Helppo ja hyvä ruokaohje.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Paista jauheliha ja sipuli, lisää suolaa ja mausteita. Pese paprikat, puolita. Laita paprikan sisään tuorejuustoa, jauhelihaa ja päälle juustoa. Uuniin kunnes juusto on saanut väriä.

Tälläistä tein kun kaapissa ei ollut oikein mitään, enkä jaksanut mennä kauppaan. Saa laittaa muita helppoja ja maukkaita ruokaohjeita.

Tässä mun yksi suosikki ja tooooosi helppo. 400g paketti hunajamarinoituja kanasuikaleita, 1tlk (2dl) esim. Floran kevyt&paksu 4%-kasvisrasvavalmistetta. Lisukkeeksi riisiä. Laita riisit kiehumaan. Paista kanasuikaleet pannulla ja kun kypsiä, lisää sekaan kasvirasvavalmiste. Anna hautua 5-10min. välillä sekoittaen. Avot, valmista tuli. Ja ei mennyt kuin alle 15min.;-) Lisäksi vaikka salaattia tai pakastevihanneksia. Tätä meillä syödään aika useasti. Siskon mies tykkäsi myös tosi paljon ja kysyi, olinko tehnyt kastikkeen ihan itse.;-) Eipä kyllä tarvinnut paljon päätä vaivata tän kastikkeen kanssa.;-)

[QUOTE="joku vaan";29249899]Tässä mun yksi suosikki ja tooooosi helppo. 400g paketti hunajamarinoituja kanasuikaleita, 1tlk (2dl) esim. Floran kevyt&paksu 4%-kasvisrasvavalmistetta. Lisukkeeksi riisiä. Laita riisit kiehumaan. Paista kanasuikaleet pannulla ja kun kypsiä, lisää sekaan kasvirasvavalmiste. Anna hautua 5-10min. välillä sekoittaen. Avot, valmista tuli. Ja ei mennyt kuin alle 15min.;-) Lisäksi vaikka salaattia tai pakastevihanneksia. Tätä meillä syödään aika useasti. Siskon mies tykkäsi myös tosi paljon ja kysyi, olinko tehnyt kastikkeen ihan itse.;-) Eipä kyllä tarvinnut paljon päätä vaivata tän kastikkeen kanssa.;-)[/QUOTE]

Kuulostaa tosi ankealta, anteeksi ilkeilyni mutta kerran tein tuollaista kastiketta, kun ei kaapissa muuta ollut ja ei se kovin ihmeelliseltä maistunut, siltä marinadilta.

Olisiko jollain vinkkiä nopeaan mutta herkulliseen pastaan?

[QUOTE="joku vaan";29249934]Itsepähän kysyit helppoa ja hyvää ruokaohjetta. Mun mielestä tää on just sitä.;-) Makuja on monenlaisia.[/QUOTE]
Ainut vaikeus on saada niitä k a n a suikaleita.

Osta pussi kuivia herneitä.
Laita illalla veteen likoamaan.
Aamulla käännä levy päälle.
Anna porista 2-3h.
Paista joukkoon 400g jauhelihaa.
Mausta hyvin ja nauti juusto näkkäreiden kera.
Halpaa ja helppo tehdä.

Silppua paketti pekonia pannulle, paista. Laita spagetti kiehumaan. Riko kananmunia (1kpl/syöjä) kulhoon, lisää maitoa/kermaa 1 rkl/ muna, sekoita. Raasta parmesaania tai ihan muutakin juustoa. Ota pastankeittolientä mukiin, valuta pasta, laita takaisin kattilaan,kattila vielä lämpimälle levylle, kaada päälle munaseos ja juustaraasteet, ja tilkka pastankeittovettä. Sekoita, kunnes muodostuu kermainen kastike. Tarjoa heti. Kylkeen rapsakkaa salaattia. Hyvää on!

kilon kalkkunafileestä:

ota isohko uunivuoka ja voitele oluiviöljyllä. lohko perunoita, porkkanoita, lanttua yms. laita kalkkunafile vuoan keskelle ja juurekset ympärille. valuta hieman oliiviöljyä juuresten päälle, mausta suolalla ja pippurilla. laita 200asteiseen uuniin ja anna olla tunti. tarjoile salaatin kera.

valmisteluihim menee 10minuuttia ja uunista loput. hyvää on, joskin ei kovin edullinen.. toisaalta todella riittoisa. seuraavana päivänä kalkkunakiusausta, jos ei ole syöjiä tarpeeksi :)

Keitä pasta. Kattilan pohjalle loraus oliiviöljyä, heitä sekaan 4-6 pieneksi silputtua valkosipulinkynttä ja yksi pilkottu sipuli. Parin minuutin kuluttuatökki/tetra tms. esim. rainbown paseerattua tomaattia chilimaustettuna. Jos kaapista löytyy yrttejä sinne vaan. Anna porista hiljalleen 10 min. Syö. yksin, on hyvää.

Yhteistyössä