Helsingin 2015 talvi/kevät vauvat

Helsingin 2015 talvi/kevät vauvat

Olisiko täällä muitakin odottajia Helsingin alueelta? Tai miks ei pk-seudulta ylipäänsä. Itse olen Helsingistä ja olis ihana jakaa kokemuksia odotuksesta, ultrista, voinneista, yms. Asuessamme helppojen kulkuyhteyksien varrella olis kiva kontaktoida myös kahvitusten merkeissä :)

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
HYS = Hyvinkään aluesairaala
LS = Lohjan aluesairaala


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.

Nimimerkki / ikä/ monesko lapsi/ LA / Synnytyssairaala / kumpi

Pippurihäntä / 37v / 3 / LA 2.2.15 / KOS

Siili Suhonen / 31v / 2 / LA 31.3/ NKL / ?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei!
Ilmottaudut nyt itse ensimmäisenä :) Odottelen toista lasta ja asustelemme Helsingingissä. Muutimme tänne Espoon puolelta vasta vuosi sitten. ja olemme tykänneet todella paljon!

Odotus on ollut ylä ja alamäkeä, niin voinnin ja kaiken muunkin kanssa. Nyt kuitenkin jo kaikki parempaan päin ja jaksaa jo "elääkkin" kun ei väsytä enää niin paljoa, eikä oksenna kokoaikaa :D

SiiliSuhonen rv 16+0
 
Mä voisin hypätä tähän mukaan!

Eli mulle rivi:
Pippurihäntä / 37v / 3 / LA 2.2.15 / KOS

Oon siis uusperheen äiti, edellisestä elämästä iso koulupoika'03 ja nyt sitten tämän miehen kanssa ollaan pidetty yhtä 6v, joista 2v naimisissa. Tyttö syntyi 8/13 ja poikaa ovat luvanneet seuraavaksi. Lyhyellä ikäerolla toivottiinkin näitä lapsosia, kun ikää on ihan riittävästi. Tämä tulokas jäänee nyt viimeiseksi (never say never), näin uskotaan. Perheeseen kuuluu lisäksi mies 36v ja urosterrieri 3,5v ja asutaan Itä-Helsingissä. Kätilöopistolla syntyi tyttönen ja sinne ollaan menossa tälläkin kertaa.

Mun raskaus on ollut ihan täysin normaali, lähti ekasta yrityskerrasta, kun menkat käynnistyivät imetyksen loputtua. Rasitteena muutamat ylikilot (BMI26), jotka jäivät edellisestä raskaudesta ja kohonnut verenpaine, mihin pieni lääkitys ollut läpi raskauden. Oli myös edellisessä raskaudessa ja hyvin meni. Saatiin kylläkin ylimääräinen äitipolikäynti sen takia, ettei kasvu vaan hidastu paineiden johdosta. Eipä hidastunut :) Ens keskiviikkona sokerirasitukseen, toivottavasti saan tässäkin raskaudessa vielä puhtaat paperit siitä. Vointi on ollut hyvä, ei kipuja, harkkasuppareitakin vain muutamia, maha on kyllä jo i-s-o, mutta niin nuo kudoksetkin varmaan ovat ihan venyneet edellisestä.

Vauveli liikkuu jo ahkerasti ja liikeet ovat tuntuneet ihan päivittäisinä rv19 eteenpäin, etuseinäistukasta huolimatta. Ihan reipas veikkonen siis :)

Aloitusviestissä ei ollut puhetta, minkälaisia asioita halutaan näihin esittelyihin, mutta näin usemman kerran jo lauteilla käyneenä voisin noista edellisista synnytyksistä mainita ehkä seuraavaa (mua ainakin kiinnostaa miten teillä on mennyt, jos on useempia lapsia):
- poika -03 rv39+6, vesienmenosta 30t päästä syntyi, papereihin merkattiin 10t kesto, alatiesynnytys 11min ponnistuksella, paikkana Jorvi
- tyttö -13 rv42+0, käynnistyspäivänä 30t suppareiden alettua, kalvot jouduttiin puhkomaan matkan varrella, lievä avotarjonta hidasti, mutta lopussa kääntyi oikeaan asentoon ja syntyi 6min ponnistuksella alateitse, paikkana Kättäri

Mä niin toivon, että tää a) tulis lähempänä laskettua aikaa ja b) nopeammin oikeassa asennossa, kiitos ;)

Katotaan minkä verran helsinkiläisiä saadaan jengiin tähän! Helmikuisissa olen ihan parin joukossa vaan...

PH rv 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan!!
Toivottavasti saadaan tänne löytämään useampinkin. Toisessa ryhmässä jossa itsekkin olen, on myös vaan pari Pk-seudulta, luulen että meitä odottajia kyllä riittää :)

Edellinen synnytys 09/08 meni alkuunsa tosi hienosti. Kalvot puhkaistiin ja kokonaisuudessaa synnys kesti 25tuntia, mutta ihan viime metreillä etutarjonnan takia jouduttiin kiireelliseen sektioon. Sektio haava parani todella hyvin :)
 

Yhteistyössä