Helsinkiläiset huom! Julkisilla kulkeminen lastenvaunujen kanssa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitkä kaikki on ilmaista rattaiden kanssa?
Ratikka nyt joo, mutta entä bussit ja metro? Entä lähijuna?

Menen ekaa kertaan vauvan kanssa ja mietin, että millä kaikella pääsen kulkemaan..

Kiitos vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ratikka nyt joo, mutta entä bussit ja metro? Entä lähijuna?

on nekin ilmaisia

Eli siis kaikki? Kiva. Vaikka enpä juuri varmaan tarvi muita kuin ehkä ratikkaa, jos ei jaksakaan jostain syystä käpötellä.. Mutta hyvä tietää, jos kutenkin.

On muuten ärsyttävää, että kehtaavat aina mäkättää kaikesta julkisesta (miten ihmiset ei tee niille tilaa yms) vaikka kulkevat ILMAISEKSI ja muut kuitenkin MAKSAVAT kyydistä. Ja sitten siellä rattaissa on joku 5 vee laps.

Muista aina, että aisa liikennevälineeseen päin. Eli kun nouset tai laskeudut pois korkeasta kulkuneuvosta, työntöaisa aina kulkuvälineeseen päin. Turvallisinta vauvalle ja helpointa auttajille.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Muista aina, että aisa liikennevälineeseen päin. Eli kun nouset tai laskeudut pois korkeasta kulkuneuvosta, työntöaisa aina kulkuvälineeseen päin. Turvallisinta vauvalle ja helpointa auttajille.

:o

On muuten tosi vaikeaa ja kiikkerää tulla pois esim. matalalattiabussista työntöaisa kulkuneuvoon päin-suuntaisesti. Toi ohje toimii vain jos on portaat ja vaunut pitää nostaa

ja sitten kun kukaan ei tule pyynnöstä huolimatta auttamaan, siedä muiden matkustajien paheksuvat katseet kun kuljettaja nousee auttamaan ja bussi ei sen takia pysy aikataulussa :xmas: |O
Tollasta tilannetta en ole koskaan nähnyt pääkaupunkiseudun julkisessa liikenteessä. Ja näiden yli 30 vuoden aikana olen sentään - autottomana ja ajokortittomana - matkustanut julkisilla tuhansia kertoja. Ikinä en ole nähnyt, että kuski tulisi nostamaan.

Miksi muuten jotkut luulevat, että saa tulla kolmannet vaunut mukaan bussiin? Pari viikkoa sitten bussissa oli jo kahdet vaunut niin sitten yks nainen tuli bussiin tuplarattaiden kanssa eikä meinannut uskoa, kun bussikuski ja muut matkustajat sanoivat ettei saa tulla, kun siinä on jo kahdet vaunut. Suuttu oikein kunnolla se nainen jota ei päästetty kyytiin niiden tuplien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piste iin päälle:

On muuten tosi vaikeaa ja kiikkerää tulla pois esim. matalalattiabussista työntöaisa kulkuneuvoon päin-suuntaisesti. Toi ohje toimii vain jos on portaat ja vaunut pitää nostaa

Siksihän mä sanoinkin, että korkeasta. Itse en kyllä juur muuta käyttänyt kuin matalia. Busseja, metroa, ratikoita ja junia. Laiska.

kaikilla muilla ytvn kulkuvälineillä voi liikkua ilmaiseksi paitsi U-linjan busseissa on rajoituksia, niissä saattaa olla maksu rattaista.

Eli kaikki metrot, normaalit bussit, ratikat, lähijunat jne ovat ilmaisia

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Miksi muuten jotkut luulevat, että saa tulla kolmannet vaunut mukaan bussiin? Pari viikkoa sitten bussissa oli jo kahdet vaunut niin sitten yks nainen tuli bussiin tuplarattaiden kanssa eikä meinannut uskoa, kun bussikuski ja muut matkustajat sanoivat ettei saa tulla, kun siinä on jo kahdet vaunut. Suuttu oikein kunnolla se nainen jota ei päästetty kyytiin niiden tuplien kanssa.
Ehkä he eivät tienneet? Mä olen muutaman kerran huomannut, että on aika ikävää, jos vaunujen kanssa joku pysäkillä huitoo, mutta bussi ajaa pysäkin ohi. Ihan ymmärrettävää, sillä kuski ei saa ottaa ylimääräisiä vaunuja kyytiin. Mutta niissä busseissa voisi olla jokin kyltti "vaunupaikat täynnä" tai vastaava.

Alkuperäinen kirjoittaja Piste iin päälle:

Siksihän mä sanoinkin, että korkeasta. Itse en kyllä juur muuta käyttänyt kuin matalia. Busseja, metroa, ratikoita ja junia. Laiska.

Ai kattos, niinhän tuossa lukeekin :ashamed: :ashamed: :D *silmälaseille tarvetta* :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:

Aika moni kuski ottaa meilläpäin kolmet rattaat kyytiin ja kerran olin ratasikäisen kanssa bussissa missä oli neljät rattaat. Eli osa kuskeista laistaa säännöstä ja jos tuo nainen oli sellaisissa busseissa ollut mihin on kuski ottanut ylimääräisiä rattaita ja tottunut siihen että saa tulla...

Joo, siis kiitos kaikille! Tuli keskusteltua sitten muustakin.. :D
En ole ekaa kertaa vaunujen kanssa liikenteessä, mutta ekaa kertaa ehkä täytyy käyttää jotakin noista liikennöintivälineistä.. Esikoisen vauva-aika oli helppoa liikkua joko omalla autolla tai kävellen, kun ihan keskustassa oltiin. Niin nytkin kyllä, mutta vauva ja taapero yhdistelmä vaatii ehkä jonkin muun kulkuvälineen kuin omat jalat. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tasa-Arvo:
Pitääkö rattaissa olla vauva? Tarkoitus olisi lähteä viinanhakureissulle Tallinnaan ja toihan olisi näppärä tapa kuljettaa viinat ja vielä ilmaiseksi.

ei pidä olla vauvaa mutta alle kuusivuotias lapsi kyllä

Kannaattaa olla se lapsi mukana. Mun poikaa kerran yks konnari kurkkas etten huijaa. Niitäkin lintsareita kun on liikenteessä. Ja olen kyl nähny kuskin auttavan nostamisessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Coffee:
On muuten ärsyttävää, että kehtaavat aina mäkättää kaikesta julkisesta (miten ihmiset ei tee niille tilaa yms) vaikka kulkevat ILMAISEKSI ja muut kuitenkin MAKSAVAT kyydistä. Ja sitten siellä rattaissa on joku 5 vee laps.

Minä Turkulainen kuljin Helsingissä julkisilla ja maksoin matkani vaikka oli rattaat ja lapsikin kohta 4v. En ollu varma että pääseekö metrolla matkustamaan ilman vai maksoiko, joten otin varman päälle ja maksoin :D