Helppo voileipäkakkuohje?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Pojalla on synttärit ja ajattelin voileipäkakkua tehdä suolaseksi kun iso osa vieraista tulee tunnin ajomatkan päästä.

Helppoja ja nopeita ohjeita kiitos!!!

Ongelma tässä on se että yksi ei syö kanaa/kalkkunaa, yksi ei taas punasta lihaa ja muutama ei tykkää kalasta. Eli pitäisi siis tehdä varmaan kaksi erilaista kakkua, liha ja kala. Syöjiä yhteensä on 20 ja luulen että muutamat ottaisi molempiakin kakkuja, esim. minä:)

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Todella helpolla pääset, kun ostat kaupan pakastealtaasta valmiin voileipäkakun ( löytyy sekä liha että kala), jonka sitten päällystät ennen juhlia.

Voi ei...onko tuollaisiakin??

Kun voikkarikakku on niin helppo tehdä itsekin! Ruis- ja vehnäleipäpaahtiksia, ei tarvi edes reunoja poistaa. Sopivat täytteet ja koristelu, ruokablogeja on pilvin pimein.

Ja yks tosi hyvä valmissalaatti löytyy Huhtahyvien lohisalaatti...On tosi pieniksi laitettu ne palat että menee pelkästään leipien väliin sellasenaan.Saa nopeeta tehtyä.
Oon ite väsännyt noin pikavoikkarikakun.

Ja se salaatti on SAiraan hyvää!!
On moni ihmetellyt että miten oon tehnyt sen...HIh,tietäispä vaan! :p

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Ja yks tosi hyvä valmissalaatti löytyy Huhtahyvien lohisalaatti...On tosi pieniksi laitettu ne palat että menee pelkästään leipien väliin sellasenaan.Saa nopeeta tehtyä.
Oon ite väsännyt noin pikavoikkarikakun.

Ja se salaatti on SAiraan hyvää!!
On moni ihmetellyt että miten oon tehnyt sen...HIh,tietäispä vaan! :p

siis tuotako vaan laitat väliin?? pistätkö mitään muuta??

Alkuperäinen kirjoittaja Apua..:
Todella helpolla pääset, kun ostat kaupan pakastealtaasta valmiin voileipäkakun ( löytyy sekä liha että kala), jonka sitten päällystät ennen juhlia.

Voi ei...onko tuollaisiakin??

Kun voikkarikakku on niin helppo tehdä itsekin! Ruis- ja vehnäleipäpaahtiksia, ei tarvi edes reunoja poistaa. Sopivat täytteet ja koristelu, ruokablogeja on pilvin pimein.

On. Tosin täytyy mainostaa, etten itse ole tehnyt näitä, vaan maistellut muiden tekeminä :saint:

mä laitan sinne väliin kinkkusuikaleista ja kermaviilistä tehdyn seoksen,maustanu sen sit sellaiseks ku oon halunu.majoneesii en käytä ollenkaan vaan kakku päällystetään tuorejuusto-ranskankerma sekoituksella.tulee muuten toooosi hyvää :p :p

Onks noi sitten yhtä hyviä kun ite tehty? Monellekko riittää ja paljonko hintaa? Kalliiks tulee kyl vaikka itekkin tekis. En oo ikinä moisia pakastealtaassa nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Onks noi sitten yhtä hyviä kun ite tehty? Monellekko riittää ja paljonko hintaa? Kalliiks tulee kyl vaikka itekkin tekis. En oo ikinä moisia pakastealtaassa nähnyt.

mä kans miettisin et mahtaako kovin hyviä olla... :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En osaa sanoa hintaa, kun en itse ole ostanut. Ihan ok makuisia ne ovat olleet. Löytyy kuulemma ainakin isoimpien tavaratalojen pakastealtaista.

Jos nyt ite tekisin niin mitä kalakakun täytteeksi? Pitäskö olla 2 vai 3 kerrosta täytettä? Lihakakkuun löysin jo ihan helpolta vaikuttavan ohjeen. Tuleeks tonnikalasta hyvä kakku vai pitääkö oikeen savukalaa olla?

Tupperin hyytelövuokaan on helppo tehdä. Eli leivästä reunat pois, kostuta liha-/kala-/kasvisliemessä, painat pohjalle.Väliin italiansalaattia ja jos haluat niin lisäät vähän kinkkua/savulohisalaattia ja lisäksi savulohta, kostutettua leipää, sama täyte mitä edelliseen väliin, kostutettua leipää, kansi päälle ja jääkaappiin vuorokaudeksi. Kuorruta majoneesilla ja koristele tomaatilla, kurkulla, tillillä, persiljalla riippuen minkä kakun olet tehnyt.

Yks helppo ja nopee tonnikalasta... Tee "mössö" johon sekoitat tonnikalaa, kermaviiliä, lohimajoneesia ja tilliä, joka toinen väli sillä ja joka toinen punajuurisalaattia... Kostuta leivät maidolla. Tosi maukasta ja helppoa!!! Päälle jotain väkerrystä esim. kylmäsavulohesta ja kananmunasta jne...

Yhteistyössä