Helppoa tinkimistä (taidan näyttää köyhältä) :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Käytiin eilen uutta petaria ostamassa. Käveltiin Askoon, meillä oli jo mielessä tietty patja.

Myyjä: Hei, voisinko auttaa?
Tumpula: Joo, petarille olisi tarvetta. Kiikarissa olisi sellainen, en mä nyt sen nimeä muista mutta jotain formaxia se oli ja pinta sellainen vähän munakennon muotoinen. :whistle:
M: Se on tämä Unelma sitten. Mutta se on talon paras ja siksi myös kallein petari. Tässä olisi tälläinen vaahtomuovipetari myös. Ja sitäkin löytyy profiloituna eli tuollaisena munakennon näköisenä.
T: Mutta meitä kiinnostaisi lähinnä tuo... (tulee keskeytetyksi)
M: Ja löytyy sitten ihan vanupetariakin, tämä on melko edullinen. (tarjoaa vanupetareiden hinnastoa)
T: Mutta meitä kiinnostaisi tuo ensimmäinen, tuo materiaali on niin kiva.
M: Mutta kun se on talon kallein petari. (lähtee silti näyttämään sitä )

Tässä vaiheessa mua alkoi pikkuisen naurattaa. Mä yritän kovasti ostaa sitä "talon parasta ja kalleinta" petaria mutta myyjä ei meinaa suostua myymään sitä mulle. :D Pääsin sitten koemakailemaan sitä ja mies myös. Mies sitten kysäisi että minkäs hintainen tuo on 160 cm leveänä. Myyjä siihen: "No sen listahinta on 615 euroa mutta siinä kyllä on varmastikin vähän tinkivaraa. Hetkinen... *naputtaa konetta* Jos teillä on Plussa-kortti niin voin tarjota tuota patjaa hintaan 492 e."

Helppoa tinkimistä tosiaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Tinkiminen muuten kannattaa. Mä olen oppinut sen mun isältä. :saint:

Mullakin on munakenno petari mutta pikkasen halvempi :whistle:

sori ap et hyppään tähän..hei munakenno ..pääsetkö hyppään meseen?

:laugh:

Äiti kans puhu kun joskus aikoja sitten se oli ollu ostamassa aptekista sitä arbutin rasvaa. Myyjätyttö oli sitten antanu sen ja kattonu äitiä sillai silmiä pyöritellen, et se on sitten tosi kallista.. :whistle:

Täytyy sanoa että todella huono myyjä :o
Eihän se hitto noin voi tehdä, että yrittää suunnilleen väkisin olla myymättä sit' kalleinta petaria vaikka asiakas haluaa nimenomaan sen. Ja sitten vielä pyytämättä laskee sille edullisemman hinnan :laugh:

Ei tuo kyllä liikkeen kannalta taida kovin hyvä myyjä olla. :D Mukava se oli kyllä, tykkäsin itse. Huvitti vaan tuo "näitä vaahtomuovisiakin löytyy kyllä munakennon muotoisina, nämä olisi paljon halvempia". :D Ja mä yritin änkyttää siinä välissä että eikun mutku mähaluun ton ekan... :whistle:

Mä epäilen että tuo patja on tulossa -20% aleen ensi kuussa. Jos se myyjä halusi välttää tulevat hinnasta vääntämiset ja antoi sen alen etukäteen jo?

Mutta en mä valita. B)

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Tinkiminen muuten kannattaa. Mä olen oppinut sen mun isältä. :saint:

Mullakin on munakenno petari mutta pikkasen halvempi :whistle:

sori ap et hyppään tähän..hei munakenno ..pääsetkö hyppään meseen?

joo avaan. Mä täällä just pohdin mitä tagineen laittaisin.

en tiä mikä siinä on, mutta mulle myydään aina halvemmasta päästä. Vaikka yleensä kun jotain tarvin niin ostan kyllä sen kummemmin rahoja laskematta. Oikein ärsyttää joskus.

Mikäs tuossa petarissa on hyvää? Meillä on liian pehmeä sänky ja ajattelin auttaisiko pelkkä petarin vaihto edes vähän.

Mies tässä kerran oli kans kaverinsa kanssa käymässä kahvilla. Samalla tämä kaveri, joka on kova lottoamaan niin teki muutaman veikkauksen ja päätti ottaa vielä kenonkin siihen. Siinä kohtaa myyjä oli mutissut "onkos sulla rahaa". Tämä kaveri ei sitä kuullut, mutta vieressä seisonut mieheni kuuli. Aika noloa myyjältä.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
en tiä mikä siinä on, mutta mulle myydään aina halvemmasta päästä. Vaikka yleensä kun jotain tarvin niin ostan kyllä sen kummemmin rahoja laskematta. Oikein ärsyttää joskus.

Mikäs tuossa petarissa on hyvää? Meillä on liian pehmeä sänky ja ajattelin auttaisiko pelkkä petarin vaihto edes vähän.

Kai mä olen ainakin niin köyhän teiniäidin näköinen että myyjät säälii mua ja mun rahatilannetta ja yrittää myydä mulle halvempaa. :whistle:

Se materiaali on kiva. Mun äidillä on tuo sama petari ja mä olen siellä sitä pari yötä joskus testannut. Aivan ihana, mun paskaselkäkään ei kipeydy sillä. Se formax-materiaali on sellaista tempurin tyylistä. Se tuntuu vähän pintakovalta mutta on kuitenkin mukavan myötäilevä.
Sotka myy samaa materiaalia olevaa petaria 450 eurolla mutta se on muutaman sentin ohuempi.

:laugh: Tuli mieleen kun mä olin alkossa ostoksilla tuulitakkeineni:

Kiertelen ja kaartelen punaviinejä katsellen ja koitan löytää sopivaa. Myyjäkin siellä kiertelee ja kyselee pukuherroilta voiko hän auttaa. Mä katson häneen päin useita kertoja sillain odottavasti..ei mitään. Lopulta marssin myyjän luo ja kysyn:

-Anteeksi saisinko apua hyvän punaviinin valinnassa.
-Joo tottakai, myyjä sanoo jatkaen: -Mihin tarkoitukseen?
-Ruoan kanssa, seurustelujuomaksi..
-Jaa mitä ruokaa aattelit laittaa? Myyjä kysyy.
-Naudan sisäfilettä, vastaan.
Myyjä rykäisee:-Oho! No, sen kanssa tarvii jo vähän parempaa viiniä...
-Nii-in, vastaan odottavasti.

Lopulta myyjä ymmärtää tilanteen ja ilmeisesti uskoo että minulla on rahaa :D Saan hyvän viinin ja myyjä toivottaa hyviä ruokahetkiä. :D

http://hobbyhall.fi/product_view.asp?productid=25656&uid=KP66EEKVFTW88H5P6UFPJ9NFN53PAK7E&shopid=0&lid=1&sk_1=2&sk_2=355&un=&uc=08&orderid=&orderst=&

Meille kävi samoin kun olimme 80 luvulla viulua ostamassa. Myyjä esitteli eka 1000 mk viuluja ja kun sanoimme että voi se vähän arvokkaampi olla ja kun myyjä kuuli mun opettajan nimen niin lähdimme kaupasta 10 000mk viulun kanssa.

Yhteistyössä