Helsinkiläiset huom! Mikä on lapsiystävällisin asuinalue??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kolmen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kolmen äippä

Vieras
Olen asunut koko ikäni Helsingissä. Syntynyt ja kasvanut olen länsi-Helsingissä ja sinne en palaisi, on mielestäni nykyään pääsääntöisesti arveluttavaa seutua (varsinki radan varsi). Nyt ollaan viisi vuotta asuttu Vuosaaressa joka on maineestaan huolimatta mielestäni varsin rauhallista seutua ja ollaan viihdytty tosi hyvin. Yleisillä kulkuneuvoilla pääsee (meillä ei ole autoa), palveluita on lähellä, mutta samoin luontoa.

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne, että meidän pitäisi muuttaa suurempaan asuntoon. Vanhin lapsemme on nyt 4vuotias ja tultiinkin siihen tulokseen, että jos me vielä joskus haluamme vaihtaa aluetta niin nyt on sen aika. Samalla jouduimme puntaroimaan, että millä alueella Helsingissä on esim.parhaat koulut? Vaikka Vuosaaresta kovasti pidänkin, niin kouluista en ole kuullut kovin paljoa hyvää...

Viikki ja Viikinmäki mietityttävät sillä siellä olisi miehen vanhemmat lähellä. Alueesta en muuten niin tiedä...

Mihin sinä muuttaisit Helsingissä pienten lasten kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm..parhaat koulut? Siis parhaat oppimistulokset? Ei ole aina yhtä kuin paras koulu.

Minä muuttaisin Pakila-Paloheinä-Torpparinmäki-alueelle.

En tarkoita oppimistuloksia vaan lähinnä ihan yleisesti. Itse olin aikanani vuosikausia koulukiusattu koulussa jossa asiaan ei puututtu millään tavalla. Tarkoitan lähinnä tällaisia asioita! Jos näitä nyt kukaan pystyy arvioimaan... :xmas:

Asutaan Reimarlassa ja tää on mun mielestä aivan ihanan rauhallista aluetta. Täällä on luonto lähellä ja julkinen liikenne toimii hyvin. Meillä on poika ruotsinkielisessä pk:ssa ja siihen olen ollu tosi tyytyväinen, täältä löytyy ainakin kaks suomenkielistä pk:ta.

Hmm..parhaat koulut? Siis parhaat oppimistulokset? Ei ole aina yhtä kuin paras koulu.

Noi yllämainitut alueet on kyllä ihan kivoja, mutta vaikeita autottomalle, kuten Viikkikin. Autottomien perheellisten on helpointa asua radan (juna tai metro) varressa, jollei ole valmis tolkuttoman pitkään odottamaan bussia, johon lastenvaunut mahtuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja ilman autoa:

Noi yllämainitut alueet on kyllä ihan kivoja, mutta vaikeita autottomalle, kuten Viikkikin. Autottomien perheellisten on helpointa asua radan (juna tai metro) varressa, jollei ole valmis tolkuttoman pitkään odottamaan bussia, johon lastenvaunut mahtuvat.

Totta. Tosin sitä kun ei koskaan talvisaikana tiedä toimiiko VR vai ei... :laugh:

Meidän nykyisen kodin liepeillä on ainakin hulppeita torppia. Silti ei ole pitkä matka keskustaan ja julkisia kulkee hyvin. Patolaa tämä kai on, 00640 postinumero. Oulunkylän peruskoulussa on musiikkiluokka yms. Maununnevalla tyttäreni koulutovereista (SVK, itse asiassa) asuu suurin osa, mutta siellä ei oikein pärjää ilman omaa autoa.

Kaikissa kouluissa on varmaan noita ongelmia. Viikki ja Viikinmäki on hyviä alueita lapsiperheille. Viikissä etenkin se ns. vanha puoli. Viikinmäki aika uus asuinalue ja lähikauppa taitaa olla Pihlajistossa ja Viikin Prisma ihan kävelymatkan päässä. Kasvaa kyllä niin kovaa vauhtia, että varmasti joku puoti sinne nousee ennen pitkää. Viikinmäestä pääsee 550 tosi hyvin ihan mihin suuntaan vaan, 71 kulkee myös hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja helsinkiläinen:
Minä pidän Vartiokylästä. Palvelut lähellä, mutta alue ihanan rauhallinen. Bussilla pääsee metrolle. Vartiokylän koulu on käsittääkseni ok.

Olen käynyt Vartiokylän ya:n ja todella ihana koulu, tosin ei kyllä sillon ollut omasta mielestäni.. :D:D

Minusta Töölökään ei ole pahaa aluetta lasten kanssa, jos vain osuu sopiva asunto kohdalle. Metsää ei tosin ole välittömässä läheisyydessä, mutta luontoa kuitenkin. Töölöläiselle esim. Saksalainen koulu ei ole turhan kaukana. Äitini asui muutaman vuoden Eliten korttelissa ja vierailumme sujuivat hyvin. Leikkipuistoja löytyy, ei ole asfalttiviidakkotunnelmaa ja kaikkialle lyhyt matka.

Alkuperäinen kirjoittaja Ncm:
Minusta Töölökään ei ole pahaa aluetta lasten kanssa, jos vain osuu sopiva asunto kohdalle. Metsää ei tosin ole välittömässä läheisyydessä, mutta luontoa kuitenkin. Töölöläiselle esim. Saksalainen koulu ei ole turhan kaukana. Äitini asui muutaman vuoden Eliten korttelissa ja vierailumme sujuivat hyvin. Leikkipuistoja löytyy, ei ole asfalttiviidakkotunnelmaa ja kaikkialle lyhyt matka.

Olen samaa mieltä, Töölö on kaunista seutua. Liian tyyristä kuitenkin meille. Ja toisaalta asunnot ovat aika pieniä (jollei sitten todella ole sitä pätäkkää käyttää niihin).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen samaa mieltä, Töölö on kaunista seutua. Liian tyyristä kuitenkin meille. Ja toisaalta asunnot ovat aika pieniä (jollei sitten todella ole sitä pätäkkää käyttää niihin).

Meille suurin ongelma olivat kylpytilojen ja keittiön ahtaus. Sinkku niitä tuskin kaipaa, mutta lapsiperheelle (ainakin meille) ovat keittiö ja kylpyhuone käytetyimpiä paikkoja. Ilman pyykkikonetta vaikea elää pesutuvattomassa talossa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meille suurin ongelma olivat kylpytilojen ja keittiön ahtaus. Sinkku niitä tuskin kaipaa, mutta lapsiperheelle (ainakin meille) ovat keittiö ja kylpyhuone käytetyimpiä paikkoja. Ilman pyykkikonetta vaikea elää pesutuvattomassa talossa. :D

Nyt kun sanoit, niin muistinkin että yksi ystäväni asui vielä pari vuotta sitten opiskeluaikanaan Töölössä asunnossa jossa oli vain wc ja käsisuihku jolla hän sitten n.yhden neliömetrin kokoisessa vessassa pesi hiuksiaan lavuaarin yllä... Leirielämää kerrakseen! Muuten oli kyllä oikein kiva kämppä! Saattaisi joo lapsiperheellä mennä sormi suuhun... :xmas:

Itse ehdottaisin Suutarila-Siltamäkeä jos lapset pieniä. Turvallista ja rauhallista, edulliset asunnot, ei kaupunginasuntoja ja ulkomaalaisia hyvin vähän. Kaikki palvelut lähellä.

Huono puoli on että liikkuminen yhden bussilinjan varassa, oma auto tarpeen.

Malminkartanossa on rauhallista ja hyvin toimivat koulut. Paljon lapsiperheitä ja mahdollisuus junalla liikkumiseen. Malminkartanon konalan puoleinen osa rauhallisempaa asua kuin radanvarsi.

Lauttasaari ja töölö aika kalliita mielestäni,viikki/viikinmäki ihan kivoja paikkoja,pihlajisto taas ei todellakaan ole rauhallisin ja puistolan ostari aika levoton myöskin..itse tykkään myös tapaninvainio,tapanila suunnasta elikkäs juurikin pohjois helsinki.Itse asun suutarilassa mikä on mahtavaa aluetta jos ei oteta mukaan tätä varmaan suutarilan ainoata vuokrataloja missä itse asun.

Myöskin maunula,oulunkylä,pakila suunta kiva.

*muoks* tarkoitan että tapulikaupungin ostari ei niinkään rauhallinen

Alkuperäinen kirjoittaja Asuja:
Malminkartanossa on rauhallista ja hyvin toimivat koulut. Paljon lapsiperheitä ja mahdollisuus junalla liikkumiseen. Malminkartanon konalan puoleinen osa rauhallisempaa asua kuin radanvarsi.

Olen asunut Malminkartanossa reilu viisi vuotta sitten ja mun mielestäni se ostarin seutu oli vähintäänkin arveluttavaa... Siis onhan tuollaisia nyt jonkun verran joka paikassa mutta siellä se jotenkin oikein kulminoitui. En uskaltaisi päästää vielä kouluikäistäkään lasta sinne ostarille yksinään oli se sen verran täynnä juoppoja oli vuorokaudenaika mikä tahansa. Se jätemäki vierustoineen oli kyllä viihtyisää seutua.

onko sillä ulkomaalaisten määrällä väliä kalliilla alueella? jos ovat diplomaatteja tai johtohenkilöstöä tms. niin haittaako se silmien, hiusten, ihon tai passin väri jotain?

Yhteistyössä