Vanha taksilaki oli huono ja se piti uudistaa. Tämä on fakta. Itse olen entinen taksinkuljettaja ja olen monet yöt istunut tolpalla 3-4 euron tuntipalkalla. Mitään mahdollisuutta itsenäiseksi yrittäjäksi siirtymiseen ei olisi ollut kun asemapaikkana oli Helsinki. Ihmiset pitivät takseja aina liian kalliina, mutta eihän se yksityiskyyti mikään ihmisoikeus ole, vaan ostettava palvelu, jonka yrittäjä myy kannattavaan hintaan. Näin se markkinatalous toimii.
Uudistuksessa vaan meni monta asiaa pieleen. On hyvä, että yrittäjyys vapautettiin, mutta koulutusta olisi pitänyt päinvastoin lisätä. On hyvä että hinnoittelu vapautettiin, mutta taksamittarin pitää tietenkin olla pakollinen, katsastettu ja sinetöity. Kaikki rahaliikenne pitäisi olla verottajan valvottavissa. En tiedä miten tämä toimii näiden sovellusten kanssa.
Henkilökohtaisesti en ota tolpalta mittarilla kuin Taksi Helsingin tai Lähitaksin (=Uudenmaan kuntien vanha taksi) auton. Samaa suosittelen kaikille turisteille. Etukäteen hinnoitellut sovelluskyydit ovat sitten asia erikseen.