Helposti suuttuva ystävä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Käsittämätöntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Käsittämätöntä

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta

Minulla on eräs ystävä joka vetää herneen nenään hyvin herkästi. Aina, kun asiat eivät mene hänen mielenmukaisesti, niin suuttuu, ilkeilee ja lopuksi ei tahdo olla missään tekemisissä. Sitten voi mennä useitakin kuukausia, että odottaa anteeksi pyyntöä vaikka omalla käytöksellään on aiheuttanut tilanteen. Saattaa siis tuon ajan jälkeen ilmestyä oven taakse tai soittaa ja on kuin ei mitään koskaan olisikaan tapahtunut. Hetken taas kaikki menee ok, mutta kohta taas suuttuu mitättömistä ja sama juttu.

Ystäväni siis suuttui, kun pyysi palvelusta, mutta en siis pysty sitä toteuttamaan vaikka haluaisinkin, joten ehdotin muita ratkaisuja tilanteeseen ja parhaani mukaan auttaa, että asia ratkeaisi, mutta mitä saan. Syytöksiä, haukkumista jne. Paljon olen kyseistä ihmistä auttanut ja ollut tukena, mutta en minäkään kaikkeen pysty. Nyt sitten pitää taas mykkäkoulua. Tämä on oikeasti minulle rasittavaa, kun aina pitäisi olla ja tehdä niin kuin hän käskee.
Ja tarkkaan saa miettiä mitä sanoo, ettei taas tahalleen käsitä väärin.

Elikkä onko muilla tämmöisiä tuttavia? Tuntuu, että parempi olla pitämättä enää ollenkaan yhteyttä. Ja joo, olen yrittänyt puhua tästä asiasta, mutta ei halua kuunnella vaan lähtee suuttuneena pois tai lyö luurinkorvaan.

Onpas tutun tyylinen "kaveri". Itselläni on samanlainen ja kyllä oikein ärsyttää joskus. Olen sitten ihan suosiolla jättänyt yhteydenotot pois, jos pahastuu jostain tosi naurettavasta jutusta, jolle kukaan ei vaan voi mitään, niin annan vaan asian olla, en puhu, enkä pukahda saati ota toiseen vaan yhteyttä. Ottakoon hän sitten taas kun on rauhoittunut.

ja arvatakin saattaa, ettemme ole kovin hyviä ystäviä enää. Yhteydenpito on loppunut mun puoleltani, en vain jaksa tyyppiä enää.

Olen tullut itsekkin lopulta siihen tulokseen, että en jaksa enää. Suututtaa, kun kääntää kaiken minun syyksi ja odottaa, että hoidan asian pois, mutta eiköhän meidän jokaisen tule selvittää itse omat asiansa, eikä odottaa, että joku muu tekee sen puolestaan. Hänellä on kaveripiiri supistunut käytöksensä takia ja nyt taitaa supistua vielä yhdellä ihmisellä. Kiitos sain purkaa pahaamieltäni. Jopas helpotti, mutta en anna enää pompottaa itseäni. Olkoot omissa oloissaan.

Joo juuri niin. Kannattaa pitää henkilöä vain ihan tuollaisena tuttuna, eikä uhrata omia ajatuksia suotta siihen. Jos suuttuu ja koet, että suuttumuksella on joku tarkoitus, niin toki kannattaa selvitellä, koska eihän se kivaa ole, että toinen suuttuu omista teoista.

Esim. A) sanot toiselle jotain ->toinen loukkaantuu. Tuosta voi pahoitella, koska ei tarkoittanut loukata.
B ) Jos taas toinen tekee jotain, mistä sää pahastut -> toinen suuttuu siitä ->odottaa, että SUN pitäisi pahoitella toiselta jotain olematonta, ennenkuin voisi ees ajatella omia mokiaan ->UNOHDA homma.

Yleensä narsistinen henkilö tekee juuri tuollainen B tyylisesti ja toki myös A tyylisesti. A tyylinen käytös vielä menettelee, koska eihän oma pahoittelu siinä haittaakaan, mutta jos menee aina tuohon B:hen, (kuten mun kaverilla) niin kyllä siinä sit jo alkaa välimatkaa kaveriin tuleen.

Mun kaveri siis jopa suuttui mulle siitä, että täällä meillä oli vääränlaisia leluja HÄNEN lapselleen, koska hänen lapsi pääsi rikkomaan jonkun lelun meillä, joka tietysti suututti mun lapseni. Juu, munhan sitä silloin mun kaverilta pitäisi pyytää anteeksi.... Ei ajatustakaan, että voisi laittaa lapsensa pyytään anteeksi esim. mun lapseltani tjms. Ei, vaan ovet paukkuen ja huutaen lähti pois ja odotti kauan anteeksipyyntöjä MULTA..

Mulla on sama tilanne. Mun kaveri suuttuu mulle ja mun muille kavereille jos ite teki jotain esim. hakkas muita ja miut korotti ääntää. Hän myös suuttui kun oli ainoa jolla ei ollut poikaystävää. Hän sanoi että meidän pitäisi jättää poikaystävät kunnes kaverinikin saisi oman. Kesällä oli mun häät ja kaveri suuttu ja ei edes ilmottanu että ei tule.
Vähän aikaa sen jälkeen hän suuttui uudestaan kun kerroin muille olevani raskaana. Kaikki muut olivat iloisia paitsi kaverini. Hän sanoi töykeästi että tee abotti ja kyllä on aikuinen eikä osaa sanoa oikein kaikkia sanoja on suomalainen. Hän suuttui minulle tässä vähän aikaa sitten kun huusin hänelle sillä hän vain tuli ja flirttaili miehelleni, mieheni ei edes ollut kuunnelut. Ja minuha tässä sille suuttyu pitäis mut ei.
Nyt itse odotan että pyytää ateeks.

Mun kaveri suuttuu aina. Mun puhelin oli hävinny niin se vaa ragee ku en vastaa ei jumalauta kadonneesee puhelimeen voi vastaa! Sit se päätteli et oon yhel toisel yötä ku en vastannu ja siitä vasta suuttu kerto kuulemma äidilleen. Ku löysin puhelimen nii ragetusta täynnä

Minulla on tuollainen äiti. Olen jo keski-ikäinen ja äiti on yli kuusikymppinen. On ollut tuommoinen aina. Siis aina. Tuttavapiiri on kaventunut, samoin sukulaisista karttaa häntä jo useimmat. Jos hän olisi tuttavani, olisin laittanut välit poikki vuosikymmeniä sitten. Nyt se ei onnistu niin helposti. Suuttuu ja haukkuu joka kerta kun olemme tekemisissä. Se on rasittavaa. Onneksi sen jälkeen pitää mykkäkoulua viikkoja, niin saa hengähtää ennen uutta "ottelua". Ei ikinä ole pyytänyt anteeksi eikä mielestään tee itse mitään väärin. Aina syy on muissa. Joka kerta. Halveksii kaikkia. Varsinkin jos joku yrittää paikata välejä. En voi ymmärtää miten ihminen voi olla noin sokea omalle käytökselleen.

Minulla tällanen sisko. Hänellä on alkoholiongelma ja aina kitisee elämänsä kurjuutta. Pyytää apua ja sitten kun yritän auttaa haukkuu ja riehuu. Pisimmillään ollaan oltu melkein kaksi vuotta, niin ettei olla tekemisissä. Nyt on taas menossa välirikko ja nyt olen tehnyt omalta puolelta päätöksen, että siskon käytös pitää muuttua minua kohtaan ja alko pois ennen kuin haluan olla tekemisissä.

Mulla oli moisia "kavereita". Lähes kaikki oli jollain narsistisella tavalla pimeitä.

Yksikin valehteli niin paljon, että mihinkään ei enään voinut luottaa ja otti herneen nokkaan kun arvosteli.

Toisen kanssa taas ei voi puhua mistään muusta kuin juopottelusta, peleistä ja terasseista jne jne. Hänkin raivostuu aivan tajuttoman pienistä asioista, kuvittelee olevansa todella viisas mutta väärässä ollessaan inttää ja kiehuu.

Minulla on eräs ystävä joka vetää herneen nenään hyvin herkästi. Aina, kun asiat eivät mene hänen mielenmukaisesti, niin suuttuu, ilkeilee ja lopuksi ei tahdo olla missään tekemisissä. Sitten voi mennä useitakin kuukausia, että odottaa anteeksi pyyntöä vaikka omalla käytöksellään on aiheuttanut tilanteen. Saattaa siis tuon ajan jälkeen ilmestyä oven taakse tai soittaa ja on kuin ei mitään koskaan olisikaan tapahtunut. Hetken taas kaikki menee ok, mutta kohta taas suuttuu mitättömistä ja sama juttu.

Ystäväni siis suuttui, kun pyysi palvelusta, mutta en siis pysty sitä toteuttamaan vaikka haluaisinkin, joten ehdotin muita ratkaisuja tilanteeseen ja parhaani mukaan auttaa, että asia ratkeaisi, mutta mitä saan. Syytöksiä, haukkumista jne. Paljon olen kyseistä ihmistä auttanut ja ollut tukena, mutta en minäkään kaikkeen pysty. Nyt sitten pitää taas mykkäkoulua. Tämä on oikeasti minulle rasittavaa, kun aina pitäisi olla ja tehdä niin kuin hän käskee.

Elikkä onko muilla tämmöisiä tuttavia? Tuntuu, että parempi olla pitämättä enää ollenkaan yhteyttä. Ja joo, olen yrittänyt puhua tästä asiasta, mutta ei halua kuunnella vaan lähtee suuttuneena pois tai lyö luurinkorvaan.

Hei minulla on samanlainen ystävä

Yhteistyössä