Helposti-paketti, miten tarkat ne mitat ovat?

Yritin saada farkut mahtumaan C4-kokoiseen helposti-kuoreen ja kyllä ne sinne menivätkin. Nyt se vain näyttää siltä, ettei se ihan ole alle 3cm paksu.. :xmas: Jos kuitenkin saan tungettua kuoren postin oranssiin laatikkoon, niin jääkö se postiin ostajan noudettavaksi vai mahtaako mennä perille asti.. ?

Entä tarviiko noihin helposti-kuoriin nyt sitten merkitä jotenkin, että ovat 1.luokkaa?
 
"tuttu"
[QUOTE="vieras";23089125]tuon takia me pyysin postista semmoisen oman mittajutun, jolla saa nuo kirjeet mitattua.. jos ei mahu siitä reiästä ni menee maksikirjeenä[/QUOTE]

mkä on "mittajuttu" ?
 
Mittajuttu tarkoittanee just sen kokoista koloa, mistä nuo kirjeet pitäisi saada mahtumaan.. postissa niillä on sellaiset oranssit(?) muoviset läpyskät, minkä kololla ne kokeilee että mahtuuko.. :cool: selkeää ulosantia taas..
 
"vieras"
Itse ajan autolla kirjekuorien yli, kunnes ne ovat alle 3 cm. paksuja. Vaikka vaatteita sisältävät kirjeet sitten pullistuvatkin matkalla, ei se ole enää minun vastuullani, koska olen saanut ne tungettua kirjelaatikkoon.
 

Yhteistyössä