Onko kotipaikkakunnallasi jokin "nähtävyys"?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei mitään sellaista, mitä varta vasten tultais ihmettelemään. Mutta olen kuullut, että paikalliselle kirppikselle roudataan linja-autolla porukkaa... On meillä kyllä jotain uskonnollisia rakennuksia, mitä ehkä osa meillä käyvistä "turisteista" haluaa käydä katsomassa, mutta mitään varsinaista kansainvaellusta aiheuttavaa nähtävyyttä tässä tuppukylässä ei ole. Meillä kyllä monta kohdetta, jossa muuten kannatta käydä, jos mielenkiintoa on. Esim. yksi suomainen kansallispuisto vesialueineen, jossa voi bongailla muuttolintuja keväisin.
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Jos tarkoitat tuota mun kommenttia, niin joo, tavallaan, mutta sinne "eksyy" lähinnä nuo lintubongarit ja muut asian harrastajat, eikä sinne varta vasten tulla toiselta puolelta suomea retkelle. Eli se on tavallaan pieni marginaalinen ihmisryhmä, joita se asia kiinnostaa.
Parempi onkin, kun ihmismassat eivät vyöry kuluttamaan herkkää luontoa.
Minulle tulee mieleen yksi vierailu vastaavassa luontokohteessa Pohjanmaalla.
Tänään minua on surettanut lukea toisesta uhrista, jolle kävi huonosti vaelluksella Kreikan saaren vaikeassa maastossa. Ikäihminen, joka luuli vielä olevansa voimissaan. Eniten minuun on tehnyt vaikutuksen lapsuusseutuni Nälkäänkuolleiden patsas.
 

Yhteistyössä