*helmivauvat 8*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi taasen!

Mä kannatan kans sitä mesee. Mul on se nyt jo käytössä tai sit skype vois olla kans ok. Skypessä voi maks 4 olla konferenssissa. No, laitetaan mietintään. Niin ja skypes voi soittaakin jos on mikkimahdollisuus.

Hanna: Meillä menee aika usein kans se 5dl korviketta, vaikka lisään sitä puuroon. Nyt oon sit antanu jälkkäriks iha kunnon jugurttia. Hyvin on maistunu.

Vaipoista: Meillä on iha kertiksiä. Ollaan käytetty vaikka mitä, mut suurin osa on ollu Liberon. Pari pakettia oon ostanu housuvaippoja, mut vielä ei oo käytetty. Alkaa oleen melkoista hulabaloota toi teippivaippojen laitto...

Tretapaaminen: Meille vois sopia perjantai jos toi flunssa ei pahene tuolla meitin pojalla.

Konttauskypärä: Ei pysynyt todellakaan päässä! Hei veti sen pois. Tällä hetkellä toimii lähinnä leikkikaluna, kun siinä on ne ihanat nauhat.

Pinsettiote löytyy kans ja kaikkea pitää tutkia!

Jepsistä, nyt syömään!

Mesessä voi myös puhua toiselle livenä,samalla kun vaikka kattelee toisen pärstää jos vaan web kamera ja mikki on ;)
Yhtäaikaa voi myös isompi porukka keskustella,mut en tie kuinka moni kun olen vaan 3:n kanssa kokeillut sitä...
Mut ketä siis kiinnostaa sen kokeilu,tarvii mennä ekaks lataan se koneelleen..ja varoitus : sain viruksia sieltä kerran kun päivitin uutta versioo!!! Mut eipä se silti tarkoita et jokaiselle niitä tulis...
Sit tarvii vaan liittää porukkaa mukaan sinne,ja ei muuta kuin keskusteleen!

Neuvola takana ;o) Teialla painoa siis 7300 ja pituutta 68,3 *ai meillä pieni tyttö* ;o))))

*Tintti*, ei vielä olla käyty siel verikokeessa Teian kaa, ne soittelee heti kun saavat ne rokotteet ensin niille. Joo mä aion laittaa sen puudutuslaastarin (ollu noilla edellisilläkin jos on verikokeita jouduttu ottaan ja lääkärit ain suositteleekin sitä laastarii ettei ilman otettas).

Mulla on mese jo ja sinne kyllä mahtuu ;o) osotteen voi poimia tuolta valokuvapuolelta :o)

Olipa nopee neuvola :o/ täti otti vaan pituuden painon ja kysy mitä kuuluu ja kun vastasin ettei mitään erityistä ni heti jo matkattiinkin lääkärin luo :o/ *vähän jäi tosta reissusta paska maku suuhun*....

Te jotka ootte vasta menossa neuvolaan ni kysykääpäs mun puolesta et koska noille naperoille voi ruveta antaa noita happamii tuotteita (aikuisten) viili,jogurtti yms.....

Vähänkö mua väsyttää!!! Ja vielä pitäs likat viiä tonne boogiewoogieen...Teian kaa me mennään siks aikaa kuluttaan koskarin lattioita :oI

Mä kanssa seurailen iltaisin BB:tä jos joltain kanavalta ei tuu muuten katsottavaa ohjelmaa...ja mä haluisin että se Hanna sieltä äänestettäs veks...ei oo mun suosikkeja....

Mut nyt valmistautuun linkulle lähtöön...pitää viel Teialle pakata iltapuuro ja maito mukaan....

Mut tosissaan se mese osote on siel netti.fi sivulla :o)

Löytyí tämä meidänkin ketju viimein. On tosiaan tämä soneraplaza sekoillut viime aikoina.

Joonan päivä rytmi on taas muuttunut. Eli nyt mennään kaksilla päikkäreillä kun ennen piti ottaa kolmet. Nyt nimittäin ekat on aika pitkät eli herra uneksii 9-11.30. Ihana itekin lepäillä samalla, kun yöt on menny taas huonosti. Ensinnäkin Joonan saaminen unten maille on p:stä. Poju on hetkessä seisomassa sängyssä ja huutelee äittää. Ekaks se oli aika hellyttävää, mutta viidennen kerran jälkeen alko jo nyppiä. Sitten vielä heräillään monta kertaa yössä.

Nyt on muutenkin alkanut sellanen kiukuttelu, kun aikasemmin poju oli tosi kiltti. Pitää vaan käydä ahkerasti kyläilemässä, jotta Joonalla olis uutta tekemistä ja kavereita.
Pitäis varmaan ruveta tekee Joonalle omaa kaveria eli sisarusta, kun ne menkatkin nyt alko. No jos vielä lykkäis vähän aikaa, jos kuitenkin taas tärppää ekalla yrittämällä. ;)

Mä olen ihan out siitä mese-hommasta vai mitä se olikaan eli jos sellaseen ruvetaan niin joku saa opastaa meikäläistä.
Nyt kattomaan eilistä leffaa nauhalta ja syömään suklaata, nam.

Terkut stokkan hulluilta päiviltä!
Täyspäisenä selvittiin sieltä ulos,jee!Painuttiin muskarista(kivaa oli!!) suoraan cityyn ja sinne ""hornankattilaan"".Kaverin kanssa vielä oltiin liikkeessä,eli kaksin matkarattain..Normaalivaunuilla en kehdannu edes yrittää sinne.Täsmäiskuilla suoraan lastenosastolle katsastelemaan..Löytyi pukinkonttiin jo Mintulle jotain +kylpyankat ja nukin kumitutit .Meillä kun kelpaa vaan ne vauvavauva mamin miniultit ;o)).Jo sais tietty kohta lopettaa koko tutittelut,mut illalla se on ihan hyvä nukuttaja.Saa vaan nähdä kelpaako nuo vai no?!
Itellekkin löyty talveks eccon goretex kengät,passaa sitten pulkkamäessä/hangessa telmiä....

Havaitsinpa eilen,et Mintulle pukkaa selvästi nyt ylähampaita(alhaallahan on 2 kpl)Etuhampaiden kohdassa ikenet pullistelee,mut niitten vieressä kulmurit(kos) on jo puskemassa ulos..Piikit tuntuu.
Ehkäpä ne selittää tään välillä ilmenevän pienen levottomuuden..

Maaria:sanomatalossa jep!

Konttauskypärä:Meillä ei siinä oo kyllä mitää naruja(pikkuPiia).Saatu serkkupojalta kierrätyskamana.Sovitettiin kerran ja neiti repi sen samantein pois.
Pää kyllä kolisee täällä kun pitää ihan kylkimakuulla välillä päivystää(rennosti lököillen,näyttää hassulta).Siitä sitten kellahdetaan tietty selälleen enemmän tai vähemmän vauhdikkaasti.

Pitänee lähtee evästä lykkimään tuo madamen suuhun,jotenka see you!

Heips kaikille,

Meilläkin on ""helmivauva""!
""Ioannis"" syntyi 28.2. Asumme Kyproksella ja olemme suomalais-kyproslainen perhe.
Välillä alkaa otsapantaa kiristää, kun yrittää luovia suomalaisten ja kyproslaisten lastenhoito-ohjeiden välillää.... etenkin alku oli ihan kauheeta, kun omaa kokemusta ei ollut vielä lainkaan. Tästä palstasta onkin ollut todella paljon hyötyä tämän mamman mielenterveydelle, uskokaa pois!
Täällä ei ole neuvolaa, joten tämä palsta on hoidellut sitäkin virkaa, paikallisten sukulaisten neuvoihin kun ei aina uskalla tukeutua.
Pojumme on melkoinen järkäle: 11kg ja 73cm. Taitaa tulla isäänsä.... mutta vain kokonsa suhteen. Jännää on Että herralla on ihan siniset silmät, vaalea iho ja vaalean ruskea tukka. Saa nähdä kuinka kauan!

*Heilutus Kipriina ja Ioannis* Tervetuloa mukaan!! Mukavaa saada noinkin kaukaa helmiksiä :o)

Kerrotko lisää paikallisesta lastenhoidosta yms *kiinnostaa*

Arvatkaa onko meillä silmätulehdus??? Voi rähmä!! Soitin neuvolalle eilen et laittaa mulle reseptin sinne oottelee että tänään haen sen. Kätevää ettei silmätulehduksen takii tarvii lähtee jonottaa terveyskeskukseen. Tänään toi silmä näytti vähän paremmalta (ollaan pesty sitä ahkeraan) mutta haen sen reseptin kuitenkin varuilta et ei tarvii tosissaan viettää viikonloppuna aikaa hatanpäällä :o)

Meidän perhe lisääntyy ;o) ...mutta vaan viikonlopuiksi, eli meille tulee pari uutta lasta :o) *odottaa jo innolla*

Me ollaan Teian kaa lähössä koskariin jouluostoksille, siel oli kauheesti kaikkee kivaa noille sukulaismuksuille ja aattelin tehä ne ostokset nyt ennenkö alkaa toi mahdollinen köyhyys. Ja eipä tarvii stressata sitten joulun alla.

Voi mun tekis mieli viettää joulu mökillä..ainoo vaan että meillä ei oo mökkiä :o( mistähän niitä sais vuokrattua halvalla? Täältä pirkanmaan suunnalta??? Tietääkö kukaan?

Hei neuvolassa on sellain semperi ohjevihkonen, siellä on kanssa ihan hyviä ruoka yms ohjeita, kannattaa nappaa mukaan kun käy ;o)

Mä tein Teialle kanssa tota maitokiisseliä. Mikä kumma siin on että otin jo kaakaojauhepurkin käteeni ja meenasin vetästä sitä sinne *ups* onneks kerkisin tajuta ajoissa....

Pitäs käydä vaihteeks neidin kaappi läpi ja kattoo mitä hankintoja pitäs tehdä....kukkanen kuis ois?? :o)

Heh, alakerta varmaan tykkää kun tuo Teia tossa leikkii tolla kovalla lelulla lattiaa vasten...kuuluu kauhee kolina ;o) *kerrostaloasumisen ihanuutta* :oD

Nyt syötöt syöttää ja matkaan *nähdään*

Ootteko tampesterin mammat, jotka kirppareilla käytte, huomannu että uus lastenkirppis on tullu tällä viikolla!Pitäis mennä nyt viikonloppuna käymään, hyviä löytöjä oon kyllä esim. sieltä tiitiäisestä tehny...

Nyt uppoo epulle tosi hyvin mun tekemät sörsselit, aika annoksia se vetelee, hyvä ku ite jaksaa sellasia lautasellisia syödä!Onko se vaan lapskohtaista kuin paljon sitä ruokaa menee ja voi antaa?Mites noissa omatekosissa mössöissä säilyy vitamiinit ku ne keitetään kuitenki niin kauan?mies tällästä vaan mietti eilen, oho!ei mulla käyny mielessäkään...Tarvis laajentaa tota vihannes puolta, ku nyt tein vaan perunaa,porkkanaa,parsaa ja kukkakaalia aluks, nyt sit jotain muitaki, mutta mitä...bataatti, kesäkurpitsa, mitäs muita hyviä löytyy?niin ja edelleen *nolo* ne kalat on tekemättä ja riisiä kans piti...no jos huomenna...

En tiä onko jo sitä eroahdistusta, vai mitä, eppu on nyt pari päivää roikkunu puntissa aivan koko ajan!Tosin siitä puolet on sitäki että haluaa vaan kiivetä seisoon, mutta kauheella vauhdilla ja porulla ryömii perään jos meen eri huoneeseen..no onneks toi Ihana aamu jakso sitä tänä aamuna kiinnostaa niin sain aamupalan syötyä rauhassa! ;)

En tiedä että jääkö nyt taas yhet unet pois, eilen ei viimesille unille suostunu millään eppu meneen, ja valvo sitte melkein 5 tuntia illalla, ja oli tietty ihan poikki. No päivällä se nukku kyllä kahet pidemmät unet ja toisilta herätin sen vahingossa eli olis voinu nukkua pariki tuntia...no nyt jännättää että miten tänään...kohti yksiä unia siis, voi ei, on nää jo isoja nää miedän ""vauvat""... ;)

jos menis kampaan naamansa että pääsee kaupoille ku toi herra herää, moikkelis! :D

Niin ja tervetuloa mukaan Kipriina ja Ioannis!!!Kiva tosiaan saada noin kaukaa uusia mammoja, mua kans kiinnostaa millasia lastenhoito-ohjeita ja käytäntöjä sielläpäin on, kirjottele ku ehdit!! :)

Kalimera Kipriina ja Ioannis!Tervetuloa mukaan!Tämä palsta on minustakin ollut hyvänä tukena ja turvana kun ensimmäistä vauvelia on hoitanut.Ihana on täältä lukea muiden kuulumisia ja touhuja..

Vieläkö teillä on siellä Kyproksella lämmintä Kipriina?Vai onko syksy jo tullut?Me olemme miehen kanssa kovasti ihastuneet Kreikkaan ja sen ihmisiin ja kulttuuriin (kuten niin monet muutkin suomalaiset).Olemmekin useana kesänä reissanneet ympäri Kreikkaa,välillä on tehty parikin matkaa per kesä.Nyt tänä vuonna jäi reissut väliin ja kaipuu sinne lämpimään on valtava.Kiva olisi kuulla teidän vauva-arjesta siellä Kyproksella...

Meillä nukuttiin hyvin viimeyönä,pitkästä aikaa!Joona heräsi vain kerran klo 4 ja jatkoi uniaan puol ysiin,uskomatonta.Nyt oma olokin on kuin uudesti syntynyt hyvin nukutun yön jälkeen.

Kateellisena luen teidän kauppareissuja kun meillä täällä pienellä paikkakunnalla ei ole kauppakeskuksia ja kaikkia kivoja kauppoja.Kiva olisi jo luurata kauppoja ja etsiä joululahjoja-jos niitä nyt sitten on varaa tänä jouluna ostaa.

Olettekos jo miettineet isänpäivä lahjoja?Minä surffailin niillä sivuilla,josta voi tilata t-paitoja omilla kuvilla ja teksteillä...vai keksisikö jotain muuta???

Nyt pitänee lähteä laittamaan evästä,mies tulee kohta ruokkikselle syömään...

*katki ja poikki* on tää..... Mä muuten törmäsin siihen uuteen kirppikseen kun ohi meenasin mennä, mutta rattaat kaarto sitten äkkiä sinne sisälle. Tyhjäähän siellä oli et oisko ollu 5-8 pöytää vaan varattuna. mutta mä löysin iloisen värisiä vaatteita Teialle: 2 puol potkarit, 2 bodya, potkarit ja sellasen yöpotkupuvun....ja parasta tässä on se että ne kaikki maksoi yhteensä 0,70€ :o)))) ai vähän hyviä löytöjä :oD ...no mut askarteluliikkeeseen mulla kyllä menikin sitten miljoona kertaa enemmän *mut ei puhuta siitä sen enempää* :o/

Joo mä olin niitä joululahjoja ettimässä. Kertokas mulle että miksi silloin ko ei oo rahaa lainkaan ni löytyy vaikka mitä ja kun yrittää pistää mieleensä et mitä kaikkee sitten hakee kun sitä rahaa tulee ni sittenko sitä rahaa on ja menee uudelleen ni ei ensinnäkään muista mitä piti ostaa ja sitten ei taas löydy mitään??????? Jos käytte kaupoissa ja tavaroissa on sellasia neonkeltaisia muistilappuja joissa lukee mun nimi ni se on sitten mun uus systeemi et muistan mitä piti hakee mistäkin kaupasta ;o) *aarghs* ...eli aikalailla tyhjin käsin tulin takas :o(

No ehkä mä käyn tyhjentää tota sittaria viikonloppuna.

Onko teistä muuten kukaan muu lähössä ens kesänä ulkomaille? Me lähetään sinne kreetalle näillä näkymin sitten. *odotellaan uutta matkakuvastoa*

Heips! Tultiin just lääkäristä ja taas on korvatulehdus. Voi prkl!!!! Onneks täl kertaa olin kaukaa viisas ja otin heti ohjat käteen siin asiassa ja päätin mennä lääkärin puheille. Ette arvaa, et kuinka paljon sapettaa se kun tääl Tampereella ei pääse kunnalliselle lääkärille kun jonottamalla päivystyksen kautta siis arkipäivänä keskellä päivää... Sanotaan vaa, et anna sille särkylääkettä ja koittakaa kestää ens viikkoon. Heko, heko!

Sannannaa: kyl onnistuu, laita päivää kun sulle sopii.

Asumisesta: Meillä meni tarjous talosta eilen läpi, joten muutto edessä jossain kohtaa varmaan tän vuoden aikana... Ihanaa päästä kaksiosta omaan (pankin) taloon.

Tervetuloa mukaan sieltä Kyprokselta! Kertoilehan maan käytännöistä. Muaki kiinnostaa!

Nyt pitänee levätä heti, ku itelle pukkaa kans flunssaa päälle. Jaksaa taas lohdutella toista pientä ensi yönä.

Kalimera Kyprokselta,

Täällä on ihan mukavan ""syksyisen lämmintä"" eli päivisin lämpöä on noin 30 ja öisin vajaa 20. Nyt voi jo lapsenkin kanssa ulkoilla aamutuimaan ja illan hämärissä. Keskikesällä ja vielä oikeastaan syyskuussakin se oli aika mahdotonta, kun lämpö paukkui 38 ja ylikin.
Kivaa, että olette kiinnostuneita täkäläisestä vauvan hoidosta, mielelläni siitä kerron. Lähden kuitenkin nyt Ioanniksen, eli Janskun kanssa kauppareissulle ja palaan asiaan vähän myöhemmin, jos saisin pojun kenties nukkumaan.
Mukavaa päivää kaikille!

Tervetuloa meidänkin puolestamme!
Meidän pitäis mennä tänään häihin. Syksy kun on ollut niin kaunis ja lämmin, niin vihkiminen on suunniteltu ulos. Yllättäen nyt tuli kylmä!
Ostin isänpäivälahjasta jo osan... törmäsin Hemtexissä tyynyliinaan jossa luki ""maailman paras isä"". Piti tietysti ostaa myös vastaava äiti-tekstillä :) Ajattelin hommata vielä uuden toivelaulukirjan, meiltä kun puuttuu sarjasta kaksi viimeistä.

Mäkin olen jo kauheesti miettinyt joululahjoja ja lähinnä sitä miten pääsisi mahdollisimman halvalla, mutta saisi silti kivat lahjat. *joutuu käsitöihin* Sitten pitikin ostaa häälahja, veljelle synttärilahja ja kolmelle alle 4-vuotiaalle synttärilahjat vielä ennen joulua. Kiva kiva.

Elviirallakin on nyt niin selvä eroahdistuskausi päällä. Kenenkään muun syli ei kelpaa kuin äidin tai isän ja hetkeksikään ei saa kadota silmistä. Aika rasittavaa oikeastaan... Ei sitä häissäkään voi kenenkään syliin lykätä jos haluis vaikka itse juoda rauhassa kahvia tms.

Olipa meillä kärttynen pikkuvaaveli eilen. Unohdin sillon päivällä hakee sille sen silmätulehduslääkkeen ja illalla sitten Teian kaa lähettiin kasin jälkeen bussilla sitä hakee. Mies jäi tänne lapsen likaksi 4 lapselle ;o).

Olipa kaupungissa porukkaa kun oli ne valoviikkojen avajaiset. Mä bongasin mun suosikin *mikaelin* siitä fab5 suomiversiosta!!!

Nyt tuo meiän neiti on ollu ihan ok, lääkettä ollaan laitettu kaksin voimin eli markku pitää käsistä ja mää väännän tipat silmiin ja teia huutaa ;o) *Yhteistyötä sitä pitää olla*

Ens viikolla käyn tarkastuttaan Teian korvat onko se menny sinne jos toi röhä vaan jatkuu...

Heippa vaan kaikille! Kipriina; oltiin vauvelin kanssa siellä (Ayia Napassa) lomailemassa syyskuun alussa... Huomattiin kyl, ettei kauheesti päivällä kannattanu lähtee lenkkeileen vauvan kanssa. Elias nukkui päiväunet meidän huoneistossa rattaissa ilmastointi päällä. Mutta hyvin meni muuten loma siellä.

Mutta tänään sitten sinne Phil Collinsin konserttiin. Jännittää kyllä, miten lapsenvahdit saa Epun nukkumaan yöunille, kun niillä ei ole sitä tissiä...

Moi.
Tervehdys kaikille ja kiitokset virtuaalihalauksista ja tuesta näin netin välityksellä. Jäimme Iisalmeen Isoukin hautajaisiin saakka ja sitten olemme yrittäneet kotiutua parhaamme mukaan.

Tänään kävin pitkästä aikaa lukemassa kaikkien kuulumisia. Kylläpäs lapsukaiset ovat kehittyneet hurjasti =). Inkakin on oppinut istumaan, vaikka itse ei ihan pääse istuma-asentoon. Konttausasentoon pääsee ja huojuu siinä. Ryömiminen ei ""kiinnosta"" vaan venkuilee peruutusvaihteella ja kierien. Hampaita on tullut tänään virallisesti toinenkin. Molemmat alhaalla. Kipeätä on tehnyt niin, että yöt ovat olleet erittäin rikkinäisiä... Hyvä jos lohdutteluksi on tisuttelu kelvannut. Voi pientä murusta, kun ei tuo kipulääkekään ole aina ollut tarpeeksi tehokasta.

Nyt on pakko hieman rentoutua, kun neiti nukkuu, siispä kirjoittelen enempi joku päivä. Toivotan tervetulleeksi uudet Helmet. Ja totean PK-mammoille, että meille sopii treffit ensi tiistaina Sanomatalossa.

Terveisiä Kyprokselta!
Äitiysloma on täällä ainoastaan neljän kk:n mittainen, yksi kk ennen lapsen syntymää ja kolme kk:tta lapsen syntymän jälkeen. Näin ollen harvat imettävät lapsiaan. Sen sijaan vauvoille juotetaan pulverimaitoa ja teetä. Itse täysimetin Jannia 6kk saakka, ja muun ruoan ohella imetän edelleenkin. Voi sitä taivastelua!
Lapseni vaatetus herättää paikallisissa myös ihmetystä. Poikani on varmasti ainoa vauva, joka edelleen näin lokakuussa, (25-30:ssä lämpöasteessa) kulkee pelkässä bodyssä. Muut vauvat ovat siirtyneet jo pitkiin housuihin ym talvivaatteisiin. Kertoessani suomalaisesta tavasta nukuttaa vauvoja ulkona, vaunuissa, myöskin talvella, loksahtivat leuat kertakaikkisesti!
Neuvolaa ei ole. Useimmat perheet valitsevat lapselleen yksityisen lastenlääkärin, jonka vastaanotolla käyvät lapsen ensimmäisenä vuotena kerran kuukaudessa. Lääkäri mittaa, punnitsee ja rokottaa vauvan. Kysymyksiä äidin voinnista tms on turha odotella. Lääkärin tietotaito ulottuu muutenkin vain ja ainoastaan lääketieteeseen, no vähän myös kansanperinteisiin. Kyselin neuvoja vauvan uniongelmiin; lääkäri totesi, ettei valitettavasti voi määrätä vielä unilääkettä, mutta voisimme kokeilla ajeluttaa autolla vauvaa ympäriinsä- aivanko totta, kello kolme yöllä!? Silmätulehdukseen saimme lääkkeeksi rasialliaen kuivattuja yrttejä, joista voisin keittää teen ja sillä hautoa silmää.
Lompakko kevenee lääkärikäynneillä ihan kivasti, pelkästään Jannin rokotuksiin on uponnut tähän saakka noin 500euroa.
Kiinteät ruoat aloitetaan täällä ""Krema""-lla. Krema on makeaa velliä, johon on lisätty vitamiineja ym. pikkuhiljaa siirrytään kasviksiin, vihanneksiin ja hedelmiin. Lihojen maistelu aloitetaan kanalla, jota seuraa nauta. Kalaa ei suositella alle 1-vuotiaille, kuten ei myöskään munan valkuaista. Muuten 7-kk:n iässä saa jo syödä ihan kaikkea, myös esim pinaattia, joka ymmärtääkseni on Suomessa kiellettyjen listalla.
Vaunuja täällä ei näe, ei myöskään järeämpiä rattaita. Herätämme siis aikalailla huomiota aamulenkeillämme - vauva ulkona-voi ei!
Hyvin mielenkiintoista siis! Kaikki rakastavat vauvoja ja etenkin Janni suurine sinisine silmineen saa osakseen kaikkien huomion, missä ikinä liikummekaan. Esim hedelmäkaupassa meitä odotetaan kovasti. Ensimmäistäkään hedelmää en ehdi koriini latoa, kun jo poikaa viedään ympäri kauppaa ja kauppiaan kotia (on kaupan yhteydessä).
Ventovieraat ihmiset suukottelevat vauvaani. Se ällötti minua aluksi kovasti, mutta olen jo tottunut siihen!

Tarinaa riittäisi, mutta nyt on painuttava pehkuihin.
Mukavaa Viikonloppua kaikille!

Tää hyppää nyt sitten tohon yövalvomispinoon mukaan ;o)

Meillä siis kirjaimellisesti valvottiin (kitinää ja itkua ja röhää) koko viimeyö. Ensin mä pompin aina tietyn väliajoin (tietty väliaika=nukahdat sänkyyn sikeeseen uneen ja taas alkaa itku) Teian luo lohduttaan/sylittään ja sitten ko aloin oleen tossa 3 aikaan yöllä totaallisen poikki ni otin neidin meiän viekkuun ja tisu suuhun. Voi että sitä röhinää ja tuskasta oloo neidillä. :o(

Tarttee kattoo viel ens yö ja jos on samanlainen ni sitten lääkäriasemalle tarkastaan korvat. Suuta mä en olekaan tarkastanu et tekiskö se tossa samalla niitä hampiloita ;o)....Silmät ei kuitenkaan enää rähmi ja lääkitystä jatketaan.

Neiti on nyt partsilla päikyillä, mutta mä en taas osaa ottaa päikkyjä joten illalla se varmaan kostaantuu kun vielä pitäs kattoo BB tulokset....

Ootteko te (asiasta kolmanteen...) huomannu et täält soneralta voi tilata omalle koneelle (siis vuokrata) elokuvia? Onko kukaan kokeillut jo sitä palvelua? Ja jos on ni onko niissä elokuvissa suomenkieliset tekstit???

Tartteis kokeilla tota palvelua millain se on.

Heips kaikille pitkästä aikaa! Hyrr...että osaa olla kylmä!

Meillä on toivuttu pikkuhiljaa koko perhettä vainonneesta vatsataudista....Elenaa jo käytin päivystyksessä kun oli jo ollut yhden päivän terve ja sit taas oksennus lensi kaaressa. Oli menettänyt aika paljon painoa ja se Osmosal litku maistui (!) tytölle niin hyvin että sairaalassakin ihmeteltiin, että täytyi olla pahasti kuivunut.

Erityisterveiset Maarialle, jonka ""tapasin"" tänään vauvauinnissa...en ole aikaisemmin tajunnut että ollaan samassa ryhmässä vaikka Alma-Esther (olikohan oikein kirjoitettu?) nimen luulisi jäävän paremmin mieleen :) tällainen se äitipää on :)

Meillä on kanssa pakerrettu hampaita itkun kanssa. Neiti istui tuossa yhtenä iltana ja oikein narskutti kahdella alahampaillaan yläientä joka oli niin turvonnut että pahaa teki äidille, ja yhtä äkkiä sylki verta kun oli saanut ikenen rikki. Laitoin sit Panadolia pyllyyn ja nukkui vähän paremmin sen kanssa.

Elena oppi myös konttaamaan (tosin aika alkeellisesti) viime viikolla ja nousee kontalleen tukea vasten. Teillä kaikilla annetaan maitoa vielä aika paljon...minkähän takia meille sanottiin neuvolassa että 3 kertaa vuorokaudessa riittää ja ettei puuroihin tarvi lisätä maitoa? Elenalla oli ja on vieläkin ummetusta ja sanottiin että saisi liikaa maitoa.

muakin kiinnostaisi antaa noita jogurtteja, esim. A-jogurttia, kun on neidin erikoisherkkua nuo Piltin jne. mangojogurtit, mutta ovat aika tyyriitä. voiskohan jo antaa? Elena on nyt siis melkein 81/2 kk. Joillekkinhan oli sanottu että vasta 10 kk iässä. Mitähän ne sit käyttää niissä kaupan sekoituksissa, kai niissäkin on tavallista jogurttia ja purkissa lukee et 5-6 kk.

onko pääkaupunkimammojen tapaaminen nyt siis tiistaina Sanomatalossa klo 13.00? Toivottavasti voimassa...olis ihana nähdä teitä.

Heippa meiltäkin!

Eipä ole tullut taas kirjuuteltua, vaikka joka päivä käyn ja useasti vielä lukemassa, jos uutta tulee ketjuumme.

Meillä on jotenkin seesteistä tämä elo, ei mitään erikoista. Samaan malliin jatkaa yön yli nukkumistaan kuin aiemminkin Aleksi, ja päivällä sitten niitä minitirsoja.
Nyt kun ryömitään, on maailma avartunut herralla melkoisesti. Jos menen eri huoneeseen, pikkumies seuraa itse perästä :) Ihanaa!

Meillä syödään maitoa joka aterialla, tosin sellaisena ruokajuomana. Ei sitä uppoa yläänsä kuin n.50ml soseaterialla ja sitten iltapuuron jälkeen ja aamulla n.150ml.

Tuosta maidosta tulikin mieleen, että kuinkahan kauan rinnoista tulee maitoa imetyksen jälkeen. Mulla siis viimeisestä imetyksestä yli 3kk, jonka jälkeen ei ole tarttenut pumppailla tms. kertaakaan. Vieläkin suihkussa kun puristaa rinnasta kevyesti, tulvahtaa maitopisarat rintoihin :o

Talokaupat tehtiin viime viikolla ja omistetaan nyt se talo ""maalta"".+ mahtavat asuntolainat :p
Joulukuun alusta muutetaan, sillä aijotaan viettää perhejoulua, eli siis miehen äiti (mummi siis) ja veli+ miehen sisko ja sen mies (Aleksin kummit), minun siskoni(myös Aleksin kummi) ja miehensä ja tietysti minun vanhemmat (mummi ja pappa) tulevat meille jouluksi. Minusta se on ihanaa! Järkätään ""nyyttärimeiningillä"" sapuskat.
Mitenkäs teillä on joulusuunnitelmia?

Maanantaita kaikille!
Voi Violet80, onnea vielä! Kateellisena täällä luin tekstiäsi. *hajoaa kerrostaloon*
On se vaan uskomatonta miten sitkeitä noi pöpöt tänä syksynä on. Elviiralla on taas nuha ja kauhea yskä. Yöt ovat tietysti katkonaisia, mutta oikeastaan on helpottanut kun aamuherääminen on siirtynyt kuudesta seitsemään.
Käytiin viikonloppuna vihdoinkin hakemassa turvaistuin. Nyt pitäisi pestä lainakaukalon kankaat ja palauttaa se. Omistajalla onkin kohta sille käyttöä ;)
Ihanaa, mies on viikon lomalla! Suunniteltiin, että joku päivä leivotaan yhdessä oikein urakalla pakastin täyteen. Täytyy vaan pitää huolta että ne herkut sitten menevät sinne pakastimeen asti...
Jaahas, lattialla huudellaan äitiä =) Taidan lähteä puuron keittoon, moi!