Helsinki vs. maaseutu - ikuinen vastakkainasettelu?

  • Viestiketjun aloittaja Siru78
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Heluna";26491131]Hesalaiset haukkuu kaikkia ja ovat kans nokka pystyssä ylpeenä. Ei viitti ees kommentoida maaseutulaiselle mitään kuhan tuhahtelee. On meinaan nähty.[/QUOTE]

Voi kauhia sentähän. Oioioi ja voivoivoi, kun ne hesalaaset, huh sentäs. :xmas:

Snif.
 
"huhhuh"
Ylimielisintä sakkia maaseudulla asuvat tuntuvat olevan. Itselleni ei tulisi koskaan mieleen väheksyä toisten paikkakuntia asuivat missä tahansa. Tuntuu että Helsinkiläistä saa aina haukkua. Yhtään ylpistä Helsinkiläistä en ole kohdannut, mutta muissa paikoissa, etenkin maaseudulla asuvia kyllä.
 
nmjfvad.v
Miksi ihmeessä tästä aiheesta pitää aina saada kinastelu aikaan? Mä olen maalta ja ylpeä siitä. Tosin muuttanut Helsinkiin pari vuotta sitten.
Enkä ikinä enää muuta täältä pois. Koskaan ei ole vastaani tullut mitään halveksuntaa siitä että puhun murretta enkä tunne täältä kaupunginosia tms. Päinvastoin.
 
"niin"
Miksi ihmeessä tästä aiheesta pitää aina saada kinastelu aikaan? Mä olen maalta ja ylpeä siitä. Tosin muuttanut Helsinkiin pari vuotta sitten.
Enkä ikinä enää muuta täältä pois. Koskaan ei ole vastaani tullut mitään halveksuntaa siitä että puhun murretta enkä tunne täältä kaupunginosia tms. Päinvastoin.
Lähipiirissä tuntuu että kaikki pitävät murretta puhuvien puhetta ihanana ja mielenkiintoisena. Itsekin tykkään kun joku puhuu murretta ja sanon aina että älä kadota sitä omaa murretta, se tuo ihanan mausteen puheeseen. :)

t.Helsinkiläinen syntyjään
 
"mmm"
[QUOTE="huhhuh";26491556]Ylimielisintä sakkia maaseudulla asuvat tuntuvat olevan. Itselleni ei tulisi koskaan mieleen väheksyä toisten paikkakuntia asuivat missä tahansa. Tuntuu että Helsinkiläistä saa aina haukkua. Yhtään ylpistä Helsinkiläistä en ole kohdannut, mutta muissa paikoissa, etenkin maaseudulla asuvia kyllä.[/QUOTE]

Peesi. Ja lisänä vielä että maalaiset ovat usein heilumassa nyrkkiensä kanssa. Tuttavani poika hakattiin bussipysäkillä (Keski-Suomessa) vaan sen takia että puhui helsinkiläisittäin.
 
"dorppa"
Miksi ihmeessä tästä aiheesta pitää aina saada kinastelu aikaan? Mä olen maalta ja ylpeä siitä. Tosin muuttanut Helsinkiin pari vuotta sitten.
Enkä ikinä enää muuta täältä pois. Koskaan ei ole vastaani tullut mitään halveksuntaa siitä että puhun murretta enkä tunne täältä kaupunginosia tms. Päinvastoin.
Sama täällä. Olen asunut Helsingissä jo useamman vuoden, mutta en KOSKAAN ole kuullut mitään naureskelua/haukkumista kotipaikkakunnastani tai pienestä murteestani, vaikka suurin osa ystävistäni on ihan natiivihelsinkiläisiä. Aina on tietä neuvottu ja autettu jos apua olen pyytänyt.
 

Yhteistyössä