Helmitaaperot ~kesäkuussa 2010~

Tsemppiä raskauden loppupuoliskolle. Aika ihan hujahtaa, siinä kun Helmiä pyörittelee nin ei huomaakaan kun on jo toinen tuhisko kainalossa. On niitä tapauksia joilla on kuulema viisikin helppoa nukkujaa ollut, että saattaahan se teillekin pari siunaantua :hug:

Meikä painaa ny soffalle orvatulppineen ja mies hoitelee yön :heart: Ihqu!

Nlassa sain aikamoista diagnoosia tänään ja huomenna alkaa 'jatkot' psykologin kanssa :/ Mtäh, minä??? :headwall: :eek:

Oikein mukavaa juhannusta kaikille ja kiitokset tsempeistä :heart:

masentunut HM ja pikku ukko pian 1 kk sekä rinsessa 1v 4kk
 
Glow
HM, niin niin tuttua :hug:
Meidän vauva on ihan pätkänukkuja, en tiedä missä liemessä vielä ollaan ilta eli yöunille nukutuksen kanssa kohta. Tissille nukahtaa parin tunnin taistelun jälkeen. Päivällä otetaan edelleen 15-30 min torkkuja, joskus harvoin saattaa mennä vaunuissa tunti! :/ Nyt on pari viime päivää ollu ihan yhtä parkua ja itkua, tissiraivareita. Kaipaisinkin LENTIKSEN neuvoja, kun hänellä oli joku opus... Onko 4kk ikäisellä joku kriisi???
Lääkärissä just käytiin ja korvat ok, kaikki ok mut kaveri ei oo tyytyväinen mitenkään, eikä suostu syömään. Raivarit saa tissillä, pullosta huikkaa tilkan ja raivoaa sillekin. Lääkärin mukaan ei vielä hampaistakaan johtuvaa olis... olen aika pulassa!!!
Kävästiin aamupäivällä mökillä mutta ei siellä kehdannu olla "pilaamassa" kavereiden juhannusta kun vauva vaan huutaa :( :attn:
Minäkin sain neuvolan mielialakyselystä jotkut semmoiset "pisteet" että tarjosivat meille kotiapua EHKÄ, ensi viikolla kuulen lisää. On käynyt mielessä että jotain ihan juttelu "apua" mä tarvisin....

Onnin kanssa on aika positiivista, kaveri on alkanu harjottelee itse syömistä ja ihan hyvin jo sujuu :) Nukkuukin taas paremmin, yöt. Päikkärit on vakio hyvät aina. Tosin tänään venähti ja oli kiukku äsken, nyt vasta nukkumassa...mitähän käy yön kanssa??
 
Harvinainen rauhallinen hetki, jolloin voi istahtaa rauhassa koneen ääreen, niin jos sitä nyt ehtisi tänne kirjoittaa. Kevät ja alkukesä on ollut aikamoista pyöritystä, kun toukokuussa muutettiin omaan taloon, ja pari viikkoa sitten oli meidän häät. Ihanaa, kun nää suurimmat hommat on nyt saatu hoidettua alta, niin ehtii välillä rauhottua paikoilleen. =)

Glowlle ja HMlle paljon voimia pienten kanssa. Rankalta kuulostaa, mutta toivottavasti pian helpottaa, kun pienimmätkin saa lisää ikää.

Kärppänä ihanaa, uusi helmikuinen! Itse ainakin tykkäsin tuon pojan kanssa, kun hän syntyi kevättä vasten niin oli helpompi jaksaa yöherätykset ym. kun ulkona koko ajan valostui.

Meillä poika treenailee kovasti puhumista. Toistelee aina perässä, kun sanoo, mikä minkäkin tavaran nimi on. Ja liikkuu juoksemalla. Onneksi ei ole kova kiipeilemään, niin kuin serkkunsa. Kiipeilee vain keittiön pöydän penkeille ja toisinaan pöydälle asti. Ei jalka nouse vielä tarpeeksi, että pääsisi sohvalle. :)

Minä paiskin töitä, joita on nyt luvattu syksylle asti. Näinä aikoina ei ole vielä puhuttu jatkosta mitään. Paitsi tietenkin työkaverit on sitä mieltä, ettei tuolta voi vähentää väkeä, mutta pomothan ne päättää nämä asiat. Välillä kaipaa sitä aikaa, kun sai olla pojan kanssa kotona, mutta kyllä töissäkin on kiva käydä, kun saa aikuista seuraa ja palkkakin on kiva asia. Sitten ehtii taas olla enemmän pojan kanssa, jos työt ei syksyllä jatku, eikä uutta paikkaa saa.
 
Glow
Minä tuossa taannoin "siivosin" fb:sta kavereita pois kun halusin vähän privampaa kun tuntu että siellä on paljon ihmisiä ketä en "muka tunne" siis nähny livenä ikinä yms. MUTTA, Lisäilinpä nyt takaisin teitä helmimammoja ketä muistin kun tuli teitä niin kauhia ikävä!!! :heart: vaikken ole ketään teistä "oikeesti" nähny niin silti osa tuntuu niin tutulta ja kun tänne ei ole aikaa kirjotella usein niin fb:a ehtii käyttää puhelimellakin välillä kun syöttää/nukuttaa vauvaa...

On muuten pikkasen taas tällä mammalla pinna tiukalla. On ollu todella rankka viikonloppu :attn: Peetu on parkunu ihan kauheasti, mikään ei hyvä ja Onnilla meni päivärytmit aivan sekasin kun kävästiin mökillä.
Mulla ei ole ikinä hetkeäkään omaa rauhaa, ei edes illalla pientä hetkeä kattoo telkkaria ja syödä jotain herkkuja. Kun joudun "lukkiutumaan" makkariin 20-21 aikaan nukuttamaan Peetua jos aion saada sen nukahtamaan kunnolla ennen puolta yötä. Tyyppi on ihan väsy ja nukahtaa ( tissille... ) mutta havahtuu hereille monta kertaa torkuttuaan noin 15-30 min. Ja taas "tissinukutus" alusta, kun muuten alkaa parkua hillittömästi ja sitten herää Onni jonka on juuri saanut nukkumaan. Tässä on nyt pari iltaa ollu ihan kamalia kun molemmat vaan parkuu väsyneenä eikä nukahda kun toinen alkaa huutaa aina toisen huudosta.
Eilen kilahdin ukolle ihan täysillä kun olin jo niin loppu kuuntelemaan Peetun itkua kun en sille voi mitään. Ukkohan ei tajunnu yhtään mistään mitään mikä mulla on ja tänään ei puhutakaan sitte mitään :headwall:

Ei just nyt auta ajatus että vuoden päästä EHKÄ helpottaa kun lapset on vähän kasvanu... :'( mä haluaisin edes vähän osata nauttia tästäkin ajasta. Harva se hetki vaan tuntuu että tää on paskin kesä ikinä.

 
Glow ja HM :hug: ihan kovasti tsemppiä, voi kun voisikin
jotenkin auttaa.. kahden huonosti nukkuvan lapsen äitinä
tiedän mitä on olla väsynyt.. ja ettei ole hetkeäkään omaa aikaa ja
kodin ja lapset huonoine öineen ja itkuineen melkeinpä yksin hoidellut.
Siis jos minä olen selvinnyt, selviätte tekin! *Yrittää hän nyt kannustaa
ja lohduttaa* :whistle:
 
Hei mutta sehän on tosi hienoa jos neuvolan kautta saa jotakin apua!
Jäin ihan miettimään että nykyäänkö siellä käytössä siis
joku kysely vai mikä minkä pohjalta masennusta tm. kartotetaan?
Ei mulle vain mitään tommosia tehty.. kerroin kylläkin
tätille aina meidän tilanteesta ja omasta
väsymyksestä jne. mutta hän sanoi vain että muista huolehtia
myös itsestäsi. Just joo. En edes kehtaa kertoa mitä mun
päässä liikkui pahimpina aikoina. Ja syyllisyyden tunto siitä
että tätähän mä halusin, kaksi lasta, munhan pitäisi tästä
nauttia ja olla onneni kukkuloilla.
No joo, jäin nyt vaan miettimään, olisikohan minä
saanut jotain apua- viime talvena olisin sitä todella
tarvinnut.
 
Iltaa,

täällä sitä nyt omaa aikaa vietetään kun pitäisi olla jo unten mailla. Mä pyrin menee suunnilleen samantein ku vaavi nukahtaa että ehtis yhden pitemmän pätkän nukkua. Poika yöunille 21-22 maissa ja eka syöttö sitten 3-5 tunnin päästä, loppuaamuyö meneekin sitten 2-3 t pätkiä ja ukko aloittaa öhnäämisen jo n tuntia ennen varsinaista syöntiä ja örpöttelee vielä ruoan päällekin :whistle: Siinä voi sitten kuvitella mitä tekee ylikierroksella oleva äippä...no valvoo tietty, vaik korvatulpat korvissa j atyyny vielä päänpäällä |O

Glowlle Hirveesti tsemiä!! :hug: Ihan samoja fiiliksiä että mikä mua vaivaa kun en saa iloa nyt tästä ollenkaan, päivastoin kaikki on vaan työlästä ja valoa ei näy...ei edes vuoden päässä..vaiks tiedän sen sieltä tulevan, en vain nää sitä nyt millään.

Iitukka Meitin kaupunki 'antaa' sellaiset vitoskäynnit eli perhetyöntekijä tulee kotiin max 5x 3,5 tuntia, jos alle 1 v lapsi kotona ja perheen jaksaminen kyseessä. Mulle tulee täti huomenna toistamiseen että pääsen itse shrinkille klo 10. Ans kattoen mitä se poikii..

Jepsis, pikkuneiti ei suostunu nukkuu vaunuissa tänää ja mä jo helisin että maailmanloppuhan tää on :eek: ..oli onneks kaveri kylässä joka sitten vaavia viihdytti, ni heitin pikkuneidin omaan sänkyyn ja pienne taiston jälkeen veti 2t päikkärit sisällä siis. Taidan nukuttaa helteellä jatkossakin sisälle.

Hyvää yötä!
 
Terkkuja pitkästä aikaa! Hengissä ollaan, mutta on muka niin kiire, ettei tänne kerkeä... :ashamed: No, olen kirjoittanut kuulumisia blogiin (profiilissa osoite), sieltä saa lukea ketä kiinnostaa meidän reissailut =)
Ekaksi tosi paljon onnea Kärppikselle!! :flower: :flower: :flower:

Ja super-isot jaksut HM:lle ja Glow:lle! Mulla on tainnut olla meidän helminaperoiden huonoiten nukkuva höpönassu, niin että on tosi hyvin mielessä mitä käytte nyt läpi noiden omien kukkujienne kanssa :hug:
HM: voi ihan hyvin olla, että käyt vaan niin ylikierroksilla ja olet väsynyt, että vaikutat masentuneella vaikka et olisikaan. Mullahan oli ihan sama juttu silloin viime vuoden touko-kesäkuussa, kun oli unettomuutta, mutta psykologi sanoi heti, ettei se mitään masennusta ollut vaan ihan vain aitoa väsymystä. Sitten aloin tottua siihen väsymykseen enkä enää edes ajatellut koko asiaa, kun huomasin, että elämä on laiffii myös pätkäunilla. Tosi isot halit joka tapauksessa, hyvä että pääset myös puhumaan asiasta :hug:

Glow: himskutti kun ollaan kakkosasunnolla lomalla, ja kirjat ovat kotona :/ En muista ulkoa niitä kriisikausia, löytyisköhän jotain vanhoja pinoja lukemalla? Isot tsemppihalit sinne ja kiva kun ollaan taas kavereita :LOL:

Meitin neiti on nyt ollut pian viikon syömättä yöllä =) Onhan tää ollut aikamoista sirkusta tää meidän nukkuminen, mutta olen itse nyt tyytyväinen tähän ratkaisuun, että odotin näin kauan ennen vieroitusta. On nimittäin käynyt ilman kummempia itkuja, kun illalla on toivotettu hyvät yöt tissille ja yölläkin tyytyy siihen tietoon, että tissi nukkuu ja että aamulla saa taas. Pitkästä aikaa on tullutkin hiukan pidempiäkin unipätkiä, jippii!

Tosin kauhea eroahdistus vaivaa, varsinkin kun ollaan täällä kakkoskodissa, vessaankaan ei pääse yksin. Mammaa huudetaan jatkuvasti. Mies käy täällä parin päivän välein, kun on töissä, eli käydään rannalla kahdestaan.

Matkat meni tosi hyvin, ekana päivänä oli autossa 4 tuntia hereillä, vain kerran pysähdyttiin välipalalle :eek:

Rosinante: ei meillä vielöä itse syödä, paitsi silloin tällöin, kun olen kärisvällisellä tuulella B)

Sanoista sen verran, että meillä tulee jo pieniä "lauseita" :heart: Esim. kun isä niistää, sanoo isä nenä. Muuten sanojen laskemisen lopetin jo pari kuukautta sitten, kun niitä oli yli 20. Joka päivä mut yllättää, tänään hiekkakin oli kuumaa, kauheasti adjektiiveja ei muuten ole, verbejä on muutama. Hassuin sana on ollut kainalo :LOL: Imettäessä koplasi mun kainaloa ja ymisi jotain ja heti oppi sanan, varmaan oli miettinyt jo kauan, että mikä ihme se on. Muutenkin ruumiinosat sanoo jo melkein kaikki suomeksi, italiaa hiukan vähemmän, kaksikielisiä sanoja alkaa kuitenkin jo olla ihan kiitettävästi. Yleensä esim. leivän sanoo italiaksi, mutta yksi päivä kun en kuullut kaupassa, että mitä sanoi, niin oikein karjui, että leipää :LOL: Italiassa kovasti ihmetellään typyn puhumista ja kieltämättä on tyttö melkoinen papupata, tullut äitiinsä :LOL:

Terveiset lomailevalta Lentikseltä sekä Gretalta 16kk :heart:
 
Iltaa,

no nyt on aikaa kirjoittaa kun vaavi jäi sairaalaan sisälle :'( Käytin lastenlääkärillä päivällä koska ollut jo useamman päivän oikein erityisen tyytymätön, mitä on toki ollut alusta saakka, eikä ole päivisin nukkunutkaan kuin pikku torkkuja, paitsi sitten yöllä kaiketi umpiväsyneenä. Myöskin ähissyt ja puhissut ja saanut äipänkin ihan entistä enemmän finaaliin. Lastenlääkäri suositteli siis suorilta lähetteellä keskussairaalaa. Tutkivat nyt siellä pikkuista ja minä sain määräyksen levätä. Vaavi rusautti läksiäisiksi vihreetä kakkaa, sanoivat sen jouhtuvan juurikin vatsavaivoista. Myös julmettu nan määrä arvelutti lääkäriä, eli 1300ml vrk, ja kuitenkin vain 1x vrk kakkaa.
Lepääminen juuh, helpommin sanottu kuin tehty...olenkin itkenyt tänään silmät päästäni. Sentäs saunoin pitkästä aikaa ja oiken oluen kera. Pian alan valmistella unten maille menoa. Huomenna soittelen sitten että mihin aikaan kannattaa mennä pikku ukkoa katsomaan.
Taidan elellä elämäni rankinta aikaa :'( :( Että Glow, liityn klubiin Paskin kesä ikinä!

Hyvää yötä! :eek:

HM ja pipi pikku ukko pian 6 vko, sekä esikoisprinsessa 1v 5kk
 
HM :hug: :hug: :hug:
jaksuja ihan hirmusti!! Pieni mies on siellä hyvässä hoidossa,
vaikka äidin sydäntä riipii ja huoli painaa. Yritä nyt vaan levätä. Kyllä asiat
varmasti järjestyvät parhain päin.
Meillähän poika oli päksissä kaksi yötä aikalailla samanikäisenä.
Hällä tosin oli karmea flunssa ja mä olin sairaalassa hänen
kanssaan. Ja esikko kuumeessa kotona. Oli ihan hirveätä aikaa.
 
HM: Tsemppiä hirmuisesti rankkaan vaiheeseen! :hug: :hug: Yritä ajatella, että nyt pikkuinen on paikassa, jossa oikeasti voidaan tutkia, mikä häntä vaivaa, ja hoitaa hänet myös. Jospa sitten helpottaisi, kun tiedetään, mistä kaikki on johtunut. :hug: Nyt lepoa, vaikka se ei varmasti niin helposti käy, kun huoli painaa.
 
:wave:

Ihan ensiks Glow ja Haavemamma Paljon paljon voimia ja jaksamista pienten kanssa!!!! :hug: :hug: :heart:

kärppikselle onnea! :flower:

Mulla on jäänyt palstailu nyt vallan. Luen aina välillä,mut en saa millään kirjotettua. Jotenkin ei muka ehdi tai ei vaan yksinkertasesti saa aikaseks. Fb puolella sit enemmän.

sanoja tai vähän sinnepäin on nyt muutama. ekaksi tuli kiitti. sitten kesken kiukun POIS!, loppu=poppu ja äiti tulee välillä. sitä harvemimn sanoo, mutta joskus kuitenkin :heart: muutenkin nyt alkanut selkeämmin tavuja sanomaan ja osottelemaan mitä haluaa,mitä ei ennen tehnyt.

tää hell kyllä sulattaa aivot niin ettei tuu nyt yhtään mitään muuta mieleen. lapset heitti talviturkit tänään, mulla pysyy edelleen mun 8vuoden talviturkki kasa. :whistle:

labello ja nöttönen
 
Moikka!

Eipä sitä ole kerennyt taas edes lukemassa käydä. Kaikki aika menee pihalla yliaktiivisen Tasmanian tuholaisen kanssa ;).
Paljon tulee uutta koko ajan ja mitään ei kannata tehdä näkyvästi ellei halua kundin tekevän perässä! Sanoja on tullut paljon uusia, jännästi 85% kundin sanoista on ruotsinkielisiä! Vaikka siis ollaan eniten yhdessä. Tosin jostain syystä pappakin on taas mamma :whistle:

Täällä täytyisi myös varmaan ilmoittautua johonkin helmikuu tai maaliskuu 2011 ketjuun kun yllättäen ilman mitään suunnitelmia niin plussa pärähti vkl testiin. Meillähän kundi kuitenkin sai alkunsa lapsettomuushoidoista ja luomuraskaus piti olla lähes mahdoton... No eipä ole =) .
Tässä meni sitten vannoutuneen yhden lapsen perheen suunnitelmat ihan uusiksi!! Alkushokin jälkeen asia on otettu ilolla vastaan =) =)
 
Ihan alkuun Glowlle ja HMlle hirmuisesti voimia!
Ja pöh, kun jotkut miehet ei vaan tajua. HMllä taitaa kuitenkin olla vähän parempi tuuri siinä asiassa...
Miten pieni mies voi? Toivottavasti jo paremmin!

Labello taitaa olla yhtä kova uimari kuin minä. Mua ei saa järveen kirveellä uhatenkaan. Nykyisin vielä vähemmän, koska mut voisi luokitella joksikin valaslajiksi, jos rannalle eksyisin... :LOL:

Tänne ei kuulu ihmeempiä, halusin lähinnä vain Glowlle ja HMlle voimia antaa näin netin välityksellä, niin kirjauduin sitten sisään.

Meillä oli nyt eka tauti ja korvatulehdus, itsekin tietty sit olin samaan aikaan kipeänä. Onneks taidettiin siitä selvitä ilman suurempia ongelmia. Pitäisi muistaa nyt sinne kontrolliin varata kuitenkin aika.

Onpa ollut outo päivä, kun pitkästä aikaa oltiin keskenään Valtsun kaa kotona. Mieheltä loppui kesäloma ja koko loma oltiin yhdessä. Ihmeen hiljaista, kun puuttuu se aikuinen juttukaveri ja varsinkin nyt, kun Valtsu jo nukkuu.

Pakko kysyä, että onko teidän naperoilla tällä hetkellä yhtään hermoja? Meillä menee pinna heti, jos joku ei onnistu eka kerralla. Sit seuraa sellanen korvia huumaava kirkuminen ja raivo. Tosi mukava leikkiä esimerkiksi palikkalaatikolla, kun kolmion kohdalla suuttuu aina...
:D :headwall:

Sanoja tulee täälläkin jonkun verran, mut aika vähän kuitenkin. Moni niistä sanoistakin on vielä aika kaukana siitä miten ne oikeasti lausutaan (esim pallo-paapoo).
Hauskimpana on ehkä se mitä hevonen sanoo. Ei sano meidän pojan hevoset ihahaa vaan hahihii. Liekkö sit normaalia iloisempia heposia.

Mutta palaillaan taas!

Smirge ja Valde 16kk
 
Onnea Kisak!! :)

Terveen paprut pojalle :) Eli ei mitään rakenteellista, maha vaan vaivaa ja kramppailee välillä tosissaan. Suuri helpottava tekijä on ollut kuitenkin syöttövälien ventys, eli sairaalassa ovat saaneet venytettyä välejä 3-4 tuntiin, jolloin suoli ei ole koko ajan toiminnassa vaan välillä myös levossa. Jänskättää kuin kotona käy. Ukko kun on aikas möhkäle, vaatii myös paljon ruokaa.
Vein tänään vaaville 'isojen poikien tutin' tuliaisiksi ;) kun olen ihmetellyt kun imee tuttia niin huonosti ja syljeskellen, mutta tajusin että poika kun on jo 6 kilonen ( nyt siis 6 vkoa, syntyissä 3880g..esikoinen ei ollut kolme kuisenakaan noin painava.. ), niin nuo 1-2 kuisten tutithan on tavallaan pieniä pojalle. Ai että kun lupsutteli innolla tuttia ja sain venytettyä juurikin neljään tuntiin yhden välin :)

Jep, mutta huomenna ottavat vielä sydämestä ultran hennon sivuäänen vuoksi, joka todennäköisesti täysin normaali, jonka jälkeen poika valmis kotiin :heart:

Itse olen nyt saanut levättyä ja etäisyyttä asioille ja tuntuu ajoittain jopa tosi hyvältä. Näin ollen luulenkin että minun nk masennus onkin suurelta osin vain totaalista uupumusta. Myöskin se että maidon tulo ehtynee toivottavasti kokonaan pian ( eilen piti vielä pumpata kivistykset pois), auttaa hormonitasapainon löytymiseen ja sitäkautta taas psyykeeseeni positiivisesti :)
Toisaalta jännittää kovasti tuleva, koska eihän se poika itse auringoksi ole siellä muuttunut ja masu vaivaa edelleen, eli pelko persiissä kuinka kauan tätä kestää ja kuinka kauan taas itse jaksan. No ei pitäs taas etukäteen murehtia huomista :snotty:

Pikkuneiti on alkanut ottamaan itku-poru raivareita väsyneenä ja nälkäisenä. Liekkö ikään liittyvää, kun ei ole vaavikaan ollut kotona hänen hermojaan rassaamassa. Mutta joo kun aletaan parkumaan ei istuttais syöttikseen, ei tietenkään syötäiskään mitään, heitellään kaikkea käsistä jne..Mikäs siinä tänään kun olin itse ihan levänneellä tuulella, mutta voin kuvitella kun tulee niitä väsyneitä päiviä niin huoh *

Hyvää yötä!

HM ja huomenna kotiutuva 6vkonen sekä pikku kiukku-rinsessa 1v 5kk :heart:
 
Kiits Smirge ja kaikille muillekin kiitokset tsempeistä!!
..eli raivareita siis muilla kans, lohduttavaa!

Sanoja tulee meillä kans: tyttö, kukka, kakka, pus, kikki ( kiitti), hei hei, vaippa...
ja hirmunen sananälkä, sais olla kokoajan lukemassa kirjaa hänelle :)
 
HM: Tuosta maitomäärästä... Mulla on siis vaan omakohtainen kokemus tästä mut kun luin äsken ton et teillä menee niin paljon sitä maitoa et auttaisiko jos vaihdat osan maissivelliin? Meillä alkoi mennä jo 1kk-1,5kk ikäisenä semmonen 1000ml et poika oli 1,5kk kun alettiin antamaan osa maissivellinä. Pieni maha ei kuulemma tykkää jos liikaa tulee nestettä. Tosin tästä on varmaan joka lääkärillä ja neuvolatädillä, kuin äidiläkin oma mielipide. Meillä auttoi se ainakin maitomäärien kanssa ja vatsaongelmia ei ollut. Tosin oli myös aktiivinen jo ihan pienestä saakka ja kulutti myös!
Silloin tosin nauratti neuvolassa kun täti (4kk taisi olla ikää tuolloin) kyselee oletko nyt ihan varma ettei pelkkä maito vielä riittäisi... Öööö... Joo olen :whistle:
 
Haavemammalle ja Glowlle tsemppiä ja jaksamista kahden pienen kanssa :hug:

Ja plussautuneille onnea! :flower: Pieni kateus teitä kohtaan... Vauvakuumetta on itsellä, mutta avokki ei vielä lämpene ajatukselle. Pari äitikaveriakin on raskautunut uudestaan. Mutta ihanaa että vauvaja tulee lähipiiriin :D

Tyttö kasvaa ja kehittyy kovasti. Sanoja kovasti tapailee, omaa höpötystä on suurimmaksi osaksi kyllä. ehkä 10 sanaa sanoo oikein. Kiipeily on nyt SE juttu meillä! Eilen yllätin tytön kyykyssä tv-tason päällä! :eek: Pottailu on alkanut innostaa neitiä. Kovasti siellä käy ja muutamana päivänä on melkein jo pysynyt päiväsaikaan kuivana. Osaa jo välillä ilmoittaa milloin täytyisi potalle päästä. Raivareita on alkanut saamaan jos oma tahto ei mene läpi. Huutaa ihan kunnolla, kulkee perässä ja huutaa tai jää jonnekin huutamaan ja itkemään ja katsoo tuleeko joku perässä :D Viikonloppuna sai sellaiset raivarit, että tyttöä alkoi ahistamaan huutonsa päätteeksi.

Harmittaa olla nää parhaimmat ja kuumimmat päivät töissä! Lomaan vielä reilu 4 viikkoa, ja vain 2 viikkoa sittenkin. Mutta hyvä että edes sen verran. Lähdetäänkin sitten viikoksi Turkkiin, siellä varmaan lämpöä riittää.

Mutta oikein ihanaa kesän jatkoa kaikille!

Nessu ja Aino 1v4kk
 
Moikka!

HM: Mä ihan mielenkiinnosta googletin z-lineja ja törmäsin sun kommentiin. Tässä kun on taas aikaa niin pohdin jo etukäteen täällä et mitenkäs sit lenkkeillään kun vauva syntyy. Onko ollut ok, käyttökokemuksia? Niissä vaikuttais olevan hyvät pyörät, on kompaktit kun kulkee bussilla, halvat kun käyttöikä jää lyhyeksi ja pystyy käyttämään sitten yhdenkin kanssa. Se sisaristuin vaan vähän mietityttää...
 
Vielä piti lisätä, että onnistuisiko niissä esim. käyttö niin et laittaisi alimman istuimen päälle jotenkin pingotettuna sen aurinkosuojan joka vaunuissa laitetaan työntöaisan ja kuomun väliin? Siis ajattelin et esim. siinä vaiheessa kun voi jo pienemmän laittaa sinne alas ja isomman päälle. Koska siis meillä ei välttämättä poika tykkäis olla siellä alhaalla ja ainakin hän alkoi 4kk jälkeen hereillä kivuta istuma-asentoon. Paikkoja voisi sitten vaihdella. Katsoin kuvasta ettei tuo sisaristuimen asento näytä liian pystyltä. Miten on?

Rattaisiin en kuitenkaan ole valmis satsaamaan enempää sillä luulen et käyttöikä jää lyhyeksi. Se sulkee sitten P&T:t pois. Ja käyttötarkoitus taas sulkee pois pienet pyörät.
 

Yhteistyössä