Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Voi ei Glow :hug: Toi on niin lapsellista ja ajattelematonta sun mieheltä ruveta tollasia puhumaan tossa teidän tilanteessa!! :/ ps. Kiitokset body-linkistä, tollasen kun sais aikuisten kokoa, laittaisin pikkujouluihin :D

Kiva kuulla että Haavemamman reissu meni hyvin! :)

Pur :lle tsemppiä masiksen kanssa :hug: Itse olen huomannut että väsymys tekee alakuloa ja silloin ei mikään kiinnosta, sit taas on parempi jos saa kunnolla levätä mut kyllä tähän äitiyteen liittyy jos minkälaista tuntemusta että!

Meillä oli aamusta 8kk lääkärineuvola ja kaik oli hyvin :) Tyttö oli heti kaksinkäsin roikkumassa lääkärin stetoskoopeissa yms välineissä ja olis halunnut lääkärin nenää ja kasvoja koitella :D Lääkäri kirjoittikin että tarkkaavainen tyttö ja hyvin kasvanut.

8kk mitat on:

Pituus 73,5cm (oli oikein hujaus tullut pituutta lisää tälläkertaa)
Paino 10kg 60g
Päänympärys: 47,5cm

Hyvin ja tasasesti kasvetaan siis ja kaikki oli kuulemma hyvin muutenkin.

Itse kärvistelen keuhkoputkentulehduksessa ja antibioottikuurin jouduin ottamaan että lähtis pois, vielä ei ole tehonnut ja yskälläni herätän tytön sekä miehen pitkin öitä :/ Onneks tyttö on edelleen säilynyt flunssitta :heart:

Rosinante Voi herranjestas että ihmiset on yksinkertasia ja juntteja suoraansanottuna!! Kaikki kasvaa omaan tahtiaan, eihän meitä aikuisiakaan voi laittaa samaan muottiin |O Joten älä nyt ainakaan murehtimaan rupea jos ei just nyt justiinsa ryömitä, kyllä se sieltä tulee ja jos ei tule niin sitten lähtee etenemään muilla keinoin, ei ole kukaan lapsi vielä lattialle jäänyt loppuelämäkseen, ja jos on jäänyt niin siihen liittyy monia muitakin juttuja ja oireita kuin että ei ryömi silloin kun naapurin lapsi ryömii :p

Vierastamisesta niin edelleen vierastetaan ja nyt pitäis nukahtaakin äitiä vasten, iskä ei voi nukuttaa että kai jotain eroahdistustakin pukkaa, söötti on kyllä kun aina pitää niin kiinni tulla :heart:

En nyt muista pitikö jotain vielä kommentoida, pää on niin jumissa tän taudin takia :xmas:

Nyt pitää juoda Finrexiä josko sit jaksais taas :wave:
 
Haavemamma onnittelut!!! :heart:

Glow :hug:

Alakuloa on vähän täälläkin, tuntuu että joskus aamuisin ei jaksa muuta ku itkeä kun Veera herättelee.. Välillä on sellasia päiviä ettei oikein mikään tunnu miltään, ja tosiaan väsymys on mulla kamala koko ajan!! En tiiä onko tää enemmän henkistä väsymystä vai fyysistä mutta ainakaan mikään määrä unta ei tunnu auttavan!

Vierastamista on täällä vähän silloin jos joku vieras tulee heti ihan nenän eteen ja ottamaan syliin. Neidin pitää ensin vähän tutkailla tilannetta äidin tai isin sylistä ja sitte kaikki käy! :D

Nyt me lähdetään syömään, aurinkoista päivää kaikille! :wave:
 
Täällä unikoulu tepsii niin, että yöt alkaa olla helpompia koko ajan :)

Alakuloa, esiintyy täällä välillä, varsinkin väsyneenä. Nyt kun on ollut mietinnässä mitä tehdään koiran kanssa, niin vielä enemmän on ollut mieli maassa :( Ja eilen tehtiin sitten päästös luopua koirasta. Vaikea päätös, kun ollut mukana 7 vuotta :'(

Vierastaminen, esiintyy vaihtelevasti. Toisinaan vierastaa ihan kamalasti, joskus vaan katselee vähän tarkemmin ja menee ohi kun äidin tai isin sylissä katselee vähän aikaa. Niin ja jos kukaan vieras ei tule ihan heti lähelle, antaa hetken katsella rauhassa, niin menee ohi hetkessä.

Rosinanteko se oli, joka sanoi että kun jotkut jo ihmettelee että eikö vieläkään ryömi tai konttaa yms.. Mä olen myös muutaman tuollaisen kommentin saanut, tosi typerää sinänsä kun vauvatkin ovat yksilöitä :) Kukin kehittyy ja lähtee liikkeelle ajallaan. Ei AInokaan vielä ryömi, saati konttaa. Mutta veikkaan tosiaan ettei tyttö ikäänsä lattialla viihdy ilman liikkeelle lähtemistä :D

 
Heips!
Onnea Haavemammalle! :flower: :heart:

Viime yönä herättiin ainakin 10 kertaa, oliskohan noita ylähapaita tulossa, alhaalla 2 on jo. |O
Yks ilta tuo meidän 5 v tuumas, että millonkas me synnytetään meille se yksi vauva lisää! Kerroin että meille ei ole vauvoja tulossa ainakaan ihan hetkeen.
No sit yks ilta oltiin kylässä kun se siellä väläytti ja kysy multa isoon ääneen, että äiti millos se uus vauva syntyy! Kaikki katto mua olivat että ai teille 4. tulee! Oli siinä sit selittäminen, että mistähän lie poika moisia keksinyt, että ei meille ole vauvoja tulossa! :whistle:

Mä olen kyllä nähnyt muutamana yönä unta että oon raskaana, hui!
:wave:
 
Heippa kaikille!

Täällä käyty tänään hammashoitajalla, kaikki kunnossa. Perusohjeistukset tuli hampaiden hoitoon ja hampiharja saatiin. Seuraavaksi kutsutaan 2-vuotiaana ja silloin otetaan se plakki-sylkinäyte.. Ihmeen hyvin poika antoi hoitajan kopeloida suuta, vaikka oli just heränny rattaista (yleensä vierastaa silloin kun on just herännyt).

Vierastaminen tuntuu kyllä muuten jo vähän helpottavan, 5-6kk:n iässä oli meillä pahimmillaan. Eilen illallakin kun oltiin synttärikemuissa ja tupa täynnä osittain vieraitakin ihmisiä niin ei yhtään vierastettu.

Viime yö meni taas vähän rauhallisemmissa merkeissä. Pariin otteeseen heräsin pojan kahisteluihin, mut kertaakaan en joutunut nukuttamaan uudestaan. Ihanaa.

Meillä on huomenna 8kk-neuvola, saas nähdä millasia mittoja saadaan.

Meillä kans tullut joitain sanantapaisia; ensin tuli se "aua"=hauva ja tällä viikolla on tullut "äti" ja "is"! Poika on jotenkin niin liikkis kun kattoo sillain ihmeissään ja nauraa itekin sanomisensa päälle, ikäänkuin huomaisi jo osaavansa hiukan kommunikoida :heart: :heart: :heart: . Mamma on ihan myyty... :heart:

Joo ja karvatonkoira mäkin oon nähny sellasta unta että oon raskaana... Jaiks! Kait sitä salaa ehkä toivoiskin olevansa...tai no, en tiiä... ;)

Kuulumisiin taas!
 
Tässä päivättäjälle Alexin 8kk mitat (Jospi/Labello)

8675g
69,8cm
pipo 45,2cm

ja 7kk mitat vois korjata, kun neuvolatätsky kirjoitellut omiaan meidän korttiin
8520g
68,3cm
pipo 45cm KIITOS! :flower:

Kas Sötnos, kun ei aamulla törmätty neuvolassa :LOL: Vaikka en tiedä olisinko sua tunnistanutkaan livenä! Meillä oli aika 10.30.

Muuten lääkärineuvolassa siis kaikki ok, paino ja pipon koko menee 0 käyrällä ja pituus -1, mutta neuvolatädin sanojen mukaan ihan ok, koska isä on lyhytkasvuinen :LOL: :eek: FB:ssä jo päivittelinkin asiaa, et enpä oo tiennyt olevani kääpiön kanssa naimisissa, hyvä et tuli sekin ilmi :LOL: Enpä ois 173cm pitkää miestäni ihan lyhytkasvuiseksi mieltänyt. No, ehkä vähän väärin muotoiltu lause nvltätskyltä, mutta onpahan mulla hauskaa :LOL: Fysioterapiaan päästään/joudutaan taas, kun Axu ei vielä istu itse tuetta. Saadaan siellä kai sit jotain vinkkejä kuinka asiaa vois edistää. Istuuko täällä itse jo kaikki muut 8kk vauvat?

Nyt pitää rientää.
Tuiskunen ja Alexi 7kk 3vkoa+
 
Tuiskunen ei meilläkään ihan täysin tuetta istuta vielä. Tai siis kyllä pysyy istumassa itekseen mut on vielä niin heiluvainen että saattaa ykskaks heilahtaa sivulle tai taakse eikä ota itse vastaan. Eli en uskalla vielä antaa itekseen istuskella. Meil huomenna neuvola, saa nähdä mitä meidän tätsky sanoo....
 
Tuiskunen Joo meillä oli aika 08.30 |O |O |O Meille ihan liian aikasin!! :LOL: Että et ainakaan siihen aikaan olis tunnistanut kun meitsi ei ole ihan fresheimmillään noin aamusta B) :LOL:

Kyllä noi jotkut neuvolantädit on ihme tyyppejä noiden kommenttiensa kanssa tosiaan... Meilläkään ei ollut siinä alussa oma täti vaan joku outo ja sitten vielä harjoittelija mukana seuraamassa neuvolatädin toimintaa. Teillä oli varmaan sama lääkäri kuin meillä, se Banerjee on sen näyttelijä Jenni Banerjeen sisko (meidän kunnan juorut , osa 1 :D )

Meillä istua tönötetään tukevasti kun istumaan laitetaan, itse ei mene istuma-asentoon kuitenkaan. En tosin istuta juurikaan muuten kuin syöttötuolissa ja sylissä tietty, ihan sen takia että löytyy sitten niitä omiakin haluja yrittää nousta itse istuma-asentoon.

Meillä kanssa sanotaan äitiä, välillä ihan äiti ja välillä äittä ja isiä joka on iss, on se niin suloista kun kuiskailee ja supisee leluilleen kaikkia höpötyksiä :heart:

Nyt kauppaan tästä koneelta jumittamasta :wave:
 
Merks kanssa
Ei istuta tuetta meillä, tai siis kyllä jonnekin pienen istuskelun jälkeen kellahtaa. Parin viikon päästä neuvola, saapa nähdä mitä sanotaan. Rosinante, kerro sanottiinko teille jotain?
Mulle kanssa nla-täti (sijainen) sanoi 6-kk neuvolassa että poika pituudeltaan hiukan alle keskikäyrän, mutta että 'etpä ole kovin pitkä sinäkään' :LOL:
Mies perkele kehtasi äsken kysyä, onko pakko kun pyysin tiskaamaan altaassa olleet tiskit. Sanoin etten nyt leikilläkään jaksa tota. Ja hiukan pelkään ettei edes pelleillyt. Hohhoijaa vaan.
Kiva että Glow teillä menee jo paremmin, kyllä ne asiat yleensä lutviutuu.
Hyvää yötä kaikille,
almaa
 
merks
meilläkin istutaan jo ja siirtelee jalkoja sivulle... pyörii siis myös akselin ympäri :LOL: fb:ssä jo päivittelinkin kun äitiä on alkanu kuulumaan....ihanan kuulosta...äeti :heart:
meillä jo nukutaan.. ihanaa...muutamaan iltaan ei oo ollu kauheeta huutoa.. olisko sitte johtunu ylitäydestä olosta, tai sit liika väsymyksestä.. en tiedä tuota.. mut puuroo ei olla enää iltasin annettu, vaan hedelmäsose ja maito, ja hyvin pärjää... aamupuuro menee kyllä..
 
Glow :hug: toivottavasti mies nyt ymmärtää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja saatte tilanteen rauhoittuun.

sötnos :hug: ja pikaista paranemista sinne!

tuiskunen vai että lyhytkasvuinen mies sulla :LOL: :LOL: kaikkee ne neuvolatädit puhuu..

Vierastamista ei juurikaan meillä oo, viikonloppuna tosin oltiin yksillä synttäreillä ja siellä oli ihan outoa porukkaa kaikki ja Sara sitten vähän itkua tihrusti kun oli miehen kummitädin sylissä :/ yleisesti ottaen kyllä veikistelee kaikille ihan vieraillekin ihmisille :)

Meillä vasta yritetään mönkiä omalla tyylillä eteenpäin =) takapuoltaan nostaa korkeelle ja sit koittaa hinautua eteenpäin :) vielä ei ihan toimi käsien ja jalkojen yhteistyö mut kaikki aikanaan. Välillä ollaan koitettu istumista meidän leikkipesässä siinä kun on mukava harjoitella kun on pehmeä rengas ympärillä niin ei haittaa vaikka kellahtaakin sivuille tai taaksepäin, syöttiksessä on kans nyt istuttu aina hetkittäin.

Alakuloa on täälläkin havaittavissa aina välillä, tuntuu joskus aamulla ettei jaksa nousta ylös millään ja jotenki tuntuu joskus et päivät jumittaa samaa rataa vaikka onkin ihanaa olla pikkuisen kanssa kotona.. kai se on vähän sitäkin että aika paljon oon kaksin tytön kanssa ja hoidan sitä suurimmaks osaks yksin :/ miehellä on vuorotyö ja osittain myös matkatyö niin loppujen lopuksi ehtii hoitaa tyttöä aika vähän ja tällä hetkellä on vielä paljon kaikkee remppahommaa kotona :whistle: voin kyllä sanoa että meillä on suhde ihan kaveri/kämppis-linjalla tällä hetkellä, jotenki vaan arki syö voimia niin paljon ettei siinä paljon kahdenkeskistä aikaa jää :/ kaikkea aikansa, sanotaan..

Nyt taidan häippästä roikkumasta koneelta :wave: hyviä öitä!

Kareliini ja Sara 6kk17pvää
 
Iltaa,

:hug: kaikille joilla sairastellaan tai mieli maassa. Miks ei myöskin kääpiöitten kanssa asusteleville :LOL: Voi luoja!

Kyproksen reissusta vielä sen verta että oli kummallista ja ihan mukavaa kun ravintoloissa ja hotlassa monet työntekijät tuli lirkuttelemaan ja koskettelemaan vauvaa. Ei siinä mitään, mutta rajansa kaikella kun hotlan siivooja alkoi pussailla typyn sormia...olin vaan äimänä ja mielessäni ajattelin ettei mitään sikapöpöjä tai muitakaan ny kiitos :/
Meidän hotla oli myös huono valinta, ne siivos sen meitin huoneiston niin puolihuolimattomasti ettei mies halunnu vaavia käsistään lattialle laskea..pakkohan se oli kun ei voinut viikkoa pitää sylissä/ rattaissakaan. Eräs vauvan kanssa reisuussa ollut perhe oli siivoillut sohvan alta lasinsiruja. Palautetta laitetaan!!
Harsot ja pyykkipojat oli hyvä vinkki täältä. Kiitos siitä KÖ!
Meillä oli myös vaipat ja ruoat suurelta osin mukana. Siellä maksoi pikku pkt Pamperseja 15e ja hedelmäsoseet reilun euron, pääruoat 1,5e :eek:
Nyt voi ylpeänä sanoa että pikku prinsessa on uinut välimeressä. Suolainen vesi laittoi kyllä suun mutruun kun vedessä piti niin mahottomasti polskia ja läiskytellä että menihän sitä suuhunkin.
Joo, mukava reissu mutta siltikin ei varmaan koskaan ole ollut näin mukava palata kotiin. On siinä kuitenkin oma hommansa pikkuisen kanssa helteessä ja päivät pitkät liiketeessä kun siellä meitin läävässä ei totisesti viihdytty.

Istuta tuetta ei täälläkään, 2 vkon päästä 8kk. Mielenkiintoista ettäkö fysioterapiaan. Meil oli 7 kk nla ja seuraava onkin 9kk lääkäri. Ihmetellään sitten siellä.

Labellolle :flower: :heart: Isosti kiitoksia ja Jospille kans :)

Vierastamista on meillä ainoastaan väsyneenä. Muutenkin isukki on alkanut useasti kommentoimaan kun typy on hänen sylissä ja mä puuhastelen jotain että "äitiä se vaan tuijottaa, onks äiti paras?" jne.. ja niin se tosiaan välillä tuijottaa mua ja vaikertaa, blaah. Mä en halua kans että isi ei kelpaa. Olen sitte miehelle sanonut että sen pitäs ehkä enempi panostaa lapsen kanssa seurusteluun, eikä vaan ajatella että tyttö jaksaa tyytyväisenä vaan olla sylissä ilman viihdykkeitä. No way.

Mulla ollu veto pois, joko tulossa kipeeks tai sitten tää on sitä alkuraskauden öklötystä. Tankannu vitamiineja ja juonut kuumaa mehua. Huomenna pitäs kait mökille jos sää sallii. Isännällä nyt vika isyysloma viikko. Sitten on lomat tältä 'kesältä' pidetty.

Sormiruoasta Annatteko siis esim porkknanan palat raakoina ja isoina paloina vaiko keitettynä ja pikkusipruina?
Mä ku olen antanu kurkkua isona palana niin jonkun ajan kuluttua typy on saanu survottua suuhunsa ison palan niin että poskesta pullottaa :eek: Samaten reissussa eräs tarjoilija toi isoja ranskanperunan paloja tytölle imeksittäväksi tzatsikin kera :whistle: Sanoin vähä siinä hämilläni että ku ei tällä ole vielä hampaita ja tarjoilija vakuutteli että eiku imeskelee ihan, ni eikä ku pikkunen survo taas koko perunan palan suuhunsa ja oliihan posket täys..oli pakko kaivella sormella ulos. Juu että maissinaksut on kivoja ku ne sentäs sulaa suuhun. Melonia annan pikku paloina ja ihan lusikalla. Reissussa muute annoin myös appelsiinimehua aamiaisella. Onhan jossain piltissäki appelsiiniä.

Juu nyt bb ja krooh. Voikaatten hyvin :heart:
 
Meillä vierastamista on ja eroahdistustakin löytyy. Jos mä katoan jonnekkin niin että neiti huomaa niin ai että mikä kiukkuaminen alkaa ja sit jos lähden hissukseen eikä huomaa mitään, niin ei myöskään virka mitään niin pitkään aikaan kunnes taas minut huomaa. Joo Labello, Jasmin ei taida olla ainut joka vierastaa tai rupee itkee Hennille, se saa kuule monet pojat ja tytöt itkemään komentelullaan :LOL:

Meillä kontataan ja istutaan tuetta nyt ihan jatkuvaan. Istuminen on kiva juttu, silleen voi katsoa telkkaria ja vaikkapa leikkiä. Mutta jos erehtyy katsomaan ylöspäin niin kups kups ja |O

Sormiruokana 1/4 osa banaania, omenaa ja joskus tooosi harvoin olen antanut ranskalaisen (tietysti ilman suolaa ja kotona tehtyjä). Sit ajattelin ostaa niitä pakaste miniporkkanoita, ne vois olla aika kivoja ja helppoja syödä. Maissi naksut menee ja jopa suklaakin maistuisi :D Ai että veti herneen nenään kun annoin silleen että saa lipaista mun suklaasta, mutta hää ois halunnut sen omaan käteen ja kun annoin ja otin pois, niin hitsi mitkä raivarit veti toinen.

Jospi ja Henni 7kk ja 3vkoa
 

Yhteistyössä