle ja tyttäreni käy heittämässä omat prinsessointivermeet päälle äkkiä omassa huoneessaan kun vieraan saapuvat sisään. Ei kai se kamujen kanssa just niin kellon päälle ole. Mua ahdistaisi täsmälleen aikataulutettu elämä.

No, minä en ole sitä tyyppiä, joka tuosta noin vaan jatkaa toimiaan paskaset verkkarit jalassa ja tukka pystyssä jos tulee vieraita. Kyllä minäkin haluan vähän laittaa purtavaa ja itseäni sekä kotia kuntoon jos joku on tulossa vierailemaan. VArsinkin jos on kyse jostakin ystävästä ketä ei näe välttämättä kovin usein. Omalla kohdallani noilla sanonnoilla voi pyyhkiä persettä.

Siitä myös olen aika tarkka, että jos sovitaan joku tuloaika, niin siitä pidetään jotakuinkin kiinni. Tai ainakin ilmoitetaan jos ollaan myöhässä. Ei huvita notkua kotona odottamassa koko päivää, että milloin herrasväki suvaitsee saapua. Sitä kun saattaisi olla muutakin menoa itsellä tiedossa.

Ja kyllä, ystäviä on ja paljon mutta nämä kyläilysäännöt on aikalailla samat koko ystäväpiirissä.

[QUOTE="tiutau";24502642]No, minä en ole sitä tyyppiä, joka tuosta noin vaan jatkaa toimiaan paskaset verkkarit jalassa ja tukka pystyssä jos tulee vieraita. Kyllä minäkin haluan vähän laittaa purtavaa ja itseäni sekä kotia kuntoon jos joku on tulossa vierailemaan. VArsinkin jos on kyse jostakin ystävästä ketä ei näe välttämättä kovin usein. Omalla kohdallani noilla sanonnoilla voi pyyhkiä persettä.

Siitä myös olen aika tarkka, että jos sovitaan joku tuloaika, niin siitä pidetään jotakuinkin kiinni. Tai ainakin ilmoitetaan jos ollaan myöhässä. Ei huvita notkua kotona odottamassa koko päivää, että milloin herrasväki suvaitsee saapua. Sitä kun saattaisi olla muutakin menoa itsellä tiedossa.

Ja kyllä, ystäviä on ja paljon mutta nämä kyläilysäännöt on aikalailla samat koko ystäväpiirissä.[/QUOTE]

Tämä on just se, mitä itse ajattelen näistä vierailujutuista. Taisin vaan liian hyökkäävästi tuoda kantani esiin kun joku vetäs heti herneet nenään tuolla aijemmin.

kunhan eivät järkyty siitä, että vessan lattialla on kissanhiekkaa & lavuaarin reunaan kuivunut hammastahnaa.. " siivosin sen, muttette ehtineet nähdä " :laugh: täytekakkukin korkattiin jo, ei jaksettu tytön kanssa odottaa enempää... mutta sanokaapa, miten te ymmärrätte tuon
vastauksen "kympltä" kysymykseen " monelta tulette" ? eikö se teistäkin tarkoita, että täällä ollaan kello kymmenen eikä lähdetä ajamaan silloin ?!

Meillä vieraat tulee ja menee. Joskus saattaa joku soittaa että ollaan muutaman kilometrin päässä ( lähteneet 400 km:n päästä ajamaan) jotta voisitko laittaa kahvin tulemaan. Ei meillä varauduta sen kummemmin vieraiden tuloon, aina löytyy jotain tarjottavaa pakastimesta. Mutta toisaalta suurin osa tulee kuin kotiinsa ja minä tykkään että käy vieraita. Ja lähes joka viikko joku käy ja hyvä niin.

Ihanko tosi täällä suurin osa on sitä mieltä että itse pitää vieraat kutsua kylään? Meillä ainakin soitellaan kavereitten kanssa puolin ja toisin että keitättekö kahvit yms, eli vieraat siis periaatteessa kutsuvat itsensä kylään, toki osataan sitten myös sanoa jos ei käy eikä siitä kukaan pahastu. Tuntuis kauheen jäykältä jos pitäis monta päivää etukäteen sopia kyläilyaikataulut...

Yhteistyössä