help! korvikkeesta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lusiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lusiina

Vieras
Pikaisia vastauksia kaipailisin.. Eli siis nyt ollaan siirrytty kokonaan korvikkeeseen meidän pojan (4kk) kanssa, kun olen taas raskaana. Ongelma on vain semmoinen, että poika ei syö lämmitettyä korviketta. Onko se edes ongelma? :) En tiedä, kaikki ketä tunnen kyllä lämmittävät korvikkeen, siis jos on ollut jääkaapissa, jotkut jopa avaamattoman, huoneenlämpöisen purkin vielä lämmittävät, kun ei vauva suostu syömään muuten. Meillä taas on alusta asti vetänyt huoneenlämpöisen korvikkeen ihan hyvin alas. Ja avatut purkit tietysti säilytämme jääkaapissa, mutta nyt on tullut ongelma, ettei poika enää syö sitä jos lämmittää.. Ihan pikkuisen olen välillä käyttänyt mikrossa, ettei nyt ihan jäistä olisi (mutta on kuitenkin hyvin kylmää, kun koittaa kädelle), tai sitten sekoittanut puolet ja puolet, huoneenlämpöisen kanssa. Ja sellaisen kyllä syökin ihan hyvin.
Mutta ei jaksaisi aina alkaa sekoittelemaan ja läträämään nuiden purkkien kanssa.
Voinko siis turvallisin mielin antaa pojalle jääkaappikylmää korviketta, vai teenkö tästä lähtien niin, että juotan huoneenlämpöisenä, ja mitä jää yli kaadan pois. Ei kai se nuiden pikkupurkkien (2dl) kanssa olisi niin ongelma, niistä kun ei yleensä paljon jää yli, mutta olemme ostaneet nyt nuita isompia, puolen litran purkkeja. Ei nyt ihan semmoista vedä kerralla. :)
Helppohan se on esim. reissussa, kun ei tarvitse etsiä lämmityspaikkaa vaan poika juo sellaisenaan..
No, siinä se kysymys nyt oli, varmaan joidenkin mielestä ihan tyhmä, mutta en ihan oikeesti tiedä.
Niin ja kyseessä on siis NAN-korvike.

Selaa n. sivu tai kaksi taaksepäin, siellä on suora keskustelu korvikkeen lämmittämisestä. Mutta vastaan tähän sen verran, että itse en tahtoisi vetää niin nopeaa tahtia kuin mitä vauva jääkaappikylmää maitoa. Siitä tulisi jo inhottava olo. Mielummin sitten lämmittää jääkaapista ja antaa huoneenlämpöisen huoneenlämpöisenä.

Minä antaisin kylmänä jos kerran kelpaa. Muistaakseni se suositellaan ihan pienillä vauvoilla lämmitettäväksi sen takia että vauvalta menee sitten turhaan energiaa siihen kun elimistö sen kylmän maidon lämmittää. Tai jotain sinne päin... Kuitenkin vauvasi on "jo" 4kk joten ei ihan pieni enää niin en usko että jääkaappikylmästä mitään haittaa on jos hän sitä innokkaasti juo.

En antaisi jääkaappikylmää. Mutta lämmittämätön maito säilyy huoneenlämmössä n. 4 tuntia. Joten voit ottaa reilusti ennen ruokailua maidon jääkapista "lämpenemään".

Ei tarvitse enää 4kk ikäiselle lämmittää maitoa, maitoa lämmitetään juuri siksi ettei ihan pienet vauvat joudu lämmittämään maitoa vatsassa ja kuluttamaan siihen energiaa, ja myös siksi että pienet nukahtavat ehkä ;) helpommin jos maito on lämmintä.

Nämä ohjeet sain synnäriltä ja neuvolasta. Mutta sen verran lisäisin, että en tiedä tuosta neljästä tunnista mutta 3 tuntia huoneenlämmössä ollutta maitoa olen itse antanut.

Yhteistyössä