HELMIVAUVAT6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyviä kuvia kyllä!!:D

Piti kysymäni,onkohan sillä väliä millä lihalla alottelee?Millä ootte alottanu?ku olis kaapis perunaa ja lihaa,lihaa ja kasviksia,broileria ja kasviksia yms. Ite aattelin tolla perunalla ja lihalla alottaa?Terkka vaan sano että potun sekaan lihaa,kai se luulee että ite väsään kaikki,NOT...ehkä joskus sitte...huomena aattelin alotella niitä...koskas sit pitäis jo se kaks liha/vihannesateriaa olla per päivä?meillähän on nyt 4 soseateriaa päivässä...

hitto,piti lähtee lentopalloa pelaan,niin eikös juuri ku olin lähös ovesta tullu miehelle työkeikka,eli en päässy pelaan.Hitto. En viittiny sanoo,mutta ihan hyvin se olis voinu epun mukaansa ottaa...prkl.tänään meni kyllä taas kaikki suunnitelmat iha plörinäks. No onneks sentään tapaamiseen pääsin...

Ehdotan ihan ronskisti jo keskiviikkoa Pk-seudun Helmien tapaamispäiväksi!? Minulla tietenkin ""oma lehmä ojassa"", sillä lähden Savoon Inkan kanssa torstaina. Mutta tietenkin jos muille sopii paremmin muut päivät, sopikaa niin ;-) Ilmoitelkaahan kuinka käy.

*Kivoja kuvia!!!*

Juuh otetaan pian uusiksi tapaaminen! Hesan likatkin, ottakaa kuva teiän tapaamisesta ;o)

Mansku: Mintulla on samanlaiset cragot ko Teiallakin ;o) ..kuvasta huomasin.... Käyks teille koskaan sillain et vaikka neiti on puettu punasiin ni silti joku *id* kysyy et onko se poika??? *aaarghs* ....no minkä neiti voi että on isänsä näköin ;o)

Mä kävin poistaa jo Teian kuvat tuolta helmivauvat1 sivuilta joten mulle käy et sieltä tyhjennetään.....

Ja nyt neidille päälle ja viemään isosiskoa eskariin......

Huomenta-päivää..

Oisko ihan jees perustaa näille meidän treffi-ilmotuksille oma ketju?
Nää kun tuppaa venymään aikas pitkiks nää rimpsut.Helpompi ois lukeekkin (ehkä..) kuulumiset omastaan ja treffi kyselyt omasta ketjusta.

Unohtuikin mainita viimeeks,et meillä neiti nukku saarenmaalla kahtena yönä n.22-7.30 ilman syöttöjä,yhdellä tutin laitolla kylläkin..Nyt täällä kotona ei tuota ihmettä oo kyllä tapahtunu.

Sannannaa..Taisin bongata jostain kuvasta(tre ed treffit??) tein gracot kanssa.
Aijemmin kyllä kyseltiin tyttöä vai poikaa,vaikka oli vaaleenpunasta vaatetta.Aika harva taitaa kuitenkin vetästä poitsulle pinkit päälle ;o))).

Meiksille sopii boxin tyhjäys kyllä,saa ihmiset laitella sitten tuoreempaa otosta palleroistaan!

Tähän letkaan sitten vielä,et ke treffit kyllä käy ja mielellään taas n. klo 12/13 tai niillä nurkilla..

moikka!
meille ei käy ens ke.alkaa muskari.ehdotin eka to tai pe, mutr ette vissiin huomannu.pitää yrittää sit seuraavalla kerralla päästä mukaan.
T näppäimistöä himoova näppäilijä

6kk neuvolan tuloksia : 6965g 68 cm pipo 42.8 ,eli hyvin on painoa ym tullut;)
Muutenkin kaikki ok..jopa iho tänään parempi? (elättelee toivoa että olis sittenkin vaan se tomaatti!)

Heippa, kotona jälleen.Olipas tosi kiva nähdä eilen siellä Tampereella. Mä oon koittanut kans lähettää eiliset kuvat sähköpostiin, mutta mikä on vikana kun ei mene perille. Heti tulee bumerangina takaisin. Oon koittanut lähettää molempiin. Ei onnistu. Koitan vielä myöhemmin uudestaan. Muutenhan ne kuvat on samanlaisia, mutta mun paikalla istuu Honey meidän Elias sylissä.
Taidetaan tulla useimminkin tapaamisiin, kun Elias nukahti melkein heti, kun lähdettiin käveleen Anttilaan, käytiin Sokoksessa, ja sitten Koskikeskukseen. Siellä vaihdoin herralle vaan vaipan, ja lähdettiin ajeleen takaisin mummulaan, ja Elias nukkuin koko ajan. Eli ainakin 2 tuntia putkeen. Näin pitkiä päiväunia ei meillä ole otettu miesmuistiin!
Annoin herralle tänään eka kertaa kalaa. Siis lohta. Oli vähän outo maku. Tätyyy koittaa huomenna uudestaan. Possua, nautaa ja broileria hän onkin jo syönyt. Nauta on parasta Eliaksen mielestä.
Poikettiin tänään kotimatkalla isomummulle. No siellä ollessa tuli kakkahätä ja siellä ei ole pottaa. Laitettiin sitten kans ison pytyn päälle ""istumaan"", ja tulihan ne tarpeet sinnekkin. Oli siinä isomummulla (88 vuotias) ihmettelemistä!
No niin taas meni p....n jauhamiseksi tämäkin kirjoitus... :)
taisi olla sama aihe mun edellisessäkin jutussa.
Moron taas!

Ihana päivä tulossa. Aurinko paistaa ja alkaa varmasti olla viimisiä kesäpäiviä. Harmi vaan, että tänään on pakko siivota.
Me ollaan käyty myös kaupoissa ihmettelemässä turvaistuimia. Ei täällä tosin ole kovin kummoinen valikoima, mutta hintahaarukka on aika iso. Oltiin päädytty joko Britax Two-way Eliteen (199-249e) tai Gragon Cosmic XTP (329e). Kävin netissä kattomassa muita Gragon malleja ja sieltä löytyykin monta vaihtoehtoa. Tänne ne oli näköjään ottanut myyntiin vain kaliimman. Pitää siis vielä laittaa asia jäihin ja käydä parin viikon päästä Turussa katsomassa, josko sieltä löytyis muitakin malleja.

Me oltiin eilen Joonan kanssa vauva jumpassa ja kyllä oli hauskaa. Jumppa oli sen verran tehokas, että reidet tulivat kipeiksi ja vähän tuntuu käsissäkin, koska vauvan nostelua oli paljon. Eipä ole jumpassa tullut käytyä moneen kuukauteen. Maanantaina mennään muskariin, jonne onneks päästiin, kun tuli peruutuspaikka.Kaveri sanoi, että lapset oli tykännyt siitä ihan älyttömästi.

Jos nyt malttais lopettaa tän surffailun ja aloittaa siivous. Kahvikupillisen jälkeen...

Höh,mä en kyllä nyt laita mitään päivärytmiä kun tuntuu että taas se muuttuu. No yöt menee samanlailla,onneks,eli 22 nukkuun,8 tissiä, ja vielä tunti kaks unta. Mutta noi päikkäri,no 3-4 kertaa ja yleensä puoli tuntia,yhet ehkä yli tunnin unet. ja neljät soseet päivässä ja tissiä 5-6 kertaa per päivä...mua hirvittää,että joskus syöntiväli jopa 4 tuntia,mutta kai se on ihan hyvä?Kun edelleen mieltää ton jössikän vielä välillä niin pieneksi että muka koko ajan pitäis sen olla tissiä syömässä!;) mites muilla?

Tänään käytiin ostaan se turvaistuin, päädyttiin nyt siihen gracon cosmic xtp:hen. Vielä ei olla kokeiltu sitä käytännössä,kai tänään tarvii mennä kiinnittään ja testiajelulle ;) no toivotaan että se on hyvä!

Mette, toi teiän pottailu on kyl huippujuttu,varmasti sitte ku pottatouhut ""oikeesti"" alottaa niin Eliashan on ihan virtuoosi siinä hommassa!harmi,ettei meillä oo mitään tollasta varmaa kakkausaikaa tms,vaihtelee nykyään niin se ja kakattomia päiviäkin on....

Jaahas,jos menis ite syömään,mies kokkailee tuola,nam! :)

höööööhhh!!hitto,juuri ku aattelin, että onpa ihanaa ku epun saa niin helposti päikkäreille eikä tarvi nukuttaa, niin eikös se nyt muuttunu ihan totaalisesti!Nyt ei herra malta nukkua ollenkaan,ihan turha toivo on, että ku sänkyyn laittaa niin sinne nukahtais. Heti mennään mahalleen ja konttausasentoon ja sitte ympäri sänkyä kunnes sitte kolauttaa päänsä yms laitaan tms. Ja muutenkin vaikka väsy selkeesti on,niin kauhee kitinä ja huuto eikä millään malta rauhottua,sit ku saa mennä konttaileen niin sitte on heti kivaa...eli nyt päikkäreille ei auta ku sylissä taas nukutella,äskenki siinä nukku ja heti ku laitto sänkyyn niin kauhee huuto. No ehkä kolmannella kerralla jäi sitte sinne. Mutta on se nyt kumma,onko se nyt vaan ku ei malta nukkua ja rauhottua ku tekis mieli vaan mennä ja kattella?Rattailla ku oltiin ulkona,ei sinnekään nukahtanu vaan piti päästä katteleen maisemia ja istuun...No,onneks yöunille (*koputtaa puuta*) edes vähän paremmin ja yöt nukkuuki ihan ok...

HItsi,kun ehti tottuun siihen ettei tarvi nukutella niin nyt tää tuntuu paljo pahemmalta sitä nukutella :( mites muilla??

*poikki* ja *katki* on tää täällä *plääh*... Siis se niistä yöunista, neiti huuteli yöllä 4 tuolla huoneessa ja et kaikki lapset (3kipaletta) sais nukkuu ja naapurit kanssa ni syötinpä sitten neidin.

toivotaan että se vaan ""häiriinty"" yöllä tosta yhen neidin kuorsauksesta (hehe) ja nukkuu ens yön hyvin kun tuo neiti ei oo meil ens yötä.

Mä annoin Teialle vaasan ruispalan puolikkaan käteen ja voi että neiti tykkää sitä mussuttaa, kyllä siitä paloja irtoo noilla ikenilläkin mutta sitten se mussuttaa sitä palaa niinko purkkaa söis ja nielasee vasta sitten kun se on ihan mössöä ;o) ..tosi antaumuksella kyllä leipää vetää....

Jaha ikkarista kuuluu tuttu ääni joten tää lähtee hakee neidin partsilta veks :o)

Siis hui, mä en uskaltanut edes niitä maissinaksuja ostaa Aleksille, saati antaa leipää. Varmana tukehtuis :p
Niin se kait on, et ekan lapsen kanssa on niin yltiövarovainen, että toisen, saati kolmannen kanssa jo naurattaa se varovaisuus, vai kuinka on Sannannaa?

Aleksille nyt siis vihdoin tulossa se eka hammas, osa tullut jo ikenestä läpi, saa nähä, kauanko vie, ennen kuin kokonaan on nykerö ulkona.
Erityisesti ei ole kyllä hampaantulo vaivannut, itseasiassa, viime päivinä ollut normaalia hyväntuulisempi ja nukkunut jonain päivinä jopa tunnin päikkärit! Tosin silloin pitää olla äiti myös viekussa :)

Yöllä menee hävettävän hyvin, illalla nukahti 20.30 ja heräsi 6.45 maidolle ja nukkui 8.45 asti. Pitäs kait koputella jotain puuta...

Kohta lähetään kattomaan koko perheen voimin isin ja kavereiden uutta kartingautoa tallille, jospa Aleksi pääsis vaikka istuksimaan ratin taa (ihan pysähdyksissä ollessaan kyllä).

huh,huh.. olipahan sit sellainen koulutus, että tää äippä on vieläkin ihan puolikuollut.. noh, kyllä se tästä vähitellen.. =)

Mies oli eilen pärjännyt hienosti Matiaksen kans, joten eipä tarvinnut paljon huolehtia. Kumpikin tuntui olevan kokemuksesta innoissaan, joten äiti saa jatkossakin käydä koulutuksissa ihan rauhassa. Tosin kaikki ""lapselliset"" kehottivat tekemään toisen heti perään, joten jos mies vielä innostuisi, niin saattais työasiat jäädä vähäksi aikaa.. =)

Ryömiminen sujuu jo hienosti, ja nyt kun saatais se syöttötuoli vielä ostettua niin päästäis kunnolla treenaamaan istumista. Hetken ajan saattaa välillä istua ihan tuetta, mutta voi sit kaatua yhtäkkiä selälleen, joten saa olla aika varovainen...

Ruokapöytä taitaa kutsua, joten palaillaanpa myöhemmin!

Ai niin, oliko ne kuvat miten isoja Mette? Jos ei tunnu menevän, niin kokeile pienentää vähän. Olihan ne JPEG muodossa?

Moi kaikille!
Olipas taas lukemista! Oltiin pitkä viikonloppu reissussa taas. Hienosti kyllä meni automatkat vaikka neiti joutu vielä ""ahdistelemaan"" kaukalossa kun se turvaistuimen hankinta kestää ja kestää ja kestää...
Vähän meni rytmit sekaisin kun ensin matkattiin yötä vasten ja perillä nukkumaanmenoajat oli mitä oli. Viime yön kyllä nukku omassa sängyssä tosi hyvin. Pahus vaan kun mies tuli kipeeksi reissussa ja mun pitäisi tänään mennä illaksi töihin. Toivottavasti jaksavat Elviiran kanssa.
Ryömiminen/konttaus antavat odottaa itseään. Edelleen Elviira vaan nostaa ylävartalon suorille käsille ja ponnistaa siitä. Tuloksena rapumainen peruutus, josta sitten taas turhautuminen. Nyt riemuilee kävelytuolissa kun pääsee sillä vähän liikkumaan.
Ostin nyt niitä kuuluisia maissinaksuja että sai Elviskin juhlissa herkutella. Oli siinä selittelemistä ihmisille kun ""VAUVA SYÖ SIPSEJÄ"". Huh...
Ai niin vielä tosta liikkumisesta. Ottaako teidän pienokaiset askeleita? Elviira kävelee ihan täysin kun vaan pitää käsistä kiinni. On lempileikki nykyään. Ei kuitenkaan vielä muuta tukea vasten uskalla koittaa kun ei edes osaa nousta.
Nyt kahville ja puuron keittoon että pääsen katselemaan uusia kuvia!
MOI!

Hienoa, neiti nukkui koko yön taas aamuun asti. Eli se viikonloppuinen yöherääminen johtui siitä hoidokin kuorsaamisesta :o/

Violet: Kyllä se vähän niin on että ekan kaa on herkempi pelkää, ja tokan kaa vähemmän ja kolmannen kaa vielä vähemmän... Eli Teian pienet yskinnät silloin tällöin ei enää säikähdytä sillain ko Tiian pienet yskinnät silloin aikanaan ;o) Muistan viel Tiiasta kun aina pelkäsin et kun se vähänki ruokaa syyessään yskähti ni mä suurin piirtein vapisin että tukehtuuko se :oD

Mä ostin mun siskolta Akta Duoflex Comfort istuimen Teialle, kokeiltu ei vielä olla kun tuo neiti menee viel todella hyvin tossa kaukalossakin ;o)

Tänään käytiin Teian kaa kaupassa ja kokeiltiin samalla meidän uutta kantoliinaa. Kätevä se oli ja neiti nautti matkasta. Nyt mä vasta tajusin kauppamatkalla et hei mähän voinkin ostaa kävelysauvat ja lähtee sauvailee vaikka mulla neiti on mukana, se menee kätevästi tos liinassa ja kun aikasemmin oon ain aatellu etten pääse kun noi vaunut on työnnettävänä tossa eessä.... toi vaaka meinaan passaa menee nyt sitten väärään suuntaan ja lujaa. tyhmää kun ei enää voi mässätä mielin määrin herkkuja :o(

Mä lähen kahville....

*huokaus* Lääkäri soitti ja ilmoitti että toi mun verenpaine on korkeella muttei niin korkeella et saisin lääkitykseen mitään apuja kelalta... Lääkäri sano samalla et ei haluu alottaa mulla lääkitystä vaan mun tartteis lähtee nyt ekaks kokeilee tehokasta jumppa yms...arvatkaa oonko nyt sitten kaivellu lehtiroskista (ihan meiän omaa sisällä olevaa) ja tonkinu lehtii missä ois alkavii jumppia.... Ja yksihän alkaa sunnuntaina mut hitto meil ois sillon se sovittu marja reissu tonne korpeen...*voi rähmä*

Teia viihtyy lattialla paljon paremmin nyt kun se liikkuu paikasta toiseen...pysyy toi mielenkiinto koko ajan yllä kun tavarat nenän eessä vaihtuu ;o) ja äiti voi olla koneella rauhassa....

Päivvee kaikil...;)
Sairaalassa käytiin,ja todella vaan käynniksi voi sitä reissua kutsua,vajaa 10min meni meinaan vaan...
Eipä ne muuta kun laitto likalla testilapun selkään,missä oli mm. maito,muna,soija,kotimaiset viljat...Ke saan ottaa sen pois,ja to mennään lääkärin tarkastukseen ja tulosten lukuun..*huoh*,ja näistä kaikista reissuista tulee polimaksu..
jaahas,kutsu käy ulkoa..see ya--

moikkelis!!

ei oo vähään aikaan tullu kirjoteltua kun ollaan Lassin kanssa molemmat sairastettu jo toista viikkoa =(
en tiiä mistä moinen flunssa saatiinkin... on meinaan tosi sitkee tapaus!! pojalla alko ensin nuhalla ja sitten tuli kuume..kolme päivää kuumeiltiin yks ilta reippaasti yli 40. suppoja vaan peliin piti laittaa kun pieni oli niin kovin kipee. nukkuminen on vieläkin sellasta ja tällästä...varsinkin nukahtaminen. nukkuma asentoo oon nostanu pystymmäksi tyynyllä.

nyt on onneksi ruoka jo alkanut maistuu...tänäkin aamuna puuro ja siihen päälle vielä purkillinen päärynä sosetta. maidon imeminen vaan tuntuu vieläkin olevan vähän hankalaa kun on röörit tukossa ja yskittää mut voiton puolella jo kyllä ollaan =)

Kaks hammasta komeilee nyt alhaalla ja niitä on kyllä ihasteltu =)

ryömitä ei vieläkään mutta yritys on kovaa ja harmittaakin välillä kun ei eteen päin pääse... paremminkin pakittamiseksi menee =) mutta paikasta A paikkaan B siirtyminen käy kyllä silmänräpäyksessä pyörimälläkin =)

meilläkään ei sitterissä syömisestä tuu enää yhtään mitään mutta syöttötuolissa onnistuu hienosti =)

oltiin lintsillä sunnuntaina..ihan hetken mielijohteesta lähettiin ja käytiin siellä sea lifessa...ihan makee mesta. Lassi nukku rattaissa vaikka oli aikas paljon meteliä =) ja sit ku heräs ni johan sitä ihmettelemistä riitti!!! suu ammollaan katteli sitä menoa =)

mut tää tältä erää... moro!!! =) p.s.kivoja kuvia sähköpostissa =))

Heips!
Manskuja Maaria. Ajattelin ilmoitella, ettemme pääse sittenkään keskiviikkona PK-treffeille. Lähdemme reissuun suunniteltua aiemmin. Iloisesta jälleennäkemisestä tulikin surullisempi matka...Inkan isoukki menehtyi tänään. Joten lähdemme lohduttelemaan ja jakamaan tätä surua. Vaikka ukkini kuolema ei ollut ""yllätys"" niin tätä päivää oli vaikea uskoa tulevaksi =/ Mutta nähdään näitä meidän ihania uusia elämänalkuja sitten piakkoin, toivovat Inka ja Inkan Äiti