*helmivauvat 8*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maanantaita!

Tervetuloa meidänkin puolesta Kipriina ja Janni!Onpas kiva kuulla tuota vauvanhoitopuolta sieltäpäin maailmaa ;o)).
Kyllä hymyilytti kieltämättä muutamat jutut..
Tuli tuosta pukemisesta mieleen yks lomareissu tunisiaan huhtikuussa.Paikalliset puotteli menemään toppatakit päällä vielä ja me turistit makailtiin uikkarissa rannalla.Oli vähän humoristinen olo.

Violet80*ONNEA talohankinnasta*...kade-kade!

scarabe:kiva kuulla teistäkin ja huomenna nähdään!

Mette:Mites meni konsertissa ja olikos lapsenvahdit selvinneet nukutuksesta ilman tisuja ;o)) ?

Meillä oli vkl:na yönukkumiset vähän kummallisia..Kerran yössä n. klo 02 maissa neiti herää ja alkaa valtava itku.Ei meinaa rauhottua millään:tuttia,tassuttelua,viereen ottoa,hyssyttelyä..eikä meinaa auttaa mikään noista.Sitten sorrun tissisuuhun menetelmään(voih!) ja sitten syötyään nukahtaa.MIKÄ-MIKÄ-MIKÄ on..Mahtaako olla ikään kuuluvaa levottomuutta vaiko nuo puhkeavat hampaat ??

Myyrmäkihallin kirpparilla seikkailtiin likkakaverin kanssa viikonloppuna.Babyt jätettiin isille,joten saimme rauhassa koluta paikkaa..Aikaa menikin vaatimattomasti vaan reilu 2h.Laukut täynnä kampetta poistuttiin sieltä kumpanenkin.Löyty vaatetta ja lelua ihan kivasti..Pari imukuppilautasta sitten kun neiti alkaa ite treenata tuota syöntiä..

Joululahjat:Ostelen pitkin vuotta,kun sopivia sattuu kohdalle.Taitaa kaikki pakolliset olla melkeen hankittuna,miehelle ja vanhemmille jotain pientä pitäs kekata vielä..
Ekaa kertaa meinataan (ehkä) hommata kuusi kotiin..Mahtaakohan se pysyä ehjänä/pystyssä kun vipeltäjä täällä mennä viipottaa?

Minttu on selvästi hokannu sanan EI,kun sen topakasti sanoo.Ollaan ruvettu nyt kieltämään videoiden räpläys ja cd-levyjen viskely.Rupee neidillä alahuuli mutristumaan,kun kielletään..Joko ruvetaan itkemään tai jatketaan ryömimistä eteenpäin.Mieltäkin osataan jo hyvin esittää.
Esim. hampaat on harjattu ja neiti leikkisi sitten vaan harjalla.Harjan kun ottaa pois alkaa mahtava huuto..HUH heijaa,odotan innolla sitä tulevaa uhmaikää....

HUHUU HelmiBaby!Pääsetkös huomenna treffeille??
Ollaan Mintun kanssa tulossa,scaraben kanssa ollaan nähty joten tod näk vielä tunnistamme toisemme ;o))).Mammaliini ja Maariakin tuntee toisensa,eli yritetään bongailla sitten siellä toisiamme.
Meidät tunnistaa brion musta/beige vaunuista ja isosta marimekon mustasta unikkokassista.Mammalla silmälasit..

Pitää yrittää saada ne kelan hoitovapaa paprut nyt vihdoinkin täytettyä..Kuukauden päästä se loppuu jo mammaloma,härregyyd!!!!

terveppä terve taas! =)

onpas kiva kuulla vauva elämästä ulkomailla.. jännä että noin kovin voi käytännöt vaihdella eri maissa esim. just suositusten suhteen yms.

Meillä on nyt ryömitty reilu viikko ja samana iltana ku lähti ryömii otti myös kunnolla konttaus asennon tosin siitä ei eteenpäin vielä päästä.. =)

Mulla on alkanut jo hoitovapaa kun jäin sillon varhennetulle. Hakemuksen käsittelyyn kelalla meni viikko et aika nopeeta toimintaa oli. Saan hoitorahan + hoitolisän ja sit viel kuntalisän.

Me ""saadaan"" myös uusi talo. asutaan nyt vanhassa rintamamiestalossa ja tontti on sen verran suuri että puolitetaan se ja uudelle tontille tulee uusi talo. Saa Lassikin oman huoneen. Tosin tää on vielä luvan-haku ja suunnittelu asteella mut ei pitäis tulla mutkia matkaan. Ollaan ottamassa paketti taloa jonka töistä osa tehdään säästö syistä itse. Veikkaisin että loppu talvesta pääsis muuttaa =)ihanaa!!

Päivisin Lassi on jotenki huono tuulinen...en tiiä oisko hampaita taas tulossa vai mitä. on varmaan osaltaan myös eroahdistustakin kun jää hetkeksi yksin ni itku pääsee.. vaikka puhuiski toisesta huoneesta koko ajan ni ei auta. Onko muilla tällästä kärttyisyyttä? Kauankohan tää kestää?

Yöt nukutaan onneksi hyvin 7.30-8.00. yks maito juodaan siinä 6-7 maissa ja jatketaan unia. Päivä unet vaihtelee kamalasti joskus puolen tunnin pätkiä ja joskus jopa kaksikin tuntia. Eilen nukuttiin kahet pitkät päikkärit joten ei kolmansia olis edes päivään mahtunu...

Käytättekö te vielä paljon hoitopöytää?? Lassi tahtoo vaan siinä pyöriä ja venkuloida ja tietty levitellä kaikki tuubit ja purkit mitkä vierestä käsiinsä saa... Meillä on ikean hoitopöytä mistä saa lipaston ku hoitista ei enää tarvii. ehkäpä kohtapuolii sen vois taittaa kokoon.... HAIKEETA!!!
Kamalan nopeesti nää meijän pirpanat kasvaa... aatelkaa kohta ne jo kävelee!! Veljen poika lähti kävelemään 10 kk vanhana. =)))

mut tämä tältä erää.. moikkelis!!

Huomenta! Ja tervetuloa taas uusillle :D
Hirveä yö,,,tai oikeestaan ilta..jopa kymmenen minuutin välein venla itki..panadolia sit annettiin..eilen huomattiin et kielellä ""rapsuttelee"" alahampaan vierustaa,ja kovalta siinä sit tuntuikin kun koitin..eli varmaan pian puhkeaa..huoh..
Huomenna onkin sit likan hammaslääkäri,saa oikein ammattilaisen kurkkaan suuhun et mikäs on tilanne;)

Tänään pitäis mennä vihdoin sitä turvaistuinta ostaan,toi Brion Zento näyttäis mun silmään hienolta,mut saas nähdä kun käytännössä näkee..no,eiköhän ne kaikki ole suunnilleen yhtä hyviä,toiset jossain ja toiset taas toisessa asiassa ""parempia""..

Kyllä vähän naurattaa kuinka erilaisia on todella käytännöt eri maissa,mun kaverilla on ranskalainen mies,ja siellä on tapana mm. vaikka vauva ei itkisi edes niin laittaa peukalo suuhun,juu-u,peukku eikä tuttia :D Täällä kun pruukataan tehdä aivan toisin! Hih-...
No meillähän ei täällä syödä edes tuttia.-..

Voi kun mekin nyt saatais remontti alotettua täällä kotona,loppu kuusta pitäis alotella kun miehellä on viikko lomaa...ei mitään isoa,mut tuulikaappi ja likan huone pitäis uudistaa..

Meilläkin on kokemusta noista oudoista toisen maan vauvamenetelmistä..tais siis minulle outoja, koska mieheni on italialainen. Kun oltiin viime kesänä reissussa mieheni kotimaassa sain kuulla todella ihmetystä (positiivisessa mielessä) kun imetin vielä (Elena oli silloin 6 kk) ! Mutta sitten oltiin myös koko ajan tuputtamassa ""biscotteja"" joita ilman vauva ei kuulemma voi kasvaa ihmiseksi :) sellaisia makeita keksejä joita liuotetaan maitoon, joissa on kyl vitamiineja sun muita mutta myös sokeria!!!! Mulla onkin kova työ pitää huolta että mies ei ala salaa antaa tytölle kohta Nutellaa (suklaavoita!!!) jolla kaikki italialaiset lapset ovat suurinpiirtein isoksi kasvaneet :) Ja sit sitä kamomillateetä kaikkeen levottomuuteen ja vatsavaivoihin suositeltiin. Oletteko kuulleet moisesta?
no minä sit aiheutin ihmetystä keittelemällä Elenalle kunnon kaurapuuroa suomalaisista hiutaleista, ja ihmetyksen määrää vielä lisäsi se, että kerroin myös itse syöväni sitä aamuisin Suomessa. Vaikka italialainen ruoka onkin mielestäni parempaa niin kyllä näissä aamiaisasioissa ollaan meillä edistyksellisempiä, siellä kun syödään aamulla vaan makeeta.

Miten teidän päikkärit menee? meillä on vieläkin Elenan kanssa päiväunivaikeuksia. Yöt sujuvat useimmiten hyvin, mutta päivällä nukkuu monesti vain 2 x puol tuntii tai 40 min, tai joskus hyvinä päivinä 11/2 tuntia. On väsynyt jo herätessään valmiiksi ja illalla pahalla tuulella ja usein päivälläkin jolloin laitan kolmansille unille. Parhaiten nukkuu jos minä olen ihan kiinni vieressä ja heti hyssytän uneen uudestaan. On vaan mulle rankkaa jos näin pitää tehdä joka päivä kun sit ei jää aikaa itselle ollenkaan kun pitää vieressä olla haukkana nukuttamassa. Tänäänkin kun oli pakko mennä laittaan pyykkiä niin heräs taas vihaisena 1/2 tunnin päästä ja itki vaan hysteerisenä kun yritin nukuttaa lisää.
Iltaisin menee nukkuun noin 20.30 ja herää noin klo 7.00 - 7,30. siinä välissä muutama pikku herääminen joka hoituu tutilla ja sit yks yösyöttö tai vesihuikka ja uneen tuudittaminen.

No niin, konserttireissusta selvittiin kotiin asti ja hyvillä mielin. Konsertti oli tosi hyvä, ja pystyin jopa nauttimaan siitä. Kerran lähetin tekstiviestin lapsenvahdeille, ja kun siellä oli kaikki ok, jatkoin sitten jammailua konsertissa. Onneks siellä ei ollut lämppäriä, ja soitto alkoikin suht´ aikataulun mukaan eli 20:20 joten konsertti päättyikin aika aikasin. Lähdin vähän ennen kuin konsertti loppui, joten sain taksin aika nopeasti ja äkkiä Kallioon... Siellä Elias oli vielä valveilla... Ei ne olleet saaneet sitä tainnutettua ollenkaan sinä aikana. Mutta ei se kauheasti ollut itkenytkään, kun oli niin paljon uutta katselemista ym.

Eli nyt uutta konserttilippua ostamaan.... Turussa olis marraskuun lopussa Elton Jonh... tekis mieli... Ja Tampereelle mulla onkin jo lippu 9.12 Tomi Metsäkedon joulukonserttiin.

Elias nukahti muuten eilen illalla itse ilman tissiä omaan sänkyyn... tosin siinä meni kyllä puoltoista tuntia, kun hän hyöri ja pyöri siellä ensin, mutta lopulta uni tuli ja voitti. Eli pieni edistysaskel pois rinnalla nukuttamisesta... Saas nähdä sitten oliko tää joku tilapäinen mielenhäiriö vaan. (Oon vähän pessimistinen...).

Tällaista täällä tällä kertaa.

Mammaliini meillä päiväunet juuri tuollaista ollut 3kk-vanhasta saakka. Joten eipä tässä paljon ole omaa aikaa jäänyt siivoilla ym.paitsi sitten illalla kun nukkuu jo yöuntaan.
Mutta eipä siedä meikäläisen valittaa, yöunet menee niin kivasti.

tervetuloa uudet helmikset minunkin puolestani! Hymyssä suin luin Kipriinan kuulumisia. On se vaan hassua miten eri maissa tehdään eri tavalla. Matias meni pitkästä aikaa parvekkeelle päikkäreille, on tainnut keväällä siellä viimeksi nukkua... Meille paistaa aurinko ihan suoraan siihen, joten kesällä ei paljon ulkona nukuttu. Pitää yrittää ottaa taas tavaksi, niin saa toinen kunnolla raikasta ilmaa.

Violet80 tais mainita, että heillä elo on melko tasaista, ja samanlaista on meilläkin. Matias nousee kovasti tukea vasten, tosin jää useimmiten polviseisontaan. Pinniksessä nousee ylös asti ja huutaa vaikka tuomiopäivään saakka, että joku tulee laittamaan hänet takaisin alas. On muutaman kerran humahtanut siellä selälleen, ja nyt ei raukka uskalla päästää reunasta ollenkaan irti... =( No, jospa se joskus oppisi laskeutumaan takaisin alas.. Olkkarissa ottaa pöydästä tai nojatuolista kiinnipitäen jo muutaman sivuaskeleen, joten saas nähdä, että innostuuko ollenkaan konttamaan, vai meinaako siirtyä ryömimisestä kävelyyn? =) Muutaman konttausliikkeen on tehnyt, joten tekniikka lienee hallussa, mutta suurta innostusta ei siihen ole tullut. Ryömimällä pääsee hänen mielestään paljon kovempaa..

Viime yö oli vaihteeksi hieman rikkonaisempi, ja taisin 3-4 kertaa käydä laittamassa takaisin pitkälleen, kun nojaili pinnoja vasten. Ennen kuutta piti vähän kitkuta, että jokos sais ruokaa, mutta rauhoittui onneks vielä, ja herättiin seitsemän maissa. Meilläkin noi yöt nukutaan 19.30-7.00, ja toivottavasti sama malli jatkuis... Viikonloppuna olisi tarkoitus lähtä isovanhempia moikkaamaan, joten saa nähdä miten siellä nukuttaa.. Mukava ajomatka siis edessä (550 km), ja taas jännittää, että miten herra jaksaa autossa istua. =) Viimeksihän Matias otti koko matkalla parit puolen tunnin torkut, joten jos nyt mennään samalla tavalla, niin äiti saa laulaa muutaman kerran vaarilla on saari.... =)

Mites Tampereen alueen helmikset, ennätettäiskö tällä viikolla vielä tavata? esim. Koskari torstaina klo 14?

Hirvee nälkä, pakko lähtä kaivelemaan taas kaappeja... Palataan!

Heipsiä kukkuu pitkästä aikaa!!
On jäänyt vallan tänne kirjoitteleminen, kun kaikki vapaa aika menee kiitettävästi tulevien häiden järjestelyyn:)Meillä siis on häät tammikuussa. Emil kasvaa ja kehittyy hienosti!Liikkumisen suhteen poika on ollut aika lailla ajoissa ja nyt kontataan jo kovaa, noustaan tukea vasten seisomaan, kiivetään raput ylös, istutaan tukevasti ja jokellellaan tauotta:)Eilen ja tänään on kullannuppu pysynyt polviensa päällä puoliksi seisten ylhäällä jo ilman tukeakin. Mutta kyllä täällä sitten kaatuillaan ja saa olla silmä tarkkana että ei mitään suurempaa pääse tapahtumaan! Itse olen kauheassa flunsassa ja Emil nyt nukkumassa, joten menen itsekin makoilemaan:) Hyvää maanantaita ja syksyistä viikkoa kaikille!!

Moro vaan kaikille täältä Savostakin.Kiva oli lueskella taas teidän kuulumisia.Mukava Kipriina lukea teidänkin kuulumisia sieltä lämpimästä.Hauskoja eroja näissä vauvanhoito asioissa...minäkin olin huomannut ettei siellä Kreikassa näe lastenvaunuja liikenteessä.Enemmänkin niitä sellaisia kevyitä matkarattaita.Tosin eihän vauvaa voisi varmaan ihan kuuminpaan kesäaikaan laittaakkaan vaunuihin läkähtymään...Oletkos Kipriina jo kauan asunut siellä Kyproksella?Ihana olisi lukea lisää kreikkalaisesta vai tulisiko sanoa Kyproslaisesta vauvanhoidosta...
Uusia kesämatkaoppaita odotellessa :0)

Tintti meillä on se Brion Zento turvaistuin ja meistä se on vaikuttanut ihan hyvältä ja tilavalta.Välillä käytössä on kyllä vielä vanha kaukalokin kun kuljetaan ukin autolla.

Meillä on vielä hoitopöytä käytössä vaikka Joona melskaakin siinä melkoisesti.Olen yrittänyt säästää selkääni kun jouduin jo käymään fysikaalisessa hoidossakin.Niska/hartiat menivät jo niin pahaan jamaan,että oli pakko käydä avaamassa pahimmat jumit ammattilaisella.Minulla on tosin ollut aikaisemminkin harmia näistä hartiakivuista,töissä olessani.Ehkä luovumme hoitopöydästä sitten kun Joona osaa jo seisoa ja voidaan siirtyä housuvaippoihin.

Joona ryömii jo vauhdilla ja nousee polvilleen tutkimaan joka nurkan ja hyllyn.Olenkin joutunut tekemään vähän uudelleen järjestelyjä olkkarissa.
Mites teillä muilla,oletteko joutuneet järkkäämään asuntoa tai huonekaluja uusiksi?Videot on edelleen tosi mielenkiintoiset ja Joona ei taida vielä ymmärtää kun kiellämme...ryömii aina vaan takas videoille vaikka just kielletty ja siirretty muualle leikkimään,hohhoijaa

Onnea Violet80 uudesta kodista!Mekin kovasti haaveillaan omasta talosta....

Jaaha,täytynee rueta valmistautumaan kauppareisulle.Josko ostaisi jo kanervat.Meillä oli muuten aamulla jo -5 pakkasta!!

Tulipas mieleen kysyä teiltä muilta, että kuinkas paljon ulkoilette vauvojen kanssa? (En tarkoita nukkumista ulkona). Annatteko vauojen möyriä maassa ja mitä olette nyt pukeneet heille päälle. mä en oo kauheesti ulkoillut muuten kuin vaunujen kanssa, Elias yleensä just nukkuu, tai muutaman kerran hän on sitten istustellut siellä, ja katsellut maisemia. Muutaman kerran hän on ollut selkärinkassa kun ollaan oltu sienimetsässä ym. Kovin kauaa häntä ei voi siellä pitää, kun painaa niin julmetusti.

Meillä ei olla vielä käyty ulkona leikimässä kun Elena on ollut niin tyytyväinen rattaissa kun saa katsella ihmisiä. Olen ehkä vähän peloissani myös että voiko noin pientä laittaa hiekkalaatikolle kun menee mukkelismakkelis koko ajan ja kaikki suuhun, ja sit kun asun keskellä Helsinkiä niin pitäis aina löytää joku puisto ja katsoa tarkkaan ettei ole pulloja, tupakantumppeja sun muita. Sitten kun alkaa konttaamaan paremmin ja alkaa olla tylsistymisen merkkejä ajattelin kokeilla. Ehkä on jo lumet maassa siihen mennessä.

Ja hoitopöydällä en ole pitänyt sitten 4 kk. Vaihdan sängyllä ja nykyisin aika paljon lattialla että saa neiti rauhassa kierähtää siitä ottamaan ilmakylpyjä...ja pissata lattialle :)

Me ollaan Alma-Estherin kanssa käyty melkein joka päivä keinumassa, tykkää siitä ihan älyttömästi; ei keinuta kylläkään kovin pitkää aika kerrallaan. Pari kertaa ollaan istuttu hiekkalaatikolla ja tutkittu hiekkaa, ei pistänyt sitä lainkaan suuhun, ihmetteli vaan kuinka se valui sormien välistä. Olen huomannut että mitä enemmän ollaan ulkona ja nähdään muita lapsia, sitä paremmin nukkuu päiväunet, jotka neiti nukkuu ulkona.
Kiva kun on huomenna treffit! Eiköhän me kaikki tunnisteta toisemme ;)

Hellurei ja hellät tunteet!

Onnea Violet80 talosta, oon niiiiiiiiin kade kyllä!!antaisn mitä vaan ku olis edes pieni oma piha, sais epulle laittaa hiekkalaatikon ja keinun...*haaveilee* lotto menee kestona, jospa joskus...

Meillä ei vielä joulusuunnitelmia,mua enemmänki ahdistaa, ärsyttää ku kaikki olettaa että mennään jokapaikkaan kylään, meillä kun nuo sukulaiset asuu kaikki melkein lähellä,.joten niitä näkee muutenki ihan tarpeeks...mä tykkäisin lähteä johkin jouluksi, mutta eipä oo varaa kyllä...halpoja ideoita otetaan vastaan!;)

Toi seisoon nousu on kyl huippua, epun mielestä.Joka paikkaan nousee ja liikkuu jo sivulleki päin. Koko ajan saa vahtia,vaikka kyllä se joka päivä johonki kaatuu tms...Konttailee pieniä matkoja,mutta ryömii kans.

Hammas tekee tuloaan,hitaasti mutta varmasti.Nyt näkyy yläetuhampaasta jo koko alareuna, kuultaa ikenen läpi,mutta ei ole vielä(kään) puhjennu. Panadolia oon antanu iltaisn jos kauheetsi on kitissy. Vaikka ei se kauheeti kyllä ole, jos on kivaa leikkiä niin unohtuu kyllä kivut;)

Me ollaan kyllä käyty puistossa keinumassa epun kanssa. Ja maahan oon laittanu,siellä se konttaili ja ryömi, ei vielä syöny hiekkaa ;) keinumisesta tykkää kyllä kovasti,kukapa ei!;)

Meilläkin vielä hoitopöytä käytössä, vaikka ihan tuskaa on vaipanvaihto siinä välilä. Joku lelu tarvii aina olla viihdyttämässä,muuten ollaan mahalleen siinä ja kauhee hutto jos selälleen yrittää kääntää...hosuvaippoja on meillä kyl jo käytössä, ne saa jalkaan vaikka poju olis mahallaankin ;) kohta varmaan sne vois pois viedä,on meinaan lainassa. Saa vessaanki lisää tilaa taas sitten.

Ihme noiden päiväunien kanssa, en tiä mitä tekisin. Kun on jättäny ne viimeset (kolmannet) unet pois ja päivllä sit kahet n.tunnin unet. No nyt sit kuitenki puol kuuden jälkeen on jo ihan poikki,heränny siis ennen kolmea,niin sitte on pakko ollu laittaa pikku nokosille, oon sitte antanu nukkua vaan vartin ja herätelly, mikä on kamalaa... :/ en tiä että miten noita päivän unia sitte venyttäis tai vanuttais että jaksais sitte sen illan...??

Sannannaa: arvaa oliko se kirppis maanantaisin suljettu...no pääsin sinne sinooperiin kuitenkin :)

Meillä toi ulkoilu on mennyt ihan just niinku mettelläkin,eli melkein aina nukkuu just sillon kun koiran vien (ajoitan menon niin) tai sit jos on just nukkunu kun ulos pitäis mennä niin saa sit istua ja tutkia maisemia..

Käytiin ostaan se istuin äsken,päädyttiin Britaxin two way eliteen,makso hurjat 64e! :) Oli meinaa sattumoisin just tarjousväri se mikä haluttiin ja sit mulla oli lahjakortti minkä työporukka anto kun jäin mammalomalle...joten eipä tullut kallis ostos :D

jaahas,pitää mennä pelastaan koira,Venla ei kyl anna sen hetkeäkään olla rauhassa vaan ryömíi perässä kokoajan :/
Karvoihin kiinni ja hauskaa on..paitsi koiralla..niin ja vesikuppi sit kiinnostaa niin et...ääk..

Mitä te laitatte kodinhoidontukihakemukseen että mille ajalle haette?siis te jotka ette tarkasti tiedä koska lapsi hoitoon menee??apua se pitäis olla jo postissa enkä saa täytettyä.... :/

Oikeesti,toi vauvapalsta.net olis paljon kivempi paikka, eikö voitais kaikki siirtyä sinne?joku jo tais ehdottaakin?ihania hymiöitä ja kuvia ja kaikkee sais sinne, EIKÄ TÖKI niinku tää hemmetin sonera!!hermot menee!!! ;)

*huh* mikä yö. Neidillä on kiva pikkuruinen nuha, ja eihän silloin tuu kunnon yöunia kun nenä on tukossa kokoajan. Ja mä kun laitoin jo sitterin kaappiin ja osiin ettei sitä enää tartteta ni illalla 23 aikoihin kasasin sitä sitten takas ja laitoin neidin siihen nukkuu. Siinä vartalo on kivasti pää ylöspäin ja ja onkun vauva ois pikkuruisessa pesässä. Peitto vaan päälle ja meiän sängyn viereen. Siitä sitten yöllä toisella kädellä ain heijasin ko Teian heräs röhinään. Nukku se tossa paremmin ja sain hengitettyäkin kunnolla verrattuna sänkyynsä. Meillä on siis tollain -80 luvun sitteri.

Torstaina ois sitten se verikoe ja influenssa rokotus, ellei neiti oo sitä ennen lääkekuurilla.

Aamupäikyt laitoin Teian kuitenkin partsille nukkuu koska tuolla viileessä ulkoilmassa toi hengittäminen on miljoona kertaa helpompaa, ei sitä räkää kerry tonne nenukkaan samalla tavalla kun täällä lämpöisessä.

Mulle kävis torstaina tapaaminen mutta voisko sitä ajatella aikasemmin?? 11.30---12 aikoihin jos alottais? Ja siel koskarissa...aukeskohan se monelta? *ei muista*.... mutta hei kaksplussan tapaaminen on siellä kanssa nyt keskiviikkona 14.30 jos jotakuta kiinnostaa ;o)

Nyt syöttään Teiuskaa....

Täällä on kans Venla nenä vuotavana :( *sniisk* Viime yön kyl pitkästä aikaa nukku 21-puol 8,sit tissi ja heräs puol 10..harvinaista herkkua taas vähään aikaan..pylly pystyssä ja hirmu ""kuorsaus"" kuulu vaan likasta ;) Nenä niin tukkonen..höh..
Ulkona nukku onneks äsken tunnin,helpompi todella siellä hengittää..

Hammaslääkäri oli sit tänään,ja voi kun hienosti sai täti suuhun katsoa! Ehkä oli likka niin hämmentynyt koko jutusta ettei kerennyt rissaan yhtään ;) hammasharjan sai sit ""palkkioks""..

Kävin nyt asentaan sen turvaistuimen autoon,ihan iisi homma onneks! Saa likka seuraavan kerran testata sitä kunnolla kun liikkeelle vaan lähdetään..Joku tais täällä kirjoittaa et odottaa sitä 9kg täyttymistä,mä kysyin asiasta et mitäs kun meidän sintti on vasta reilu 7kg ,niin se on kuulemma joko 9kg tai puol vuotta ikää..

Jeps..tarttee mennä touhuaan kodin ja yhteiskunnan vuoks,illalla nyrkkeileen taas..:D

Iltaa!

Kiitokset vielä hesan treffeillä olleille mukavasta seurasta!
Kiva oli nähdä äidit ja lapset livenä ;o)).

SCARABE:Eipä löytynyt siun sp:osotetta enää helmisten sp sivuilta..Laitatko meiliä tulemaan,jos haluut muutaman kuvan lisää.Pari laitoinkin sinne meidän sauniksen sivuille.

Nyt neitiä syöttämään,
öitä!

Nythän se myrkyn lykkäs, tämä mamma kärsii iskiaksesta, selkä ollut niin turkasen kipeä jo useamman päivän, vetää ""ihanasti"" tuonne koipeen saakka, tänään meni sitten ihan mahdottomaksi, niin oli mentävä päivytykseen. Siellä piikkejä kankkuun ja tujut reseptit mukaan.

Eipä ole lapsenhoito tässä tilassa maailman mahtavinta puuhaa. Ei pysty kävellä, seisoa edes sen aikaa, että allas täyttyisi tiskivedestä (tiskasin siis istuvilleen), ei tule kuuloonkaan että kantelisin Aleksia. Ihan pikkuisen pystyn nostamaan, esim. syöttötuoliin, onneksi poika seuraa nätisti itse perässä ryömimällä.

Voi pylly, menis nyt ohi, niin osais taas olla onnellinen terveydestään vähän aikaa...

Joo ihastelin kans niitä Elenan hiuksia. Varsin hauskan näköinen pimu. Elias muuten ihan kiljui riemusta kun näytin hälle helmivauvojen kuvia äsken täältä netistä. Samoin hän kiljuu kun näkee oman kuvansa peilistä tai livenä toisen vauvan. On aivan intoo piukassa.

Minkälaisia päikkäreitä teidän vauvat nykyään ottaa?
Meillä on nyt menty kotona ollessa niin että noin klo 11-12,
klo 14-15 ja klo 17-18 tunnin päikkärit. Jos lähdetänn johonkin, niin sitten saattaa mennä erilailla, tulla vaan kahdet päikkärit tms. Aattelin vaan , että koska mahtaa muuttua kokonaan kaksiin päikkäreihin, kun nyt jo välillä saattaa nukkuakin pitempään noi keskimmäiset, niin sit en oo enää laittanut iltapäivällä uudestaa. On vaan aika pitkä sit tuo ilta kunnes nukkumaan mennään (noin klo 20:30)...