*helmivauvat 8*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips, meil kans 8 kk neuvolalääkäri käytynä. Mitat 8545g ja 72,8g. Meillä siis pitkä ja hoikka poika. Niin ja paikallaan ei enää pysytä sekuntiakaan! Nukkumisestaki on tullu yhtä tuskaa, kun pitää seistä polvillaan pinnoja vasten ja kontata eestaas sekä tietty repiä kaikki petivaatteet...

Loore: En oo viel käyttäny oikein mitää mausteita, paitsi mustapippuria testasin ja meni alas iha hyvin. Öljyä oon laittanu lähinnä puuroon, kun meillä on toi paino sen verta alhanen pituuteen nähden. Nyt kyl alan sipulia ja muitakin mausteita laittaan pikkuhiljaa. Eilen niitä 8kk valmisruokia katselin ja niissähän on jo mausteita ja muutenkin alkavat olla ns. tavallista ruokaa. Mitäs maitoa käytit maitokiisseliin? Mä olen jo antanu pikkuhiljaa jugurttia, et sais noita maitotuotteita tarpeeksi.

Sannannaa: Olitpa laittanu paljon hyviä reseptejä. Nyt täytyis ottaa itteensä niskasta ja kirjoittaa niitä ylös. Niin ja siitä tapaamisesta niin ei muut ku nähdään vaiks jo ens viikolla! Meille tais sopii kaikki päivät.

Moiks!Hyvä minä, eilen urakoin pakastimeen soseita epulle,aikaa meni mutta kyllä se halvemmaksi paljon tulee, laskin meinaan ihan piruuttani että paljo tuli eroa.Kalat jäi vielä tekemättä, jospa tässä joku päivä sais ne vielä tehtyä. Nyt vaan toivotaan että epulle mamman pöperöt kelpaa.
Kukkanen: ihan Nannista tein maitokiisseliä, 2 dl nannia ja 2 rkl perunajauhoja ja kattilaan ja sekotus kunnes pulpahtaa. Päälle hedelmäsosetta, ja hyvin meni alas. Toimii hyvänän maitolisänä kans.

Kyllä on menoa pojan kanssa, ei sitä voi HETKEKSKÄÄN jättää yksin,heti se kiipee seisoon johki ja usein vielä pitää yhellä kädellä vaan kiinni ja heiluu...ja äitiä pelottaa!! :/ uniltakin ku herää niin samantien ihan unenpöppörössä pitää nousta seisoon sänkyyn ja syöttötuolissa aivan jatkuvasti yrittää seistä, on kivaa toi syöttäminen nykyään...no eiköhän se tästä taas rauhotu kun oppii jonkun uuden taidon taas..toivotaan...

Huomenta!! :o)

...Meillä jo vedetään aamupäivä päikkäreitä :oD

Tytöt oli viikonloppuna kaverilla yötä...tytöt...kaikki muut paitsi Teia :o/ No kyllä huomaa että siskoista on suuri apu ja neidille seura. Teia oli vähän ypönä lauantain kun ei siskoja näkynyt missään ja voi että sitä riemua kun siskot palas sunnuntai päivällä takasin. Märkää pusua Teia jakeli kokoajan.

Au, tänään vahingossa tinttasin Teiaa huuleen kun yritin repii yhtä nauhaa tosta naaman vierestä kun se oli sotkeentunut tonne vaatteisiin ja kun ote lipsahti ni mun käsi napsahti neidin huuleen...onneks ei oo hampaita ;o) muuten ois voinut sattua vähän enemmän :o/ nyt vaan huuli osui ikeneen....*tää ei revi enää* :o)

Mä oon parit joululahjat jo ostanut ja vielä pitäs listan mukaan ostaa 7 sukulais lapselle jotain lahjaksi. Tarvii tosissaan tehä niitä hankintoja jo nyt kun tuo kotihoidontuki aika alkaa ni silloin ei liiemmin liikoja ostella. Teialle mä haluisin lahjaksi sen torkkuteatterin nytkun tulee pimeet ajat ;o) tai sitten ne kylpylelut joista lähtee ääni kun niitä painelee vedenalle... Taitaa ne kylpylelut kuitennii olla fiksumpi vaihtoehto.

Meille tulee uusi perheenjäsen :o) *ei en oo raskaana* vaan meille muuttaa isoimman tytön huoneeseen marsu tossa parin kuukauden sisällä. On siinä Teialla sitten taas ihmettelemistä. No koiriinhan se on jo tottunut ja siihen että toi toinen koira kokoajan kyhnää Teian viekussa.

...Nyt kahvittaa...... siie!

Löysinpäs teidät!Soneralla jotain ongelmia?? eilen kun en löytänyt koko meidän ketjua ollenkaan.

Olipa mukava viikonloppu.Joona oli lauantaina mummilla hoidossa ja me vietimme miehen kanssa ""vapaa päivää"".Kävimme kerrankin rauhassa vaateostoksilla ja ulkona syömässä.Kiva oli rauhassa katsella ja sovitella vaatteita.Ostin Joonalle ekat talvikengät.Olivat sopivasti puoleen hintaan,sellaiset varrelliset toppakengät.

Joona vierasti ekan kerran perjantaina kun mentiin kylään.Sama jatkui sitten eilen,vierasti ihan tuttua ukkia.Onneksi itku meni nopeasti ohi ja leikit jatkuivat uudella innolla kylässä.

Nyt täytynee lähteä laittamaan huushollia kuntoon viikonlopun jäljiltä (olkkarissa leluräjähdys!) ja tekemään Joonalle uusi satsi sosetta...moro

Moi.
Riinalla oli tänään 8 kk neuvola. Neidillä on nyt pituutta 71.1 cm ja painoa 8,020Kg. Eli pitkä ja hoikka tyttö.
Pari yötä meni tässä välillä vähän levottomasti, kun neidin piti harjottaa konttaamista yötä myöten.. Viime yö oli ihana, vain pari kertaa tuttia kaipaili hän ja heräsi seitsämän aikaan. Nyt neiti päiväunilla toistamiseen, kohta kolme tuntia nukkunut..
Meillä ei muuten neiti osaa istua kun sylissä tai tuettuna. Koskaan ei ole oma-alotteisesti istunut, tuli mieleen kun joku tässä aiemmin mainitsi että istuuko jo muiden vauvelit.

Käytiin eilen kylässä paikassa missä oli vajaa kolmen vkon ikäinen vauva. Tuntuu ettei Riina ole koskaan voinut olla niin pieni. Ihan pelotti pitää niin pientä vauvaa sylissä.. Kyllä tämä 8 kk on mennyt äkkiä. Äitiyslomakin loppuu kohta. Olen ajatellut ilmoittautua työnhakijaksi ja toivoa ettei ennen kevättä tule työtarjouksia. Ei millään vielä raaskisi viedä vauvaa hoitoon. Pakko ottaa riski, kyllä on tuo kodinhoitotuki niin mitättömän pieni. Vaikkei tuo liiton päivärahakaan mikään suuren suuri ole.. mutta parempi kuitenkin.
Juu, mutta nyt vaunussa heräillään, täytyy mennä, palaillaan.

Mä imetän joka ruokailun jälkeen eli päivällä neljä kertaa ja illalla parikin kertaa , sillä Alma-Esther ei nukahda kuin rinnalle. Ja yöllä joko kerran eli aamukuudelta tai sitten lisäksi kahden maissa. Tänä aamuna herättiin vasta 10.20, tuntui kuin olisi lomalla ollut :)
Mäkin haluasin lopettaa imetyksen mutta miten ihmeessä toi iltaunille meno sitten tapahtuu, voipi olla että ollaan lirissä ton nukkumisen kanssa. Niin ja Alma-Estherhän ei juo tuttipullosta, kääntää vaan päätä pois ja puristaa huulet yhteen. Nyt ollaan juotu aina ruokailun jälkeen mukista hieman vettä, jospa ei sitä tuttipulloa tarvittaiskaan.
Kiva juttu että uusia helmimammoja tulee mukaan koko ajan. Mites se meidän pk-mammojen tapaaminen ?
Mulla on enää parisen kuukautta mammalomaa ja sitten takaisin töihin, onneksi mies jää hoitovapaalle.
Laitoin vihdoin ja viimein kuvan meidän neidistä sinne sähköpostiin, kiva nähdä muidenkin vauvoja.

Samaa kans mietin, että miten sitä osaa sitte pullon kans enää toimiakaan...meillä usein illalla kans nukahdetaan tissille, tosin nukahtaa kyllä ilman sitäkin, mutta sitte tarvii sylissä nukuttaa niinku päiväunillekin. Ihan tavallisesta nokkamukista eppu juo kyllä vettä tosi hyvin, ja tänään ruuan jälkeen kokeilin samaisesta nokkiksesta antaa nannia sylissä, no joihan se sitte, ei paljoa, varmaa joku 40 ml, mutta kuitenkin. Vähän hörppyttämällä tarvi antaa, mutta se on jo jotain että kelpas se nanni, eikä sylkeny sitä pois ;)
Olis se niin ihanaa, että aina ruokailujen jälkeen jois sen maidon pullosta/mukista,saa nähdä koska sitä nyt uskaltaa/raaskii tosissaan lopetella...jos nyt hetken kokeilee että saa nannia enemmän meneen, sitte syöttö kerrallaan lopettais..huih sentään!!

Tänään tuli kodinhoidontuenhakemuslaput postissa, eikös sitä hoitolisää voi hakea jälkikäteenkin, eism siis vaikka 5 kuukauden päästä takautuvasti?ja saa sit samalla koko summan?ku en oikeen voi sitä nyt samalla hakea ja varmaan joku parikymppiä voitais saadakin...kyllä pelottaa että selviääkö sitä, mutta jos ei niin sit mä voin kyllä mennä tekeen sijaisuuksia sillon tällön, jos vaan eppua sit saa johki hoitoon. Mut esim viikonloppupäivistä sais hyvän korvauksen ja mies pystyis hoitaan sillon..mutta jos nyt pari kuukautta ainaki kitkuttelis,ehkä sit helmikuusta eteenpäin voisin mennä töitä tekeenkin sillon tällön ihan mielellänikin.Mites muuten,mitä siihen hakemukseen kannattaa laittaa ajaksi?siis kannattaako laittaa että 3v asti olis kotona,vaikka aikasemmin meniski töihin?ku mulla ei mitään tietoa että koska eppu sitte ihan hoitoon menis...??

En saanut lähetttyä sitä kuvaa, eikös se osoite ole joko helmivauvat1@netti.fi tai helmivauvat2@netti.fi, kokeilin nyt tohon 2-osoitteeseen.
Käytiin viemässä kodinhoidontukianomus kelaan, siellä sanottiin että hoitolisää voi hakea jälkikäteen 6 kuukauden ajalta.
Alma-Esther istuu tosi hyvin ja välillä on konttausasennossa ja kiikuttaa itseeän edestakaisin, voipi olla että meillä jää eteenpäin ryömimisvaihe kokonaan pois. Ostin eilen potan jossa neiti istui innoissaan, vaatteet päällä kylläkin, en usko että vielä tajuaa mitä varten moinen kapistus on.
Meidän lähelle avattiin aivan ihana leikkipuisto, se oli puolisen vuotta remontissa ja nyt todellakin valmis. Aurinko paistoi, Alma-Esther kikatteli keinussa, mä join kahvia ja pullaa ja ajettelin että tästä ei elämä voi kauheasti parantua!

Maaria,ihan on oikeat osoitteet;) 2:ssa pitäis olla vielä tilaa?
Venla väsähti tissille,joutu heti aamusta lähteen äipän kans taas shoppaileen,eilenkin oltiin..hih..

On muute iho taas loistavassa kunnossa kun jätin taas maidon pois itseltäni ja korvikekokeilu lopetettiin..niin ja omena,,huh,siitäpä tuli parin yön valvomiset kun kutisi toisen iho niin pahoin :( Yksityiselle mennään kokeisiin nyt sit,sairaalassa liian pitkät jonot..kunhan vaan saan aikaseks varata ajan.

Eilen olikin meillä ensimmäinen hääpäivä,kukkia sain ja oikein gourmee aterian! :D Kynttilän valossa sit viiniä hieman maisteltiin kun likka oli nukkumassa..aah..kiva ilta..
Yö menikin sit vähän huonommin,Venla itki moneen otteeseen ja oli muutenkin levoton..ihme tapa nyt tullu herätä 4 aikaan,eikä muu auta kuin tissi?
Olen sit antanut sitä,ei viitsi huudattaa hirveän paljon,eikä se uudestaan vieroitus ole mikään iso urakka jos nyt tavaks jää..
Jeps..ulos pääsee onneks heti kun venla vaan herää,on siellä vaan ihana ilma!

Tänne tuli kanssa kotihoidontuen hakemukset...ja selvis sekin että Haempa sitten tosta isommasta alle kouluikäisestä takautuvana tukia *kun kukaan ei voinut muistuttaa et kun se on kotihoidossa ni siitäkin saa* #argsh#

Mä haen sitä lisäosaa kans aina takautuvana koska en osaa alkuunsa sanoo mikä mun palkkani tulee olemaan joten se voi heitellä jonkun verran...Hakee sitten takautuvana ni saa oikeet summat ;o)

Nappaako teiän muksut kaiken pikkusen murun ja roskan ja *kaiken* pinsettiotteilla?????? *rasittavaa* kuinka tollain pikkuinen neiti voi löytääkin jokapaikasta jotain pikkusta murua jota napsii pinsettiotteella ja vie suuhun *murisee*

Jaha äkkiä potalle..alko ähinät.....

Meillä tänäään Elias tasan 8 kk ja sen kunniaks lääkäri-neuvolassa. Painoi 11,1 kiloo ja 75 pitkä. Kyllä on miehellä kokoa. Ja voi venäjä kun juur pääsin kehumasta, että herra ei oo enää purru tissiä niin nyt se on taas alkanut. Auts! Kohta loppuu tissittely jos ei lopeta. Ei vaan kovin kiva juttu, kun en saa häntä juomaan mitään muuta juomaa mistään mukista tai pullosta. Enkä saa häntä oikein yöunillekkaan muuten kuin tissittämällä. Tosi tylsää. Ja meillä kans saatetaan heräillä yöllä monta kertaa ja ehkä 1-2 kertaa on pakko antaa tissiäkin. höh!

Pitäis mennä lauantaina Phil Collinssin konserttiin, ja Elias jää iskän + mun siskon ja sen miehen kans sitten heille. Mielenkiintoista kun konsertti alkaa kahdeksalta eli nukuttaminen jäis sitten tuolle porukalle. Saas nähdä mitä tekevät... Vähän taitaa jännittää kaikkia... Siis meillä Iskä ei oo kertaakaan joutunut nukuttaan herraa yöunille. Hällä kun ei ole sitä tissiä... heh.
Mutta nyt joutuu. Kerta se ensimmäinenkin.

Tervehdys! Käytiin viikonloppuna ostamassa Matiakselle turvaistuin, ja päädyttiin kasvot menosuuntaan olevaan Maxi-Cosin Priori XP:hen. Vähän jänskätti, että uskaltaako sellaista nyt ottaa, mutta myyjän suosituksesta päädyttiin siihen. Koeajo tehtiin kaupasta kotio, ja hyvin näytti viihtyvän. Käytetään kuitenkin ainakin hetken aikaa vielä kaukaloa, kun se painoraja on 9 kg ja meiltä muutama sata grammaa vielä puuttuu.

Matias on viikonlopusta lähtien noussut koko ajan polviseisontaan ja välillä ihan ylös asti, ja muksahduksiakin on tullut muutama. Kävin eilen hakemassa konttauskypärän, mutta repii siitä heti nauhat auki, joten pysyy vähän heikosti päässä. =) Kohta on varmaan koko poika yhtä mustelmaa..
Muutenkin on viime aikoina ollut vähän kitinäpäällä. Liekö sitä eroahdistusta vai hampaatkohan ahdistaa? Kovasti pitäisi suuhun saada koko ajan jotakin, ja ehkä siellä yks hammas on tulossa läpi.

Sannannaa: Meillä kans harjoitellaan kovasti pinsettiotetta etsimällä lattialta kaikki leivänmuruset ja ulkoa kulkeutuneet kivet. Melkein onnistuu jo kahdella sormella, mut välillä menee vielä koko nyrkki mukana. =)

Maariakos se kysyi kuvien lähetyksestä? En oo nyt käynyt katsomassa, mutta jos ei vieläkään ole mennyt läpi, niin ongelmana voi olla se, että viestin koko on yli 2 MB. Jos sulla on iso kuva (kuvia) ja lisäksi vähänkin tekstiä, niin Saunalahti ei taida ottaa vastaan.

Hei, mites se meidän tapaaminen? Onko kaikilla perjantaina menoa? Käviskö esim. klo 14? Olettaen tietysti, että Loorelle sopii, jos tupataan sinne kylään! =)

Hoh hoijaa.. väsyttäähän tuo itseäkin, joten taidan kellahtaa makkariin Matiaksen seuraksi. Meni äsken nukkumaan, joten ei toivottavasti herää, kun kömmin viereiseen sänkyyn... =) Palaillaan!

Ihana ilma tänään. Käytiin Joonan kanssa perhepuistossa keinumassa ja leikkimässä toisten saman ikäisten kanssa. Oli tosi kivaa. Joonakin jaksoi olla hereillä jopa neljä tuntia kun oli tekemistä. Kotona alkaa kiukuttelu kahden tunnin jälkeen. Nyt pitäis saada poitsu vielä yksille päikkäreille.

Joona osaa nyt nousta seisomaan tukea vasten, mutta ei vielä kunnolla istua. Istumisen harjoittelukin on vähän heikkoa, kun poju ei pysy hetkeäkään paikalla. ja eteen päin meno on sellaista ryömimisen ja konttaamisen välimuotoa.

Toinen hammas kiusas viime yönä ja Joona oli aika levoton aamuyöstä. Sain tuikattua Panadolia suuhun ja sit nukku ihan rauhallisesti. Saa nähdä miten tämä yö menee. Pitäisköhän käydä ostamassa ihan suppoja.

Mä sain kanssa tukipaperit, mutta en vielä jaksanut paneutua niihin. Pitäis täyttää ensin miehen isyysloma paprut, kun on nekin rahat vielä hakematta ja sitten siltä neljältä viikolta, jonka hän pitää mun vapaan lopussa. Pitääkö muiden miehet pidennys jakson?

Honey:Ostitko tosiaan jo kasvot menosuuntaan istuimen? Meille myyjä sanoi, että ei myy sellaista vielä näin pienelle (suositushan on, että 3 v asti selkä menosuuntaan). Vaikka tuskin meillä ainakaan niin kauan istutaan selkä menosuuntaan.

En muista, että onko ollut ikinä puhetta, että mitä vaippoja käytätte, siis kesto vai kertakäyttö? Mä käytän Joonalla kertakäyttö vaippoja, mutta nyt ostin kokeeksi muutaman kestovaipan. Mä olen niihin positiivisesti yllättynyt ja olenkin käyttänyt niitä kotona ollessa. Ei ollut sitä ennen mitään kokemusta nykyajan kestovaipoista. Muistin vaan ne pikkuveljien muovit ja sideharsot.

Jaahas tulispa se mies kotiin niin mentäis koko perheen voimin ulos.

Kati: juu, oltiin ""hurjia"" ja ostettiin sellainen. =) No ei vaineskaan, hyvä istuinhan se on, ja kovastihan minäkin olin Gracon XTP:tä tai jopa HTS Izi Kidiä (vain selkä menosuuntaan) ostamassa, mutta myyjän suosituksesta tosiaan päädyttiin tuohon. Tosi helppo asentaa, pystyy kallistamaan vauvan istuessa ja eteenkin mahtuu aikuinen ihan mukavasti istumaan. Miehen kanssa myyjää kaupassa hiillostettiin, ja kun osasi asiansa hyvin perustella, niin uskottiin sitten, että istuin sopii meille. Kyllähän se arvelutti, kun Suomessa ollaan niin kovasti selkä menosuuntaan istuimien kannalla, mutta täytyy olla luottavainen tekemäänsä hankintaan.

Matias on edelleen päikkäreillään, eikä herännyt mun makkariin menoon, koska en koskaan ennättänyt sinne saakka.. Meni aikaa puhelimessa juoruamiseen, ja sit pitikin tulla kurkkaamaan vielä nettiä.. =) Nytpä ei enää niin väsytäkään..

Siis onks monet jo alkaneet pottaharjoittelun??? Meillä ei oo viel ees tutustuttu niin ja oikeestaan aina kakka tulee kesken ruokailun.. Ala siinä sit raapottaan toista potalle. Kääks... Taas on flunssaa ja tässä kovasti toivon, ettei täl kertaa menis korviin. Ainaki viel poika on reipas oma itsensä. Viime yö oli kyl levoton, äiskäki sai varmaa yhteesä viis tuntii nukuttua. Mä en oo viel niit hakemuksii laittanu kelalle. Lähiaikoina pitäis, mut onneks oon vuosilomalla aluks, et tulee sit ainaki töistä palkka.

Niin ja meillä kans on aivan mieletön uuden kodin kuume. Huomenna mennään kattoon yhtä taloo. Pitäkää peukkuja!

siis tökkiikö muilla tää ellit, vai onko se vaan musta kiinni? Päivälläkin osa ketjuista katosi aina ties minne, ja sit jos tuli vähän ajan päästä, niin löytyi taas ekalta sivulta... ihme homma. Oiskos muuten helmikset kiinnostuneita mesehommasta, jos avattais sinne oma group? Sais sitten ihan ""livenä"" keskustella. Mulla tosin ei oo hirveetä haisua asiasta, että miten se toimii, mutta aika monet on tainneet oman ketjun luoda, joten ei kai se kauhean vaikeaa olisi?

Kukkanen: Meillä on kyllä potta, mutta ikinä ei sinne olla ennätetty. Herra tekee kakat niin hiljaa, ja yleensä aina päikkärien tai yöunien päätteeksi, että äiti ei koskaan ennätä roudata häntä potalle saakka.. Yhet pisut on vahingossa sinne tullu, ja that's it. Mut kaipa sitä ennättää myöhemminkin. Niin, meillä käytetään kertiksiä. En jostain syystä ole koskaan innostunut kestovaipoista, vaikka ne vois varmaan olla ihan hyviä. Ehkäpä pikkukakkosen kohdalla sitten...

Jahas, pitäisköhän alkaa vääntämään jotain ruokaa, että mieskin sais jotakin suuhunsa, kun kohta töistä tulee..

Mulla ainaki tökkii koko ajan tää sonera, ei päivitä sivuja ja näyttää iha mitä sattuu, ärsyttävää!!!

Omatekemät pöperöt maistu epulle,varsinkin peruna-parsa ja porkkana ja broileri, jauheliha tökki,kai ku siinä vähän enemmän palasia ku ei sitä saa niin mössöksi. Tarvii ostaa jotain possua yms lihaa ja soseuttaa, niin saa mössöks. Vaikka kai tarvis sitä totutella karkeempaan ruokaan, se on niiiin sihtikurkku...no tulis hampaita nyt lisää niin olis parempi pureskella :D

Mulle ei kyllä perjantaina tapaaminen käy. Meillä on kans joka päivällä aina jotain menoa, aina viimestään illalla lähetään jonnekin kylään, ei jaksa olla vaan kotona...

Mites teillä, jolla syödään korviketta, annatteko maidon ruuan päälle, ennen unia vai miten?mietin vaan jo valmiiks tässä, vaikka en tiä koska sitä siihen pisteeseen pääsee...

Jos olis fiksu, menis jo nukkuun, mutta ku ei malta, nytkun on sitä omaa aikaa..hitto ku big brotherki tulee niin myöhään,pakko aina kattella se, vaikka mulla tuleekin se 24/7 netissä...*koukussa*

Tarvis mennä itelle shoppaan muutama paita ja housut, nytkun vielä voi, kohta ei kodinhoidontuella enää paljo shoppailla... :/ vaikka ei kyllä äippärahallakaan oo kauheesti voinu.

Tänään oli 8kk neuvola. 10kg 120g ja 72,5cm oli strategiset mitat. Hirveen kohtauksen Elviira sai kun lääkäri yritti kattoo, roikku mun paidassa ja huusi. Kyllä se äiti sitten osaa olla ihana :)
Meilläkin käytetään kertiksiä. Täytyy myöntää, että en ole viitsinyt perehtyä kestovaippojen ihmeelliseen maailmaan. Tosi ekologista ajattelua...
Kodinhoidontuen papereita täälläkin ihmetelty. Ärsyttää toi tulojen selvittely kun mies käy keikoilla ja saa liiton päivärahaa. Ne ei oikein siellä kelassa ymmärrä epäsäännöllisten tulojen päälle.
Keittelin mannapuuroa iltapalaks, täytyy mennä syömään.

Meillä on tänään neuvola *se kauan odotettu ;o)* Katotaas nyt kuin neidin paino on noussu, kun se tätsy oli kaks kuukautta sitten huolissaan.

Joo meillä neiti on jo istunut kuukauden päivät potalla ja aina sinne tulee jotain. Kakasta se ilmoittaa vähän ähkäsemällä ja sillon äippä tietää et nyt mennään ja pottaan se lopulta sitten satsi tulee. Kätevää.

Meil on kanssa noita kestovaippoi tuolla kiva kasa. Kotona käytän niitä, mutta esim. kun lähetään ulos tai asioille ni kyllä kerttiksen päälle neidille pistän.

Tavata olis kyllä kiva, mutta mä oon koskarinkannalla,ihan siksi että mulla on toi Nea mukana iltapäivisin. Paitsi tietty jos teille onnistuu aamupäivä tapaamiset kypän aikoihin ellei aikasemminkin.....

Vihdoinkin tuli veronpalautus tiedotkin...eli ne meenas antaa mulle mätkyi sen vajaa 20 ekee ja kun lähetin laput takas sinne verotoimistoon ni eilen tuli ilmoitus et saankin takas vajaa 700 ekee. ;o) *hienoa*

Jaha ja eikun valmistautuun neidin eskarille vientiin....

Huoh..mikä yö..neiti itki ja valvoi 2-puol4...käskin miehen mennä sohvalle nukkuun et jaksaa aamulla herätä sit töihin..
Tarttee tarkistaa suu kun vaan herää tuolta..
Oletteko Sannannaa käynyt siellä influenssatutkimuksen verikokeessa jo?mietin kans sinne menoa mut en tiedä vielä..Vaikka niillä on kyl varmaan se tarvittava 300 lasta sinne jo ilmoittautunut..?
..sit tarvis kyl käydä ostaan sitä puuduttavaa rasvaa,meinaan viime verikoe oli yhtä hel...tiä Venlalle,vielä kun suoni karkas kokoajan alta pois..

Mulle tuli kans se verolappu nyt takas,hain matkakuluja..meille tulee yhteensä miehen kans 3tonnia..ihan kiva varsinkin kun ens kuun jälkeen tulot on mitä on ;) Taktikoitiin kyllä tää,eli viime vuonna ei ilmoitettu et meillä on asuntolaina,joten ei saatu verohelpostusta siitä..

Pottaa meillä ei vielä ole edes ostettu,meillä kans varmaan onnistuis toi mikä Teiallakin ,eli Venlakin alkaa ähiseen kun on kakkahetki ;D Kunhan vaan muistais sen ostaa kun kaupas käy.. *mitä,unohtelenko mä kokoajan jotain?*
Jaahas,tuhinaa kuuluu meitin sängystä..heip!

Heippistä!

Luettu on teitin kuulumisia,muttei taas ite oo edistyny kirjottelemaan..
Tänne kanssa tuli ne kelan paprut..Täytys varmaan piakkoin täytellä,käsittelyssä kuulemma saattaa täällä vierähtää hyvinkin n.kk.
Oon ollu oikeen tutkimusrottana.Miulle tuli kotiin postissa taloustutkimuksen ehkäisytutkimus ;o)).Monta sivua ehkäsyyn liittyviä kysymyksiä,huh!Olin kyllä aika ""huono"" vastaaja tässä elämäntilantessa,mut tulihan täytettyä.
Kaupungilla meidät kaverin kanssa kaapattiin flora-ruokakerma tutkimukseen/kyselyyn..Saatiinhan isot kupit lattea vaivan palkaksi.

Neitin ekoja nimppareita juhlittiin viikonloppuna..Oli niin riehakkaat kinkerit,ettei neiti meinannu seuraavana päivänä herätä ollenkaan..klo 10.15 vasta.
Typy selvästi nauttii kun on porukkaa ja eritoten lapsia!

Potta saatiin yläkerran naapureilta ja muutamat saaliit on sinne saatu.Mitään pottatreeniä ei oo harrastettu vaan oon antanu Mintun nakuilla aamulla hetken .Kun alkaa ähke,eikun potalle ja sinne on sitten tullu lastit.Jos on vaatteet ja vaipat päällä,en kyllä ehtis riisua niitä ja istuttaa potalle(luulisin).

IMETYS:n. 4-5 krtaa vrk.Yö imetyksistä on melkeen päästy..Joskus jos yöllä ei oo rauhottunu tassutteluu+tuttiin,sit on se tissi ollu vika keino,mut onneks harvoin käy niin.
Eilen illalla tisutteli klo 22 ja aamulla 7.30.

VAIPAT:Kertiksillä mennään..Raskausaikana aattelin osa kestoilua,mut onpa se unohtunu tässä tohinassa.

MURUT/ROSKAT:Kaikki löytyy ja niitä siirrelään sormella ja koetetaa ottaa..Yks päivä ihmettelin,et mitä se neiti mussuttaa ..voitteko kuvitella sellanen pieni kivi siellä suussa oli :o(.

SOSEIDEN PAKASTUS:niissä pienissä minigripeissä tai pilttipurkeissa.

Täällä edelleen sahaillaan konttausesennossa ja välillä oikastaan jalat suoraks ja peppu ihan pyramiidiksi..Oisko se sitä karhukävelyä nimeltään,jos siitä lähtis liikkumaan??
Kovasti ollaan ulkoiltu kun on ollu niin mahtavat kelit..Harvoin sitä lokakuussa t-paita päällä lykkii menemään =o)).

PÄÄKAUPUNKISEUDUN MAMMAT:Käviskö treffit sanomatalossa ensi tiistaina 18.10 klo 13??
Ettei ihan jää unholaan meitin tapaaminen....

Nyt puuron keittoon..Juu,ihan tavallisilla hiutaleilla on täälläkin menty alusta alkaen.

Huh,kurja yö takana.Joona halusi herätä klo 2 ja valvoi sitten viiteen.Annoin panadolia ja velliä ennen kuin rauhoittui nukkumaan.Alan olla melko poikki,näitä kurjia yötä alkaa olla turhan usein.

Joona on oppinut kanssa nousemaan polvilleen ja välillä ihan seisomaankin asti.Muutaman kerran on kupsahtanut kivasti nurinkin.Meilläkään ei pysy se konttauskypärä päässä.Joona repii heti ne sen narut auki.Eilen illalla kuulosti siltä kuin poju olisi hokenut äittä,äittä :0).Tänään tulee meillä 8 kk täyteen mutta neuvolaan mennään vasta parin viikon päästä.Kiva onkin nähdä paljonko on tullut lisää painoa ja pituutta.

Minäkin olen käyttänyt kertakäyttövaippoja koko ajan.Parhaita minun mielestä ovat pampersin active fit vaipat.Olettekos jo kokeilleet housuvaippoja?Liberohan lähetti jo näyte vaippojakin.

Meillä kans tökkii tämä soneran sivusto tosi usein.Pitäisikö meidän siirtyä jonnekkin muualle jutustelemaan?Ainakin www.vauvapalsta.net toimii hyvin ja nopeasti.Olen välillä käynyt seuraamassa keskusteluja sielläkin.Siellä on tosin jo helmivauvat keskustelu,mutta voisimmehan esim. keksiä meille uuden nimen?

Olen nyt lopettanut imetyksen kokonaan ja sain ""palkaksi"" ekat kuukautiset,niin nyt vasta!!!Joona on nyt kunnolla oppinut juomaan maidon pullosta,silti en saa pojuun uppoamaan kuin noin 5 dl päivässä.Pitäis varmaan saada maitoa vähän enemmän päivässä, vai??Paljonko teillä muilla,jotka ette enää imetä, menee maitoa päivän aikana?

Nyt taidan käydä kurkkaamassa mitä BB:ssa on tapahtunut kun en eilen jäksanut katsoa...

mulla ei ole vielä alkanut menkat...pikkasen ne ilmoitti itsestään pari päivää sit,mut jäi tulematta...`:)
Jotain hyötyä niistä kyl sit on kun joskus taas saa ne riesaks..voi alkaa uutta muksua puuhaan:D ehkä nyt ei ihan vielä..mut aika pian *hih*

Luin jostain et just 8kk iässä voi yöt taas huonontua,ja niin on meille kyl ainakin käynyt:/ no,sain kuukauden verran nukkua yöni,joten eiköhän tääkin rumba taas jakseta..fiksu kun olis niin nukkuis aina kun likkakin,mut kun en oo :D