Helmivauvat 2009 ~toukokuussa~

EllaMaaria:mulla muuten tuli vielä pitkänki ajan synnytyksen jälkeen aivan ku ois ollu jälkisupistuksia.Ja mulle sanottiin sillon ku esikoisen sain et jälkisupistukset on kamalampia mitä useampi lapsi on mut mulla on ollu ekalta kaikista kipeimmät!En tiiä mistä se mun eilinen vihlominen johtu,mut ei sen jälkeen oo tullut.

NIISKUNENÄ:Ihanaa että kaikki oli hyvin :hug: !!

Neiti on ruvennut kunnolla tarttuun leluihin kiinni ja nyt onki alkanut kauheet jutustelut leluille.Meillä on sellanen värikäs pehmonen Lenni-leijona ja se on ihan suosikki :D Juttelee kovalla äänellä sille :LOL: on se niin suloista katseltavaa ja sit jos lelu tipahtaa kädestä alkaa kauhee huuto ja taas ku saa leijonan käteen on tyytyväinen ja alkaa sama rumba.

TINTTU:Hienoa että teilläkin oli kaikki hyvin!

Nyt telkun ääreen :wave: huomenna onki taas monta asiaa mitä pitäs tehdä ja asiaa ei helpota se et mies lähtee hakeen meille uutta autoa ja palaa vasta illalla.On synttärit ja kevätjuhlat,mut eiköhän niistä selvitä :D

hemuliina ja nepsu 3kk :heart:
 
Millipil: :hug:
Niisku: Hienoa et kaikki ok!

Mä sain mun huggiksen ja oon taivaissa sen kaa!!! Ihanaa! Mulla tuli repusta selkä tosi kipeeks ja on vieläkin kipee, mut kumma kipu helpottaa kun laittaa poitsun huggikseen! SUOSITTELEN! Siis minä joka ei kantoliinoista oikein perusta :LOL:

Merkkiä van tähän väliin huomena palaan kotosalle, ku oon ollu evakossa kun mies on poissa nyt taas 2 , niin sitten enemmän kirjailua,
meien poitsu innostu siitä Baby centerin rumpulaikistä ihan hirvbeesti ja tapuutteleekin nyt menne tullen, pyrkii kans ylöspäin istumaan jne...

 
Huhhuh, olipas tekstiä. Oltiin muutama päivä mummilassa ja nyt vasta pääsin päivittään tämän pinon ja FB:n.

Mae ja uskomaton anoppi. :hug: sulle ja yritä kestää!

EllaMaarialle ja muille pitkien unien vauvoille onnittelut :heart:

Mäkin taidan liittyä grillaavien äitien joukkoon. Vaunuvaatteet meillä on bobyn ja potkuhousujen/puvun lisäksi puuvillainen kokohaalari, villasukat, lakki ja bambulankatumput. Makuupussia en kuitenkaan enää oo käyttänyt pariin viikkoon.

Istumaan yritetään meilläkin kovasti.

Päikkäreitä nukutaan yleensä kahdet, jos on hyvä päivä. Meillä päivä alkaa vasta 8-9.30 ja ekoille päikkäreille mennään 12-13 ja toisille 17-18. Päikkärit kestää sellasen 2-3h, ekat yleensä kauemmin. Yöunille aletaan valmistautumaan illalla yhdeksän aikoihin ja nukahdetaan 22-24.

Töihin paluun teen mäkin niin, et pidän äippäloman perään kesä- ja talviloman. Ajattelin ensin mennä takaisin duuniin vuodenvaihteesta, mut nyt oon miettinyt, jos venyttäisin sitä kuukaudella ja menisin helmikuun alusta, kun poitsu on vuoden vanha. Jos sit sen verran olis hoitovapaalla... Saapa nähdä kuinka sit teen. Koskas sille työnantajalle se pitää muuten ilmoittaa?

Tuijotteleeko muiden vauvat teitä mammoja? Mä oon nyt muutaman kerran "yllättänyt" meidän pikkusällin tuijottamasta mua herkeämättä kun itse katson esim. telkkaa ja poitsu on sylissä reisien päällä, sitterissä tai lattialla makoilemassa. Ihan kuin ahmisi silmillään äitiä verkkokalvoihinsa :LOL:

Kääntymisen harjoittelu aiheuttaa meillä edelleen suunnatonta ähinää ja kiljumista. Kyljelleen yhä edelleen jää ja siinä puhisee.

Axu on nyt löytänyt oikean korvansa. Sitä revitään oikein innolla ja mun ainakin tekee ihan kipeetä korvan puolesta, saa se niin kovaa venytystä :kieh:

:hug: kaikille, jotka tarvii! Nyt FB:n puolelle!
Tuiskunen ja Alexi 3kk 3vkoa+
 
Tuiskunen meidän neitiä on helppo viihdyttää lajittelemalla pyykkiä. :D On ihan hirveen hauskaa, kun äiti ihan vain häntä varten (ja hänen edessään) heiluttelee erivärisiä juttuja.. :whistle:

Mut oon myös huomannu, että kaupassa ja muualla muiden lapset huomaa mut jotenkin helpommin. Tai siis onhan ne ennenkin huomannu, mutta alkavat nauraa heti, kun näkevät. Joko oon tosi haaskan näköinen (mahtollista :D ) tai sitten oon miettiny, että kuinkakohan kauas mä oikeastaan löyhkään tolle maidolle..
 
Niisku ja Tinttu ihan mieletöntä, kivaa että kaikki kunnossa!! :hug: ..ja ens kerralla jos jonkun nla täti heittelee jotain epilepsia / vesipää / syndrooma juttuja niin muistetaas sitten että niiden duuni on kaikkeen yrittää tarttua, muttei se tarkota ollenkaan että se pitäisi paikkansa. Kamalaa stressiä aiheuttaa äityleille |O

almaa
laitoin yv:tä :)

Meillä oli tänään taas päivä liikenteessä ja olishan se kumma jollei tuo pieni mitenkään reagoisi, kun jo toinen pvä putkeen ilman pitkiä päikkyjä ja hirmu härdelli. Nukkumaan menosta ei meinannu tulla sitten mitään, itki vaan ja oikein kyyneleet valui, mitä siis näkee harvoin ja että tuli paha fiilis että mä olen nyt tän aiheuttanu kun kuskannu vauvaa sinne tänne ja turvakaukaloon ja vaunuun ja takas jne... No loppuviimein si kuitenki nukahti mun sylkkyyn, mitä ei totisesti ole tapahtunut aikoihin. Huomenna ollaan vaan kotona ihan rauhaksiin ja saa vauvakinot jäädä. Itekki ihan poikki, joten hyvää yötä!

HM ja yliväsy pikkuinen 3,5kk

 
Täällä on taas ihme yö takana. Heräiltiin kahden tunnin välein kitiseen, tyrkkäsin tutin suuhun ja jatkoi uniaan tunnin, sit imetin ja sama rumba alusta. Mä olen ihan poikki ja niiiiin huonolla tuulella! Ja aamu jatkuu samalla kitinällä; ei ole hyvä olla lattialla, ei sitterissä, ei sylissä, ei tissillä, ei tutti suussa, EI MITENKÄÄN! AARRG! Mä en tajua mihin meidän kiltti hyväuninen pikkumies on hävinnyt?? Voiko olla et se kääntymisen harjoittelu tekee vauvan noin levottomaksi. Voi kun oppis sen taidon nopeasti!

Mut nyt taas mentävä! Sorry tää valitus, on vaan niin huono aamu!
Tuiskunen ja kiukkuAxu
 
Iltaa täältä. On tainnut olla nämä sivut suurimman osan päivää jumissa, niin vähän tekstiäkin.

Niisku, olipa hienoja uutisia, onnittelut!

Tinttu, meidän pojat onkin näköjään aika saman kokoisia, meillä tosin 4 kk tulee täyteen vasta kesäkuun puolivälissä mutta paino, pituus ja päänympärys suht samoissa. En nyt muista, oletteko syöneet soseita pitkäänkin tai aloittamassa nyt? Entä korvike, oletteko antaneet sitä? Mulle kanssa TH sanoi, että kuluttaa melkoisesti kun touhuaa niin kovasti, omissa silmissä poika ei ole niin pieni mutta käyriin on heittoa jonkin verran (painon osalta lähinnä ).

Oltiin vauvakinossa tänään eikä herkkispoika oikein saanut nukuttua kun oli niin paljon vauvoja ja itkua ympärillä. Illansuussa käytiin kaupassa ja taas raukan päikkärit meni sekaisin, nukahtikin sitten yöunille ennen kahdeksaa. Yritin tunti sitten herätellä mutta niin väsynyt rassukka oli etten viitsinyt kuin vaihtaa vaipan ja imettää. Jäi illan soseetkin siis väliin, tänään syöty kaksi kiinteää ruokaa vaan. Monestiko ja paljonko te muut annatte soseita? Onneksi huomenna ei tehdä mitään, saa kulta nukkua niin paljon kuin haluaa.

HM, vastailen sulle vielä erikseen
öitä kaikille,
almaa

 
En tiä oisko kantsinut kirjoittaa jo tonne kesäkuun pinoon, mut olkooon ny..

Tosi rikkonainen yö takana, hirmu levottomasti nukkui toi pikkumies. Päikkäreiltäkin heräilee ennen aikojaan. Herääkö teidän vauvat huutamaan unissaan ihan suoraa huutoa? Meillä käynyt niin muutaman kerran, en tiedä näkeekö ton ikäinen jo painajaisia vai kiertääkö vaan ilma ikävästi.. Aika kurja fiilis kun ei tiedä mikä toista niin säikyttää :ashamed: .

Kävin aamulla hakemassa postista uuden kytkykauppapuhelimen, kiva kun saa jotain uutta tätä arkea piristämään =) .

Hirmu lämmin keli, ihan kesä.

Nyt kaffeelle niin kauan kun poika vielä nukkuu..
 
Nevolassa taas käyty ja neiti kasvaa oikein hyvin. Eli kyseessä oli 4 kk neuvola, vaikkakin ikää vasta 3kk 3vkoa. Mitat oli 6070g ja 60cm ja pää 39,6cm. Tutkimusrokottenkin sai ja ai mikä itku siitä tulikaan :x |O No eipä tuo enää sit kun kotiin päästiin niin muistanu mitään ja kovasti nauratti jo.

Tinttu kiva että kaikki kunnossa :heart: teillä on hoikka poika :)


Vauva pöngertää meilläkin istumaan, eikä viihy yhtään kenossa, hankalaksi menee kantaminen ja sylissä pitäminen kun ei voi vielä istuttaa ja neitin pitäs päästä ihan pysty asentoon :kieh:

Vaunuvaatetus/vaatetus meillä on ollut näillä +15< asteen "helteillä" pitkähihainen body, potkuhousut/housut, sukat ja pipo. Vaihtelevasti myös kevät takki päällä. Hanskoja en juurikaan ole käyttänyt kun ei ole ollut aihetta (kuljetaan autolla ja vaunuissa voi sit laittaa kädet pussiin piiloon).

Rosinante joo, meillä on samaa ollu muutaman kerran. Kamala lohduton itku, sydäntä raastavaa se on, toinen vielä nyyhkyttää "painajaisen" ja heräämisen jälkeen. (minä siis uskon, että ne on painajaisia) Olen ottanut syliin ja lohduttanut :heart: En osaa kyllä sanoa johtuisiko jostain muusta...

pakkailu senkus jatkuu, Henni hoidossa, niin saan pakattua miehen kanssa kaiken lopun...

Uupunut pakkaamaan...Jospi

:ashamed: :kieh:
 
lukemassa :wave:

Aivan ihana ilma ollut tänään, ei oo paljoa tullut sisällä oltua, nyt piti kuitenki tulla koneella käväseen. Sara just heräs toisilta päikkäreiltä vaunuista, tänään ei oo ollut paljoa tytöllä vaatetusta vaunuissa kun muuten paistuis. Kyllä sen vaan huomaa, että nukkuu paljon paremmin ulkona päikkäreitä kuin sisällä. Hankin muuten pari päivää sitten sen vauvan leikkipesän mistä täällä joskus kyselinkin ja on kyllä tosi kiva, Sara katselee ihan innoissaan niitä roikkuvia leluja, kuola vaan valuu ja kädet ja jalat pelaa lujaa :LOL:

jahas, äitiä kutsutaan :wave:

Kareliini ja Sara 11vkoa+pvä :heart:
 

Yhteistyössä