Helsingin vuokrataso?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketään joka tietää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketään joka tietää?

Vieras
Kaupungilla on luultavasti halvempia asuntoja, yksityisillä kaiketi hieman hinnakkaampia. Mutta jos nyt ajatellaan, ettei joku 60-70 neliön kaksio kuitenkaan sijaitsisi keskellä Helsinkiä - ei sentään missään pahimmassa slummissakaan - niin mitähän vuokraa mahtaisivat pyytää?

No... Arabian alue, vanha viikki, ogeli ja sen ympäristö on ihan ok. Keskustaan enkä edes kallioon muuttais. Enkä kontula/vesala/myllypuro alueelle. Onhan noita

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Mitkäs muuten on niitä suosittuja lähiöitä - tai ns. hyvämaineisia? Minne taas ette itse muuttaisi kirveelläkään?

Jokaisessa lähiössä on kai omat hyvät ja huonot puolensa. En oikein tiedä tuosta Helsingin tilanteesta, mutta Kontulasta, Mellunmäestä ja Jakomäestä olen kuullut paljon negatiivista. Luulisin kuitenkin että noissa kaikissa voi elää ihan normaaliakin elämää ja normaalisti, koska jokaisessa noissa kaiketi asuu ihan niitä tavallisiakin ihmisiä! ;)

Itseäkin kiinnostaisi tuo Helsingin "tilanne" noiden asuinalueiden suhteen. Mitkä paikat kannattaisi suosiolla jättää laskuitta ja mitä taas kannattaisi pohtia? Ja tietysti se, että kun joku paikka tituleerataan ns. huonoksi asuinalueeksi, niin mikä siitä sitten tekee huonon?

Helsinkiläiset tai muuten vain tietoiset, kertokaahan! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ruisleipä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Mitkäs muuten on niitä suosittuja lähiöitä - tai ns. hyvämaineisia? Minne taas ette itse muuttaisi kirveelläkään?

Jokaisessa lähiössä on kai omat hyvät ja huonot puolensa. En oikein tiedä tuosta Helsingin tilanteesta, mutta Kontulasta, Mellunmäestä ja Jakomäestä olen kuullut paljon negatiivista. Luulisin kuitenkin että noissa kaikissa voi elää ihan normaaliakin elämää ja normaalisti, koska jokaisessa noissa kaiketi asuu ihan niitä tavallisiakin ihmisiä! ;)

Itseäkin kiinnostaisi tuo Helsingin "tilanne" noiden asuinalueiden suhteen. Mitkä paikat kannattaisi suosiolla jättää laskuitta ja mitä taas kannattaisi pohtia? Ja tietysti se, että kun joku paikka tituleerataan ns. huonoksi asuinalueeksi, niin mikä siitä sitten tekee huonon?

Helsinkiläiset tai muuten vain tietoiset, kertokaahan! :)

Mä olen kuullut että Jakomäki ei nykyään ole niin huono paikka kuin joskus on ollut, en sitten tiedä, onko oikeasti näin. Kallio on paikka, johon en muuttaisi. Käynyt siellä olen, ja todennut, että liian levotonta on mun makuuni. Mutta kai sielläkin rauhassa saa olla, kai se vähän riippuu. Asuuhan Kalliossa lapsiperheitäkin, heh. Kontulassa olen myös käynyt, sinne en ehkä muuttaisi myöskään. Mutta ehkä osa taloista on rauhallisempia? Mellunmäessä käydessäni yllätyin, koska siellä oli yllättävän rauhallista ihan tosissaan. En sitten tiedä, oliko se vain päivä/ajankohta.

Vantaan puolella taas Koivukylä on sellanen, että sinne en muuttaisi millään. Siellä tuntuu meininki olevan aika levotonta. Koivukylässä asuu tietääkseni paljon vähemmistöjä ja muuten vain levotonta porukkaa.

Mutta hei, en ole helsinkiläinen, joten... :)

Hmm. Yksityisillä asunnot on kalliimpia, kaupungilta kuulemma hankala saada asuntoa.

Kuulemma levottomia asuinalueita on Malmi ja Kontula ainakin. Siilitiestä olen kuullut jotain, mutta en tiedä, joten en mene puhumaan. Käpylä tai Oulunkylä on ehkä ihan ok?

Kaverilta jotain kuullut, se asuu Helsingissä. =)

Yleinen maine vaikuttaaa. Käsitys on syntyny 20v sitten mutta on ikään kuin fakta edelleen. Mä asun 70luvun lähiössä jossa jonkun mielestä on rauhatonta mutta mulla ei oo ikinä ollu ongelmia. Joka paikasta löytyy alkkeja, mamuja ja riekkyvia nuoria. Omalla karulla tavalla mä rakastan tätä erilaisuutta. Ja tosiaan tän lähiön asunnoista iso osa on omistusasuntoja

Alkuperäinen kirjoittaja Jujj:
Yleinen maine vaikuttaaa. Käsitys on syntyny 20v sitten mutta on ikään kuin fakta edelleen. Mä asun 70luvun lähiössä jossa jonkun mielestä on rauhatonta mutta mulla ei oo ikinä ollu ongelmia. Joka paikasta löytyy alkkeja, mamuja ja riekkyvia nuoria. Omalla karulla tavalla mä rakastan tätä erilaisuutta. Ja tosiaan tän lähiön asunnoista iso osa on omistusasuntoja

Kärsiikö udella, mikä on nimeltään tuo kyseinen lähiö?

Pakko kysellä helsinkiläisiltä ns. ajankohtaista tietoa, kun ei kuitenkaan kaikkia lähiöitä ja asuinpaikkoja pääse katselemaan paikan päälle niin syvällisesti, että varsinaiseen lopputulokseen voisi päätyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jujj:

Äh.. Kahella nimimerkillä tuli vahingossa. Eli sheddon

Oletteko menossa opiskelemaan, töihin vai mitä? Mitä haluatte asuinpaikalta? Esim Vuosaari on paikoin maineestaan huolimatta kiva paikka lapsiperheille, mutta lapseton ehkä haluaisi asua Kalliossa, missä on baareja ja paljon opiskelijanuoria...

No itse olen yhden lapsen yh-äiti. Katsastelen työpaikkojen mahdollisuuksia sieltä, eli töitä olen menossa tekemään. Itse toivoisin rauhallisuutta, mutta ei kuitenkaan mitään ns. liiankaan rauhallista, jos ymmärrät mitä tarkoitan. Sitä, että normaalia elämää voi elää. En haluaisi asua alueella, jossa on jotenkin erityisemmän levoton meininki. Vinkkiä kaipaisin molempiin suuntiin; hyviä sekä huonoja paikkoja, jotta osaan sitten nämä huonot paikat ikään kuin välttää asunnonhankinnassa.

Kivikkoa en suosittele, ihan pelkkä nukkumalähiö. Itä-Pasilassa on vain betonia. Länsi-Pasila kai ookoompi. Pihlajamäki ja Viikki muuten, mutta tarkista yhteydet julkisilla, että onko työpaikalle. Muutenkin se kannattaa vähän katsoa.

Mellunmäki, Puotila vois olla kivoja ja kohtuuhintaisia.

Pikku-Huopalahti, Meilahti ovat kalliimpia, kaupunkimaisempia jo.

Lauttasaari on kaunis, mutta vähän kauempana, eikä ihan halpakaan.

Arabianranta, Ruoholahti, Myllypuro, Rastila, Puotila, Haaga, Vuosaari aurinkolahden puolella vois olla kivoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:
Kivikkoa en suosittele, ihan pelkkä nukkumalähiö. Itä-Pasilassa on vain betonia. Länsi-Pasila kai ookoompi. Pihlajamäki ja Viikki muuten, mutta tarkista yhteydet julkisilla, että onko työpaikalle. Muutenkin se kannattaa vähän katsoa.

Arabianranta, Ruoholahti, Myllypuro, Rastila, Puotila, Haaga, Vuosaari aurinkolahden puolella vois olla kivoja.

Entä Itäkeskus, onko niin levoton paikka kuin väitetään?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Halikatti:

Entä Itäkeskus, onko niin levoton paikka kuin väitetään?

Ei ollenkaan. Itse en ole kokenut mitään häiriöitä. Asun Marjamäessä aivan Itäkeskusksen lähellä. Luontoa ja merenranta aivan vieressä. Valtavasti palveluja Itäkeskuksessa ja metrolla keskustaan hetkessä.