Helppiä, aloitin tänään laihduttamisen ja olen syönyt jo 800kcal tänään

  • Viestiketjun aloittaja läskipossu
  • Ensimmäinen viesti
läskipossu
Miten ihmeessä pystyn olemaan syömättä tänään enää enempää kuin 200kcal?? Iltaisin aina muutenkin meinaan repsahtaa mässäilemään.
Laitoin laihduttamisessa rajan siihen että syön max 1000kcal päivässä, muuten ei laihduttaminen onnistu, kuin että pidän laskua tuosta energiamäärästä.
 
Tolla kalorimäärällä elimistös menee säästöliekille etkä laihdu kilon kiloa!! Riippuen sun lähtöpainosta, perusliikunnasta, työstä yms. niin pitäis syödä ainakin se 1500-2000 kilokaloria. Jos ylipainoa on huomattava määrä niin jopa 2500kilokaloria on vielä ok!
 
1000 kcal päivässä on liian vähän. 1200 kcal pitäis vähintään syödä. Netti on pullollaan kaikenlaisia laihdutusklubeja joista saa hyviä neuvoja. Ite olen oman paikkani löytänyt kalorilaskurista.
 
läskipossu
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
miks valitsit vain 1000 kcal?? Mitä muuten olet tänään syönyt?
En harrasta liikuntaa juurikaan ja olen vaan kotona lasten kanssa, eli en kulutakaan varmasti kovin paljoa energiaa päivässä.

Olen syönyt tänään aamulla 2 riisikakkua sulatejuuston kanssa ja kahvia, päivällä uuniperunan ja lihamureketta sekä kreikkalaista salaattia, välipalaksi purkillisen ananasta ja kahvia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tolla kalorimäärällä elimistös menee säästöliekille etkä laihdu kilon kiloa!! Riippuen sun lähtöpainosta, perusliikunnasta, työstä yms. niin pitäis syödä ainakin se 1500-2000 kilokaloria. Jos ylipainoa on huomattava määrä niin jopa 2500kilokaloria on vielä ok!
Kyllä muuten laihtuu! Mä söin joskus jopa 400kcal päivässä ja kilot tippuivat nopeasti. Siltikin mulla oli koko ajan hyvä olo, en muuten olisi niin pienellä kalorimäärällä ollutkaan. Mutta aloitin silloin laihiksen n.1200kcal päivässä ja hyvin nopeasti aloin tiputtamaan kalomäärää. Toisille sopii, toisille ei, mulle oli tosi hyvä juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Tolla kalorimäärällä elimistös menee säästöliekille etkä laihdu kilon kiloa!! Riippuen sun lähtöpainosta, perusliikunnasta, työstä yms. niin pitäis syödä ainakin se 1500-2000 kilokaloria. Jos ylipainoa on huomattava määrä niin jopa 2500kilokaloria on vielä ok!
Kyllä muuten laihtuu! Mä söin joskus jopa 400kcal päivässä ja kilot tippuivat nopeasti. Siltikin mulla oli koko ajan hyvä olo, en muuten olisi niin pienellä kalorimäärällä ollutkaan. Mutta aloitin silloin laihiksen n.1200kcal päivässä ja hyvin nopeasti aloin tiputtamaan kalomäärää. Toisille sopii, toisille ei, mulle oli tosi hyvä juttu.
Kylhän tollasilla määrillä laihtuu mut tulos ei oo pysyvä. 1200 kcal on sellanen suositeltava alaraja, jonka alle ei kannattais mennä. Jossain vaiheessa sitä kalorimäärää on kuitenkin nostettava.
Mieluummin sitä aloittaa esim 1500-1600 kalorista ja välillä pitää sellasia päiviä et syö vähemmän, mut kuitenkin ton 1200 kcal.
 
vieras
Alku aina hankalaa. Ois hyvä, jos voisit aloittaa laihduttamisen sellaisena ajankohtana, ettei olisi muuta stressiä ja kiirettä, vaan saisit keskittää voimasi ja ajatuksesi siihen. Hemmotella itseäsi rentoutumalla, ulkoilemalla, kylvyssä yms. ilman stressiä, joka ainakin mut ajaa syömään.
 
mää
1000 on ihan liian vähän vaikka ei tekisi mitään. Ja se juuri kostautuu tolla iltamässäilyllä. Painon pudottamisessa paras ruokavalio on sellainen, mitä pystyy noudattamaan loppuikänsä, jottei kilot tule takaisin. Hiljaa hyvää tulee....
 
läskipossu
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
AP! Mitkä sun mitat on tällä hetkellä?? Valottais vaan aika paljon tilannetta jos tietäis ne...
mitat on 161cm 73kg eli pudotettavaa kyllä on reilusti.
no ei ees oo muutama kilo ja olet normipainoinen
No semmoset 13kg pitäisi saada pois ensi kesään mennessä. Ja mieluusti joku 6kg vielä tämän vuoden puolella.
 
läskipossu
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
AP! Mitkä sun mitat on tällä hetkellä?? Valottais vaan aika paljon tilannetta jos tietäis ne...
mitat on 161cm 73kg eli pudotettavaa kyllä on reilusti.
no ei ees oo muutama kilo ja olet normipainoinen
No semmoset 13kg pitäisi saada pois ensi kesään mennessä. Ja mieluusti joku 6kg vielä tämän vuoden puolella.
Niin ja siis siltikään en olisi edes mikään kovin hoikka! Voi kun joskus painaisi jonkun 58kg...
 
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
AP! Mitkä sun mitat on tällä hetkellä?? Valottais vaan aika paljon tilannetta jos tietäis ne...
mitat on 161cm 73kg eli pudotettavaa kyllä on reilusti.
Sun bmi on 28,2 eli lievä ylipaino. Ei sul nyt hirveesti oo pudotettavaa.
Joku 1200- 1300 kcal vois olla ihan passeli kalorimäärä siulle. Käy ihmeessä kattomassa esmes just toi Kiloklubi tai Kalorilaskuri...siel voit laskee sulle sopivan päivittäisen kalorimäärän.

Jos sie 13 kg laihdutat nii sitte sie oot jo normaalipainoinen. Mie oon ite laihduttanu viimeisen puolen vuoden aikana ton 13 kg ja urakkaa on viel toinen mokoma...( ja enemmänkin )
 
CC-
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Alkuperäinen kirjoittaja oona1986:
AP! Mitkä sun mitat on tällä hetkellä?? Valottais vaan aika paljon tilannetta jos tietäis ne...
mitat on 161cm 73kg eli pudotettavaa kyllä on reilusti.
no ei ees oo muutama kilo ja olet normipainoinen
No semmoset 13kg pitäisi saada pois ensi kesään mennessä. Ja mieluusti joku 6kg vielä tämän vuoden puolella.
Onko sulla millaiset mahkut harrastaa liikuntaa? Ja mistä lajeista olisit kiinnostunut??
 
Itse olen keventäjien ohjelmalla. 10kg haluan pois. Neljä viikkoa takana ja 5kg. Tavoite on jouluun mennessä saada nuo loput pois että näytän taas siltä miltä haluan ja mahdun vanhoihin vaatteisiin.

Päivässä syön 1300kaloria, sen ohjelma laski minulle sopivaksi. Lisäksi jos haluan herkutella niin liikunnasta otan vähän extra kaloreita, näin teen yleensä perjantaisin ja käyn uimassa puolitoista tuntia.

Aluksi tuntui että kalorit loppuu jo suunnilleen aamupalalla mutta niin sitä vaan oppii ja sopeutuu että nyt saa illalla oikein pähkäillä mitä vielä napsisi =)
 
läskipossu
Mua ei oikeasti kiinnosta oikein mikään liikunta :/ Olen laiska... Helpompaa on vähentää syömistä. Ja sellaiset lajit mitkä kiinnostaisi, ovat liian kalliita. Kävelylenkille pääsen, mutta muuhun oikein en, kun mieskään ei jaksa illalla töiden jälkeen jäädä lastenvahdiksi jos kaupunkiin lähden harrastamaan.

Täytyy tutustua paremmalla ajalla tuohon kiloklubiin ym.
 
ex ylipainoinen
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Miten ihmeessä pystyn olemaan syömättä tänään enää enempää kuin 200kcal?? Iltaisin aina muutenkin meinaan repsahtaa mässäilemään.
Laitoin laihduttamisessa rajan siihen että syön max 1000kcal päivässä, muuten ei laihduttaminen onnistu, kuin että pidän laskua tuosta energiamäärästä.
Hyvä vinkki ja todella toimiva konsti että ei repsahda illalla syömään on syödä päivällä riittävästi, mutta hyvälaatuista eli vähäkalorista ruokaa.
Laihtuminen ei onnistu, yleensä kaloreita laskemalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja läskipossu:
Mua ei oikeasti kiinnosta oikein mikään liikunta :/ Olen laiska... Helpompaa on vähentää syömistä. Ja sellaiset lajit mitkä kiinnostaisi, ovat liian kalliita. Kävelylenkille pääsen, mutta muuhun oikein en, kun mieskään ei jaksa illalla töiden jälkeen jäädä lastenvahdiksi jos kaupunkiin lähden harrastamaan.

Täytyy tutustua paremmalla ajalla tuohon kiloklubiin ym.
Ratkaisevaa on ruokavalio, ei liikunta.

Syö vähemmän, mutta anna itsellesi muuta nautintoa ja stressinlievitystä.
 

Yhteistyössä