Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Voihan perhana, kirjottelin pitkät pätkät ja hävis kaikki ku mokkula pätkäs, enkä ollu kopsannu tekstiä..että omaakin mokaa juu.

Kiittelin vastauksista ja lomatoivotuksista. Silikoni vellitutti hommattu.

Kareliini mä ainaki odotan jotain esitäytettyjä lappuja ku joku oli kerta saanut.

Viimeyö oli parempi jo vaikka iltapuuro ei maistunutkaan ja ajattelin että jaahans epaleista pukkaa. Eli ikinä ei mene niin ku kuvittelee. Kehuinkohan pientä reviiriä, niin nyt on sitten ehtinyt jo aamulla vaaratilanteisiinkin kun silmä välttänyt sen hetken, minkä ylipäänsä malttoi lattialla issesseen olla...

Juuh ja Seranzulle naureskelin että onhan se eika haastavaa ton vauvapuuron keitto :LOL:

Oltiin tänään äiti-vaavi tapaamisessa ja siellä typy oli niin kiltisti, vaikka jo ehdin manailla sitäkin..siis aivan turhaan :heart:

Huomenna muskari ja mummolaan kyläilee. Torstaina pikku-neiti menee ekaa kertaa tonne perhetuvalle hoitoon 1,5 tunniks ku äippä menee kauneushoitolaan. Tuleepahan sekin vaihtoehto nyt si koklattua ja kun anoppikin-eläkeläinen on töissä :kieh:
Miten nää viikot vaan niinku kuluu haipakkaan ku joka päivälle pitää bookata jotain menoa, huh huh. Omakin vika! Perjantaina 7 kk neuvola.

Aurinkoista viikkoa ja voikaatten hyvin!

HM ja pikkuinen + 7kk
 
Heippa :wave:

Pikaseen neuvolakuulumisia, eli Labellolle kun kerkiät laittaan mittoja, 6kk paino 8430g, pituus 67,6 cm ja pipo 45,8 cm. Neuvolatätin kirjoittamaa: Tyytyväinen neiti, kasvaa tasaisesti, hyvä päivä-ja yörytmi, ruokavalioasiat mallillaan.

Tutkimusrokotteen sai taas tällä käynnillä, voi sitä lohdutonta itkua reppanalla :'( pienen hetken kuitenkin vaan itkeä tihrusti ja sitten jo hymyilikin pian neuvolatätille :) Seuraava neuvola onkin sit 8kk lääkärineuvola ja sanoi että sitten ei olekaan lääkärikäyntiä ennenkuin 5v. seur. kerran jos ei ole muuten tarvetta :eek: Kyllä on turhan pitkä väli mun mielestä et jos pikkuvauvana lääkäri kattoo ja sit vasta monen vuoden päästä.. nythän nää neuvolakäynnitkin sit taas harvenee tästä eteenpäin. Niin se aika vaan menee ja nää meidän vauvelit on kohta taaperoita ja sit hupsista vaan ja ollaan jo leikki-ikäisiä :heart:

Taitaa tyttöä väsyttää toi rokotus kun nyt sitten nukuttaa niin kovasti, vois kyllä heräillä hiljalleen niin päästäis vielä tekeen vaunulenkki, ulkona ihana syysilma B)

Kareliini ja Sara 6kk :heart:
 
Kiitos teille ihanaisille teksteistä, vinkeistä ja tsempeistä taas :flower: :hug: Alexi huoli tänä aamuna taas tissin, ihanaa!

Sitten kommentteja muiden murheisiin :D

Kareliini, mä sain Kelasta laput. Ei ne mitenkään esitäytetyt olleet, mutta ne laput, mitkä sinne pitää palauttaa. Tein sit isäkuukausi-ilmotuksen ja kotihoidontukihakemuksen netissä viime ke ja tänään tuli päätökset postilla. Että aikas nopeeta mun mielestä. Marraskuu nyt sit kärvistellään pikkurahalla, joulukuussa tulee veronpalautukset ja kesälomarahat ja varmaan puolet kk-palkasta. Palaan siis periaatteessa töihin 22.12, jolloin mies aloittaa isäkuukauden ja fyysisesti menen töihin helmikuun alusta.

Glow
, pikaista paranemista flunssasta!

HM:lle
hyvää matkaa B)

Seranzu; melko tutun kuullosta toi sun ukon puuronkeitto :LOL:

Aika liikkuvaisia ja taitavia vauvoja jo monella! Meillä vasta ryömitään sillai, et käsillä vetää itseään eteenpäin. Ei mitään yritystäkään nousta konttausasentoon, istumaan tai seisomaan tukea vasten. No, eipä ole kiiruskaan :kieh:

Almaa; voisko se oksentelu olla merkki jostakin allergiasta? Axulla ainakin se maito aiheutti sen, et kaikki mahan sisältö tuli oksuna pihalle. Huomenna mennäänkin allergologille.

Sit taas idiootti kysyy :LOL: Korvikkeesta ja kalsiumin määrästä; eli jos laitan ruokaan korvikejauhetta vaikka 4mittalusikallista eli valmiina "maitona" 120ml. Niin laskenko, et lapsi on silloin saanut maitoa 120ml eli n. neljäsosan päivän tarpeesta kalsiumia ajatellen...

Iloinen Tuiskunen ja imevä Axu 7kk1vko+
 
Tuiskunen Kiva että tissi taas kelpaa poitsulle :) Kyllähän se kalsium niin lasketaan.
Mietin itsekin että pitäisköhän munkin ostaa sitä jauhetta kun likka näkeekin maitopullon niin suu menee suppuun :x
Tänään löytyi valmis herkkupääruoka Nestlen luomukasviksia ja kalkkunaa. Siis likka veti sen muutamaa lusikkaa vajaa koko purkin eli 190g!! :p Hitsin hyvä kun noi puurot ei nyt ole maistunut ollenkaan. Eilen ku ei menny edes herkkujen herkku eli pakaste vattu+mustikka sose :/ ..olin jo ihan et :eek:
Olen muutes antanu tuoretta kiiviä parina päivänä ja eikös se ole yks niitä erittäin allergisoivia, joten voisinko tulkita että tästä ku ei tullu mitään ni ei mistään? :)

Tänään ollu jo koko lailla hyvä päivä siis kaikin puolin, nukkumaankin mentiin inahtamatta,eikä tarvinnut käydä kääntämässä viittä kertaa ja tutittamassa. Ah kyllä osaa arvostaa arjen pieniä helppouksia, kun saa maistaa haastavampaa arkea- Kiitän taas jotain ylempää tahoa tästäkin päivästä :heart:

Hyvää yötä!
 
Minä täällä jänskäsin tuiskusen tilannetta, onneksi nyt taas tissi maistuu pojalle :) oon onnellinen puolestasi!

Henni pistetty nyt nukkumaan omaan huoneeseen, juuri noiden yöheräilyjen takia. Ensimmäisenä yönä oli aika sama meininki kuin aikaisempinakin, eli söi kaksi kertaa ja huuteli muutaman kerran tutia. Kuitenkin huomasin että pientä parannusta, ei herännyt jokaiseen meidän kyljen kääntämiseen ja tyynyn korjaamiseen. No sitten tuli mieleen toinen ongelma, TUTTI. Se jätettiin pois eilen kokonaan, yölläkään en siis antanut. Ainut oli viimeyönä että söi 2 kertaa ja nukkui muuten! wihuuu! siis älyttömän kivuttomasti sujui ensimmäinen päivä...tästä toisesta en sitten tiedäkkään vielä :whistle: Meillä ei siis anneta tutia enää ollenkaan, vaan lohdukkeena on uninalle :)

hm mukavaa matkaa teille!

Nyt on opittu sit myös tuo istuminen ihan kunnolla, taidankin lisätä fb:iin kuvan kunhan saan napattua hyvän. Ryömitään ja konttausasento siis löytyy jo!

Nyt aamupalalle ja avoin pk kutsuu!

Jospi ja Henni
 
Glow
Hei, tietääkö kukaan, varmaan Anno , kun mä jään tammikuussa uudella äitiyslomale, saanko mä Onnista mitään "hoitorahaa" tms...?? kelastahan tää selvinnee sit myöhemmin mut tuli ny vaan mieleen...

Ihanaa!! Onni nukku viimeyön hyvin, 2 x vähän söi... 20.00-07.30 about... itelläki piiiitkästä aikaa nukkunut olo =)
Alko niin tossa touhuaa, ettei vielä puurolle ehditty... jaaha, nyt se keksi alkaa repiä radion ja koneen johtoa seinästä :whistle: pitänee vetää pöytä tohon eteen.
Ja nyt sinne aamupuurolle, sekin piiitkästä aikaa ruvennu maistuu pikku ukolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Glow:
Hei, tietääkö kukaan, varmaan Anno , kun mä jään tammikuussa uudella äitiyslomale, saanko mä Onnista mitään "hoitorahaa" tms...?? kelastahan tää selvinnee sit myöhemmin mut tuli ny vaan mieleen...
Periaatteessahan sä saat mutta... Kun KELA ei maksa päällekkäisiä tukia niin ne vähentäis sen sitte siitä sun äitiyspäivärahasta.. Eli mä en sitä hakenu ollenkaan, eipähän tarvi kenenkään vähennellä mitään :)
 
Huomenia!

Ihanaa Tuikunen! Hyvä et äippä kelpaa taas. =) Ja muistelinkin et tein isäntä on kans värkkäilly mutkien kautta puuroa :LOL:

Jospi, aa teil oli tuommoist sen tutin kanssa! Olispa hyvä, et apu rauhattomiin uniin löytyis noin! Meillä Kaapsu löytää tutin ite suuhun yö aikaan, yleensä sit tuos 5-6 välil on niin hukkunu et pitää käydä kerran jeesaamassa. Tänään sit joi velliä 5.30 ja tuumi et ahaa aamu! Onneksi sit nukahti uudelleen puol 8 saakka. En tosiaan jaksa nuin aikasi herätä. Isomman pojan kans aamu alkoi alle vuosikkaana AINA 5.00... Eikä ollu kivaa ollenkaan... Sit lähdinki töihin ja herätys oli 5.00 ni ei sit haitannu. Mut nyt mun ei tarvia töihinkään nousta kun 6 jälkeen, toivotaan ettei tuu tavaksi...

Nopeasti kohenee tuon ukkelin seisominen, on jo paljon vakaampi. Eikä ole ihan niin hurjapäinen, jos seisoilee ilman koutsaajaa. Huutaa apua jos horjahtaa... |O On sen verran montakertaa muksahtanu, pää kolisten.

Mukavaa päivää kaikille harmaudesta huolimatta. On niin kylmä et jouduin virittää itkuhälyttimen, kun ei kärsi pitää enää ovea auki. Toivon et toimii. Ukkonen kun ei mittää puhu vaunuis... Nousee vaan pystyyn! Valjais ei vie oo. Varmaan ihan just laitettava, ny on sadesuoja ja makuupussi nii ei kyl sielt poijes pääse. Pitää vaa kyttäillä, ettei jotenki onnistu tukehduttaa itteään...

S ja Kaapsu 6kk 3vko
 
Mae
tuiskunen onko teillä almiron käytössä? Se jos laitat 4 mitallista puuroon on n. 130ml. Ja Meillä Neocatessa on kalsiumia desissä n.50mg. Eli vaikka menisi se 500ml, niin ei millään tule 500mg kalsiumia päivässä. Mä annan nyt sitten samoja kalkkitabletteja Joonalle kuin esikoiselle. Aina joka toinen päivä sen 500mg

omasta huoneesta meillä Joonalla ei ole omaa huonetta, vaan siirtyy esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Mutta odotellaan nyt, että saadaan nää korva- ja hammasasiat paremmalle mallille, ettei sitten huuda veikkaa hereille. Tosin isoveikkakin on niin levoton nukkuja, että luulenpa että hän herättäis myös Joonan.

Tänään on sitten SE päivä, kun Joonan korvat putkitetaan. Vähän äitiä hermostuttaa, mutta hyvinhän se menee. Kyllä minä sen tiedän. Se vaan silti hermostuttaa :whistle:


Mae ja Joona
 
Huh, Rosinante, oli oikein pakko katsoa mihin aikaan olit kirjoittanut tuon, niin paljon olit tehnyt! Mä päätin lopettaa Cerazettet toistaiseksi, jos tulis menkat, ja vaikka tollaisia tehopiikkejä : )

Ja Tuiskuselle onnea, ihania uutisia että tissi vielä kelpasi. Olen itsekin tota allergiaa miettinyt, mutta en ole keksinyt mitään sellaista mitä oltaisiin syöty (tai tehty) kesäkuussa ja nyt. Kesäkuussa oltiin neuvolassa ja illalla tuli mahatauti, nyt mummolassa jossa kyllä koiria mutta aika sattumaa olisi jos jotain pöpöä olisi tassujen kautta tullut. No, tarkkailen tilannetta, se oksennus on ihan hirveää.

Toivottavasti Mae putkitus onnistui hienosti?

Meillä edelleenkään ei syödä maitoa yöllä, mutta tuttia saan olla hakemassa monta kertaa yössä. Täytyisi muistaa laittaa sänkyyn useampi tutti jos joku edes osuisi käteen. Yöt ovat olleet edelleen tosi levottomia ja odottelen, josko vihdoin niitä hampaita tulisi; ihan hilkulla ovat mutta ei läpi asti. Tällä vehtailulla saisi tulla vaikka useampi samalla kertaa.

Muskarissa oltiin, nyt poika unilla, täytyy yrittää ottaa Rosinantesa mallia ja tehdä hetki jotain kotihommaakin...

Ai niin vielä, ostin sen Baby Björnin potan, pari kertaa koeistuttu, ei yhtään kivaa

almaa
 
Hellou ladies!
Piti tulla mainitsemaan että tosiaan alkoi tänään ne menkat.... :D Sitä se eilinen tehopiikki siis tiesi....

Meillä tehdään nyt kovaa kyytiä 3. ja 4. hammasta ylös keskelle. Eilen tuli oikein kunnon huudot kun poika oli nukkunut semmosen tunnin yöunia. Mikään ei auttanu, huusi niinkuin ois sikaa tapettu! Annoin Panadolia ruiskulla suuhun ja oli se taas semmosta taistelua, ätäkkää siirappia oli joka paikka täynnä ja mulla tuskahiki! Tänään kävinkin sitte ostamassa niitä 125mg suppoja, on se vaan niiiiiiin paljon helpompaa tuupata semmonen takaluukkuun..

Tuuhan Mae sit kertoilemaan miten tuubitus meni...

Joo ja BabyBjörnin potta ostettu meillekin. Vielä ei oo kokeiltu.

Hurjaa kun teillä vauvat jo seisoo ym! Meillä edetään edelleen pakittamalla, vähän on keittiön tuoleja käyty liikuttelemassa mut ei vielä yritetä nousta. Mä totesin että meidän on siirryttävä nukkumaan matkasänkyyn sitten kun poika oppii nousemaan seisomaan, tos pinniksessä on niin matala pohja..

Hirvee nälkä, isi lupas "laittaa ruuan" eli ts. tuo pitsaa tullessaan... :D Eipä oo pitkään aikaan haettukaan, ihan jes.

Meidän piti tänään lähtee käymään 1v-synttäreillä kun miehelläkin oli pitkäst aikaa vapaapäivä, mut mies valittelee kipeetä oloa ja nenäkin vuotaa eli jätettiin sitte menemättä. Ei oo kiva viedä tauteja tuliaisena..

Plokkasin tänään vaatehuoneesta äitiysvaatteet lainaan kaverille, vähän tuli haiku että mahtaisko niitä itekin vielä joskus tarvita :'( ....

Tsemppiä ja jaksuja kaikille tarvitsijoille!

Kuulumisiin!
 
Mae
No nyt on tuubitus tehty ja kotiuduttu. Lääkäri sanoi, että oli todella tarpeellinen toimenpide. Oli mennyt liimakorvaksi ja sitä liimaa oli TODELLA PALJON ja antibiooteilla ei olisi ikimaailmassa parantunut. Sanoi, ettei Joona ole kuullut kunnolla aikoihin :'(
Hoitajakin kauhisteli, ettei ole ikinä nähnyt niin paljon limaa tulevan korvasta. Ja kyllähän se lääkäri mullekin näytti, sellainen 7cm pitkä putki täys limaa ja se oli VAIN vasemmasta korvasta. :(

Mutta nyt kaikki hyvin, Joona nukkuu todella sikeää unta. Nukutus ja tunnin huuto sen jälkeen varmaan vähän verottaa. Huomenna kontrolli ja imetään limoja pois. Sitten taas kk päästä ja jos silloin kaikki ok, niin käynti vasta 3kk päästä.

rosinante Toivottavasti supoista apuja, ei oo kiva jos lasta koskee :( Mä inhoon sitä panadolin mikstuuraa, se on NIIN pirun imelää ja Joonalla ei edes maha kestänyt sitä. Mä oon käyttäny sitä Pamol F:ää mikä liuotetaan pieneen tilkkaan vettä. On tosi hyvä. Oon välil kyl laittanu suppojakin, mut kun ei Joona oikein kestä niitäkään. Äitin pikku herkkis.

helpottunut Mae ja tuubikorva-Joona
 
Onnea Maelle hyvin onnistuneesta operaatiosta :flower: :hug: Kyllä nyt alkaa pientä varmasti helppaamaan.

Rosinantelle jaksuja hampaiden tekoon. :hug:

Alexi on nyt sitten flunssassa. Kirkasta limaa valuu nenästä ihan solkenaan. Syöminen on yhtä huutoa, huomaa, et nälkä olis, mut vissiin kurkkuun sattuu... :headwall: Hain apteekista panadolin 125mg suppoja kun suuhun en saa mitään menemään. Panadolin nestemäistä meillä mennyt tähän asti, ostin myös tota Maen mainitsemaa Pamol F:ää.

Tuiskunen ja Axu
 
Mae Onneks se operaatio on nyt tehty, varmaan alkaa elo helpottamaan pikkuisella - ja äidillä.

Meillä liikutaan edelleen ryömimällä eikä neidillä taida olla aikomustakaan nousta maan tasosta ylemmäs. Kyljellä nousee 45 asteen kulmaan käden varassa. Puolimatkassa istumaannousua... Äipän elämä on kyllä nykyään paljon vaativmpaa, kun Vilja pääsee sinne minne haluaa = sinne missä veli leikkii. Ihan jatkuvaa mekkalaa nyt, kun pojalla menee hermo, jos sisko ottaa sen leluja. Nice.

Puhumaan meillä on opittu. :LOL: Ihan hirveesti tulee tavuja, välillä kuulostaa ihan selkeiltä sanoilta. Peilikuvan edessä Vilja on pariin kertaan toistellu "ite, ite". Ainakin tekis mieli uskoa, että tietoisesti... :D

Yöunissa on pientä parannusta. Viime yö olis menny ehkä jo kahdella herätyksellä(!), ellei isoveli olis herättäny kolmatta kertaa tulemalla huutelemaan viereen. Se tekee poskihampaita, aikaisin aamulla tuntuu vaivaavan. Että noita hammasharmeja odotettavissa näiden pienten kanssa vielä aika pitkään... Valitan.

Nyt taas jo sen reilun parin tunnin aikana, mitä on ollu yöunilla, niin on kaks kertaa pitäny käydä kääntämässä mahalta kyljelleen. Miks se ei usein vieläkään onnistu neidiltä yöllä!?!

Mä vanhenen huomenna, 28 vuotta tulee täyteen! Eipä kauheesti biletetä, lauantaina näillä näkymin päästään tosin miehen kanssa kaksin syömään ja leffaan tms. Nyt BB...
 
Pakko tulla kehumaan meidän tutti vieroitus - operaatiota! Se sujuu ja odotettua paremmin! Viime yönä syötiin klo 00.00 ja nukuttiin 06.00 asti...eikä varmasti ois herännyt jos en ois käynyt kolistelemassa vessan ovea :kieh: (tästä sain tietenkin itselleni pahanmielen ja itkin, kamala tunnekuohu tuli...) No jokatapauksessa, tutin vieroitus onnistuu :)

Jospi ja tutiton Henni
 
Paljon tullut tekstiä, kun ei ole ehtinyt lukemaan. Kommentoin jotakin, mitä muistan vielä..

Mae, toivottavasti teillä alkaa nyt tuon putkituksen myötä helpottamaan.

Jospi, hienoa että tutista vieroittaminen onnistuu.

Haavemammalle hyvää lomaa!

Kipeille jaksamista! Täytyy itse koputtaa puuta ettei meillä vielä olla sairaana.

Matmalle onnea :flower:

Sitten omaa napaa:
Meillä saatiin viimein minun vanha syöttis kunnostettua ja Ainon käyttöön :) Meillä oli sitä syömälakkoilua ja nyt ollaan yösyönnit vähennetty yhteen, joita saattoi olla jopa kolmekin yössä! Nyt maistuu eväs paremmin päiväsaikaan, jospa se paino alkaisi meilläkin nousemaan vähän reippaammin. Unikoulua ollaan pidetty noiden yösyöntien vuoksi ja nukkumaanmenot on alkaneet helpottua. Nyt nukahtaa omaan sänkyyn paljon helpommin. Omaan huoneeseen siirretään sitten kun nukkuu yön heräämättä, vaikka alunperin meinattiin pitää ainakin vuoden ikään meidän huoneessa, mutta mieli muuttuu...
BabyBjörn-potta ostettiin alkuviikosta. Tarkoitus on totuttaa siihen pottaan, ei vielä olla harjoittelemassa varsinaisesti kuivaksi opettelua.

Kovasti teidän vauvat tuntuu liikkuvan. Meillä vasta kieritään kääntymisten ohella ja nyt keskitytään leijumaan :D Tavuja alkoi viikko sitten tulla ja nyt sen jälkeen kovasti niitä toistelee. Tänä aamuna heräsi itkuun ja ihan selvästi kuului että "aijaijai" :LOL: Mutta aikanaan sitten meilläkin liikutaan, eihän tuo vielä kiire ole =)

Nessu ja Aino 6,5kk
 
BabyBjörnin potta seisoo meilläkin nyt nurkassa ja totutellaan siihen kuten Nessu ja Ainokin. Mikään kiire ei ole...

Allergologilla käytiin eilen ja tehtiin samantien ne ihotestit, jotka vahvisti sen lehmänmaitoallergian :headwall: Ens ti sit altistus, et saadaan Kelalle se b-lausunto korvauksia varten. Lääkäri sanoi, ettei altistusta varmaankaan tarvi viedä kovin pitkälle, et reagoi, koska pelkkä ihotestireaktio oli tosi voimakas :headwall:

Musta tuntuu, et toi Almiron saa Axun vattan ihan sekasin. Pieree ja ährää ihan hirveesti ja itkee tosi tuskasesti. Onko kellään muulla tullut Almironista mahanpuruja? En ole nyt tänään taas antanut korviketta lainkaan, katsotaan miten ens yö sujuu :( Pitää sit keskustella allergologin kanssa, et mitäs sit jos sekään ei sovi. Onko olemassa vielä jotakin muuta maidotonta korviketta?

Lisäksi meillä on se räkätauti. Kirkasta limaa valuu ihan solkenaan. Tänään käytiin lääkärissä, miehellä oli työpaikkalääkäri, kun on myös flunssassa ja sama täti suostui katsomaan Axun. Korvat kuulemma punottaa, saattaa kehittyä tulehdukseksi, joten seurataan :headwall: Hassua, kun eilen allergologi tarkasti korvat ja ne oli ihan siistit ja kirkkaat. Voiko toi korvatulehdus todella kehittyä noin nopeasti?

Viime yö oli siis kamalin ikinä :headwall: Heräiltiin miehen kanssa vuorotellen 15-30min välein heijaamaan kiukkuavaa pikkumiestä. Jos se ei pierryt niin sit se ei saanut henkeä, kun oli limaa kurkku täys. Kun nosti syliin pystyyn, niin nukahti samantien ja kun laski sänkyyn niin meni se vartti ja taas kuului itku :headwall: Pisin unipätkä tais olla 1,5h koko yönä! Saatiin lääkäriltä kyllä nyt sellaset tropit, et pitäis ens yönä nukkua. Toivossa on hyvä elää :'( Ruokakaan ei maistu edelleenkään. :headwall:

Jostain kumman syystä mulla on kuitenkin ollut tänään joku ihme tehopiikki :whistle: Pesin kaks koneellista pyykkiä, tiskikonetta olen tyhjännyt ja täyttänyt, tehnyt pojalle soseita jos jonkinlaisia ja sit vielä kerinnyt sinne lääkäriin perheen miesten kanssa. Ihmettelen todella itseäni :LOL:

Teho-Tuiskunen ja kipuava-Axu 7kk 2vkoa
 
Pikainen merkki. Pakkailu vie kaiken ajan ja poika kiukkuaa, kun on pientä köhää ja niitä hampaita tulossa.

Mae: hienoa, että putkitus meni hyvin ja Joona sai kuulonsa takaisin. Hyvä, että vaadit heti noi putket, sai poika pikaisen avun.

Tuiskunen :hug: Almiron ei välttämättä sovi (ei sopinut meilläkään) ja muitakin maitovaihtoehtoja on. Joten yhteyttä lääkäriin, jos tuntuu että aiheuttaa vaivoja. Tosin ei varmaan kannata kamalan montaa maitoa kokeilla, ennen kuin olet saanut sen b-lausunnon, tulee vaan turhan kalliiksi, kun et saa KELA-korvausta.

Väsyttää hullusti, mutta vielä pitää jaksaa pakata.

Kuume ja Konsta 6kk++
 
Glow
Tuiskunen pikaista paranemista toivon!! vaikka meillä flunssa jatkuu edelleen, mut alkanee helpottaa kun nyt tuntuu nukkuminen olevan jo helpompaa. Pari yötä meni just niinku teillä. Minä sitte istuin sängyllä ja poju oli pystyssä rinnalla ja nukahti siihen hetkeksi....kunnes yski ja oksensi limat mun syliin.... noh, tämmöstä tää vaan joskus on.
Itellä on kans ihan kauhia flunssa, sais jo loppua!!!

Tänään Onni hokasi jo hieman miten kontataan =) ei vaan malta aina kauaa yhteen suuntaan ja sit käydäänki karhukävelyasentoon tai istumaan ja pyöritään minne sattuu...tai yritetään nousta seisomaan minne sattuu. Kyllä sillä on veikee ilme kun nousee seisomaan, vähän et "mitä ihmettä" tai sit ylpee "kattokaa mua" :D :heart: kovin holtitonta on ja samantien pyllyleen menee...
Edelleen kyllä tämän päivän jälkeen taas voin sanoa että ihanaa, kun tuo viihtyy itekseen ihmeen kauan lattialla lelujen tms parissa touhuten.

 
pur
TUISKUNEN joo KORVATULEHDUS saattaa todellakkin kehittyä hetkessä. Mut punotus voi johtu ihan vaan räkäsyydestäki. Mäkin käytin Pihlaa kaks krt tän räkiksen aikana joka nyt on kestäny kolme viikkoo (tai räkäsyys kaks) lääkäris, niin se totetisi etta punotusta on ja et johtuu siitä paineesta. Tyttö onkin haronu korviaan kokoajan mut ei oo äityny tulehduksesk, onneks, ainakaan vielä. Itellä on oma kokemus tosta MAEn mainitsemasta liimakorvasta ja sitä tietty friikkailen täällä tytön kanssa. MAElle muuten :hug: ja toivottavasti pikkusen olo nyt siellä helpottaa. Toi teidän viimeyö kuulostaa ihan tasan meidän viime vkon jutuilta. Meillä helpotti onneks jo yhen yön jälkeen kun aloin antaa ennen iltatoimia höyryhengitystä, sitten iltatoimien yhteydessä imastiin limat ulos, tytölle laitettiin iso sohvatyyny selän alle nukkuessa, et oli ihan sellasessa sitteri asennossa ja lämmintä kauratyynyä korvalle (auttaa tasamaan sitä painetta), niin ja se karvakorva kuuri alotettiin. Pari pv sitten jätin höyryhengityksen pois ja pilalle meni kaikkien yö. Nyt räkäsyys alkaa helittää mut tilalla on yskä :(. No eiköhän ne lääkkärin määrämät dropit oo tehokkaita ihan teillä. Toivottavasti saattee vähän paremman yön.
 
Mae
Kiitos kaikille myötätunnosta :flower:

Tänään käytiin tarkastuttamassa korvat ja hiphei, tuubit on lähtenyt toimimaan hyvin!!!!! JEEEEEE!!!! Lääkäri sanoi, ettei yleensä näyttele asiakkaille niitä limoja, jotka sieltä korvasta tulee. Mutta halusi kuulemma mulle konkretisoida, kuinka tukossa on Joona oikeasti ollut. Ihan kun en sitä olisi itse huomannut. Nyt sentään räkä tulee nenästä ulos ja valuu kurkkuun, josta sitten kakoo sen pois. Nyt sitten kk päästä tarkistus jälleen. Toivotaan, että tuo tän hetken räkäisyys ja yskä jää tuohon, eikä mee korviin....

tuiskunen meillä almiron aiheutti pahemmat oireet kun itse maito ja nythän meillä on Neocate. Mutta monilla on alkuun totuttelua ton korvikkeen kanssa. Kannattaa malttaa kuitenkin hetki kokeilla, josko se kuitenkin kävisi. Tosin, teillä aika paha reaktio sille maidolle, että voipi kuitenkin olla että kroppa vaan löytää sen Almironin hienompaakin hienommaksi pilkotun maitoproteiinin. Mutta tuo Neocate on sitten ihan sikahintaista. Se purkin omavastuu on n. 17? ja siitä tulee vain 2,7L ja se Almironkin (tai soija oikeastaan jos on yli puoli vuotias vauva) pitää sitten altistaa vielä, ennen kuin saa lausunnon sille Neocatelle. :kieh: Ja toki tuohon Almironin kanssa samaan korvausryhmään kuuluu ainakin Profylac, joka käy monelle joille ei Almiron käy.
Mutta maha voi mennä myös sekaisin siitä flunssasta. Ja sitten se punoitus voi johtua ihan vaan siitä flunssasta.... Tosin meillähän Joonalla alkoi tää kierre punoituksella. Pe oli punoitusta, su oksensi ja ti oli aivan tulehtuneet korvat.... Siis joskus silloin kauan kauan sitten kun tämä kaikki alkoi.

pur Mä oon kans ihan seko noiden korvien kanssa, kun ite olen ollut paha korvakierrelapsi ja esikoisella meni samalla kaavalla kun Joonalla nyt. Olin nytkin alusta asti sitä mieltä, että tää tulehdus kun tuli niin ei varmasti parane antibiooteilla ja kas, äidinvaisto taas toimi.

Jospi WAU!!!! Mä kanssa mietin tota vierotusta... Ja Joonan siirtämistä veikan kanssa samaan huoneeseen. Mä niin haluisin nukkua vähän syvempää unta.

Iloinen-Mae ja ruokahalun takaisin saanut Joona :heart:
 
Äh, ihan loppu. Tyttö on 7kk-päivänsä kunniaksi kiukunnut lähes koko päivän ja nukkunut maks.30 min pätkiä. Lisäksi jokaisille päikkäreille on pitänyt nukuttaa, parhaillaan melkein kaksi tuntia, kun näkee että valot on vielä päällä mutta ketään ei oo kyllä aikoihin ollut kotona :headwall: Mieskin tuli vasta myöhään kotiin, nyt onneksi se yrittää tuolla nukuttaa. Ite pääsin 7 illalla viimein suihkuun ja äsken tein kunnon ruokaa, ei oo ehtinyt mitään koko päivänä paitsi kantaa tota kiljukaulaa ja koittaa rattaissa työnnellä.

En tiedä onko hammas vai mikä nyt normaalisti hyväntuulista ja hyväunista tyttöä vaivaa. Annoin jo iltapäivästä Panadolia ja sitten nukahtikin melkein heti. Että jospa se nyt olisi sitten viimein eka hammas tuloillaan. Kohta jos ei nukahda niin uus satsi kitaan.

Sori, oli pakko vähän avautua.
 

Yhteistyössä