Helmitaaperot ~toukokuussa 2010~

Iitukka: Meillä ei enää heräillä yöllä ellei ole sitten nähty pahaa unta, kipeä tms. MUTTA toi on niin tuttua, ettei joku kuule tai näe yhtään mitään :headwall: . Helmikuusta 2009 tähän päivään niin lähes poikkeuksetta se olen minä kun nousee yöllä ja varsinkin joka aamu kuuden jälkeen!!! Joskus olen vaatinut saada myös nukkua pitkään, noin puoli ysiin :whistle: .
Muutenkin ollaan välillä paljon kaksin kun mies tekee sellaista työtä. Niinä päivinä kun pitää jaksaa aamusta iltaan niin on kyllä aika loppu!
Huomattavasti helpompaa on kuitenkin kun on toinen auttamassa. Se avun laatu vaan saisi olla parempaa :LOL: :LOL: :LOL: Nostan kyllä hattua niille jotka yksin hoitaa kaiken!!!
 
Kiva nähdä että samat mammat täällä kirjoittelevat edelleen, itse en oo vaan ehtinyt tulla yhtään kirjoittelemaan!Mä teen nykyään lentokentällä sellaista 3-4 x viikossa töitä ja niinä päivinä kun mä olen töissä, Topi on jommassa kummassa mummolassa tai iskä hoitaa jos ei ole tärkeitä palavereita..

Mun vapaapäivinä ollaan käyty flamingossa uimassa (topi on täys vesipeto) tai avoimessa päiväkodissa leikkimässä, että saa vähän tutustua leikkimään saman ikäisten kanssa..
välillä jopa mietin pitäiskö nyt jo laittaa osa-aikaisesti päiväkotiin että sais kavereita?
Mutta toisaalta haluan vasta laittaa silloin kun topi edes vähän osaa puhua enemmän ja mahdollisesti kertoa hoitajalle mitä hän haluaa tai mikä on hätänä..ja osaa kertoa päivästä päiväkodissa sit illalla äidille:))

Topista on tullut kunnon Clown!!On koko ajan juoksemassa, tanssimassa, laulaa, autot ja kaikki missä on pyöriä, on BRRMMM BRRMMM, linnut ovat KVÄÄK KVÄÄK ja ÄITÄ ÄITÄ ei toivottavasti tarkoita että "äiti, mulla on täitä"..hehe..
no joo..
Vauhtiveikko pojasta on tullut, oli ennen niin rauhallinen mutta nyt ei het-keä-kään paikallaan:))ihana!!

Potalla käydään aamukakalla ja joskus päivällä kun ilmeestä näen että nyt tulee, niin äksää vaipat pois ja potalle istumaan, poika istuu potalla tosi mielellään, mä laulan ja tanssin aina pottalaulun kun on tullut tavaraa pottaan..heh..mies pitää meitä aika pimeinä kun ruvetaan topin kanssa tanssimaan vessassa..

Hirvee vauvakuume tässä on iskemässä mutta en vielä salli itselleni sitä ajatusta sen enempää ennen kuin saamme viimeinkin isomman kodin, nyt on ylästössä yksi paritalo perhetuttujen kautta tiedossa.Pitäkää mulle peukkuja, aika ahdasta rupee nimittäin kaksiossa olemaan, muutettiin miehen kanssa vuodesohvalle olohuoneeseen, jotta topi sai oman huoneen..hehe..

sit vois ajatella jo toista kun on 5 huonetta!!haha..ja sit ehkä mietin vasta päiväkotiin laittamista ettei tartte sit olla hetken päästä vaihtamassa päiväkotia..
eiks oo ihan ok ajateltu??auttakee!!

mä sumplin asioita aivan liikaa..

hampaiden pesu menee aamuisin ja iltaisin samalla kun omat hampaani pesen, pesen topin hampaat kun hän seisoo lattialla, sit nostan sylissä lavuaarin lähelle, jossa huuhtelen topin suun kädelläni, jossa on vettä..

äh, olen herännyt klo 3 am töihin, topi ei nukkunut viime yönä melkein yhtään!onkohan hampaita tulossa vai mitä??korvatulehdusta heti epäilen, kun ekaa kertaa elämässä oli just flunssassa, nokka tukossa vähän vielä mutta ei hän kyllä korviaan revi..i dont know.

en ole nukkunut tuntiakaan viime yönä.nyyh, pari tuntia vielä töissä, sit hakemaan topi mummolasta, joten ei hirveesti päikkäreitä pidetä..ja huomenna taas herätys klo 3am.
tulee taas paljon univelkaa.ja ryppyjä.

Oikein ihanaa kevättä kaikille (tosi kevät, jouduin skrapaamaan jään auton tuulilasista aamulla..brrr)
Ahkerasti käyn lukemassa ja pitikin komentoida paljon muiden asioita, kun meillä niiiiiin samanlaista pojan kanssa, mutta unohdin jo puolet ja nyt pitää hakea lisää kahvia..zz..

Topismama+Topi 15 kk.

 
Nyt jos koittais hetken tässä koneella olla ja kirjoitella jos vaan pystyy.. neiti haluaa koko ajan syliin ja sit kun ottaa syliin niin taas pyritään pois.. :whistle: harmittaa kun ei tänne ehdi kirjoittelemaan enää niin usein, jotenki on vaan niin täystyöllistetty täällä kotona tytön kanssa että aikaa ei oo kirjoitella, lukemassa kyllä tulee käytyä päivittäin jossain kohtaa ja yleensä silloin kun neiti yöunilla. Meillä miestä ei paljoa sisätiloissa näy kotona kun jatkuvasti joku projekti tuolla ulkona meneillään, terassin just sai valmiiks ja yläkerrassakin ollut makkarin remontti meneillään ja sekin nyt listoitushommaa vaille valmis.. eli monta rautaa tulessa on ukolla koko ajan
:whistle: välillä täytyy vähän toppuutella ja sanoo että vietä nyt aikaas vähän enemmän tyttäres kanssa! No se siitä.. :)

Meillä Saralla vauhti vaan kiihtyy ja vaaralliset tilanteet lisääntyy :eek: Hetkeekään ei oo paikoillaan ja aina kiipeämässä sohvalle ja sieltä pari kertaa muksahtanut lattialle :/ eli silmä kovana saa olla koko ajan katsomassa perään :whistle: uusia sanoja ei ole tullut lisää mutta selvästi liikunnalliset taidot onkin kehittyneet nopeampaa, tällä hetkellä tanssiminen ja esiintyminen äidille ja isälle on IN =) taitaa tulla oikein tanssityttö isona :)

Yöheräilyä on täällä edelleen, aamuyöstä huutelee hetken aikaa ja ei ole varsinaista itkua vaan sellasta kitinää. Edelleenkin luulen että on hampaista johtuvaa juttua koska kovasti sormet menee suuhun päiväaikaan ja ikenet selvästi turvoksissa mutta hampaita ei vaan puhkea läpi :(

Päiväunet nukutaan yhdet kestoltaan 1-1½h, sisällä nukkuu tällä hetkellä melkein parhaiten ja nyt ollutkin aika huonoja ilmoja ettei ole voinut vaunuun laittaa nukkumaan.

Hampaidenpesu sujuu meillä hiukan vaihtelevalla menestyksellä, hampaitakaan ei ole vielä kuin 1 yläetuhammas ja alaetuhampaat. Yleensä istuu syöttiksessä kun äippä harjailee ja tykkää myöskin tahnan mausta, meillä käytössä Oral-B Stages hedelmän maku :) Täytyy kyllä myöntää että useimmiten unohtuu se päivän toinen pesu että kertaan jää yleensä päivässä pesupuuhat.

Jaksuja kaikille joilla sairastelua ja valvomista :hug:

Nyt on selvästikin äipän netteilyaika ohi joten taas mennään :wave:

Kareliini ja vauhti-Sara kohta 1v.2kk :flower:
 
NYT... minä, kuten moni muukin, on täällä pitkästä aikaa näppäimistön äärellä enkä pelkästään vaan liikuttamassa hiirtä.. Meillä menee kans päivät niin nopsaan Ellenin kans ettei tässä koneella ennätä olemaan ennenku sit illalla kun on neiti saatu untenmaille. Ja sit selaa vaan äkkiä FB:n ja tän palstan läpi ja siirtyy sohvalle kattoo telkkuu (ja ottamaan parit silmälliset)...

Me on siirrytty nyt vallan "iltaulkoilijoiks". Eilen illalla oltiin melkeen 2h ulkona! Mutta ei tuon Ellenin kans kovin kummosia pysty tekemään ku koko ajan saa olla silmät selässäkin että näkee sen.. Se kun on noihin rappusiin niin älyttömän ihastunu, että niissä sit mennään kolme rappuu ylös-kaks alas-kolme ylös jne KOKO ajan.. Hivenen rasittavaa. Armoton huutoparku tulee, ku vie pois rappusista esim. etupihalle pallolla leikkimään tai pyörän kyytiin.. Rinnetontti ei oo mitenkää kätevä ihan noin pienen kans, sen olen tässä huomannu.

Ellenin leikkimökki on ollu meillä tässä projektina ja nyt on sisäpuoli saanu valkosen maalipinnan ja lattia puuöljyä pintaan. Seinät pitää maalata vielä kerran ja sit pääsee laittelee mm. verhot paikoilleen;) Pöytä ja tuolit pitää jostain löytää, voi olla, et ne rakennetaan ite liimapuulevystä joka sit käsitellään öljyllä / maalilla.. kattoo nyt.. Siinä siis on aika kulunu mukavasti tuolla ulkona ollessa -siis ku on katottu, ku pappa maalaa;)

Hammaspesu: Kareliini...meilläki hammaspesu on 1x/pv vaikka suositus ois 2x.. Jotenki en osaa aamusta alkaa pesee hampaita Elleniltä.. Mutta iltasin hammaspesu suoritetaan siten, että istutaan pöntön kannen päällä ja Ellen sylissä. Ellenillä on oma harja, josta se ruiskuttelee sitä vettä päin pesijää.. Ja sit aikuisella on toinen harja, johon on laitettu tahnaa ja sillä sit harjataan. Meillä on niin, että ylähampaat saa harjata mieluusti mutta alahampaita harjatessa Ellen laittaa kielen hampaiden päälle, niin ettei niitä saa kunnolla aina harjattua. Mutta hammaspesu on helpottunu huomattavasti sen jälkeen ku otettiin hammastahna käyttöön!!! joku Colgate...

Päiväunet: Ellen nukkuu ne yleensä aina ulkona, sisällä nukkuu niin paljo huonommin. Yleensä nukkuu 2-3h ja se on siinä sit. Siis koko päivän unet. Tänään otti pikku-unet (20min) ennen syöntiä ku oli niin väsy.

Ai juu, JOSPI kiitos taas uudesta pinosta! :flower:

Meillä on 20.pvä 1v3kk neuvola+lääkäri ja samalla tulee FinIP-rokotekin. Ei kai oo muita rokotteita???

Aurinkoisia kevätpäiviä ja HM:lle tsemppejä viimeisille viikoille :heart:

Nanada ja Ellen 1v3kk2pv
 
Pikapikaa raportoimassa, pimennysverho oli paikallaan ja poika nukkui seiskaan, siis tunnin pidempään kuin normaalisti. Ihanaa, toivottavasti jatkuu vaikka täällä hehkutankin ; )

Ajatelkaas kohta on kaksi vuotta siitä kun tuolla kuumeilemassa oltiin. Lentis ja minä ainakin jossain pinossa? Oi kun se aika lentää!!

Me ollaan kanssa iltaulkoilijoita (no, työajalla ei kai ulkoilla(kaan)); eilen pihalla (julkisivurempan keskella) 1,5 tuntia. Pari 3-5 vuotiasta poikaa oli kanssa ja meidän heppu oli aivan innoissaan näiden leikeistä. Onneksi osasivat hienosti ottaa mukaan - tai siis ainakin olla häiriintymättä.

Jahans jos sit hommiakin tekis taas,
almaa
 
Moikka,

jänskä viikonloppu tai ainakin sunnuntai tulossa taas kaikille mammoille :heart: Nautitaan! :hug:

Iitukka Niinhän se on että kaikkeen tottuu, en voi muuta kuin nostaa hattua sulle, että jaksat kahden pienen kanssa :hug:

Topismamallekin jaksua kovasti kun työt alkaneet ja ilmeisen uuvuttavaa :hug:

Meilläkin neiti jo oikeastaan parantunut. Tänään oltiin ekaa kertaa taas leikkipuistossakin, voi sitä riemua :) Ruokakin maistui sen jälkeen kuin eri ihmiselle. Piiitkästä aikaa äiti sai syöttää ja oikein koko purkillisen ja vieläpä kala-ateriaa. Itse napsi lusikallaan pelkkää makaronia. Jos ei itse saa samalla syödä tai yrittää niin ei tule mitään..

Mulla lenssu edelleen, mut en selvästi ole riittävän kipeä kun puuhastelen sitten kuitenkin kaikenlaista vaikka tiedostan että pitäisi levätä että olis sitten synnytyksessä terve :headwall: Mieskin taas ollut eilen illan pois ja tänäänkin menee kuulema kattomaan terassi-matskuja. Se kun on meillä tuo mökkiraksa kausi taas jälleen alkanut ja sitte olis vielä taloyhtiönkin talkoot viikonloppuna.

Mutta ens viikoksi on luvattu miltei 20 lämpöä eli sitä odotellessa. Aivan ihanaa!

Hyvää äitienpäivä viikonloppua kaikille ihanaisille äideille :heart:

Kiitos tsempeistä loppusuoralleni, en usko todeksi että kohta on talossa pieni uusi tuhisija ( olkoonkin mieluusti tuhisko eikä kiljukaula :kieh: ) .

37+5 HM ja pikkuneiti 1v 3 kk
 
Almaa: apua, niinpä onkin, siis nyt on jotain kuukausi siihen, kun tein plussatestin :heart: Mites muuten vauvakuumeilun kanssa, oletko ihan sinut asian kanssa, vai tekisikö mieli toista? Itse olen kyllä niiiiin tyytyväinen, että ei ole yritetty toista, minusta on ihana keskittyä Gretaan varsinkin kun nyt tämä on aivan ihanaa aikaa, kun toinen jo kommunikoi ja leikkii mutta on silti vielä mamman pieni vauveli. Ja tälleen jaksan just ja just elää ihan oikeaa elämää, mutta jos tulis toinen heräilijä tähän perään, niin en varmana kävis tuolla tunnin juoksulenkeillä käännöstöistä puhumattakaan :LOL:

Meillä on tosi kivaa Suomessa! :D Kaikista isovanhemmista muuten Gretan lemppari taitaa olla vaari, vaikka tykkää kyllä kummastakin mummostaankin, jopa anopista, joka onneksi Gretan kanssa osasi viimeksi olla oikein kiva. Mutta siinä missä muistan isäni lapsuudesta lähinnä rientämässä kraka heiluen kokouksesta toiseen, on hän vaarina ihan toisenlainen, tanssii, laulaa, istuu Gretan teekutsuilla ja saa tytön nauramaan (no, sai kyllä minutkin pienenä silloin harvoin kun ehti). Greta on kiintynyt mummaan ja vaarin tosi nopsaa, haluaa syliin, pussaa ja paijaa. Samoin tätiä alkoi halailla jo päivän jälkeen, vaikka tosiaan ei ollut nähnyt kastajaistensa jälkeen. Mutta tyttö on kyllä luonteeltaan hyvin sosiaalinen, niin kuin olen ennenkin todennut. Paras oli, kun halusi halata samanikäistä poikaa leikkikentällä, ja poika-rukka juoksi tulista italianaa karkuun ja Greta vaan halasi takaapäin ja juoksi perässä.

Vaari osti nyt niitä Fröbelin palikat-dvd:eitä, kattotaan mitä niistä tykkää. Olemme kuunnelleet lastenmusiikkia ja niiden tahtiin tanssii niin kovaa, että meinaa pyllähtää pyllylleen. :heart: Siis heiluttaa käsien lisäksi peppuakin ihan kuin Beyonce', en tunnusta opettaneeni moista tanssityyliä B)

Suomalainen ruoka maistuu myös, tai siis fazerin paahtoleipää menee pari viipaletta päivässä (tyttö on hulluna leipään myös Italiassa), olen sitä paahtanut. Ja Oltermannia ahmii kaksin käsin, kun paloittelen sitä sormiruoksi :eek: Valmiita purkkiruokia ensin snobbasi, ja teinkin jo omia soseita, mutta kun niitäkin oli mumma ostanut, niin olen sitten ensin omatekoiseen soseeseen sekoittamalla tarjonnut ja nyt on löydetty pari sellaista, jotka kelpaavat.

Allergiatesteistä ei ehtinyt tulla tuloksia ennen kuin lähdimme, ja nyt sitten mietin, että onko taiveihottuma sen refluksilääkityksen syytä vai merkki allergioasta. Ruoka-aineallergia ei kuulemma yleensä saa ihottumaa esiin vuoden jälkeen, vaan tulee jo alle vuoden vanhana, mutta mutta... Refluksilääkkeessä luki, että sivuoireena on usein just ihottumaa, mutta lopetimme ihottuman ilmaantumisen jälkeen lääkityksen jo 2 vkoa sitten, mutta ihottuma vain jatkuu. Annan siis taas Gavisconia refluksiin, mutta tyttö heräilee yöllä kutinaan :headwall: Raapinut itsensä rikki ja itkee, kun yritän estää raapimista. Ei auta, vaikka olen laittanut kortisonivoidetta, bepanthenia ja leikannut kynnet aikuisten saksilla ihan lyhyiksi, rupia jo tullut kun niin raapii reppana :'( Eikä näytä olevan missään yhteydessä syömiseen, kun samoja ruokia olen antanut peräkkäisinä päivinä ja yhtenä yönä nukkuu hyvin ja toisena sitten kutittaa mahdottomasti. No, ehkä ne tuloksetkin tulevat pian...

Tv. Lentis ja höpönassu Greta-Beta 15kk huomenna :heart:
 
Heippa taas!

Kiitokset hampaidenpesukommenteista! Mä aloin nyt sitten kanssa laittamaan sitä tahnaa ja heti sujui paljon paremmin. Siirryttiin oikein vessan puolelle pesemään niin oli taas uutta ja ihmeellistä... :LOL:

Nanada me oltiin just keskiviikkona 1v3kk neuvolassa ja saatiin se viimeinen FinIp-piikki. Muita piikkejä ei tullut täl kertaa. 1,5v neuvolassa tulee sitten se MPR-tehoste ja se on samalla lääkärineuvola.

Pimennysverho me ostettiin JYSKistä, maksoi ihan kokonaiset 17,95e (oli halvennuksessa puoleen hintaan)! Mitään superkestävää laatua tuo tuskin on mutta asiansa ajaa vallan mainiosti. Eipä tuosta kyllä mitään dramaattista vaikutusta aamuheräämiseen oo ollut; edelleen herätään klo 5.45-6.30... Ja aivan sama edelleen mennääkö nukkumaan klo 19 vai 22, aikaisin herätään kuitenkin :ashamed: .

Tosiaan sunnuntaina on äitienpäivä... Mä tossa jo mietin että mitä mummeille hommataan lahjaksi ja missä järjestyksessä käydään vierailut, enkä yhtään hokannut että mäkin oon äiti :LOL: . Se eka äitienpäivä meni multa jotenkin siinä "vauvahuuruissa" ettei sitä oikein ees muista miltä silloin tuntui, jos nyt osais orientoitua vähän paremmin... =)

Kohta täytyy herättää toi pikkumies, menee taas niin myöhään muuten..
 
Huomenta!

Meillä on kanssa noita Jyskin pimentäviä (puoleen hintaan ostettuja tietty) ja hyvin ovat toimineet! Itseasiassa meillä yksi Ikean verho vinkuu ihan törkeesti rullatessa :p .

Onko täällä muuten kaikilla toiveissa saada lisää lapsia? Mietin et olenko tän ketjun ainoa joka haluaa hemmotella yhden ja ainoan pilalle =)
 
Lukemassa olen käynyt, mutta ei muka ehdi kirjoittaa..

Yöheräilyä on meilläkin yhä. 2-4 kertaa yössään. Sellainen yö on jo ihme, että herää vain 1 kerran. Sen jälkeen olo tuntuu jo levänneelle :D Ei saa yöllä evästä, en tiiä mikä tuota herättää huutamaan yhä edelleen, yskii kyllä toisinaan. Toivotaan, että saadaan jotain apua muutaman viikon päästä lastenpolilla, minne mennään astmaepäilyn vuoksi. Tässä vaan alkaa jo välillä olemaan niin väsy olo, kun töissäkin täytyy jaksaa käydä.

Hampaiden pesu 1-2 kertaa päivässä harjataan, ja sitä oral-b lasten hammastahnaa käytetään. Vähän antaa harjata, mutta pureskelee harjaa enempi. Vettä hörpitään pesun jälkeen.

Huomasin lukiessa, että on paikkakuntakohtaisia eroja noissa neuvolakäynneissä. Meillä seuraava käynti vasta syksyllä 1,5-vuotiaana. Sitten tulee rokotuksetkin.

Päiväunet vaihtelee, joku päivä menee yksillä, nyt on mennyt jonkun aikaa 2x 1 tunnin unet.

Meillä tyttö alkoi viimein pari viikkoa sitten kävellä kunnolla :) Nyt on taas vaihteeks räkätaudissa, eilen olin kotona hoitamassa kipeää neitiä. Palikoita kovasti pinoo päällekäin, kiipeily on ihan ykkösjuttu. Samoin kaikki kielletty-tekeminen, käy tv:tä tönimässä, aukoo kaikki keittiön kaapit jne...

Minä varasin kierukan poistoajan, sain loppukuulle vasta. En enää jaksa tätä vuotoa ja jatkuvia alaselkä, ja-vatsa kipua. Nyt saavat ottaa pois, vaikka puhelimessa aikaa varatessa oli että ei kait sitä vielä oteta pois :headwall: Itsehän mä sen päätän. Kai se pitää pillerit taas vaan ottaa |O Nyttenkin on eilisestä asti koskenut selkää ihan kunnoilla, särkylääkkeitä vedellyt vaan. En saa edes tyttöä nostettua, kun koskee selkään. Samoin kyllä ihan kaikki koskee tällä hetkellä. Ja töihin pitää mennä tänään, kun on näitä poissaoloja nyt ollut muutenkin tytön sairastelun vuoksi. Ei tarviis kun tää ilta ja huomisaamu jaksaa, sitten on vapaapäivä. Huomenna varmaan käytävä päivystyksessä jos kipu ei itsestään asetu :( Siellähän se äitienpäivä mukavasti menee...

Onnea meille kaikille äideille :heart:
Ja Haavemammalle jaksuja viimeisiin vikkoihin :hug: Kohta teillä on pieni nyytti.. =)

Nessu ja Aino 1v2kk
 
Pimennysverho on kyllä ykköskeksintö :) ei varmasti nukkuis päikkäreitään yhtä hyvin eikä öitään kun nyt on niin valoisaa jo aamusta. Uuteen makkariinkin hommasin sellaisen valkoisen Provecin pimennysverhon kun oli alennuksella taannoin kodinykkösessä.

Neuvolakäynnit tosiaan menee vähän erilailla paikkakunnittain, meillä oli 1.v neuvola ja sit seuraava 1,5v käynti.

Onnea Nessun Ainolle kävelytaidoista :)

Lentis, kiva kuulla että Suomenvisiitti sujunut mukavasti ja Greta on hurmannut isovanhemmat :heart:

HM, koita nyt vaan huilata ettet rasita itseäs liikaa, helpommin sanottu kuin tehty, eikös? ;) hyvä että tyttö on jo parantunut taudista!

Huomenna olis sitten toinen äitienpäivä, viimevuonna ei oikein pystynyt nauttimaan ekasta äitienpäivästä kun oli surua niin paljon, miehen äiti haudattiin silloin edeltävänä päivänä ja äitienpäivänä ei ollut kyllä mitenkään iloiset tunnelmat. Surullinen olo tulee edelleen kun ei ole toista mummua jota voisi käydä katsomassa ja onnitella :( toivottavasti kuitenkin huomenna olisi vähän mukavampi tunnelma ja nauttisi enemmän päivästä.

Oikein ihanaa ja hemmotteluntäyteistä äitienpäivää kaikille :heart: :heart:

Kareliini ja Sara
 
Hyvää äitienpäivää! :heart: Toivottavasti kaikilla mammoilla ollut kiva päivä taaperoiden kanssa!

Alexilla on taas korvatulehdus :( Toinen kahden viikon sisään. Viime yö oli aika levoton, itki lujaa unissaan. Ei varsinaisesti herännyt, mutta huusi!! Päikkäritkin oli vähän levottomat, kun yleensä nukkuu inahtamatta 3h. Päikkäreiden jälkeen alkoikin sitten urakalla haromaan toista korvaansa :eek: Soittelin päivystykseen, johon päästiinkin tosi nopsaa sisään, alle tunti matkoineen ja oltiin kotona lääkkeen kanssa. Toivottavasti puree antibiootti yhtä nopsaa kun viimeksikin, mutta sais vaan sitten tehota paremmin!! Eikös ainakin Seranzun Kaapsukin oo sairastanut nyt pari tulehdusta putkeen?

Tapaaminen; Menuu kuullosti Seranzu tosi hyvältä, lurps! :p

Hampaat pestään 2krt/pv. Makoilee hoitopöydällä ja järsii harjaa samalla, kun vaihdetaan vaippaa ja vaatteita. Iltaisin sitten vielä aikuinen harjaa tahnan kanssa paremmin, ei huuhdota. Toisinaan harja saa vain käydä suussa, mutta nyt taas muutamana iltana on saanut jynssätä pidempään.

Päikkärit
1xpv. Hoidossa 2h, kotona 3h :D

Onko Lentis pitkään suomessa?

Mä olen varmaan ihan hirveän huolimaton vanhempi, kun eilen ajattelin hetkeksi oikaista ja venytellä selkääni sängyllä, niin herään parin tunnin päästä siihen,kun mies tulee töistä kotiin ja pikkumies nukkuu mun kyljessä ja puristaa nyrkissä mun hiuksia :heart: Ihana! Oltiin ilmeisesti molemmat aika väsyneitä ja poitsuhan tykkää möyriä meidän isossa sängyssä. Nykyään pääsee jo itse kiipeemäänkin sinne. Oli sitten kömpinyt mamman viekkuun :heart:

Tuiskunen ja Alexi 15kk+
 
Kareliini, kiitos =)
Tuisku: kaksi viikkoa ollaan suurin piirtein, eli tulevalla viikolla hipsitään takaisin Italiaan. Ja voi että tuo kuulosti suloiselta nuo teidän päikkärit :heart: Siis aivan sydän suli, kun aattelin, että toinen on hiipinyt siihen ja kiivennyt päästäkseen mamman viereen, ihana ihana :heart:

Niin joo piti jo aikoja sitten seranzulle kommentoida, että harmi, kun en pääse taaskaan sun sapuskoita maistelemaan :kieh: Mutta niin kuin silloin kirjoitin, niin tultiin joko äippäpäiväksi tai kuun lopulla ja kuten huiomaatte, tultiin sitten äippäpäiväksi :D Niin ja vielä niistä kaksikielisistä lapsista että tosiaan aiemmin aina kuviteltiin, että oppisivat puhumaan myöhemmin, mutta jo monet tutkimukset ovat todistaneet, että kyllä siinä vaikuttavat vain yksilölliset erot ja tietty myös se, kuinka lapsen puheen kehitystä tuetaan. Jos äiti puhuu kahta kieltä sekaisin, niin myös lapsen puheen tuotto voi viivä'styä, mutta itse yritän puhua aina johdonmukaisesti suomea, vaikka muille puhunkin italiaa, ja näköjään on jonkin verran tottanut tuloksia. Greta on oppinut melkein sanan päivässä myös täällä, tänään osasi jo pyytää karkkia :whistle: Karkki on tosin ksylitolipastilli, josta tykkää tosi paljon (annan puoliskan pääaterioiden jälkeen), vaikka oon pieniä paloja niitä hedelmämehukarkkejakin antanut.
Fröbelin palikoiden tahdissa muuten jammaavat täällä nyt kaikki vauvasta vaariin :LOL: Piipaa piipaa, uuaa uuaa... Greta vielä pinniksessäkin "lauloi" ja heilutti käsiään kuin tanssiessaan, meillä' tanssitaan varmaan yölläkin :p

Tv. lentis ja tanssityttö Geeta 15kk :heart:
 
Heippa!

Eliaksella tulossa 4 poskihammasta yhtäaikaa :eek: Yöt aika katkonaisia, luultavasti noista hampaista johtuu. Saattaa herätä itkemään ja meinaa millään rauhoittua. Maitopullon juo ainakin kerran yössä. No jospa tuo joskus nukkuis...

Viime viikolla oli 1.3 v neuvola, painoa oli 10640g ja pituutta n 78.5cm, hyvin kasvaa. Rokote saatiin myös.

Elias on ihan hirmuinen kiipeilemään joka paikkaan ja pääsee melkein mihin vaan haluaa. Yks päivä seisoi meidän keittiön pöydällä. Olin ite veskissä ja ku tulin pois niin siellä se oli ilonen ilme naamallaan keskellä pöytää. Oli tuolita sinne päässyt :ashamed: Ei onneks puonnu |O

Mun monelle kaverille on tulossa vauvoja, alkaa pian itelläkin vauvakuume heräileen. Ollaaan kyllä mietitty, että yksi lapsi meille saisi vielä joskus tulla, mut ei ihan vielä. Kolme poikaa on, että neljäs sit vuoden parin päästä

HM Jaksamisia loppu odotukseen, sulla on ihan kohta vaavi sylissä :)
 
Meillä hirveit itkupotukuraivareit tänään :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Luulen, että hampaita täälläkin tulossa. Suuttuu mistä tahansa... Ei saanu liituja niin siitä 15min huutoa ja sama kun otin pois kylvystä... |O |O
Onneks sammu puol 8......
Äiti vaan kelpaa, ei syö...
Argh!

Kiitos ja anteeksi
 
hei, nappasin tän linkin tuosta mitäs nytin puolelta, laitan nyt tänne jos jotain kiinnostaa! eli joissain kaupungeissa esitetään Nasun suuri elokuva ilmaiseksi. käykääpäs kurkkaamassa onko teidän lähettyvillä ja vieläkö on paikkoja vapaana! :) se on k3 leffa.
http://www.lukijakivaa.fi/index.php
 
Kisak meilläkään ei ole tarkoitus hankkia lisää lapsia, oli aikalailla selvää jo ennen kuin poika sai edes alkunsa että me ollaan erittäin onnellisia mikäli yksikin lapsi meille suodaan. Meillähän on kans toi koiruus ja joskus miehen kanssa puhuttiinkin että mikäli meille ei koskaan tulisi lasta niin oltais sitten ihan vaan "koiraperhe". Meillä on ikääkin jo sen verran ettei kohta uskalla edes riskeerata... Tietysti välillä tulee syyllisyydentunto että syyttääkö poika meitä joskus siitä ettei hänellä ole sisaruksia, mutta onhan maailmassa paljon onnellisia ainoita lapsia. Toivottavasti siunaantuisi paljon kavereita ettei kokisi oloansa yksinäiseksi...
 
Moikka pitkästä aikaa!

Meillä Remulle iski keuhkokuume viimesen pneumokokki rokotteen jälkeen. Seuraavana päivänä kuume nousi huimaan 41.6 asteeseen, ja soittelein jo keskus-sairaalaan. sanoi ettei tarvi tulla, mutta kuumelääke laski sen vain 41,1 ja sen jälkeen alkoi taas nousta, joten lähdettiin ja hyvä niin. siellä siis se kauhkokuume sitten todettiin, kun vaadin pääsyä lastenlääkärille. päivystyksen lääkäri sanoi ettei kuume ole vaarallista. haloo!
Tuli sitten viikon antibiootti kuuri ja nyt taas kaikki hyvin.

mulla huomenna eka ultra uudesta raskaudesta. jee ja vähän jännittää.

hammaspesu meilläkin sujuu vaihtelevasti. kun muka leikisti harjaan välillä omiani, saa sitten pikku-ukon hampaitakin rapsutella muutaman sekuntin.

Remu oppi pari viikkoa takaperin kiipeen sohvalle ja sieltä sitten vaihtelevalla menestyksellä loikkaa olkkarin pöydälle. Myös sohvan nojalla seisoo jo kiljuu täysiä äitikkä, äitikkä. Isiä sanoo muuten äijäks, vaikka en kyllä ite ikinä käytä moista nimikettä, vaan aina isiä hoen, kun tarve vaatii. Mun äitille huusi pihalla monta kertaa että kääkkä! oli hymy hivenen herkässä juu...

Mutta pakko lähtee nukkumaan.


Soikku ja Remu
 
Mae
Jos sais muutaman rivin taas pitkästä aikaa rustattua....
Meillä Joona on ollut kitarisanpoiston ja putkituksen jälkeen räkäinen ja röhäinen koko ajan. Ja kuolaa IHAN KAUHEASTI. Nyt sitten varasin perjantaille lääkäriajan, kun eihän tässä ole mitään järkeä |O

Viime yö meni valvoessa, muina öinä nukkunut ihan ok. Iltavinkumista on taas kyllä havaittavissa.

Joona on ihan mahdoton riiviö, ei usko MITÄÄN!!!! :kieh: Kiipeilee joka paikkaan, sörkkii radiot/televisiot ym. vaikka kuinka kieltää ja siirtää herran pois pahuuksia tekemästä. Ei, kun hän vaan virnistelee ja menee takaisin TAI vaihtoehtoisesti rupeaa hakkaamaan päätään lattiaan. Vitsi mä olen helisemässä tuon ipanan kanssa, vaikka se toisaalta on kyllä niiiiiiin ihanan ja suloinen tinttara :heart:

seranzu meillä myös PALJON noita herne-nenässä-kohtauksia. Ja sitten sellainen jatkuva vikinä ja kitinä on päällä |O

korvatulehduksista te keillä niitä on, onko jo mones?! Onko jo ehdotettu putkituksia?

Mae ja Joona 1v.2kk :heart:
 
Tulee jälleen omanapaista vali valia.......

Käytin pojan 27.4 tiistaina korvien jälkitarkastuksessa, terveet oli! Toinen tulehdus.
Molemmat tulehdukset hoidettu kahdella eri kuurilla, kun ei parantuneet ekoilla....

Sitten alkoi silmät kutiaa viikonloppuna ja 2.5 päivystyksessä, haettiin tippoja. Korviin ei katsottu!

Tiistaina 4.5 tilanne huonompi ja 5.5 taas lääkäriin terkkariin.
Täti katseli mua korkeuksistaan ja määräsi Amorion kuurin korvatulehdukseen. VAIKKA sanoin ja intin, että ei tule auttamaan, kun ei ole ennenkään tepsinyt.
Sanoi ylhäisesti: tämä on lapsen parhaaksi...

No viime lauantaina 4 kuuripäivä ja edelleen lämpöä ja silmät hurjana. Vein taas terkkariin jossa ulkolainen setä totesi korvien olevan tulehtuneet, MUTTA ei suostunu vaihtamaan kuuria!!! Sanoi että on jo lievä (ihmettelen mihin vertaa, kun ei ollut korvia nähny aikaisemmin!)
no poika ollu kummallinen ja silmät punottaa... Nukkunut ja syönyt kuitenkin ihan OK:

Päätin silti viedä tänään Lastenlääkärille.
Sanoi korvissa olevan nyt märkäisen tulehduksen ja tuli uusi kuuri!

Sanoi, että kannattaa mainita lääkärille, ettei Amorion auta! NIIN JUST mä koitinki mut kaksi eri lääkäriä ei kuunnelleet mua ja se kolmas ei ees korviin vaivautunut katsomaan!
Kertoi Amorion tyyppisen lääkkeen hän määrää ainoastaan pienille vauvoille ensimmäiseen tulehdukseen, eikä koskaan märkäiseen korvaan.

Niin Kaapsulla on kolmas tulehdus ja kuudes antibioottikuuri!
Onko tämä nyt sitten LAPSEN PARHAAKSI. En jaksa uskoa.

Voin kertoo, että korvatulehdusepäilyssä en vie täst edes lähellekään kunnallisia ammattitaidottomia puoskareita!

Jos vielä tulee yksikin tulehdus, pyydän lähetteen jatkotutkimuksiin ja tarkastelemaan putkituksen tarvetta.

SOIKULLE ja MAELLE jaksuhalit!
Ihme ettei teillä helpota vieläkään MAE! :hug:

Onneksi ilma on ihana!
Mielettömän mukavaa viikonvaihdetta kaikille. Me lähdetään äidin luo Savonlinnaan isosisko ja Kaapsu ja minä. Iskä ja isoveli jäävät kotiin. ihanaa kun on 4 vapaata!

Seranzu ja Kaapsu 1v 2kk+ :heart:
 
Pikapikaa merkkiä jättämässä kun taas muuta ei ehdi :whistle: ulkona aivan ihana ilma, mittarissa +21 astetta B) tuli siinä taas kuopsuteltua hetken aikaa pihassa neidin ollessa päikkäreillä =)

Mae :hug: voi kun helpottais nyt teilläkin jo tauti!

Seranzu, voimia myös sinne :hug: aikamoista pompottelua siellä lääkärissä, en yhtään ihmettele että oot tuohtunu kun ei saa kunnon hoitoa lapselleen ja lääkärien diagnoosit ihan hakusessa :whistle:

Soikulle myös :hug: kova tauti on ollut teilläkin!

Täällä myöskin havaittavissa kitinää ja marinaa, yöhuutelua jne... :eek:

Nyt kauppaan mars :wave:

Kareliini ja Sara 1v.2kk
 

Yhteistyössä