Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Iltaa mammat. Olette te mainiota porukkaa, hyviä vinkkejä ja hyvät naurut saa aina!

Hirveä ukoilma, ikkunat vaan heiisee ja poika nukkuu ihan tyytyväisenä! Hämmästyttävää kun on ollut sellainen kitisijä-nukahtaja ja herkkäuninen heppu. Ja vielä kummempaa on, että nukahti tänään 'itsekseen', istuin siis kyllä sängyn laidalla mutta en tehnyt mitään (tai väistelin vaan) kun kiehnäsi. Rasti seinälle tosta, kunpa tulisi tavaksi!!

Ja samaa Pamela-ongelmaa mullakin ollut viime päivinä, maidon juominen päivisin varsin nihkeää (varmaan viiden tunnin välein kelpaa) ja tissit ehtii kovaksi ja kipeäksi aina siinä välillä. Toisesta jo alkoi itsekseen valua maitoa, mitä mulle ei ole tapahtunut. Eli en usko että vielä on loppumassa. Eikä siis ole niitä hemmetin menkkojakaan!

Niin tosiaan, kengät. Jossain on varmaan saatujakin, täytyy mennä katsomaan. Yhdet saadut laitoin jo kiertoonkin kun en niistä tykännyt (nirso äiti, niinkuin poika olisi niistä tajunnut.) Huuto.netistä ostin nyt isompia vaatteita paketin ja täytyy varmaan kauppaankin jaksaa jahka olisin kartoittanut tilanteen. Käytetyt kelpaa kyllä mainiosti normaalisti.

Ja ne kilot!! Ihan samat sanat kuin muilla. Mies on nyt toista viikkoa isyyslomalla ja on kyllä lipsuttu kaikista hyvistä ruokailutavoista (jos niitä nyt on ollutkaan). Uusia vaatteita en itselleni osta ennen kun 5 kg on lähtenyt, piste. Ja se saisi tapahtua ennen kun menen töihin marraskuussa. Ja sit lakua suuhun...

Käytiin lastenlääkärilläkin tänään, kun oltiin miehen kanssa molemmat kiinnitetty huomiota siihen miten poika haroo korvia ja makuulle meno varsinkin risoo. Ei onneksi ollut tulehdusta ja muutenkin meni hyvin eka 'oikea' lääkärireissu. Osasi mukavasti leperrellä pojalle niin ettei tainnut kovin jännityttää.

Mitä muuten ovat ekavauvakerho ja babybrasil?

Saamari nyt joku huutaa tuolla pihalla. Nyt se poitsu varmaan herää!
 
Olipa tekstiä tullunna. B) Osa meni kyllä auttamattomasti ohi.

Turvakaukalo keskusteluun otan osaa sen verran, että meille ei ole vielä toviin ajankohtainen asia, kun turvakaukalo menee vielä pitkään. Meillä tuo kaukalo on Graco merkkinen, joten turvaistuin ostetaan varmaan kans Graco. Lastentarvikeliikkeen myyjä lupasi hyvittää meille tuosta turvakaukalosta reilu 100 euroa, jos palautetaan se sit sinne liikkeeseen hyväkuntoisena ja ostetaan sieltä uusi istuin.

Käytiin tosiaan siellä neukussa ja Juuson 7kk mitat on 6150g, 65.5cm ja pipo 43cm. Joten, Labello, lisäätkö etusivulle nuo kunhan kerkeet. :)

Ja Jospille myötätunto :hug: !! Mulla kans paino vaan nousee... Ja masentaa niin p*rkeleesti... :ashamed:

Nyt suihkuun!

Tinttu & Juuso-kirppunen
 
Hellurei,

olipas urakka lukea kaikki läpi. Välissä piti tietty katsia telsusta BB ja rokkarille morsian parhaat palatkin =)
Tässä ollaan nyt sitten rouviinnuttu ja häät meni ihan loistavasti :heart:

Onnittelut myöskin Rouva Purille ja Nessulle kosinnasta :flower: Mikäli 14.8.10 onnaa hääpäiväksenne, on se meillä sitten samis =)

Seranzun vauvauinnille ei voi kun nauraa :LOL:

Pötköttelijöiden klubiin liitytään me kans. Ihan ärhäkästi neiti kääntyy selältä masulleen, mut siinä sitten viihtyykin potkien lattiaa ja kuolaa pärisytellen. Myös oppinut sellaisen kurlaavan huudon, jota sitten pitää yllä paljonkin. Hampaat on varmaan tulollaan edelleen, kun kuolaa vaan tulee ja tulee...
Neiti aurinko on meilläkin, vissiin oppinut että tässä familyssä on hymy perusilme..ainakin äipällä. Sitten huomaan että valokuvatessa oikein keikistelee ja kuulema iskälle kans :heart:

Soseet On maistunut ihan mukavasti kun lopetin ne lentokone hommat :p Puuroina annan ihan tavallista pika-kaurista, -ohraa ja uusinpana -KaRu ( kaura-ruis ) puuroa :D Vauvapuuroista edelleen tattari = puhti herkkua, mutta myös kaura maistuu hyvin.
Noi kaupan pääruoat ei oikein maistu, etenkään perunapohjaiset. Varmaan liian pliisua kamaa?? Toi nan meneekin sitten tosi huonosti edellen pidän sen n klo 17 välipalan Nanina koska muuten ei mene alas ollenkaan. Samaten se aamujuoma on palkkä maito.
Kananmunan meinasin ottaa seuraavana. Avocado on muutes kans herkkua, mut useinkin päätyy suurin osa äipän guacamoleks. Olen miltei koukussa siihen, slurp!

Unet on ollut ihan käsittämättömiä. Josko meitin typy on äitiinsä tullut jo pienestä pitäen ja tykkää selkeesti nukkua, niin nyt mökkeillessä on menty nukkumaan n. klo 21 ja sitten heräilään juomaan maitoa 160ml tossa 8-10 jonka jälkeen saatetaan koko family nukkua vielä 11-12 saakka. En valita en, olen halavatun onnellinen :heart:

Mutta tälläsiä ja hirvee sade, sähkökatkoja, ukonilma ja jytinä...pelottavaa täällä mökillä..
Maanantaina paluu arkeen, mies menee töihin ja meillä sit onkin rokotetutkimusta nenä-nielunäytteineen ( hirvittää!!!! ), äiti-vauva-jumppaa, perhevalmennus porukan äiti-vauva tapaaminen meillä, muskarin aloitus jne..

Voikaatten hyvin vaavit ja äipät!

HM ja pikku-neiti > 6 kk
 
Kävin lukemassa, että jännitys vähän laukeisi....

Lähden sairaalaa katkaisemaan vauva-piuhat!!!! :'( Se on nyt lopun alkua. Mutta paras näin.

Jaksuja vaan kaikille sitä tarvitseville ja niillekkin jotka sitä ei niin kauheesti tarvitse.... Joo joo vähän vitsikkäällä päällä :D
Heippa! T: Helmukka ja memsku jonka lapset on nyt tehty!
 
Se päivä kun tänne itkin kilojani, oli mun alku laihikselle. Nyt neljänpäivän aikana multa tippunu 2kg!! :attn: Mä oon niin onnellinen et ne kaksi kiloa oli vaan nestettä. Nyt kuitenkin jatkan salaatti linjalla, jo siis neljättä päivää :) Mulla on kova halu nyt saada oikeesti kaikki pois, ja eka tavoite on tosi tiukka ja kova, mutta varmasti saavutettavissa. Eli -10kg syyskuun loppuun, sillon ois häät.

Glowlle tosiaan tsemppiä miehen kanssa.
Mullakin "ihana" mies. Kaikki pitää olla tekemässä sen kanssa kahdestään, olla kattomassa kun se vaihtaa vaippaa, kertoo missä on lapsen vaatteet (ihan kun ei tietäisi), mitä lapselle puetaan päälle, mitä annetaan ruoaksi, miten keitetään puuro ja kaiken kruunasi tänään, kun minä ehdotin, että jos ennen töihin lähtöö vaihtais Hennin kakkavaipan, niin toinen tokas; käy laittaa hana jo päälle, niin ei tarvii odotella sitä lämmintä vettä...siis WHAT?! :eek: siinä meneekin niin hirmusen kauan, 5s. korkeintaan ja jos en ois sitä tehny niin oisin joutunu ite vaihtaa vaipan sitten!! Ai että mua sapetti! :kieh: Kuka julkeaakin olla noi idiootti! JA sitten, ikuinen siivouskysymys, mä vaan siivoon, siivoon ja siivoon. Yöheräämisiin on sentään nyt tullu parannusta, mutta aikasemmin se olin minä joka nousi ylös antamaan tuttia/ tyrkkimään miestä että nouse sinä välillä.

Memskulle tsemppiä kovasti! Iso päätös on!

Seranzu, meillä syödään kylläkin tuttelia, mutta siinä vaihettiin 2, joka on 6-12kk. Niissä oli jotain pieniä eroja, oisko ollut raudassa ja jossain muussa aineessa, muuten samaa tavaraa, mutta en osaa sanoa että onko välttämätöntä vaihtaa sitten...Mikä ihme on nannissa se 3?

Kurkkukipuinen Jospi ja Henni
 
Jospi: Onnea hienosta alusta laihikselle!

Memskulle tsempit täältäkin.

HM: kiva kuulla että teillä meni häät hyvin ja saatte viettää kuherruskuukaudenkin miehen loman merkeissä. Täytyy myöntää että olen hieman kateellinen teidän unista, meillä on parhaana yönä tän kuuden kuukauden aikana herätty kolmesti. Yleensä aika paljon useammin. Nykyään onneksi pelkkä tutin antaminen riittää useimmiten, viime yönä syötiin vain kahdesti.

Almaa: Babybrasil on sellainen tanssitunti, johon mennään vauvan kanssa. Mutta nyt me ei mahduttu siihen, kun se netti tökki :headwall: :headwall: Mennään sitten ihan tavalliseen vauvajumppaan. Ilmoittauduin nyt myös muskariin, että saadaan edes yhdelle aamupäivälle tekemistä, kun toi jumppa on iltapäivällä. Olen vaan TOSI epäileväinen ton muskarin suhteen, mua ei ihan hirveesti mikään marakassien heiluttelu kiinnosta, mutta aikuisia ihmisiä ois kiva nähdä. Ja toivottavasti mielikuvani vauvamuskarista on väärä ja ohjelmassa on muutakin kun niitä marakasseja... :)

En ollut aatellu noita sadevaatteita ollenkaan... Tarviiko muuta kuin hanskat jos on sellainen vedenpitävä haalari? Kun ostin meille välikausihaalarin, jota käytetään kuorivaatteena koko talvi, villa- ja fleecevaatteilla hoidamme lämmityksen. Kun kahdelle laskettelijalle ei mennyt aivoon, miksi lapselle pitää ostaa toppahaalari, kun ei talveen montaa kunnon pakkasta mahdu... Ja kerrospukeutumisella me aina mäessäkin mennään. Tuollalailla saa aina keliin sopivan "toppauksen". Saas nähdä onko ajatuksemme ihan metsässä, voi olla että ensimmäisten kylmien iskiessä olen metsästämässä paniikissa toppahaalaria. :)

Mutta nyt hieman kämppää kuntoon. Konsta jää mun äidille hoitoon, kun mennään ostamaan asunto.

Kuume ja Konsta 6kk tasan
 
Heissan! Se puolivuotis flunssa on nyt sitten totta täälläkin! :snotty: :snotty: Pikkuinen nuhanenä, aivastelee ja yskii ja lämpöäkin oli 38,2. Aamulla laitin supon. Harmittaa etten jo iltasel laittannu! Muuten on ihan virkeä. Paitsi eilen nukkui lähes kokopäivän... Illalla oli sitten tarmoa täynnä. Kulkee mölisten ympäriinsä! :LOL: Äänteitäkin tullut lisää! Ja välillä pitää nousta suorille jaloille, pylly korkeammalla kun pää. Huiman näköistä hommaa. Meilläkin pysyy seisomassa tukea vasten, vaikkei itte vielä seisomaan nousekaan! Olikos se LENTIS ko sitä kyseli. En usko et on haittaa, kun ei pitkään seisota.

Kiitos mie en sit taida rupee pelaa noiden 2 ja 3 kanssa... Ihan kivuttomasti on ennenkin siirrytty tavalliseen maitoon....

Ukke oli eilen 3h Kaapsun kanssa, kun olin likan vanhempainillas. Hyvin oli menny. Ja mua huvitti kun sanos, et ei meinannu saaha ruokaa sille lämmitettyä, kun menos kokoajan jonnee kiellettyyn paikkaan... Koirankippo ja lattiaharjal lakasee jne. NII-I sellast se on :LOL:

Hyvä JOSPI, kiva tietää et on joku muukin dieetillä.... Mun tarttis olla paljon tarkempi vaan. Sorrun herkkuihin tosi helposti jos vaik kyläilen... Eli heilahtaa kalorit äkkiä plussalle... Sitkeenä vaan...

MEMSKU :D Mä mietein kans niit piuhoja poikki, mut kun kärsin runsaist ja kivuliaist menkoist, ni ei niihin auta se... Kierukan koitan saada, kun ny sais soitettua sinne lekuriin....
Vauvat on ny mun osalt tehtynä. Tosin sitä mieltä olin EHDOTTOMASTI 33 vuotiaana ja kuinkas sit kävikään... :heart: :heart: Oikein lapsettomuusklinikal piti apuja hakea, että saatiin Kaapsu. Tosin sitten ei tarvinnu, kun sen ajan Naistenklinikalle. :wave: Niin että vannomatta paras! :attn:

Mukavaa päivää kaikille!
S ja Kaapsu 6kk 4pv
 
Mae
Mä aloitan nyt omalla navalla..... Mä oon jotenkin ihan lopen kyllästynyt tähän jatkuvaan pyykki-, tiski-, siivousrumbaan. Ja siihen, että mies ei ole IKINÄ 4v. aikana herännyt/valvonut lapsen kanssa yöllä (vaikka olen ite ollut myös tosi kipeä, niin silti MUN vaan on pitänyt jaksaa).

No nyt sitten viime yönä tuli ukkonen ja esikoinen pelästyi, hain sen meidän viereen nukkumaan. Niin ukko sit kysyi "onko piuhat irti", mä "ei oo", ukko "pitäis olla"..... No aha, pitäisköhän herran sitten vaan mennä ja ottaa ne irti!!!!!!!! |O |O |O

No nyt aamulla sama homma jatkuu. "mulla ei oo kun 25 e rahaa ja pitäis siel kaupas käydä ja ne jarrupalat ostaa, onks mun tilil rahaa?" (se on polkenu mun pyörän niin loppuun, että se on ihan romuna ja jarrupalat niin loppu, ettei sillä voi edes enää polkea. Pyysin myös käydä ostamassa kermaviilin, kinkkukuutioita ja purjon). No öö.... Voiskohan se mies sitten vaikka avata sen H******* tietokoneen, mennä nettipankkiin ja katsoa onko tilillä rahaa/siirtää tililleen rahaa.

Mä oon nyt alkanu hermostumaan tosissaan tohon sen avuttomuuteen ja siihen että se olettaa, että kaikki vaan tapahtuu itsestään, niin että herra vaan saa käydä rauhassa töissä ja sen jälkeen löhötä sohvalla. :headwall:

Yks ilta se oli Joonan kanssa kotona, kun mä kävin esikoisen kanssa kaupassa. Niin se soittaa mulle "mitä tälle pitää antaa ennen kun se menee nukkumaan?" Ja just edellisenä iltana olin ohjeistanut sen saman asian takia, kun mä kävin treenaamassa.
Voiskohan niitä aivoja käyttää vaikka välillä?!?!?!?!?!?

Me oltiin eilen vauvauinnissa ja Joona oli ihan onnessaan :heart: Oikea vesipeto.

Jospi WAU!!!!! Hienoa!

Seranzu Voi kaapsua, toivottavasti selviätte pian

haavemamma Onnea kovasti :)

Memskulle tsemppiä. Mä kanssa joskus haaveilin tosta, mutta mun lääkäri sanoi että se on sitten "kaikki pois". Juuri kun mulla on niin runsaat ja kivuliaat kuukautiset.

Kuume ei tarvii välttämättä kuriksia, jos on vedenpitävä puku. Meillä esikoisella on kurikset, mutta oikeestaan ikinä en niitä käytä. Ne on jotenkin niin tönköt ja kurjat. Meillä myös vedenpitävät puvut on ja tulee aina olemaan. Päiväkodissa sitten usein vaaditaan kurikset, vaikka olisikin vedenpitävä puku.

Niin, sitä piti vielä sanoa. Että mä vähän epäilen, että meillä ei kaura kävisi.... Hitsi jos niin on. Vielä ei ole mitään huutoa tms. mutta kakka haisee imelälle ja on vihertävää. Nyt vaan vielä kokeillaan, jos vaikka olisikin vain tottumattomuutta.

Huomenna anoppilaan (ettei se sitten tuu tänne oleilemaan moneksi viikoksi), mutta ollaan vain 2 yötä. Mun hermo ei kestä enempää. Ja käydään varmaan 1 päivä esikoisen kummeilla ja huomennakin ollaan vasta illalla perillä :D

Ja miehen sisko ilmoitti, että niille tulee maaliskuussa vauva (ihanaa, etenkin anopin takia). Mä oon niin tyytyväinen, jos anoppi sitten takertuisi niihin/niiden vauvaan. Ja varmasti takertuu, etenkin jos se on tyttö. Se kun Joonasta niin odotti tyttöä, mutta näyttää tuo poikaVAUVAkin kelpaavan. Saa nähdä kelpaako kumpikaan poika enää, kun tulee sukuun uusi vauva.

Mae ja Joona

p.s Tulipas kauhea romaani ;)
 
Hei kaikille!

Turvaistuimista on täällä ollut kovasti juttua ja vinkkiä niille jotka miettivät jostain syystä nenä menosuuntaan olevaa istuinta, suosittelen lämpimästi tutustumaan Kiddy Comfort Pro - istuimeen. Se on suunniteltu niin, että jo 9 kiloinen vauva voi matkustaa nenä menosuuntaan koska siinä ei ole turvavöitä vaan turvapalkki joka jakaa mahdollisen iskun muuallekin kuin niskaan. Saksassa tämä on vuoden 2008 Eurotest-voittaja ja Autoliittokin on antanut arvosanan "hyvä". Meillä ainakin nyt pienillä matkoilla on istuimesta tykätty kovasti ja vaikeat automatkat näyttäisivät nyt olevan historiaa! :)

Lämmintä loppukesää kaikille!
 
Mun pitää tulla jakamaan teidän kanssa!
Sain maanantaina KELASTA puhelun.
Kela:"Juu päivää, olette jättäneet asumistuen väli tarkistuspyynnön joulu- ja tammikuulle."
Minä: " Niin?"
Kela: " Teillä ei ole oikeutta välitarkastukseen!"
Minä: "Ai? No ilmoitin teille etten tarvitse as tukea joulu ja tammikuussa koska saan vuosilomapalkan molemmille kuille... Niin että mitäs nyt sitten?"
Kela: " Vasta helmikuussa voit tarkistuttaa tuen, koska silloin saat vain kotihoidontuen... Joulu- ja tammikuussa asumistuki maksetaan huolimatta lomapalkasta. Lomarahat eivät vaikuta asumistukeen!"
Minä: " ????........ oo tämähän on sitten hyvä juttu! KIITOS kovasti soitosta!"

Oli muuten ihan eka puhelu koskaan ikinä kelalta, minkä oikea asia oli positiivinen!
Ihmettelin vaan, että mikskä tuokin hyvä uutinen piti verhota negatiivisiin sanoihin, Ei ole oikeutta. Samoin miehen äänensävy oli tosi ankara.

Maailma on ihmeitä täynnä!
 
Hellou!

Täällä testattu unipussia viime yönä ja DING DING DING, WE HAVE A WINNER!!!!!! Siis oikeasti poika ei heränny kertaakaan, ei edes unissaan potkiskellut! Mä nukuin kuin tukki, havahduin vasta 5.40 kun poika oli heränny ja jutskaili sängyssä. Toki tää oli vasta eka yö, mut täytyy sanoa että lupaavalta vaikuttaa. Meillä on toisiaan varmaan viimeset kolme viikkoa menty niin että poika potkii ja kahistelee levottomasti ja mä pomppaan koko ajan laittamassa peittoa, nyt ei oo sitä ongelmaa. Voi olla että mäkin nukuin nyt niin sikeesti kun tiesin ettei tartte kahinoista stressata... =) Tääl oli eilen vielä kova ukkonen illalla ja mulla oli makkarin ikkuna kiinni eikä pojalle tullut pussissa kuuma kuitenkaan. Ihanaa, innolla ootan jo ens yötä jos menis yhtä hyvin..

Yritin tänään antaa pojalle vähän rakeisempaa ruokaa kun terkkari ohjeisti. Muussasin haarukalla perunaa ja vihanheksia ja joukkoon laitoin kaupan sileätä palapaistia. Poika söi pari lusikallista ja sit teki täystopin. Ei kelvannut enää pelkkä sileäkään sapuska sen jälkeen.... :ashamed: Maitoa sit veteli pullollisen nälkäänsä. Onpa kiva jos tästä ny tämmönen taistelu tulee, pöh. Oma leipomaa sämpylää annoin murusina eikä se tökkiny yhtään, päinvastoin veteli hyvällä halulla.

Tääl pakitellaan nyt jo ihan toden teolla. Eilen pelästyin et missä poika on kun hetkeks käännyin ruokaa laittamaan eikä ollu siinä mihin jätin. Poika olikin kaikessa hiljaisuudessa pakitellut keittiön pöydän alle ja hymyili sieltä veikeänä äitille!! Nyt saa siis olla ne silmät kirjaimellisesti selässäkin..

Jei, meille tuli tänään uudet jääkaappipakastin tsydeemit keittiöön, nyt vaan oottelen et saadaan kytkettyä päälle ja pääsen vanhoista eroon. Ihanaa kun tulee jotain piristystä ja vaihtelua!

Joo ja tsempit kaikille ukkojensa kanssa hihansa polttaneille! Kyllä se vaan on niin että mies kun miettii yhtä asiaa niin nainen on tehnyt jo viisi siihen mennessä. Aika tuhattaituri täs saa kieltämättä välillä olla.

Joo ja mahtiunoset HM:n typsyllä, aika kadehdittavaa!

Nyt viel pikaseen toi toinen riippuvuutta aiheuttava nettisaitti =) .
 
memskulle tsempit! :hug:
mulle on pituutta kertyny huikeet 158cm


HM hianot unet! =)

mae :hug:


syysvaatetus mulla on tallessa kaikki pojan ulkovaatteet, ni nyt hankin vaan valkeen vanupuvun neitiselle. sit parit hattuset ja lapaset, pitäähän sitä jotain tyttömäistä olla ku puvut on niin tummia :saint: tuo möngintähaalari on kyllä 80cm ja luultavasti iso vielä,mut käärii sit lahkeita ja hihoja. pojalle itelleen on ostettava toppapukua sun muuta ni pakko koittaa kiristää kukkaron nyörejä taas.

labello ja jasmin 6kk+
 
Kiitos neuvoista kuristen koon suhteen. Mä kattelin huutonettiä eilen ja tein pari huutoo 86cm kuriksista. Saa nähdä saanko kumpiakaan vai molemmat :LOL: Mä ostin viime syksynä alesta vedenpitävän välikausipuvun jo valmiiksi tätä syksyä varten, mutta se on valkoinen. Tiedetään, erittäin fiksua, joten nyt etsin sitten kuriksia, että puku pysys edes hetken valkoisena. Ja sitten kun tyttö menee vuoden alusta päivähoitoon, niin siellä niitä tarvii kumminkin. Eikä tuo pakkauksen toppapuku pidä varmaankaan vettä? Toivon että se menisi tämän talven tytölle, ettei tarvitsisi toista ostaa.

Haavemmammalle onnea :flower:

Jospille myös :flower:

Minä myös yritän pysyä herkuista erossa ja syödä vähän terveellisemmin. Ihan hyvin muuten, mutta kun mies toi eilen kaupasta herkkuja :ashamed: Sanoin sitten että onko ihan pakko, kun tietää että yritän pudottaa painoa. Lupasi olla tuomatta nyt vähään aikaan. Kotona ollessa vaan on nyt tullut tapa että kahvilla täytyy olla jotain herkkua, mitä ei aikaisemmin tarvinnut. Jospa yrittäisi päästä tästä tavasta eroon.

Ilmoittauduin aamulla kansalaisopiston aerobiciin. Jopsa se tästä.

Niin ja soittelin neuvolaan tänään niistä laksatiiveista. Levolacia voi antaa, aloitusannos 2,5ml 1krt/vrk. Annostusta voi pikkuhiljaa nostaa aina 10ml:n asti, jos kakka ei irtoa. Kuulemma semmonen 5ml on melko tavallinen annos vauvalla. Muutamassa päiväsä pitäis helpottaa. Eikä Levolaciin kuulemma suoli totu, sinänsä turvallinen apu, jos tarvitsee. Mutta ensin kantsii kokeilla muut avut.


Nessu ja Aino vähän vajaa 6kk
 
Olipahan ukonilma viime yönä! Enpä oo moista salamointia nähnyt koskaan! Onneks ei pikkuherra herännyt :whistle:

Ja suuri kumarrus kaikille yh-äideille! Vietin eilen yhden yh-päivän ja hohhoijaa kun olin illalla poikki :headwall: No joo, siis normistikkin olen päivät kaksin pojan kanssa mut eilen oli auton huoltoa, kaupassa käyntiä (jääkaapissa oli vaan valo, joten pakko käydä) ja vauvauinti-ilmottautumista ja infoa + miehellä 10h työpäivä ja loppupäivän kattourakoitsijassa kiinni. Totesin vaan, et "helppojahan" nää päivät täällä kotona on, mut auta armias, kun pitää hoitaa jotakin asioita :headwall: Ei olis musta kyllä Memskun tai Labellon rooliin!

Iitukalle
jaksuja :hug:

Memskulle tsemppiä :hug:

Maelle
myös tsemppiä miehen kanssa :headwall: :hug:

Labello; aika hurjaa miten kevyt oot. Ei ole helppoa noinkaan päin :hug: Mieletöntä ajatella, et painat 20kg vähemmän kun mä!

Seranzulle jaksuja Kaapsun kanssa ja kiva, että sait hyviä uutisia Kelasta =)

Muskari
alkaa tunnin päästä. Kivaa! Ja sain sen vauvauintipaikan. AIka hurjaa oli tuo jonottaminen! Olin puol tuntia ennen varsinaista ilmottautumisen alkua paikalla ja sain jonotusnumeron 26 :eek: Mun jälkeen tuli porukkaa koko ajan tasasena virtana... Kun sit lopulta pääsin "tiskille", niin tilaa oli enää kahdessa ryhmässä ja vein toisesta sen vikan paikan :kieh: Ja mä jo luulin, et olin hysteerisenä ihan liian aikasin liikenteessä. Aika moni vauva+perhe jäi kyllä ilman paikkaa ja ihmetyttääkin, et jos se on oikeesti noin kovin suosittua, niin miksei ryhmiä ole enempää. No, tuleehan siinä tietty vastaan muut uimahallin käyttäjät jne...

No nyt toi pikkumelskaaja nukahti ja mun täytyy kohta herättää se sinne muskariin :headwall: :headwall: :headwall: Tää on aina niin just tätä!

Miehestä kommentoin vielä sen verran, et osallistuu kyllä ihanasti pojan hoitoon kun vaan rempalta ehtii. Olis reppana enemmänkin lapsensa kanssa, mut aika ei vaan riitä. Vähän säälittää toinen joskus. MUTTA yks ilta pyysin miestä tekemään Axulle puuron valmiiksi ja kerroin mielestäni aika selväsanasesti et desi kuumaa vettä ja kuus ruokalusikallista "jauhoja". Siis melko simppeliä eikö totta :LOL: No mies sit onnistu tekemään kaks lautasellista sellasta puuroa, mitkä hirveellä kiroilulla heitti wc-pöntöstä alas :eek: En päässyt keittiöön katsomaan hänen keitoksiaan, mut epäilen, et molemmat satsit olis ollut pelastettavissa joko lisäämällä vettä tai jauhoja. Siitä illasta eteenpäin meillä on mies VAAN syöttänyt sen iltapuuron, ei valmistanut :LOL: :LOL:

Nyt muutama silmukka sukankutimeen ja sit sinne muskariin!

Tuiskunen ja Axu 6kk 3vko+
 
Tuiskunen Reipas oot ollu kyllä. Mul on tosi minimissä noi ylimääräiset aktiviteetit kun oon pojan kans niin paljon yksin. Mies joskus ihmettelee et miks et sä mee käymään jossain pojan kanssa tai esim. illalla sitte lenkille kun hän tulee kotiin. Mä en vaan yksinkertaisesti jaksa! Tuntuu että päivän läpi vieminen on välistä jo niin työlästä, etten vaan viitti enää mitään ylimääräistä siihen lisäks ottaa. Ei oo ihan helppoo kuiteskaan "vaan lähteä" jo pojan päivärutiininkaan takia, heti sakkaa jos jää päikkärit lyhyemmiks tmv.

Jaha nyt herättiin.
 
Piti vaan ajatuksella lukea mut on pakko purnata.
Ollaan maisteltu vähän turhan paljon uutta viimeaikoina, ja nyt ei voi olla ihan varma mikä aiheuttaa mitäkin... aprikoosista lehahti suunympäristö punaisille laikuille, no sehän ei ole paha. Toisaalta, samalla aterialla syötiin munakoisoa toista kertaa.
Parsakaali aiheutti ölinää, yrjöilyä ja loppuillan karjuntaoopperan.
Korvikemaito näytti aluksi sopivan, toisena kokeilupäivänä oli pikkuyrjöilyä ja kolmantena ihan selvää refluksioireilua.
On ollut myös nuha päällä, että tiedä sitten mikä johtuu nuhasta ja mikä mistäkin... tollo olin kun noin paljon kaadoin uutta kurkusta alas.
Broilerinjauheliha tuntuu paitsi maistuvan, myös sopivan.

Äh. Väsyttää taas ja kenkuttaa.

Sori.
 
Kiitos Rosinante! Menenkin sit huomenna hankkimaan sen unipussin meillekin. Sellaista vääntelyä joka yö!!

Muuten vaan merkki. Kamalasti tekemistä. Isyyslomaisä jossain harrastamassa ja oli vielä ihan polleana tänään kun on ollut niin paljon perheensä kanssa näin isyyslomalla, kun kuulemma monet vaan remontoi jne. Jep jep että kyllä ne miehet osaa...

almaa
 
Merkkiä tähän ja unipussi tosiaan nyt isosti harkinnassa tälläkin.

Feissarissa jo moni varmaan näkikin, täällä on suru puserossa kun meidän perheen koira piti eilen lopettaa :'( Yli 14 vuotta oli jo koirarouvalla ikää ja kaikenlaista kremppaa vaivana. Tuntuu niin pahalta, vaikkei moneen vuoteen samassa osoitteessa ollakaan asuttu ja olihan tämä jo kauan tiedossa että kohta on lähtö. Ite olin 15 kun koira tuli meille, pitkän aikaa on siis ollut osa mun elämää. Tiedän kyllä että näin oli parasta, mutta silti surettaa.
 
Topismama: Tervetuloa! Nämä ihanaiset mammat ovat kyllä korvaamaton tiedonlähde. Voittaa neuvolat mennen tullen.

KÖ: :hug:

Nyt meillä on oma asunto. Vielä melkein kuukausi ennen kuin päästään muuttamaan... Ei malttais odottaa
 
Hiuka jumitan tos BB 24/7 taas :ashamed: pakkoha se on joka vuas ottaa ku sihe on jumiin jääny.

Mä oon ny lykkiny sitä kiinteet Jadennal viikon verran ja syä ehkä pual purkkii päiväs. Annan vaa kerran päiväs. Ny alotin hetelmäsössön antamisen omppupiltil. Ehkä söis enemmänki ku vaa antais, en tiä. Täytyy lisäillä pikkuhiljaa jos vaik pituuteen vaikuttais ettei seuraavas pituuskontrollis oo taas lyhentyny :D

Täytyyki muistaa tänää noit Kelan juttui katella ettei jää viime tippaan. Aion kyl hakee kaik maholliset asumistuetki ja kaik. Miäs saa maanantaina tiätää et kui monen kuukauden lomautukset tulee tai loparit :|

Oon isommil mukusuil vauva-aikana antanu paljon pullost vellii ja jostain kumman syyst kuvittelin et nytki täytyy tehä nii. Mut eihän vauva tuttipulloo tartte välttämät ollenkaa :ashamed: enpäs oo tullu aatelleeks :D pölö!!
Kai ne vellit voi jättää iha antamattaki ja antaa puuroo.

Pakko lopettaa ku tarttee lähtee hammaslääkäriin..plääh, ei siihe penkkiin oo ikinä kiva mennä vaik ite niit hommii teenki.

Ja sit on tänää aika varattu et mennää miähen kaa allekirjottaa hualtajuussopparit yhteishualtajuudeks ku neki on unohtunu tehä.

Ny tulee hoppu!!

J+J 6kk
 
Glow
Pakko purnata nyt raha-asiaa, ahistaa niin pirusti :$
Onhan se jo kuukausia ollu selvää että mun tulot on nyt noin 500e vähemmän kun töissä ollessa, eihän ne rahat tuntunu aina silloinkaan riittävään "kaikkeen" ettei kovin leveesti ikinä oo eletty mut ei nyt köyhisteltykään. Nyt vaan pukkas kaikki maholliset vakuutuslaskut joista kertyy helkutinmoinen summa yhteensä!! ym laskua maksettavaksi, niin että käteen jäis varmaan miinus jotain :headwall: :attn:
tietenki tästä tuli jo riita kun aloin viisastella miehelle että pitäis vähän kattoa tarkemmin mitä kaupasta ostaa jne... sille ei vissiin oo menny ihan jakeluun noi meikäläisen tämän hetkiset tulot. AHISTAA!

Maeko se kyseli mitä kannattais pyytää vaunuista, ootko kattonu huutiksessa mitä muut pyytää? mä kattelin vähän sieltä kun vien noi meidän 2006 vuoden emmaljungat kohta myyntiin lastenkäyttövaate&tarvike puljuun, siis heti kun se nainen soittaa et siel on tilaa. Mä maksoin niistä 250e, että aika vähän, tuskinpa siis pyydän itekään enempää. Tosi hyvässä kunnossahan nuo vielä on. Mites joku 500e vuoden vanhoista?
 

Yhteistyössä