Helmitaaperot ~toukokuussa 2010~

Seranzu: Tarjoilut kuulostaa erinomaisilta, ja varmasti ovat sitä myös. Inhottavaa pompottelua teillä lekureissa, jaksuja!

Toivottavasti moni innostuisi tulemaan tapaamiseen! :wave: Vaikka ei olis ennen ollutkaan, niin mukaan vaan. Niissä on aina ollut hyvä meininki. Kyllä tässä täytyy pieni road trip tehdä, ellei nyt sit satuta sairastumaan. Toivottavasti ei, johan tota räkätautia on riittänytkin.

Ja meillä on ollut oksutauti kylässä taas. Kolmas kerta jo pojalla. :| Ei kuitenkaan näyttäis olevan pitkäkestoinen tällä kertaa, eilen oksensi ja nyt on jo syönyt hyvin. Tosin nukkuu paljon ja tuntuu lämpimältä. Darn it, tässäkö nää kauniit päivät nyt sitten menee...

Soikku: Kääkkä...hahaha! :D

Kiipeily on juu kova sana. Jokunen aika sitten poitsu oppi kiipeemään syöttötuoliin. Aina kun katto sekunnin muualle, niin sai seuraavaks nähdä sen istumassa tuolissaan. Ahkeralla kieltämisellä ja pois nostamisella se on kyllä vähentänyt syöttikseen kapuamista. Onneks, muutenkin ottanut pää osumaa. Sohvalle poju ei vielä oikein pääse, kun on niin lyhyt, mutta pinnikseen pääse lastensängyn kautta, onneks ei vielä sieltä pois...

Mitoista en tiedä muuta kuin uimahallin puntarilla käytiin ja sen mukaan ois 9 kg. :heart: Meidän poika on varmaan ainoa helmitaapero, joka vielä istuu Gracon vauvakaukalossa autossa. =)

Aurinkoista kevättä kaikille mammoille ja lapsukaisille.

Kössi ja poikanen 1v3kk
 
Moikka!

Syöminen on meilläkin nyt edistynyt ja nykyään syödäänkin yhtäkkiä kaikki jo itse :)

Pyörä... Onko muilla vielä pyöriä hankittuna? Me ostettiin kuukausi sitten Nopsan kolmipyörä ja sillä tykätään huristella pitkin pihaa. Jalat nyt ei vielä yletä polkimille mutta mehän ollaan sitä varten että työnnellään... Seuraavakin kesä varmasti vielä menee niin =)

Kössikenguru: Uskomatonta, että teillä mahdutaan vielä siihen kaukaloon!!!! Tosin meillä oli se autobaby joka oli aika pieni. Gracollahan on suurempiakin malleja joka teiltäkin varmaan löytyy. Meillä vaihdettiin jo 8kk ikäisenä seuraavaan istuimeen kun alkoi olla liian vähän tilaa. Lähinnä pää alkoi lähestyä yläreunaa. Tosin se istuin on todella pieni kun poika on nytkin vasta joku 78cm ja 12kg... Arvioisin, koska neuvolasta on aikaa.

Mikä ihana kesäilma tänään onkaan ollut!!! Ainoa haittapuoli meillä oli ulkoillessa ettei ole vielä täksi kesäksi yhtään kesähattua!!!! Kaikki muut varusteet löytyy kyllä useina kappaleina... Varsinkin kenkiä riittää :whistle: Kiire tuli sitten laittaa tilaukseen sillä ei noita kevätpipoja/myssyjä enää 20 asteen lämmöillä viitsi päähän laittaa. Jotain aina unohtuu...
 
Meillä tyttö kans painonsa puolesta voisi istua autossa vauvakaukalossa. 1v nlassa oli 7,9kg ja 72cm. Nyt 1v3kk nlas oli 8,5kg sekä 76cm.Tosi hoikka rakenteinen. Kaikki 80cm pöyksyt tipahtavat jalasta neidin viilettäessä. :LOL: Ihanaa tosiaan kun tuo kesä sapuu ja saapi pukea vähemmän päälle. Juu,kiipeäminen kova juttu. Ja "uhma"....... Argh,välillä sietämätönta. :hug:
 
Ihan fantsu keli :) Ulkoiltu ihan sikana molempina päivinä. Likka tykkää kuopia kiviä ja multaa, oikein äitin pikku puutarhamöyhijä :D Kylpy oli kyllä ihan must tänään kun oli kaikki paikat mullassa, toivottavasti ei saa mitään pöpöä.

Korvatulehdusten kanssa painiskeleville jaksua tsiljooonasti :hug: Me nyt odotellaan tässä pari vkoa ja sitten jälkitarkastus. Tytteli muuten palautunut, mutta yhä välillä kaivaa korvaansa. Onneksi kokeneemmat jo tiesi kertoa että korvien kaivelu voi jatkua viikonkin kuurin jälkeen..

Maha voi paksusti, ei enteitä synnytykseen lähdöstä. Päin vastoin loppua kohden musta tullu ihme puuha-pirre, koko aika voisin jotain olla tekemässä. Paitti aamut on väsyneiä kun unet niin pätkäisiä ja pikkunen flunssan poikanenkin muistuttaa tukkoisuudelleen aamuisin. Myös verta tulee nenästä pari kertaa / pvä :/ Jalat ihan poikki koko ajan ja ilmeisesti turvottaakin.

La olisi 100 km:n päässä 60v juhlat minne ollaan vielä menossa mikäli tilanteet ei muutu.

Nautitaan kesästä :D

38+4 HM ja pikkuneiti tänään tasan 1v 3kk :heart:
 
Annoin tänään lounaalla eka kerran silakkaa ja perunamuussia. Nam! sanoi neiti. Siis kelpas. Onpa hyvä juttu. Juu,ulkoiltua ollaan ihan mahottomasti. Nyt vetelee päikkäreitä rattaissa ja äippä istuu hetken koneella. Ollaan mummolassa Itä-helsingissä. Saas nähä onko silakat vaipassa kun heräilee. :LOL: :LOL: Lämpöistä viikonloppua kaikille helmitaaperoitten vanhemmille!!! B)
 
Kesäistä perjantaipäivää:)

ihkudaa mikä ilma B) keittiön mittari, joka on varjossa, näyttää +23c ja aurinko paistaa melkeen pilvettömältä taivaalta! Kyllä tästä ihan kesä tulee mieleen. Tänään saan kesäkukat jahka avomies tulee töistä kotiin. Se käy hakee kukat töistä tullessa K-raudasta, kun siellä oli hyvä tarjous (10 kukkaa=3,95? orvokit, samettiruusut, petuniat, lobeliat yms.). Niitä sit tänä iltana penkkiin, ruukkuihi yms mikäli vaan Ellenin kans pystyy moiseen hommaan..

Meillä noi ulkoilut menee silleen, et jos ollaan kahestaan nii ei siellä ite saa mitään hyödyllistä tehtyä, ku koko ajan saa silmät tarkkana olla kattomassa missä neiti viilettää ja minne se on kiipeemässä! Leikkimökki on iha ykköspaikka, varsinkin siinä "terassilla" olevat sivupenkit, joille pääsee nyt ite kiipeemään ja sit seisomaan!! Pihan rappusista puhumattakaan.. Joten jos ollaan useemman hengen voimin pihalla, niin yhen tehtävänä on olla Ellenin vartija ja muut pystyy sit tekee jotai hyödyllistäkin..

Soitin tänä aamuna neuvolaan, ku ollaan ihmetelty et miten Ellenin maha on nykysi niin löysällä. Melkeen ku olis ripuli.. Neuvolan kokenut, ihana täti kysy heti, et onkohan sillä sit hampaita tulossa! Enpä ite älynny ollenkaa tuota! Oon kuullu, et jotku reagoi mahallaan hampaiden tuloon mut en jotenki kuvitellu, et se vois olla myös Ellenin löysän mahan taustalla. Mä jo kerkesin miettii, et mikä ruoka-aine me ekana jätetään pois ja aletaan seurailee kakan "kiinteytymistä", mutta neuvolan täti sano, et samalla ruualla saa jatkaa:) ja nyt torstainahan meillä on se 1v3kk neuvola, joten siellä sit saa jutella muutenki neuvolan tätin kans -toivotaan, että hän on sillon töissä eikä poissa..

Me oltiin eilen tossa läheisellä (n.30km) lentokentällä ilmailutapahtumassa kattomassa mm. Muumipeikkoa ja PikkuMyytä. Ellenin silmät ei räpsähtäneetkään esityksen aikana, niin kovasti tapitti kattoo lavalle :) ja sit ku oli ilmapalloja jaossa, niin nehän tietysti kiinnosti. Mutta ehkä kaikista parasta siellä kuiteski oli GRILLIMAKKARA :p neiti vetäsee syyä kokonaisen makkaran eikä tee ees tiukkaa!

Kesävaatetuksesta meilläki puuttuu just hatut!! Pikkasen liian lämpimältä tuntuu laittaa päähän joku trikoopipo tms.. Tänään ostettiin sit Halpa-Hallista lierihattu. Mut miinuksena oli, et siinä ei oo mitään nauhoja eli hattu ei pysy pitkään päässä. Ehkä pitää itte ommella jotku narut, että saadaan myssy pysyy päässä.
Kesäkengiks meillä on 1 pari lenkkareita ja yhet nahkaset "remmisandaalit".. Nahkaset ensiaskelkengät on kyllä myös, mut Ellenin jalat hikoo niissä aivan älyttömästi!! Nii-i, ja on meillä kumpparit, jotka jalassa Ellen ei suostu kävelee ;) Joten kenkiä ei oo kovin paljoo...ehkä jostai ALE-kopasta vois löytääki viime kesän värejä/malleja..

Mut nyt ei malta olla pitempään koneella.. Ulkoilma kutsuu kahvittelemaan auringonpaisteeseen!

Voikaa hyvin :flower:
nanada ja Ellen
 
siis mä en kestä!!Mä istun just töissä ja ulkona on kesä!Topi on mummolassa hoidossa ja just soittelin sinne ihan muuten vaan niin topi oli leikkimässä mummolan naapurin 2 v taaperon kanssa:)ihanaa että leikkikaverikin on:))
oon koko viikonlopun töissä, mies lähtee huomenna pojan kanssa mökille (toiset isovanhemmat siellä jo valmiina) ja mä saan kärvistellä töissä.
Mutta toisaalta aion kyllä nauttia siitä että saan olla KOKO yön yksin kotona la. yönä, ja edellisestä kerrasta on aikaa yli 1,5 vuotta:))

Mae, topista on kans tullut ihan hirvee riiviö!!!paukutta pattereita autoilla,kiipee ties minne, huutaa jos ei pääse partsille ja raivoaa vähän väliä ties mistä??haha..
äidin sukuun tulee:))tsihii, hieman temperamenttisia ollaan, onnex toi mies on niin rauhallinen että vähän tasapainottaa..


mä ostin topille stockalta sellaisen muumi kolmipyörän , jotain 39 eur.
tykkää ihan mielettömästi ja käydään kävelylenkillä ja kauppareissullakin sillä, ei hirveesti halua enään rattaissa istua..

meillä on sit kaikki kesähatut kateissa, saatiin mun mielestä topin serkuilta isompiakin mutta äiti on sit hukannut ne jonnekin..just nyt kun kesä tuli ryminällä eikä kesävaatteita edes pojalla ole enkä ehdi koko viikonloppuna shoppailemaan!!iiikk!!:))
aappuuuaaaaaa


määää enn jaaakksaa istuaa täällä töissä kun aurinko vaan paistaa porottaa!!!!!!!1kääk











 
Mae
Nyt mä en enää tiedä itkenkö vai nauranko.... Siis 3 viikkoa leikkauksesta/putkituksesta ja TAAS korvatulehdus+muu ylähengitystieinfektio. Korvat oli sameat, ärtyneen punaiset ja rakkulaiset (?!?!?!?), ei kuitenkaan vielä märkivä, mutta eiköhän sekin vielä tule :kieh:
Nyt siis TAAS antibioottikuuri ja 1,5vk päästä korvalääkärin tarkastukseen. Jippii |O

Topismama meillä on koko perhe enemmän ja vähemmän temperamenttisia.... :whistle: Aikamoisia taisteluja meillä on lähes joka päivä....

Hyvät viikonloput kaikille!

Kurkunpääntulehduksesta kärsivä Mae ja muut taudit omaava Joona muru :heart:
 
Mae, voi EEEEIIIIIIIIIII! Ei voi olla totta :headwall: :headwall: :headwall: Iso voimahali sulle!!! :hug: Ja pajlon paranemista Joonalle!!

Meilläkin menossa toinen korvatulehdus kahden viikon sisään |O Ensin saatiin Amorion kuuri, nyt Kefexin.

7-hammas bongattu!!

Kesä tuli niin yhtäkkiä, että ei ole kesävaatteita meilläkään :eek: Kaks lyhythihasta bodya, yks kesähaalari ja shortsit... Ei näillä pitkälle pötkitä... Mutta ihanaa kun on kesä!!

Meillä hihhuloidaan nykyään aamu4!! Herää ihan silmät selällään ja pulisee :eek: :headwall: Äiti ja isä ei ihan jaksais! Nukahtaa sitten, kun 30-45min nukuttaa uudelleen, mutta voi haloo! Huone on pimennetty, en tiedä mikä nyt on? Hampaiden tulo kenties??

HM, hui, kohta teillä on uusi vauva :heart:

Mun äiti meillä kylässä, aikoo olla koko ens viikonkin. ÖÖÖ, ihan toisaalta kiva, mutta enpä tiedä jaksanko niin kauaa. Heh!

Tuiskunen ja Axu15kk++
 
Mae voimahalit sinne!paranemisia sinne!!!

Kesävaatteita ei meilläkään ollut!Mies lähti Topin kanssa mökille tänään päivällä, mökillä isovanhemmat ja miehen siskon perhe kans, käytiin aamulla ostamassa topille hellehattua ja ohuempia paitoja ja housut ja mulle meinas itku tulla silmään kun nyt jo ihan kamala ikävä poikaa!eilen olin töissä puoli yhdeksään, topi ei ollut nukahtanut vielä kun mä tulin kotiin ja oli ihan innoissaan halaamassa ja pussailemassa mua kun tulin, voi pientä.
sit tuli hysteerinen itku aamulla kun kävin vessassa..

nyt haluisin niin olla pienen kanssa mökilä mutta pitää istua täällä kentällä klo 23 asti!!!
mutta sit menen kotiin , pari lasii viiniä ja olen ihan yksin kotona koko yön!apua..
ja olen niin varma etten saa nukuttua koko yönä tai herään klo 5 aamulla täys pirteänä kun kerrankin saisi nukkua ainakin 10 asti kun töihin taas huomenna klo 11!

tuolla on niin ihana ilma ja mä homehdun tänne toimistoon..mä.en.kestä.
nyt iski vauvakuume ja haluan topille sisaruksen HETI!!!!
ja sit pysyn kotona paljon pidempään kun nyt, vaikka tää työnteko kivaa onkin, niin ei ihan näin viikonloppuna tai hellesäällä kiinnosta pätkääkään!

topismama+topi 15kk
 
Iltaa mammat!

On vierähtänyt yli viikko siitä kun viimeksi ehdin kirjoitella ja epäilin että olen ihan pudonnut kärryiltä - mutta kauniit ilmat ovat näköjään verottaneet muitakin eikä tekstiä ollut tullut ihan hirvittävästi. Ollaan ulkoiltu mahdollisimman paljon, aivan mahtavaa kun ulos lähtiessä ei tarvita kuin kengät jalkaan! Kerrostaloasumisen ilotkin on tullut havaittua, melkein joka ilta tuossa pihalla pörrää porukka äitejä ja lapsia - meidän poika on selkeästi joukon nuorin mutta viihtyy mainiosti muiden leikkejä seuratessakin. Ja äidilläkin on juttuseuraa! Kesävaateongelmiin olen tosin törmännyt kanssa - hatut ei pysy päässä ja shortseja on aivan liian vähän. Pitäis mennä kaupoille, huoh.

Lentis, kyllä 'kuumeilut' on jääneet jo - tosin just joku varoitteli että alkaa vasta kun lapsi on noin 1,5-vuotias. Nyt tuntuu että tämä vaihe on todella ihana, poika ymmärtää ja kommunikoi jo niin paljon ja on kuitenkin toisaalta edelleen äidin pikku sylittelijä - nautin tästä oikein kovasti. Ja kun kuitenkin on aika rankkaakin olen nyt ainakin oikein tyytyäinen päätökseen yhdestä lapsesta.

Meillä oli taas ihan ihme unet viime yönä; heräsi kovasti itkien eikä meinannut millään rauhoittua. Kun vihdoin rauhoittui oli niin pirteä että valvoi pari tuntia... Huoh. Hampaatkin varmaan kiusaavat ja pahat unet, mutta ajattelin silti jo kysellä kokeneemmilta mitä ne sellaiset kauhukohtaukset ovat ja koska niitä tulee - millaisia kokemuksia?

Maelle (ja muillekin sairastelijoille) tsemppiä. Kamalan kurja juttu, varmasti kaikki jo toivoi että pääsette niistä tulehduksista.

Ja Haavemammasta ei ole merkkejä muutamaan päivään, iik jokohan siellä kohta ollaan tositoimissa :heart:
 
almaa :) kyllä täällä ollaan ihan yhes koos yhä. On vaan ollut niin paljon menoa ja puuhastelua ettei ole konetta tullut edes avattua. Huh huijakkaa :p Mua vaivaa yhä joku lenssu ÖISIN, yskin ja olen tukkoinen. Päivisin ihan terve kuin pukki :eek: Ärsyttävää!

Voi Mae :hug: Tsemppiä ihan tuhannesti!!

Oltiin tänään päiväretkellä mökillä ja pikkuneiti oli niin mainio. Ei pelännyt edes moottorisahan ääntä, aika epeli :)

Nautitaan helteestä, sitä onkin luvattu vielä alkavaksi viikoksi :) Mä lähden synnyttelee vasta sitten kun kelit taas huononee ;)

HM 39+0 ja mökkeilijä typy +15kk
 
Mae ja Joona-rukka :hug: ... ihan totaalisen hanurista tuo teidän korvameininki.
Ja Seranzun lääkärireissujuttu sai ohimosuonen tykyttämään täälläkin. Jestas mitä pölvästejä tohtoroimassa...
HM, pidä kiinni tuosta suunnitelmasta lähteä synnärille vasta helteiden mentyä! =) Muutenkin puuskuttavaa puuhaa se lapsenteko.

Meillä parveke on nyt niin pop, poikaa ei meinaa saada sieltä pois millään! Olen välillä laittanut vatiin vettä jota poika saa loiskutella ja uittaa äiskän koristekiviä siellä, mutta yleensä kaveri tahtoo vain istua vedessä ja uittaa sukukalleuksiaan. Hassu pikku-ukkeli.
Inhottavaa vaan, että nuo puulaatat on niin kuluneet, Arnolla on pieniä tikkuja siellä täällä, vaikka olen yrittänyt hiutuneita kohtia hioa käsipelillä lapsiystävällisemmiksi. Tokkopa muutama neliö uusia laattoja ihan hirveitä maksaisi? Vai pitäiskö nuo vaan hioa ihan jollain sähkövehkeellä tuolla alapihalla?
Harmittaa, kun ostin eilen puistomarkkinoilta yhden paprikantaimen kokeilumielessä, niin eikö tuo innokas pikkupuutarhuri mennyt ja poikkaissut sen samantein. No, kelloköynnöksen taimi on vielä ehjä, jospa se saisi elää.
Kovasti tuo tahtoo kastella kukkasia omalla pikkukannullaan, vähän vaan turhan ronskein ottein survoo sitä vettä sinne ruukkuun.

Puistosta edelleenkään ei meinaa ikätovereita löytyä, ja isommat ei välitä "vauvan" seurasta.
Männäpäivänä tuli ensimmäinen ns. tilanne, kun isompi poika kävi nyysimässä Arnon rakkaan pallon, eikä kehoituksista huolimatta antanut sitä takaisin, koska oli sitä mieltä ettei noin pieni osaa potkia ja että he menee nyt isompien poikien kanssa potkimaan (mikä uppiniskainen kakara!). Olin ihan öönä kun sana ei kuulunut, en arvannut mennä väkisin ottamaan palloa pois, ja äitilauman seuratessa tilannetta sivusta en halunnut kinata ja sanoin että leikkikää nyt, mutta tuokaa pallo sitten takaisin. No, ihan kuin olisivat tajunneet sen palauttaa. Leikittiin sitten hiekkaleluilla puiston toisella laidalla hetki, ja kun mentiin hakemaan palloa pois, joku toinen äiti sanoi että pojat ei muka tienneet kenen se pallo on että olisivat osanneet palauttaa... Olin ihan sydän syrjällään.
Miten sitä kuvitteleekin, että muutamien kuukausien kokemus päiväkodintätinä antaisi jotain varmuutta tällaisissa tilanteissa? Auktoriteetti liukenee näemmä kun on kyse päiväkodin aitojen ulkopuolisesta elämästä.

Miehen isäkuukausi päättyi, ja heti perään se lähteekin pariksi viikoksi keikkareissulle Saksaan ja sinne suunnalle... ollaankin sitten taas pojan kanssa kaksin. Mitenhän mä osaan herätä, kun mies on hoitanut aamutoimet koko lomansa ajan?
Lähdetään pojan kanssa mummolaan pitkäksi viikonlopuksi, hengataan siellä sitten mun isän kanssa kun äiti on Tallinnassa. Ja anoppilassa on tietty myös käytävä, olispa kiva päästä mökille saunomaan hetkeksi ihan omassa rauhassaan, mmmm.

Naapurin suurperheen äiti muuten kertoi jälleen yhden rohkaisevan tarinan imetyksen päättämisestä: yli viisi kertaa heräillyt kuopus nukkuu nykyisin kellon ympäri. Pitäisköhän sitä vaan laittaa hanat kiinni?
Mutta! Miten saan lapsen juomaan lehmänmaitoa? Ei vaan uppoa, ei sitten millään. Oatlykaan ei ole mitään herkkua, maistelee sitä vain otsa kurtussa ja heittää sitten mukin olan yli.
 
Glow
hei, en oo teitä unohtanut mutta oon ihan pudonnu pinosta.... ei vaan ole aikaa lukea tai kirjoitella tänne... jospa taas joskus....

Fb:sta poistelin "kavereita" joita en tavallaan edes tunne, kun alkoi tuntua että se vois olla vähän privaatimpi. En siis millään pahalla teitä ole sieltä pudotellut!!! :hug:
Musta on vaan hullua pitää siellä kavereita keitä en edes tunne... tai kyllähän mä ikäänkuin tunnen teitä tämän palstan kautta mut enivei, kyllä te varmaan ymmärrätte mitä tarkoitan =)

Meillä on aika hulabaloota.
Vauva on aika vaativa tapaus. Päivällä nukkunu nyt vaan vartin pätkiä :headwall: Vauvuissa tulee raivarit hyvin herkästi ja sitä rataa. Sylissä olis vaan ja silloinkin pitäis kävelyttää herraa ympäri kämppää. Onneksi yöt menee ihan ok, vieressä nukkuu, mut nukkuu sentäs.
Onni on keksiny että hän nukkuu vieressä kans. Saattaa ihan kiltisti tai pienen taiston jälkeen nukahtaa omaan sänkyyn mut jossain kohtaa yötä alkaa semmonen meteli että parasta ottaa viereen...
Toisinaan tuntuu että miten hemmetissä tätä jaksaa enää yhtään päivää??
Mut jaksettava on.
Vauva ei syö pullosta, eikä tuttia. Meillä oli kaverin häät viime perjantaina ja lapsenvahti ja kaikki. Noh, hääjuhlissa sain olla 30 min kun tuli kutsu kotiin. Molemmat pojat parku pää punasena täällä. Lapsenvahdissa eli mummissa ei ollu mitään vikaa, mutta Onni halus äitin tai isin laittamaan hänet nukkumaan ja vauva halusi äitin tissin....
 
Glow, voihan paskeli sentään :hug: , varmaan olet aika jaksamisen äärirajoilla kun ei saa yhtään hengähtää päiväsaikaan! Toivotaan että pian helpottaisi pikkuisen kanssa. Tuli heti mieleen meidän refluksimeiningit silloin puolitoistakuisena tuosta kertomastasi, et vauva viihtyy sylissä vaan ja nukkuu pätkittäin... mutta jos kerran yöt menee ookoosti ni tuskinpa siitä on kyse.
Ja harmitti varmasti että hääjuhlatkin loppuivat lyhyeen, auts! Kerrassaan harmillista.

Mä tilasin isäni tänne avuksi, kun tajusin et perhana, sehän on eläkkeellä ja ehtii vaikka viikollakin ajella! Mennään yhden kamun kanssa pitämään torille kirppispöytää, ja roudaus- sekä lapsenhoitoapu tulee kipeään tarpeeseen. Voidaan samalla vierailulla hoitaa monta muutakin autoa vaativaa reissua, kätevää! Saa ukkelikin vähän muuta puuhaa kuin kotona tössötellä.
Voih, tänään kun mies soitti matkoiltaan ja laitoin kaiuttimen päälle että poika kuulee isin äänen, pieni pussasi luuria... Ei tuo lapsi mikään kova pusuttelija ole, joten tuommoinen hellyydenosoitus puhelimelle oli kyllä liikuttavaa. Monta kertaa rutisti luuria ja pussasi.
Noh, ehkä tällä kertaa aika menee nopeammin, kun voi ulkoilla enemmän ja on kaikenlaista puuhaa, tapaaminenkin ihan nurkan takana! Jännää!
 
Huomenta!

Tai päivää kohta kun meillä on herätty jo viiden jälkeen :LOL: :LOL:

Kettupihlaja: Meillä kanssa pusutellaan puhelinta! Söpöä ja varsinkin kun pusut on erittäin märkiä =) Nyt ollaan jonkun aikaa jo annettu pusuja muutenkin... Tosi pitkään oli niin et kun sanoi pusu niin poika kurotti otsansa pussattavaksi =)

Siitä pallon pois ottamisesta niin mä olisin vaan ottanut sen... Toisten leluihin ei musta kosketa ilman lupaa ja sama vaikkei vauva osaisi potkia... Meillä ainakin tykätään silti pallosta ja heitellään sitä. Mutta tossakin tapauksessa poikien äidit olisi voineet puuttua asiaan.
Ärsyttää muutenkin sellaiset (anteeksi vaan) äidit jotka seuraa sivusta kun oma isompi lapsi tönii tai ottaa leluja vieraalta pienemmältä. Sitten kun sanot jotain niin saat vihaisen akan päälle. Näimpä tuossa tilanteen kun joku äiti sanoi ettei saa töniä pienempää ja lopputuloksena isomman äiti huusi perään haista v*ttua. Siistiä käytöstä. Kannattaisi varmaan itse katsoa lapsensa perään ja sen jälkeen omaa kielenkäyttöään :whistle:
 
Pikaseen vaan merkkiä jättämässä ja lukemassa kuulumisia :wave: nyt ei oo koneella tullut paljoa notkuttua kun päivät kuluu ulkona ollessa ihanassa ilmassa, välillä vaan tankataan nestettä ja sapuskaa ja sit taas menoks, kastelukannun kans kulkeminen on neidin lempipuuhaa =)
 
Glowlle kovasti jaksuja :hug: Saas nähdä mitä itsellä tuleman pitää :whistle:

Seranzun lääkärisekoiluille kans hoh hoijakkaa :eek:

Kettu kai se lehmänmaitoon totuttelu pitää aloittaa sotkemalla omaa ja lehmän ja lisätä suhdetta hissuksiin..

Täällä tapahtuu jotakin synnytysrintamalla :eek: Jouduin ottaa pari juoksuaskelta tossa asfalttipihalla kun neidin rattaat meinas karata niin sen jälkeen oli tunnin verran todella tukalaa ja ihan tuli kyynelkin silmään kun kellahdin sohvalle kyljelteen kun ei jalat kantanut. Nyt ollut pari tuntia parempi vehnätyynyn kera, muttaku nousee kävelemään niin olen kuin raihnainen naapurin mummeli, niin köpöä on meno. Juilii ja kivistää lantioon ja alaselkään, kuin lantio olisi menossa halki justiinsa :eek: No seuraillaan tilannetta..

Huomenna olis kyllä vielä helle että josko ei ihan vielä, mutta jos meno on tälläistä niin mielummin sitten menoks, enhän mä pysty tekemään tuon pikkuneidin kanssa yhtikäs mitään :/

HM 39+4
 
Nopeasti kirjoittelen pihatöiden ja Konstan kylvyn välissä.

Hm: hui, ilmoittele sitten, kun pieni on saapunut maailmaan. Jänskäilen sun puolesta.

Tänne ei juurikaan uutta. Konstalla toinen puoli päästä parturoitu, toista ei antanut, käydään viikon päästä yrittämässä uudelleen. Tosi tyylikkään näköinen. :LOL: niin ja nukkunut nyt yhden yön jatkettavassa sängyssä. Hyvin meni ainakin eka yö. Toi sänky oli tosi löytö. Siisti, mäntyinen sänky maksoi 20?. :)

Huomenna 1v3kk neuvola, viikkoa ennen kuin tuon täyttää. Saas nähdä kuinka on painon käynyt, kun tuntuu, että tuo hoikistuu vaan.

Viikonloppuna mulla tiedossa yksi yö tyttöporukalla mökillä. Ei malttais odottaa. :)

Kuume ja Konsta
 
Heippa!

Muistaakohan meitä enää kukaan...? Viime kirjoituskesta on taas vierähtänyt tovi.. :D

Meilläkin lähdettiin nyt vihdoin kun tuli 15kuukautta täyteen niin kävelemään.
Olin jo oikeesti ihan epätoivoinen, että tuo ei kävele koskaan.
Sit yks päivä Valtsu vaan lähti. Vielä mennään suurin osa matkoista konttaamalla, mut aina kun sanoo et "käveletkö" niin heti sinkoaa pystyyn ja taapertaa.

Hampaita on tullut nyt yhteensä 15, 16. on melkein läpi ikenestä. Naurettiinkin miehen kanssa, että valtteri kasvattaa ensin kunnon syömävälineet, ennenkuin jaksaa vaivautua kävelemään.

Haavemammalla h-hetki lähestyy. Joko jännittää?

Kettupihlaja, onpas ollut ikäviä tyyppejä puistossa... :( Vihaks pistää tollanen touhu.

Meillä on totaalinen lämpimän ruoan syömälakko, harmittaa heittää hyvää ruokaa koko ajan roskiin, kun en enää lämmityksen jälkeen laita säästöön.
Hermotkin meni eilen, kun oli kirjolohikeittoa ja kaveri sotki sillä sitten itsensä ja syöttötuolin. Koitin hinkata syöttärin valjaita puhtaiksi, mut vieläkin haistan kalan vienon tuoksun. :x

Vauvakuume sen kuin kasvaa, jospa sitä ensi vuonna ois pieni vauva sylissä. Sitä ennen kyllä pitäis saada muutettua isompaan asuntoon, ei nimittäin riittäis enää yhdelle lisähengelle nää meidän kaksion neliöt. :/

Mutta nytten päiväkahvin keittoon..
 
Smirgelin Ihan tosissaan eilisen pikkuhetken tuskan jälkeen synnytys mietityttänyt enemmän ja enemmän ja siis pelottaa jonkun verran tuleva ponnistus. Minä joka ennen esikoisen syntymää kuvittelin että mullahan on korkea kipukynnys, niin p***an marjat..synnyttäminen on vaan niin eri juttu, että sitä ei voi edes kuvailla, vaan se täytyy kokea, että ymmärtää. Noh onneksi on sitten näitä helppojakin tapauksia, jopa ensisynnyttäjillä, niin mä yritän uskoa että kun tokaa kertaa ollaan liikenteessä pääsisin jotenkin vähemmällä Apuuuuva!!! Tekee silti melki mieli huutaa |O

Aivottelin myös että tämä mun hirmunen paine lantiossa johtuu kenties vaan siitä, että tämä poitsu, josko on vaikka kilonkin isompi kuin pikku neiti, joka oli alle 3 kg niin onhan se jumalaton ero tuolla lantiossa.. Mutta siis tänään ollut paljon parempi pvä kuin eilen ja uskon taas että lähtö ei olekaan ehkä ihan lähellä sittenkään...you'll never know..

Ruoka maistuu pikkutypylle täällä kans huonosti, siis etenkin purkkimuona, mielummin elelis hedelmillä tai sitten jos saa syödä ite niin menee edes puoli prk..jos osuu :kieh: ..nyt ollaan siinä pisteessä että' äiti ei saa edes oikein autella toisella lusikalla tai tulee karjasu. Muutenki ihme karjuja sisätiloissa, niinpä me oltiinki tänään ulkona jotain 4 tuntia. Äipän nahkassa tuntuu.

Kuume kuinkas se nukuttaminen onnistui isoon sänkyyn, eikö pyrkinyt ollenkaan pois sieltä?
Mä ku olen ajatellu että syksyllä sitten, kun vauva siirtyis pinnikseen ja isosisko isompaan sänkyyn.

Tälläisiä hajatelmia tänä iltana. :heart:

HM 39+4
 
HM uijui, ihan pian sulla on pieni tuhisija sylissä! :D
Toinen synnytys menee kait usein nopeammin ja helpommin kun eka.
Mulla meni ainakin. Tsemppiä, kyllä kaikki sujuu hyvin! Niin synnytyksessä
kun sitten kahden pienen kanssa arjessakin.

unipussi onko kellään vielä käytössä, millanen kesäpussi?
Meillä on tuo grobagin 2,5tog, hieman kuumahko jo ja
tarviis ohut pussi hommata mutta millanen ja mistä..

 

Yhteistyössä