Helmivauvat 2009 ~helmikuussa 09~

Itkeskelystä; mä saan kanssa ihan hirveitä itku/masennuskohtauksia. Eilen oli sellainen päivä, että koko maailma tuntui kaatuvan päälle. Illalla isä jäi kotiin hyssyttämään Alexia ja mä lähdin kauppaan. Ja takaisin tullessa itkin koko ajomatkan täyttä kurkkua ja jatkoin kotona miehen olkaa vasten. Onneksi mieheni on niin IHANA ja yrittää ymmärtää ja lohduttaa. Pelkään niin sairastuvani johonkin masennukseen...

Vain yksi lapsi; Joo, mä alan olemaan kanssa vahvasti tätä mieltä!

Mutta nyt täytyy mennä taas katsomaan poikaa...

Tuiskunen ja Alexi 3vko 3pv
 
Jatketaan, sain pojan nukkumaan:)

Cuplatonista; mä sain neuvolasta ohjeen, että 5tippaa 6tunnin välein. Mun mielestätipat kuitenkin vain pahensi ilmavaivoja ja kitinää, joten nyt kokeillaan ilman. Katsotaan kuinka tämä ilta sujuu... Eilen illalla yhdeksän aikaan paniikissa riensin ostamaan apteekista Disflatyliäkin, mutta kielsivät antamasta heti, kun olin antanut Cuplatonia klo 16.00. Saatiin poika yöunille klo 00 ja nukkuikin yöllä kolmen tunnin pätkiä ilman suurempia kitinöitä. Siksi kokeillaan nyt olla ilman mitään lääkkeellistä apua.

Ulkoilusta
; Kovastippa on erilaisia oheita kaikille annettu. Meille sanottiin, että 2vkon iästä lähtien, jos alle -10 pakkasta, niin ensin 5min ja siitä päivittäin 5min lisää.

Ja taas kutsuu lapsi:)
 
pur
HM Meidän tytön syntymäpaino 2670g, sairaalassa oloaijan sokerit tarkistettiin ja syötöt hoidettiin ensin kahden sitten 3-4h välein. Lähtöpaino 2500g ohjeeksi antoivat ton 3-4h välein syöttö ja korkeintaan yksi 6h syöttöväli/vrk, vauva on hyvin pitäny asioistaan itse huolta eikä oo tarvinnu herätellä muuten kun omat tissit on ollu räjähdyspisteessä aluks :LOL: . 3kg meillä nlssä ulkoilu raja. Tänään neiti 2,5 vko 3050g, nlstä sanoi et nyt kun meillä on niin hyvät villakerrospukeutumiset vauvalla ja sää on leuto niin voidaan heti alottaa 1h/pv ulkoilulla. Jatkossa 2*1h/pv ja sen jälkeen ihan niinku tykkää.

(.) Tänään siis päästiin VIHDOIN UULOS. Muuten meni ihan hyvin mutta mulle ja miehelle tyypillisesti mitotettiin vähän liian pitkäks. Pihla kyllä nukkuu pussutteli varsin tyytyväisenä mut mulle rupes tekee tooosi tiukkaa vaikka ihan tositosi hitaasti mentiin ja varsinkin tultiin.pitäis kai sitä nyt kävelemään pystyä mut ei sit näköjään vielä. Ja sit rupesin kauheesti pelkäämään noita kiinnikkeitä (kiitti vastauksista) kun mulla tosiaan on niitä aikanaan tullu tohon selkävaurioon ja tiedän kyllä mikä piina siitä voi tulla. Mut siis ulkoilu päästiin alottaa pitää vaa opetella tosiaan ottaa iisimmin.
Ihanaa se on meillä näköjään saunapäivä....

KYLVETTÄMISESTÄ mulla tulikin mieleen, et mä oon Pihlan kylvettämisestä suorastaan nauttinu. En kyllä jotenkin osannu sitä jännittää muutenkaan ja vielä kun sain kirppikseltä semmosen kylpytuen vauvalle vannaan 2e, mitä äippä83 suositteli niin se on kyllä ollu ihan tosi helppo homma. Varmaan on kaupoissa kalliita niinku kaikki, mut jos kylvettäminen on stressaavaa yhtään niin lämpimästi voin sitä suositella.
 
Pikaiseen kysäisen. Onko kenelläkään kokemusta että virtsatessa virtsaputken tienoille tulee sellanen paineen tunne, melkein kuin se virtsaputki työntyis ulos tai jotain vastaavaa :/ :D Johtuuko synnytyksestä ja palautuuko ennalleen?? Ei ole ollenkaan mukava tunne. Helpottaa kyllä kun pöntöltä nousee.

Saunaan täälläkin mennään ja illasta aion nauttia hyvällä omallatunnolla muutaman siiderin. :) Maito on pumpattu valmiiksi, sillä syötän yhden syöttö kerran...

Jospi taas... :wave:
 
lentoemo, tuosta itkeskelystä minäkin vielä. Hormoonit tosiaan tekee itkuherkäksi. Ja mustakin kuulostaa siltä että siellä onnesta itkeskelet joten on kyllä kaukana masennuksesta :heart: :hug: :heart:

neidillä oli tänään eka neuvola. periaatteessa siis se kotikäynti mutta me mentiin käymään siellä neuvolassa. Painoa on tytölle tullut hyvin. Kyllä se kovasti rinnalla viihtyykin. :D Kaikki muutenkin ok. Mä oon käynyt poikien kanssa perhekerhossa ja kyselin sitten tuosta että koska sitä voisi taas jatkaa. sanoi että koska flunssa aika niin olisi hyvä että tyttö on ainakin sen kuukauden ikäinen ennen kuin kerhoillaan. Eli ainakin nyt maaliskuu jää väliin. esikoinen käy 2x viikossa kerhossa, sanoi siihen että ostaa käsidesiä ja pesee aina kerhosta tullessaan kädet ja siihen päälle ottaa vielä tuota käsidesiä.

Ollaan nyt miehen kanssa mietitty kummeja. Yksi kaveripariskunta on jo hommaan suostunut ja vielä pyydetään pari lisää. Vielä pitää lopullinen keskustelu käydä mutta alkaa olla valinnat selvillä. =)

sadee80 ja neiti 6vrk :heart:
 
Mä selkeästi olen palstariippuvainen... Alkaa itse asiassa tuntua, että mun ainoat sosiaaliset kontaktit löytyy täältä :snotty:

Jospi, mulla on kanssa just tuollaista vaivaa virtsaputkesta mistä mainitsit. Hyvin osasit kuvailla, mä en olisi :) Mullahan on myös sitä virtsankarkailuongelmaa, mistä täälläkin jo aiemmin kyselin ja olen ajatellut noiden kaikkien liittyvän synnytykseen. Jostain luin, että 6 viikon jälkeen tuollaisten ongelmien pitäisi häipyä ja siinä toivossa elän. Ainakin olen huomannut, että nyt pystyy jo paremmin pidättämäänkin sitä virtsaa. Ei ole kivoja vaivoja synnytyksen jälkeen :x

Ja tosta vielä, et tuleeko useampia lapsia kuin yksi... Yks päivä olin aivan varma, et ei ikimaailmassa, toisena päivänä taas saattaa olla fiilis että ehkäpä kuitenkin. Vielä taitaa olla liian aikaista sitä päättää eli aika näyttää sitten. Toisaalta olisi ihana kun tuo pikkumies saisi sisaruksen jossain vaiheessa, itsellä kun ei ole koskaan niitä ollut. Mutta kovastihan nämä töitä teettää ja voimat on todella kortilla.

Tuiskuselle oikein iso hali :hug:

 
Jospi Mulla sama paineen tunne pissatessa, kyllä se siitä ajan kans häviää. Ihan synnytyksestä johtuu.
Mutta tosi inhottavaa on kyllä pienen pienikin virtsan karkailu, ainakin mulla hieman sitä. Ekan ja tokan jälkeen ei ollu mitään. Pitää vaan yrittää muistaa tehdä sitä lantionpohjalihas jumppaa ahkerasti.
lapsiluvusta Niin meillä oli tämä nyt kolmas lapsi ja ollaan miehen kans molemmat sitä mieltä, että vielä meille yksi saa tulla ehkä 2-3 vuoden päästä =)
 
Suurkiitos kommenteistanne pienikokoisen vaavin saaneet :heart: :hug: ..viimeyönäkin nukuttiin taas se 6 tuntia ja kyllä me nukutaan edelleenkin jos vaan vaavi niin haluaa.

Jospi mulla on kanssa hillitön paine tuolla välillä vaikkei edes ole pissalla. Varmaan kun synnytyksestä on nyt tasan se 2 vkoa ja tikit sulavat, niin johtuiskos siitä, n iin mä olen aivotellu. Sain nypättyä näkyviä tikkejä osan poiskin, jotka törrötti, mutta kahdessa kohtaa ne on niin kovasti kiinni että eivät irtoa ja on tosi kipeet, ettei vaan tulehtuisi.. :(

Itkuisuudesta Pahin herkkis kausi on kait jo ohi, mutta edelleen meinaa tirahtaa välillä pikkuasioista, vaihtelee päivittäin.

Lapsimäärä Synnytys oli kohdallani niin kamala että odottelen vaan sitä että aika kultaa ne muistot jossain kohtaa ja sitten voidaan suunnitella Nökerölle kaveria...

Möläytin eilen likkakamun ollessa kylässä Nökerön tulevan nimen, itse en edes huomannut, mutta mies sanoi jälkikäteen. En tiedä menikö se kaverilta ohi, vai oliko vain niinkuin ei olis huomannutkaan... Tarkoitus olisi julkistaa nimi vasta kasteessa.

Hyvää viikonloppua!!! Ihanaa kun mieskin on meitin kanssa kotona :)

hm ja nökerö 2 vko
 
Jos nyt sit koittais tännekki kirjotella ku vauva kerran on syntyny :D
Eka yä meni paljon paremmin kotona ku sairaalas . Tyttö nukku syöttöjen välit mitä se ei sairaalas tehny vaan oli rinnal koko ajan.

Mies oli yövuoros ja on viel ens yön ja sen jälkeen jää himaan pariks viikoks.

Eile illal nousi sit maito oikee urakal ja nyt on rinnat kasvanu eilisest kuppikool ja on aivan kivikovat ja sattuu |O . Mies lupas huame lähtee ostaa mul rintapumppuu. Ja mielellää sähköst, makso mitä makso.

Huomasin sit ku kotii tultii ja piti vaattei vauval vaihtaa ni eihä mul oo yhtää sopivii eli mies saa sit niitäki ostaa :D ku ite ei viäl pääse ostoksil enkä kyl jaksaiskaa. Viäl ei jaksa kauaa seisoskellakkaa ku heikottaa vaik paikat on kyl ihan kunnos.

Tarttee vaik huame ajan kaa lukee kaik teiän kuulumiset tält palstalt. Löytyy varmaa pal sellast mikä on itteeki mietityttäny eikä muista enää mistää mitää ku edellisest on aikaa vajaa 7vuat.

Yhteen lapseen nyt ei jää ku tää oli kolmas mut tää synnytys oli iha kaamee kivuiltaan ja nopeudeltaan et nyt taas on olo et EI IKINÄ SYNNYTTÄMÄÄN ENÄÄ!! :D
Lopputulos on kuitenki niiiin ihana :heart:

Nyt typy heräs ni saa tyhjättyy ees toista tissii hiuka.

JeJa ja typy yli 3vrk(mite senki ny laskis ku tiistaiaamuna synty)
 
pur
JEJA Mulla oli kans maidon noustua tissit ihan räjähdyspisteessä ja herättelinki tyttöö ihan sikskin syämään et sai helpotusta. Pumppaamaan en ite alkanu ku sairaalassa varottelivat et siit voi sit tulla vähän sellan kierre. Kun rauhaset tuottaa kysynnän mukaan, niinku kysynnän ja tarjonnan laki. Mulla helpotti toi pinkeys kun sit pidin maidonkerääjää aina syötön aikan toisessa rinnassa, sai silleenkin ja saa vielki ihan kivasti maitoo taltee..n. yks satsi/pv. Ja muutaman päivän päästä sit tasaantu toi maidon tuotanto mulla. Ja voithan muuten lypsää käsin johonki ni saat helpotusta jo ennen tota pumppua.
 
Hei,

Mekin tultais papun kanssa nyt tänne. :D ...tosin ei vielä tänään, mennään molemmat vetämään vähän sikeitä ensin sängyn pohjalle. Väsyttää vielä pirusti, ei ole liiemmin tullut nukuttua viime vuorokausien aikana. :xmas:

Papu siis päätti syntyä ennen käynnistykselle valittua päivää. Syntymäpäiväkseen hän valitsi 24.2. :heart:

Mutta myöhemmin lisää, nyt unta ...ja sitten imettämään (mikä tekee muuten ihan h....n kipeää.. :xmas: ).

T. Kärppä ja paputyttö 3 vrk
 
Pur mietin kans tota et se maidontuotanto kyl lisääntyy vaa jos pumppaa mut tää on iha hirveet!! |O Tissit on iha ylisuuret ja laatat ku maito ei tuu ulos ku puristan eikä toisest valu ku imetän toisel. Ei auttanu lämmin suihkuttelukaa. Pakko toi typy on herättää et imis siit edes hiuka.

Mies ois kyl huame menos ostaa sitä pumppuu ja meinasin viäl sellasen kalliimman sähkösen ku käsikäyttöset on nii hankalii muistaakseni ainaki mut onkoha vikatikki ostaa kuitenki, emmä tiä :eek:
 
jospi täällä myös paineen tunnetta, mut mulla johtuu myös laskeumista. sama juttu kävellessä ja seistessä,aika tuskaa on.

siitä pääseekin seuraavaan kommentoitavaan eli lapsilukuun joka tais tulla nyt täyteen. jotenkin jäi nyt tästä synnytyksestä paha maku suuhun,vaikka kaikki menikin ihan hyvin, tuli vaan jotenkin niin yllätyksenä et meni niin nopeeta en pysyny perässä. ponnistusvaihe oli paljon rajumpi kun esikoisesta ja sit nyt nää laskeumat *snif*

kiva ku tää neiti on huomattavasti tummempi iholtaan ku veljensä,niin ootan nyt sit ku fiksut ihmiset aikanaan kyselee et minkäs maalaiset isät näillä on...nii ihan sama isä on :kieh: mä jotenkin kuvittelin et toka ois viel vaaleempi,mut toisin kävi :D

luoja tota kelloo.päivät loppuu kesken.nyt kipinkapin sänkyyn!

labello ja jasmin 12vrk
 
mulla nousi maito ma-ti yönä ja kans niin että tissit tosi kovat ja kipeet. mä sitten kahtena päivänä pidin pari kertaa päivässä tissien päällä lämpökauratyynyä mikä helpotti ja lisäksi niinä kahtena päivänä pumppasin maitoa pois kerran/pari päivässä... mutta sitten se kyllä helpotti ja nyt ei oo enää tullut koviksi ja kipeiksi.

sadee+neiti 1vko
 
labello mul oli eka muksu iholtaan oikee tosi tumma ja mustat kiharat hiukset ni ku se synty ni tuli itelki sellane olo et hetkine... :D ja on iha perussuomalaiset vanhemmat kuitenki. On edelleen tummempi iholtaan ku kukaa meist. Mult on kans joskus kysytty et onks noil kahdel eri isät ku toine on vaalee ja toinen tumma silmist ja hiuksist mut kyl niil sama isä on.
Täl viimisimmäl on eri isä mut näyttää silti paljon samalt ku esikoinen vauvakuvas.

Eka yä koton ameni hyvi ku sai nukkuukki mut viime yä oliki sit iha toista. Oli rinnal melkee koko yön(ainaki tuntuu silt) ja sain nukkuu vaa pari tuntii. Ei se huutanu mut vängers koko ajan jotai. Ja rinnat on iha tules. Ku noi nännit on rikki ni se kipu on iha hirve ku alottaa imun |O ja toi pakkaantunu maito ei auta asiaa. Tissiki on iha laattamainen ja ne painaa iha sairaast. Repee varmaa koht.

Mahtaisko ne lämpimät kaurapussit muute auttaa. Muksut on tehny niit joskus ja nyt vois kokeilla et auttaaks. Jos ei tarttiskaa ostaa pumppuu.

Vauval kiertää varmaa vattas ku mölisee koko ajan. Nukhataa iha muutamaks minuutiks ja taas mölisee.

JeJa ja typy 4vrk
 
nii joo ja odotin et ku maha on pois ni pystyy vihdoinki liikkumaan taas normaalist mut ei se mennykkää iha nii. Edelleen sängyst nouseminen pitää tehdä kyljen kaut ku lonkat tai perslihakset tai jotai on vaa kipeet tai sit oon päästäny itteni raskausaikana niin huonoon kuntoon et sattuu. Kävely on kans hiuk hankalaa siks. Taaperran ku oisin tiineenä.
Noh, kaippa ne vaivat poistuu ku pääsee vaunuilee ja kohottaa omaa kuntoo ja kilot pois.

Täytyyki lukee noi teiän jutut ulos menemisest ku ei muist enää et koska saa ja miten
 
jeja, joo, mä luin jostain että lämpö auttais. =) kannattaa ainakin kokeilla. mulla oli kans tissinpäät tosi kipeet ja rikki alussa. teki tosi kipeetä imettäminen, ois tehnyt mieli huutaa. |O laittelin sitten niihin monta kertaa päivässä bepantheniä, kun apteekista sanoivat ettei sitä tartte ees pestä pois.. se auttoi nopeasti ja nyt imettäminen jo ihan ok. ;)
 
Jeja: Kantsii sen verran pumppailla, ellei saa käsin lypsettyä, että saa pahimmat tukkeutumat pois. Liika pakkautuminen altistaa rintatulehdukselle. Itse sain tokan synnyttyä torpattua alkavan rintatulehduksen, kun pumppasin liiat pois. Joo ja lämpö auttaa myös.

Vain yksi lapsi: No, voin lohduttaa asiaa pähkiviä, että toisen kanssa on jo paljon helpompaa kuin esikoisen ja kolmas menee melkein kuin itsestään. =) Esim. imetys oli mulla hankalaa esikoisen kanssa, rinnanpäät ruvella imetin jne. Kakkosen kanssa tartti vielä lansinohia ja muistaakseni rintakumiakin vähäsen aikaa, ja nyt kolmannen kanssa imetys ei ole ollut tuskaa lainkaan, mitä nyt sairaalassa vähän kirpaisi alkuun. Moni muukin asia joka esikoisen kanssa tuntui vaikealta (mm. nukkuminen!) on seuraavien kanssa lutviutunut helposti. Ja mä en koe olevani edes mitenkään kovin äidillinen tyyppi. Moni esim. työelämässä tavatuista ihmistä on ollut yllättynyt, että mulla on ollut pari lasta jo aika pitkän aikaa. Ja nythän olen hyvää vauhtia matkalla kohti suurperheen lapsilukua, hehehe! Ei vaiskaan, kyl se tais tähän nyt jäädä.

Kössi ja poikanen 5vko+
 
Just kun kehuin, ettei täällä pala pinna, niin johan sitten eilen saatiin riideltyä miehen kanssa :D No ei mitään vakavaa, oltiin vaan väsyneitä kumpikin, miehellä töissä aika stressaavaa ja itsellä 2 tunnin yöunet, niin että aika kipakkaan sävyyn sitten puhuttiin. Mutta selvittiinpä siitäkin ja saatiin sovituksi ennen nukkumaan menoa. Aamulla mies heräsi pari tuntia aikaisemmin ennen töhin lähtöä niin, että sain nukuttua vielä ylimääräisen tunnin.

Voi teitä onnellisia, joiden vauvat nukkuu jo 4 tuntia tai yli... meillä yksi 3,5 tunnin unirupeama yöllä, muuten herää 2-2,5 tunnin välein. Ei niinkään syömään, vaan punnaamaan ulos kakkaa ja pierua, pakostahan mä siihen ähinään herään, sitä kestää aina jotain puoli tuntia ennen kuin on imtyksen aika. Eli mulla yöunet aina 2-4 tuntia per yö. Ja Greta siis syntyessään 3450g ja nyt on jo n. 4kg, eli luulin, että isohkot vauvat tankkaisivat kerralla enemmän ja nukkuisivat myös hiukan pidempiä välejä kuin pieempikokoiset.

Lapsiluvusta: mäkin olen jotenkin aatellut, että seuraavien kanssa on varmaan helpompaa, kun monet asiat hoituu jo rutiinilla. Mutta haluan kyllä toipua kunnolla ennen kuin seuraavaa edes harkitaan, tosi iso hatunnosto annolle ja muille, joilla on kaksi pikkuista samaan aikaan.

Mulla oli kylässä vanhempi naisystävä, joka on aikoinaan sairastanut synnytyksen jälkeisen masennuksen. Hän sitten vaan halusi painottaa mulle sitä, että niinä hetkinä jolloin on oikein väsynyt ja vauva-arki tuntuu raskaalta ja tuntuu siltä, ettei sitä jaksa enää hetkeäkään, kannattaa muistaa, ettei tätä jatku ikuisuuksiin, vaan päinvastoin on loppujen lopuksi tosi lyhyt aika. Hän sanoi, että jos joku olisi muistuttanut häntä siitä, ei hän ehkä olisi edes masentunut, koska silloin hänestä tuntui siltä, että helpotusta ei tilanteeseen tulisi ollenkaan. Ja samalla tavalla moni on sanonut, että nauti nyt pikkuvauvasta ja sylissä pitämisestä minkä voit, koska ei tätä vaihetta tosiaan kauan kestä.

meneekö teidän vauvoilla maito väärään kurkkuun? siis meillä varmaan joka toisella kerralla hotkii maidot väärään kurkkuun niin, että alkaa yskiä kuin tukehtumaisillaan. voiskohan tuota jotenkin estää?

Tv. lentis ja greta päivää vaille 3 viikkoa :heart:
 
JeJa ja Pur Joo alussa noi rinnat oli tooosi kipeet, mut muutaman päivän päästä alkaa helpottaa. Mulle pari äitiä neuvoi ostamaan keräkaalin ja laittamaan tuoreet kaalinlehdet rintsikoiden alle, kipeiden muhkuroiden päälle - lehti sulaa kuulemma kiinni niinkuin laastariksi ja kipu helpottaa. Mulla helpotti just ennen kui ehdin kokeilla =)

lapsiluku Mulla on samoja ajatuksia kuin Kössillä. Ekan kanssa oli vaikeinta, just sen takia, että kaikki oli niin uutta ja ei osannut yhtään arvioida mitä seuraavaksi tuleman pitää ja kuin kauan jokin tietty vaihe kestää (ilmavaivat, hampaiden tulo, yövalvomiset) Seuraavien kanssa osaa jotenkin paremmin ennakoida tilanteita ja jakaa omia voimia, voimavaroja paremmin...niin, että täällä haaveillaan vielä yhdestä lapsesta... :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tuulen sydän ja Kasper 2vk
 
Merkkailemassa.. eilinen päivä meni kokonaisuudessaan kitinän piikkiin, yö meni sitten erittäin hyvin!! äitikin sai nukkua!!

Maitoa tulee niin runsaasti, että maitoa tahtoo mennä välillä pojulla väärään kurkkuun. Pumppailua olen vähentänyt, kun tahtoo tuotanto pysyä huipussaan, nyt saanut tuon "kysynnän ja tarjonnan lain" osittain toimimaan.. toki ajattelin pumpata tänään kun lähden saunaan ja juon yhden ansaitun sidukan..ah.. eipähän tarvitse pelätä että vauva tulisi humalaan.. no ei vaa... =) onkohan tuolla yhdellä juomalla niin kauheaa merkitystä? kokeneemmat kertokaahan..

Ainii piti mainita kun oli eka neuvola, pojulle tullut viikossa 405g painoa.. mitäs muilla on tullu, meillä ollaan siis oltu tisulla ihan mallikkaasti!!

labello: jos viiitsit ja jaksat päivitellä listaan pojun syntymämitat 3050g ja 50cm syntynyt klo 20.42 rv 40+4


Audriina ja kalevi huomenna jo 2viikkoinen =)
 
Lukemassa. :wave:

Mulla hajos polla jo sisällä olemiseen joten pakattiin porukka autoon ja ajeltiin mummolaan. Vähän automatka pelotti, mutta hyvin tytöt nukkuivat molemmat matkat. Puoltoista tuntia kesti. Kaks yötä oltiin reissussa ja nyt on taas ihana olla kotona. Yritän henkisesti valmistautua olemaan ens viikon sisällä vauvan kanssa kun mies menee töihin. Tekis mieli ottaa varaslähtö vaunutteluun, mutta onkohan vaarallista? En oo ees katsonut millaista säätä on luvattu... Terkka oli sitä mieltä että perjantaihin asti pitäs jaksaa sinnitellä. :kieh:

Pumppailusta: Päätin etten tekis sitä kun maitoa tulee muutenkin liikaa. Nyt oli kuitenkin pakko tyhjetää ihan kunnolla kun rinnat oli monta päivää kireenä ja tänään jo niin kipeä yhdestä kohtaa että tukos oli selvästi ja tulehdus varmaan alkamassa. Teki ihanaa kun sai ne tyhjiksi, mutta nyt se maidon tulo villiintyy varmaan ihan täysillä. Millasia määriä te uskallatte pumppailla? Mulla on tullut desi per pumppauskerta ihan kevyeen ja vauva vielä syönyt samalla toisesta rinnasta mahan täyteen ku pumppaan. Uskallankoha pumpata enää vai pitäskö vaan kärsiä se kiristys? Kuinka monta päivää se saattaa kestää? Harmittaa vaan kun täysillä tisseillä ei uskalla oikein mennä ulos. Mukavan varaston tässä sais kyllä nopeesti. Vois alkaa käymään kohta taas salillakin su muissa menoissa... Mutta onkohan toi määrä ihan älytön? En jaksais kyl luovuttajakskaan alkaa. Hmmm...

Vain yksi lapsi: Tää oli toinen, joten yhteen ei jäänyt. Mä haluisin vielä yhden mut mies on sitä mieltä että nää vois riittää. Saan kyllä ihan varmasti käännettyä sen pään jos tahdon. :D Se kysy nyt jo ku puhuttiin ehkäsystä että saako sen kierukan sit pois jos vaikka vuoden sisään muutetaan mieltämme. ;)
Ja samaa mieltä oon, tokan kanssa kaikki tuntuu menevän helpommin. Niin synnytys ku vauvan hoidotki. =)

Pixie ja Pikkiriikki 7 rvk
 
Heipä hei :)

Tänään sitten sairaalasta on kotiuduttu.. Lueskelen myöhemmin noi aikasemmat tekstit. :p

Pikkuinen prinsessa synty 27.2. Kello 01:30. 50cm ja painoo oli 3115 :heart:

Jonki sortin synnytyskertomusta:

Illal ukko sai minut sairaalaa raahattuu, ku en meinan viel millää lähtä sinne. No sitku kätilö tarkasti tilannetta, ni olinki jo 7cm auki :whistle: Et ihan hyvä vaa, et menin sinne sairaalaa. :D Sairaalas alko sit olee jo aika kipeet supistukset, ku sydänkäyrää otti. Pääsin sen jälkee ammeesee. Siel en kyl omast mieles kauheen kauaa ollu, ku ei pystyn. Ja sit pääsin kiikkustuolii vetelee ilokaasuu (Ainut kivunlievitys koko synnytyksen aikan).. Sit onki hatarat muistikuvat. :D Jossain vaihees kätilö tarkasti taas tilanteen ja olin jotain 9cm auki. Puhkastii kalvot ja lapsvesi oli vihreetä. Ponnistus vaihe kesti tunnin, välil kävin vessas pöntöl ponnistaas, ku olin jo sängys ponnistamisest ihan naatti.. enkä ois millää enää jaksan. Muutama tikki tuli myös. Mut loppu tulos oli kyl tooooosi ihana. On toi vaan niin sulonen. :heart: :)

Kätilö sano et ketä se on ollu avustaas synnyttämisis, ni olin aika harvinainen ensisynnyttäjäks joka ei muuta kivunlievityst käyttän ku tot ilokaasuu.. Tiiä nyt sit.. :D

Pikkusen kuva löytyy profiilista, jos osaan sen sinne laittaa. :D

Mut nyt täytyy mennä syöttelee. :)

Tyttö-nen & prinsessa 3vrk
 

Yhteistyössä