Helsingin kaupungin vuokra-asunto????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunnon tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunnon tarpeessa

Vieras
Hei!
Osaisitteko sanoa, että minkäköhänlaiset mahdollisuudet on saada vuokra-asuntoa Helsingin kaupungilta? Olen 5kk pojan yksinhuoltaja ja asumme pienessä ja kalliissa yksityiseltä vuokratussa asunnossa, joten tarvitsisimme mahdollisimman nopeasti isomman asunnon. Olen noin viikko sitten jättänyt kaupungille hakemuksen, kauankohan kestää, että sieltä asunnon saa vai saako ollenkaan....?? Kannattaakohan sinne usein soitella ja kysellä asuntoa, autaakohan se?? Entä onkohan mitään muita keinoja miten sieltä voisi nopeasti asunnon saada?? Ja jos he sattuisivat asuntoa tarjoamaan niin ottavatko he yhteyttä sitten postitse, sähköpostilla ja puhelimitse? Onko kenelläkään tietoa!!!! Olisi mukava jos joku tietäisi asiasta jotain ja voisi auttaa! :)

pistät mahdollisimman hyvät perustelut ja vielä valehtelet kaupan päälle mä etin toista vuotta muualta asunto viimein hain kaupungilta ja kuukaudessa sain todella vaikeasti saatavan asunnon kun panin vähän pliirumplaarumia. Puhelimella soittavat asunnosta. Voihan sinne itekin soitella vaikka väittävätä ettei se auta mitään.

Helsingin Kaupunki käsittelee hakemukset saapumisjärjestyksessä, eli soittelu on turhaa eikä edistä asiaasi. Viikon odottelu vaihtuu yleensä kuukauteen, toiseenkin, ellei kyseessä ole ns. kiiretapaus, eli asunto, jossa asutaan tällä hetkellä, menetetään. Jos olet rajannut asuinalueeen tarkkaan odotusaika pitenee. Kaksiota suurempaa tuskin saat, kaupunki laskee olohuoneen vanhempien makuuhuoneeksi.

me saatiin ukon kanssa kaksistaan kolmio kahdessa viikossa ilman että oli lapsia.. Ja alueeksi ei kelpuutettu mitä tahansa.. Kummallakaan ei ollu muuttouhkaa tai mitään vastaavaa.

Kaupungin vuokra-asuntoa ei ole saanut esim. ihminen joka menetti tulipalossa kaiken.
On odotellut Poste Restante osoitteenaan jo 3 kuukautta. Syyksi on sanottu vuokratoivomuksen pienuus (500 EUR yksiöstä) ja väärä alue (sama missä aiemmin asui)
Jos kelpaa ihan mikä vain niin saattaa olla toivoa tosin lapsi auttaa varmasti asiaa.
Kaupungin asunnonvuokraus on eräänlainen mafia, sinun pitää tuntea sen toiminta ennen
kuin on mitään toiveita saada asuntoa.

sos.työntekijältä lausunnon liitteeksi asunnonhakuilmoitukseen pitäisi auttaa jonkun verran tilannetta. Eli soittele huomenna oman alueen sos. työntekijälle ja kysy miten voisi asiaa ajaa parhaiten/nopeiten. Parhaat mahd. on saada jos et ole kovasti rajannut alueita.

Asunnon saa kyllä suht nopeasti jos ei ole laittanut kamalia kriteereitä.. eli jos sinulle kelpaa asunto miltä vaan alueelta, ja ei ole muita vaatimuksia (esim hissitalo, parveke jne) ja olet valmis maksamaan suurtakin vuokraa, niin voi löytyä piankin. Eri asia sitten jos haluat vain tietyltä alueelta, ja olet laittanut maksimi vuokramäärän mitä olet valmis maksamaan jne

Itse laitoin jo raskaus-aikana hakemuksen kaupungille. Asun 36neliön yksiössä mikä on todella huonokuntoinen ja ahdas. VArsinkin vessa on niinpieni että vanna juuri ja juuri mahtuu sisälle, ja vaunuja joudun säilyttämään eteisessä, mikä on myös ihan tupaten täynnä. Otin jopa kuvia ja kävin näyttämässä kaupungin toimistolla. Mutta lapseni on nyt 1,5kk ja minkäänlaista asuntoa ei ole tarjottu. Minulla on myös sosiaalitoimistosta henkilön nimi, joka lupasi kirjoittaa lapun jos sellasita tarvii. Mutta eipä autanne...ärsyttävintä tässä on se, että ystäväpariskuntani sai 2vkossa asunnon....eli epäreilua on tuo asuntojen jakaminen. Itkuraivareita olen aiheesta saanut, koska olen myös oikeasti todella asunnon tarpeessa ja varmasti maksan vuokrani. Ilmeisesti katsotaan pariskunnat paremmiksi maksajiksi jos toinen on töissä, kuin äitiyslomalla oleva yksinhuoltaja. =(

Me saatiin Helsingin kaupungilta viikossa asunto vaikka kriteerit oli tosi tiukat ja vaan muutama alue kelpuutettiin. Tais käydä hyvä tuuri... Olin aika lailla viimesillään raskaana ja yksityiseltä muutettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mami:
Itse laitoin jo raskaus-aikana hakemuksen kaupungille. Asun 36neliön yksiössä mikä on todella huonokuntoinen ja ahdas. VArsinkin vessa on niinpieni että vanna juuri ja juuri mahtuu sisälle, ja vaunuja joudun säilyttämään eteisessä, mikä on myös ihan tupaten täynnä. Otin jopa kuvia ja kävin näyttämässä kaupungin toimistolla. Mutta lapseni on nyt 1,5kk ja minkäänlaista asuntoa ei ole tarjottu. Minulla on myös sosiaalitoimistosta henkilön nimi, joka lupasi kirjoittaa lapun jos sellasita tarvii. Mutta eipä autanne...ärsyttävintä tässä on se, että ystäväpariskuntani sai 2vkossa asunnon....eli epäreilua on tuo asuntojen jakaminen. Itkuraivareita olen aiheesta saanut, koska olen myös oikeasti todella asunnon tarpeessa ja varmasti maksan vuokrani. Ilmeisesti katsotaan pariskunnat paremmiksi maksajiksi jos toinen on töissä, kuin äitiyslomalla oleva yksinhuoltaja. =(

Niin siis korjaan edellistä viestiäni, lapseni on 1vuotta ja 5kk vanha...eli kauan ollaan odotettu ja hakemustakin uusittu. =(

Yhteistyössä