Helmivauvat 2009 ~elokuussa~

Glow
no mä nyt sitte jumin tässä vaikka pitäis mennä suihkuun ja nukkumaan! tai voishan sitä joskus yrittää vietää aikaa telkun ääressä miehenkans... todella vähiin on muuten jääny :eek:
Mä pääsin kaverinkans leffaan tänään, jee! Käytiin kattoo "haarautuvan rakkauden talo" oli hyvä, tykkään suomalaisista ja hyvät näyttelijät oli.
Äitini halusi pojat hoitoon niin piti keksii tekemistä :D
Onni ei vaan pitänyt ajatuksesta. Ei ole vauvalle pitkään aikaan ollut mummin luona, joten itkuhan siellä tuli... Onneksi veikka oli helpottamassa pikkuisen... Ei Onni ollut koko aikaa itkenyt mutta silti :/ Oli aivan sippi kun hain ja nukahti kotona heti ja huom! isi laitto nukkumaan :D

Huomenna vihdoin Onnin 6kk neuvola, johan se on 6 ja puol... meil on aina ihan myöhässä nämä! ja mun lääkäri/neuvola samalla. Saa mies lähtee mukaan kyl jelppimään.

Ainiin, kävin tyhjentää oman kirppispaikan ja samallahan sitä tuli kierrettyä ja pengottua. Löysin Onnille aivan käyttämättömän näköiset ensiaskel kengät, en voinut olla ostamatta :heart: kokoa 20 ja Onnille oikeen hyvä koko. Tuli ostettua lämminvuoriset kumisaappaatkin kun sattui kohdalle hyvät =) ne on 21... en tiedä tuleeko käyttöä, mutta eipä nuo nyt ollu suuri sijoitus. Kengät tulee ainakin tarpeeseen päivittäiseen ulkoiluun nyt.

Mä jaksan aina vaan ihmetellä, kuinka te ehditte leipomaan muiden kotitöiden lisäksi :D Kun hyvä että ehdin tekee päivittäiset kotityöt. Illasta sitten on jo niin väsy, kun mies olis tytön vahtina. Joskus oon kokeillut leipomista päiväsaikaan, mutta se itku ja kitinä tulee siinä vaiheessa, kun käsi on taikinassa :headwall: Ehkä mä oon vaan opettanut tytön siihen, että se tarvii viihdyttäjää :whistle:

Glow kiva että miehesi hoksasi mistä kana kusee ja tuli auttamaan :D
Ei vaan meillä :kieh: Sai nyt illastakin huomata, että miehellä oli tärkeempää laittaa uutta digiboksia kuntoon, kuin että olisi ottanut tytön hetkeksi iltahuudoilta, kun olin syömässä :headwall: Söinpä sitten kylmää ruokaa. Ukko äsken ihmetteli että mikäs nyt, kun en mitään sille puhu. Ja häitäkin pitäs tuon kanssa järjestää :headwall:

Oltiin päivällä mammatapaamisessa. Oli kyllä mukava nähdä muitakin vauvoja ja ennen kaikkea aikuisia ihmisiä :)

Ainolla on tänään ollut vaihteeksi oikea kierimispäivä. Ja on myös peruuttanut lattialla :D Nyt tuntuu tuo eteenpäin meneminen unohtuneen, lelut kiinnostaa paljon ja tänään tuo muuhun suuntaan liikkuminen. Iltapäivästä ja illasta oli jotenkin kamalan kiukkuinen, meni jo ennen klo 19 yöunille :eek: Vaikka meillä muutenkin mennään nukkuu aikaisin, mutta tänään se tapahtui kyllä tosi aikaisin. Ei suostunut mitään edes kunnolla syömään klo 15 jälkeen. Pitänee kokeilla syöttää nukkuvaa lasta ennen kuin itse menee nukkuu, joskus maito kelpaa silloin paremmin, jos on huonon syönnin päivä. Josko ne hampaat, vai masu, kun on ollut ummetuksella? Siispä kysyn nyt: ootteko saaneet millaista ohjeistusta laksatiivien annostuksesta ummetukseen vauvalle? Kun nyt ollaan menty jo viikko niin että raukka yrittää tehdä kakkaa ja saa aikaan vainpieniä kovia papanoita... Neuvolasta oon tähän asti saanut vain ohjeeksi luumua ja mallasta :headwall: Pakko se on jotain tehdä, kun on niin tiukassa.

Niin ja tein tänään Ainosta päivähoitohakemuksen :ashamed: Surettaa jo nyt töihin meno, mutta meillä ei ole muuta mahdollisuutta. Joulukuu täytyy jotenkin sumplia kotihoidontuella.

Nessu ja Aino, viikon päästä 6kk :heart:

Nyt ahdistaa! Oli taas sellanen yö.. Vilja kukku hereillä ensin tossa kolmen jälkeen ja just ku oli nukahtamassa, tuli esikoinen meidän huoneeseen huutaen. Kesti taas tovin ennen ku unet tuli takas. Sit uudestaan jo viiden jälkeen heräs tytsy ja rupes pyöriskelemään siinä. Taas kesti jokusen hetken ennen ku nukahti ja just ku oli nukahtanu, havahtui poika itkien ja jatkoi sitten uniaan. Vilja tietty heräs ja piristy. Ei täs oo nyt mitään järkeä. Eihän Vilja ikinä opi nukkumaankaan, jos joku sen herättää sit ku nukkuis. Yleensä pojasta ei oo kyl haittaa, vaikka nukkuis samassa huoneessa, mutta pakko sit miettiä järjestelyt uusiks, jos näin käy vastakin. Oon kyl ihan väsy ja kiukku nyt. Kehenköhän sen purkais...

Tänään vihdoin neuvolaan. Sitä on jo kaks kertaa siirretty. Ensin sairastettiin me ja sitten neuvolantäti. Palaan myöhemmin uusien mittojen kanssa.

Glow, voi hanuri sitä miestäs!! Toivottavasti saatte puhuttua tosta, ehkä se ei vaan tajua että sä raadat koko ajan. Joskus noi on tollasia pölvästejä :hug: (ai nythän mä luinkin pidemmälle, että tajus sit :) Hyvä juttu!)

Rosinante, mistä sä tilasit sen unipussin? Kerro oliko hyvä? Meillä on myös harkinnassa kun peitto ei tunnu pysyvän päällä sitten millään eikä lämmitykset oo vielä päällä.

Talo meren rannalla kuulostaa ihanalta Lentis! Meillä oli tälle kesälle suunnitteilla muutaman kaveriperheen kanssa vuokrata myös talo Italiasta, Kroatiasta tai jostain mutta jotenkin on vaan kesä jo mennyt ja mieskin otti lomarahat vapaana niin ei oikein ollutkaan varaa.. No, ehkä ensi kesänä sitten.

Ja mäkin ihmettelen miten teillä riittää tarmoa leipomiseen! Hattua kyllä nostan, olisi ihanaa jos joku leipoisi meilläkin :D

Nessu, en tiedä teinkö ihan väärin, mutta mä annoin kovaan vatsaan Duphalacia kun oli 4-5 päivää ummella ja paukutteli mut ei saanut mitään aikaan. Ja oli tuskaisen oloinen. Pari kertaa se auttoi, pari kertaa ollaan myös laitettu tollanen glyseriinisuppo, sillä ainakin irtoaa. Nyt vaikuttaisi normalisoituneen, luumua saa joka päivä. Neuvolassa sanoi, että pitäisi koittaa välttää noita lääkkeitä, mutta ite oon sitä mieltä että jos on maha tosi kipeä ja vauva itkuinen niin kyllä koitan oloa helpottaa. Viikko jos on jo teillä mennyt niin mä kyllä antaisin jo jotain. Mutta nääkin on niin yksilöllisiä, Helmillä on masu toiminut yleensä päivittäin kun taas toisilla menee helposti viikko ilman... Mut siis me ollaan annettu jos on tuskaisen näköinen olo.

Helmi sai eilen ekaa kertaa puuroa. Mä olin kyllä tosi laiska ja annoin sitä tapaamisessa saatua Puhtipuuroa, vaikka siinä onkin ties mitä ainesosia. Katotaan nyt tolla hetki ja jos sitten keittäisi ite tattarihiutaleista.

Ja viime yön tyttö nukkui ilman syöttöä 21-07! Ou jee :D

Nyt FB ja sit kattomaan ulkoiluvaatteet kasaan kun tuo herää tuolta aamupäikyiltä niin päästään ulos.

Kvartti ja Helmi 6kk+

Pikaisesti :wave:

Nessu: Meillähän oli tytöllä ollut viikon ummetusta (tosi poikkeuksellista ja ummetus on hänellä todennäköisesti yksi (useammasta) oire maitoallergiasta.. tätä selvitetään allergologin kanssa) ja allergologi määräsi ummetuksen hoitoon Levolacia. Annos oli 2,5ml alkuun ja jos ei olisi toiminut niin maksimi annos olisi ollut peräti 7ml. Tuota pienintä annosta annoin kerran päivässä ja neljännen päivän jälkeen tuli vihdoin odotettu tuotos. Levolac pehmentää tuotoksia suolessa joten se ei toimi kuten peräruiskeet (kakka tulee kait aika heti). Meillä siis näin. Kannattaa toki kysellä neuvolasta ennen kuin antaa mitään lääkkeitä. :hug:. Meillä tuo ummetus aiheutti mahakipujen lisäksi ruokahaluttomuutta ja hurjia ilmavaivoja.

Hieman kateellisena :ashamed: luen noista mahtavista yöunista ilman syöttöjä. Meillä nuo mahavaivat (ja allergiat), liikkeelle lähteminen ja hampaiden puhkeaminen herättää öisin nyt useammin kuin koskaan ennen. Osittain siis ihan asiaan kuuluvaa (toki noi allergiat pitää saada selville, että oireetkin häviää) =). Toinen alahammas pukkasi eilen esiin :D. Supon annoin yötä vasten, ehkä se vähän auttoikin, siitä huolimattakin heräiltiin tiheästi.

Noh, nyt täytyy hoitaa muutama asia kun tyttö nukkuu. Ihanan aurinkoista päivää kaikille :D :wave:

Fiiu ja tyttö 6,5kk :heart:

Ihanaa LENTIS kuulostaa ihanalta! Rantahuvila!

GLOW :hug: Meil vähä samaa! Mua ärsytti eilenki, tulin kotii puol kuuden aikaan ja ukko ei ollu ees ruokaa saanu itelleen lämmitettyä, ei ollu tyhjentäny tiskikonetta, ei korjannu pyykkei. Yläkerta hiekas, koivun siemenes ja karvoissa... Tääl se soitti rumpuja ku tultiin!! Oli kuteki tullu himaan jo kolmen maissa! Kiva et oli saanu laatuaikaa itelleen. :headwall: :headwall: Aina pitää olla sanomassa, voikun joskus ees joskus tajuaisi ITE jotain!

Kauheen kivaa! Laskin et kun meen töihi mulle jää 360e enemmän kuussa rahaa, kun kotihoidontuella! Kiva olla naisvaltaisella alalla töissä! :headwall: :headwall: :headwall: Vähensin jo hoitomaksun käteen jäävästä osuudesta. Ainoa lohtu on, että ruokalasku pienenee 90e per viikko! Eli jä sit kuitenki 720e enempi kuukaudessa.

Meillä Kaapsulla taas syömättömyyttä. Ihan pari lusikkaa menee soseita, ei makeaa, ei puuroa, ei kasvis-lihasoseita. Maitoa ja velliä vaan lillittää! :eek: Ihme heppu! Juo maitoa ja kun koittaa tarjota lusikkaa... Itkeekin suu kiinni! :$ Ettei vaan kukaan työnnä lusikkaa vahinnossa suuhun!
Vatta on ainaki toiminu... Heti on löysempäää kun ei syö kiinteit :LOL: Niin et jotaki hyötyä!

Tänään sit BB! En uskalla ottaa mitään 24/7... :whistle: :whistle:
Salkkaritkin tuntuu tärkeilt! Ihanaa tää kotiäidin ajatusmaailma. Olin ihan kamalan pettyny kun ei tuukkaan IDOLSIA tänä vuonna! Onneks sentään Talent :wave: :wave:

Jaksuja kaikille huonounisille ja pikaista paranemista sairastaville!

Täytyy viel tännekin sanoa että :heart: ihania vauvoja on meillä :heart: :heart: FB kuvia kun katselee. Toivotaan et saadaan järkättyä pikkujoulutapaaminen.
:D

S ja Kaapsu 6kk 3pv

tilasin sen unipussin tuolta http://www.kultapieni.fi/. Maksoi 37e. Otan sen vasta ens yönä käyttöön kun pesin sen ja oli eilen illalla vielä vähän kostea. Mut kerron kyllä heti kokemuksia =) . Viime yönä oli taas semmonen potkiskeluyö että mietin jo siinä yön pimeinä tunteina että lähenkö kattomaan oisko unipussi jo kuivunu.... Varmaan viis kertaa kävin laittamassa peiton uudestaan päälle :kieh: . Siinä tuli muuten mukana semmonen huonelämpömittari, mis on neuvottu mitä missäkin lämpötilassa kannattaa pukea vauvalle pussiin päälle. Aika kätsää... =)

Nyt on sitten hoitovapaa-anomus laitettu töihin. Pomo vihjaisi ettei kannata heti anoa sitä koko kolmea vuotta, tarvii olla kuulema tooosi raskaat syyt jos haluaa kuitenkin aikaisemmin mennäkin töihin. Siis jos vaikka käy niin että mies jääkin työttömäksi, niin se ei riitä perusteluksi mun hoitovapaan keskeyttämiseen :eek: . Laitoin nyt sitten alkuun siihen asti että poika täyttää 2v. ja katotaan silloin sitten tilanne uudestaan...

Mitä? Eikö tänä vuonna tuukkaan Idolsia???? Multa on menny ihan ohi... Voi harmi, se on aina niin hubaa kattella niitä koelauluja... ;) Joo ja BB:kin tulee katottua boksilta vasta seuraavana päivänä, en jaksa nykyään valvoa kyl juuri klo21 kauempaa ja poitsu herää joka aamu kuitenkin jo 06.

Ai niin ja meil kans joku huonomman syömisen kausi, ennen meni reilu purkillinenkin sosetta ihan linnunpoikameiningillä, mut nyt menee nahkeesti ehkä 2/3 prk. Taas varmaan joku kriisikausi kun on toi nukkuminenkin vähän levotonta...

Pur mä oon pannu merkille että poika kuulee kyllä tosi pienetkin risahdukset. En mä tiedä onko se kuulo niinkään herkistynyt vai oisko vaan kehittynyt nyt semmoseksi että osaa yhdistää äänet tapahtumiin. Esim. kun mies tulee kotiin ja avain kääntyy lukossa, niin poika kattoo heti pää kenollaan ulko-ovelle päin. Toinen on toi koira kun sen tassuista kuuluu semmonen kynsien kipsutus niin poika kattoo heti sinne päin mistä koira on tulossa.

pur
RUOKAHALUTTOMUUTTA täälläkkin, mut yks hammas kuultaa ni veikkaan sitä syypääksi. sen siujaan korvikettaa oon saanu nyt uppoomaan kun se nokkamukista juomisen harjoittelu on niin kivaa ja mielellään imeskelee leivän paloja ja kuivattuja hededelmiä, varmaan saa ikeniä jynssättyä niil, maistuu hyvältä ja kait niistä jotain ravinteitaki irtoo pikkusen....

nyt sit päätin käydä vaikka väkisin palstalla vähä useemmin.meni viimeset 10sivua "toisesta silmästä sisään toisesta ulos" :LOL: |O

päivitykset on taas vihkossa,ehkä tällä viikkoo pääsevät etusivulle.
ärsyttää kun tykkään päivittää ja lukee näit juttuja,mut ku ei meinaa enää ehtiä :eek: esikoinen koittaa jättää päikkärit pois ja muutenkin nuo nukkuvat aina samaan aikaan. vauva saa hirmu huutokohtauksen lattialla heti ku mä istun koneelle... :whistle:

mäkin tahtosin tietää noista laksatiiveista vauvalle tai muuta vinkkiä millä kummalla masun saa toimimaan?!?! Neiti yökkii luumusoseen pois ja kovia kökkiä tulee vaan. :(

meillä ei etene juurikaan tuo kiinteitten syönti. se kun ei syö niin ei syö. alkaa jo huoli olla painosta ja pituudestakin. maito loppuu multa ihan just, mut pullo ei kelpaa eikä nokkamuki,syljeksii nekin maidot pihalle. en enää keksi miten sille sais ruokaa meneen :(

painosta oli ollu puhetta. mulla läks tippuun. prkl. taas kävi niinkun esikoisen kanssa, nyt mennään 42.5kg ja taitaa jatkaa alaspäin vaan. ei auta vaikka miten syö. niiiiiiin raivostuttavaa ku alkaa kohta taas roikkuun vaatteet eikä mikään käy ja saan kuulla kommentteja kuinka luut törröttää "ei kai sulla ole anoreksia" |O |O |O

muuta ei taas kerkeekkään. ihme huutokonserttia pitävät molemmat tänään.isompi alottaa ja jasmin huutaa myötätunnosta. hohhoijaa.

äkänen labello ja jasmin 6kk+

*muoks..miten niin nukkuvat samaan aikaan? mikäs ongelmase sit ois? siis ERI aikaan nukkuvat.... äiti on vähä väsynyt vissiin..

Merkkiä vaan :wave:

Äsken tehdessäni salaattia, tyttö kääntyi sitterissä mahalleen, kun en köyttänyt kiinni :D Ehkä pitäisi jatkossa.

Fiiu kiitos neuvosta tuossa ummetus-asiassa. Minun piti soittaa neuvolaan, mutta nukuttiin molemmat juuri soittoaikaan :headwall: Täytyy huomenna soittaa. Tänään kyllä tuli jo vähän löysempää kakkaa, kiitos luumun ja mallaksen. Mutta soitan huomenna silti ja kysyn asiaa. Tulen sitten kertomaan mitä ohjeita sain.

Nyt syömään!

no jos vihdoin jonkun rivisen sais kirjotettua..

Meillä on yöt ihan hirveitä. Sälli heräilee miljoona kertaa, ährää
ja tuhraa petissään, itkeskeleekin. Tutin saa laittaa monet kerrat.
Yöunet on mulla tosi vähissä ja sekin vähä katkonaista..
Meinaa olla hiukka zombie-olo. Ja pinna tiukassa ja itku herkässä..
eikä siihen auta yhtään se, että mies ei ole edelleenkään
koskaan kotona vaan tätä sirkusta saa ihan itte pyörittää.
Onneks esikolla alko kerho, on kolmesti viikossa 3 tuntia kerrallaan.

6kk neuvolassakin käytiin ja muuten on kaikki ok mutta
pituutta on tullut vain 0,5cm kuukauden aikana.
Että ens kuussa sit uusintamittaus. Mutta minkäs sille teet
kun ei toista venyttääkkään voi.
Eli 6kk mitat: 7540g, 65,5cm, pipo43cm.

Noista kakka jutuista, meillä ei todellakaan ummeta, päinvastoin,
kakkaa tulee noin neljät päivässä.
Esikolla kyllä ummetti ja edelleenkin saa olla tosi tarkka sen
masun kans. Meillä toimi luumu ja mallas hyvin ja nyt isompana
oon joutunu joskus antamaan levolacia.

Hoitovapaa juttuja kans miettiny. Oon kotona siiheks että
poika täyttää sen kolme. Huomaavainen pomo lähetti
mulle valmiin kaavakkeen jolla voin siitä hänelle ilmottaa ja
mukana oli vielä palautuskuorikin postimerkkeineen.
Että seuraavana vuorossa sitten se ihanainen kela.
Ja ilmotan sen koko pötkönä töihin sillä mun alalla pääsen
kyllä sit aina johonkin hommiin jos tiukka paikka tulee.

Voi hurja Labello mikä höyhen oletkaan. Mulla on toisin päin,
paino tuntuu vaan nousevan..

no niin, pikku palosireeni huutaa jälleen..

iitukka ja veikka 6kk

Labello hurjan vähän painat! Ei varmaan nuinkaan päin kiva ole, mun mies kans haluis lisää massaa! Mut ei mitenkään. Nyt meil onki sellanen menos et mamma laihduttaa ja ukkoki punnitsee ruokansa, kun haluaa PALJON kaloreit. He! Se tos veti kuukauden jotai proteiinilitkuaki muun ravinnon lisäks ja mitään tapahtunu. Mulla ei tuost vähäpainoisuudest tosiaan ole kokemusta :LOL: :LOL:

Yks kyssäriki olis??
Mitä hittoa kun on niit NANNI 1,2 ja 3. Onko siinä joku JUTTU oikeesti? Onko pakko vaihtaa? Meil edelleen mennään NAN 1. Ei yhtään huvita alkaa puljaa... Piti soittaa neuvolaanki ja kysyy, mut en ikinä muista puhelinajal soitella...

Neuvolassa vihdoin käyty, uudet mitat 8585g ja 67,5 cm.
Muuten ei kauheesti mainittavaa, kun en tuon nykyisen tädin asiantuntemukseen ihan kauheesti luota, niin en siltä viitsi erityisemmin kyselläkään. Kun voi sit kysyä teiltä. :D

Halusin isoveljenkin mitat, ja kun ei suostunu vaa'alle, niin punnittiin äitikin - ensin poika sylissä. Ihan hyvä, että punnittiin, meillä kun vaaka näyttää alakanttiin. Jep, paino oli sit 79 kg (vaatteet ny tietysti paino vähintään 5 kg :whistle: ). Eikä tosiaankaan lihasta. Et Labello, pistetäänkö dieetit vaihtoon, niin ku siinä ohjelmassa. Tulos olis taattu molemmin päin.

Heips :wave:

jos nyt taas koittais tässä hetken olla koneella ja tännekin kirjoitella, näyttää vaan siltä että ihan pian taas herätään unilta :whistle: tuntuu ettei ehdi nykyään tännekään kunnolla ja oon koittanu yleensä vaan sillon netteillä kun tyttö on unilla mut yleensä käy niin et just herää kun pääsee jutun alkuun :whistle:

nessu tais kirjoitella sitterissä kääntymisestä, kuulostaa tutulta :) meillä käännytään samantien mahalleen sitterissä jos ei heti laita vöihin kiinni. Siinä neiti sit kenottaa ja kattelee maailman menoo, välillä kyllä tekee sitäkin että kääntyy vöistä huolimatta kyljelleen siihen sitteriin ja sit kattelee tv:tä :D saa kyllä varoo nykyään ettei putoo :eek: aamuisin kun herää niin alkaa kauhee äherrys ja mönkiminen pinniksessä ja sit kun menee kattoon niin saattaa olla sängyn toisessa päässä ja kaikki peitot ja tyynyliinat yhdessä mytyssä =) on se vaan nyt kovaa reeniä liikkeellelähdön kanssa =)

Hui Labello, mä oon ihan jättiläinen suhun verrattuna :ashamed:

Vatsan toiminnasta ollut puhetta, meillä ei oo ummetusongelmaa ainakaan, kakkaa tulee yleensä ainaki 4 kertaa päivässä :whistle: on kyllä huomattavasti vaikuttanu kun alkoi kiinteitä meneen niin sit kyllä tulee toisestakin päästä huolella :LOL:

Ai niin se BB tosiaan alkaa tänään, jes :D taas tulee oltua tv:n ääressä enemmän kun tarpeeks..

tän verran nyt sit ehdin tällä kertaa, herätty on jälleen :wave:

Hip hei, täällä ryömitään taaksepäin!!! Hassun näköistä kun tuuppaa itteään taaksepäin kädet suorana etunojassa :LOL: . Peppukin nousee välillä vähäsen, saa nähä koska keksii konttausasennon. Tänään on myös keksitty miten huudetaan ja kiljutaan vuorotellen... Ääni on kuin ambulanssilla, vaihtelee sillain korkeaa ja matalaa ääntä. Aamulla jutteli sille neuvolasta saadulle hymynaamalle ihan ajan kanssa, jokelteli sille ja nyökytti päätä aina välillä ihankuin muka keskustelis sen kanssa....huvittava pieni pallopää :heart: .

Täällä vetää taivas ihan mustaks, taitaa tulla kohta vettä.

Ai nii, kertokaas kokemuksia ootteko käyneet avoimessa päiväkodissa? Meil ois torstaisin vauvaryhmä klo13- mut on vähä huono aika ainakin tänhetkisen päivärytmin mukaan. Ois kyl hyvä alkaa jossain käymään ton poitsun kanssa...

Ai nii ja Seranzu meil kans poika oppinu ton suun kiinni pistämisen kun yritän laittaa lusikkaa suuhun. Huvittava kun on oppinu nauramaankin suu kiinni, oon vissiin niin monta kertaa tuupannu lusikan suuhun kun toinen on alkanu nauramaan.

Glow
ONNIN 6KK mitat; 10kg ja 73,5 cm. pipo muistaakseni 46cm
Seuraava neuvola onkin vasta 8kk.

Neuvolassa sanoin että 2 viimeistä yötä ollut melko levotonta. Viimeyönä Onni ikäänkuin valitti väsyneenä ihan kuin sattuisi vähän johonkin ja pyöri ja hyöri. Th katsoi suuhun ja sanoi että yläkulmahampaat taitaa puhjeta! sitte se veikeen näkönen onki jos ja ilmeisesti kun ne kulmahampaat puhkeaakin nyt ylös ennen etuhampaita :D panadolia ensi yönä jos edelleen vaikeaa... kovasti se nyt nukkumaan meneessä räpelsikin niitä kulmia kun pistin merkille asian...

Neuvolassa huomasin että kun th antoi onnille molempiin käsiin palikat, niillä oli ihana hakata. Kaikki äänekkäät lelut kiinnosti tosi paljon ja pallo! mikään ei ole niin ihana kun pallo =) pallon lisäksi suosikki lelu kotona on perinteinen brion puinen helistin...
Kyllähän se poju nyt on alkanut viihtymään lelujen parissa kun voi istua! ai että jos selälleen joutuu, mikä huuto. Heti äkkiä mahallee, kontalleen ja kova yritys istumaan.

Nyt pitänee mennä syömään ja suihkuun.
Hehe, oma paino oli peräti pudonnut 500g :D oli omakin neuvola/lääkäri tänään.

Kävin kirpparilla etsimässä Ainolle kuravaatteita. Mutta pienimmät oli tällä hetkellä 92cm. Ne on siis ihan liian isot. Mutta mietinkin että minkä kokoiset kuravaatteet mä ostaisin nyt loppusyksylle, ens talvelle ja keväälle? Kun tällä hetkellä on vaatekoko 68, joku hetki vielä mennään tällä koolla. Mietin että onko 80cm miten paljon liian suuret? Ne ehkä menis kesään asti? Kun ei viittis niin monia ostaa vielä, jos yksillä päästäis ens kesään asti. Kun pakko olis miettiä jo sen takia että kun ulkoillaan ja kun päivähoito alkanee sitten tammikuussa.

Labellolla ei turhan paljon elopainoa ole :eek: Ei se oo helppoo noinkaan päin. Mutta minkäs teet jos paino ei nouse. Muista vaan syödä päivän aikaan riittävästi, kun sinulla sitä touhua riittää varmasti kahden pienen kanssa!

Nyt iltapuuron laittoon

:wave: merks vaan, olen lukemassa sivulla 16, että hengessä mukana. Mies lomalla joten olen itse pitänyt lomaa palstalta. Tänään oli sitten puuha-päivä ja aloin ahnehtia. Nyt pakko rientää saunaan että ehtii BB:ksi tv:n ääreen!!

:hug: kaikille ketkä sen tarvitsee!!!

Levottomia öitä täälläkin... Alhaalla kuulta kyllä valkoinen täplä. Olikos se niin, että sitten helpottaa kun se hammas puhkeaa ikenen läpi... Ja voi nenä jos joka hammas tuottaa samanlaista tuskaa |O
Seranzu: Minä aikoinani mietin nuita nanni juttuja ja mulle sanottiin neuvolassa, että ei sillä ole muuta väliä kuin pikku hiljaa siirryttäessä 1-3 päästään lempeemmin kohti sitä lehmän maitoa... Eli niinkus maha tottuu paremmin jos siirryttäis suoraan 1:tä lehmän maitoon.
Labello: ootpas hento. Ootko kuis pitkä jos saa kysyä? Mä oon aina painanut sen 58kg ja 168 pitkä.. Siis ENNEN Helmin tuloa. Nyt 68kg ja tupakan lopettaminen päälle niin voi tsiisus ku kilot nousee... Ei mulla ole enään vaatteita mitä laittaa päälle :ashamed:

Meitin Helmi peruuttelen kanssa, mut ei mitenkään paljon ja pyörii tietty napansa ympäri. Mut tää on aika rankka vaihe kun saa kanniskella koko ajan kun ei sitten viihdy lattialla kun ei pääse liikkumaan..
Oikeesti Miehet. Nyt oon jotenkin tyytyväinen kun sellaista ei ole vaik kyllähän sitä välillä kaipaa ikäistää toveriakin. Yks ilta toisella kädellä laitoin koiran ruokaa toisella kädellä olin tappelevien kissojen välissä . Yhdellä jalalla heilutin vaunuja niin ja sillä jäljelle jääneellä seisoin. Suulla neuvoin isosiskoa koulujutuissa. Kääääk Kyllä kuulkaas nainen on pystyvä olento!!! :)
Piti vielä jotain kommentoida. Mut aivot vähän nyt jätättää!!
Kiitos ja hei!
Memsku ja Helmukka 6,5kk

Glow
Kuravaatteista, mä ostin huutiksesta 80 cm (rukka) kurahousut jotka ei tosiaan oo isot, kun aattelee et alle tulee kuitenki vaatetta. Niitä kuriksia voi tarvita talvellakin jos on leuto ja märkä keli. Vielä ei olla sovitettu mut pienelle näyttää... Löysin kirppikseltä 86cm kurahousut ja sadetakin. Takki on aika iso, se menee varmasti keväällä sitten. Onni tosin on vissiin vähän isompi kun nessun Aino, että teille varmaan se 80cm on hyvä, saahan niitä jonkun verran henkseleistä tiukattua ja punteissa on yleensä hyvä kuminauha ettei lahkeet laahaa maata.
Ja merkkien välillä voi olla eroa, onko kapeampaa vai leveämpää mallia.

Tuli tästä mieleen että nyt päätin että tälle uudelle tulokkaalle ostan suosiolla 50/56cm toppapuvun. Anoppi osti väkisin Onnille 62cm ja vastasyntynythän meinas hukkua siihen pukuun. Toppikset tuppaa olee aika reilua kokoa... ai kun tekis mieli jo ostaa se pikkuruinen puku :heart:
Onnille mulla on jo 3 toppapukua talveksi :D :ashamed:
huutiksesta, kirppikseltä ja alesta... yks on reilu 74cm ja toiset 80cm.

Hitto kun puskee pahaa oloa :/
Mulla taas bongattiin se streptokokki tässä raskaudessa. Ei mitään oireita, mut näytteessä oli valkosoluja ja jotain :/ Onnia odottaessa lääkärit ei kertoneet siitä paljon mitään, mutta tänään neuvolalääkäri otti asian tosi vakavasti ja sanoi et se on ehdottomasti hoidettava ( eräskin lääkäri oli aiemmin sitä mieltä ettei tarvi lääkitä, on turhaa ) . Nyt on sitte lääkekuuri 5pv jonka jälkeen joku estolääkitys ainakin rv 35 asti. Eihän tämä maailman kamalin juttu ole mutta jäihän ne lääkärin puheet myöhäisestä keskenmenosta ja ennenaikaisesta synnytyksestä kummittelemaan päähän :attn:
Mietitytti ne lääkkeet kun nyt on kuitenkin vasta rv 14, mutta kyllähän tuo lääkäri tuntui tietävän mikä on paras tapa nyt toimia.

Jooh, kun kerrankin Onni nukkuu nyt illalla hyvin nii mää jumitan sit koneella :xmas:
välissä katoin kyllä "kätilöt"

Yhteistyössä