Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Glow
HUH HUH! Nyt on muutto tehty!
Kyllä meinas tulla jossain kohtaa jo eilen itku ja paniikki että miten ihmeessä kaikki kamat saadaan/ehditään kuskata. Miten sitä tavaraa ja vaatetta onkin niin paljon! Muuttaminen on aika haasteellista 1v+vauvan kanssa. Ei enää ikinä uudestaan, kiitos. Ja tää uusi koti on niiiiin ihana, tuntuu heti kodille etten aio muuttaa tästä ikinä minnekään. Vielähän tossa on vino pino laatikoita ja säkkejä, pusseja, kasseja purkamatta. Eteinen täys työkaluja ja kaapin ovia yms. puuttuu sieltä sun täältä. Jospa nuo ensi viikolla sais kuntoon loputkin. Pääasia et nyt ollaan täällä! =) :heart:

Onni juoksi ympäri kotia koko päivän! Miten voi olla virtaa pienellä ihmisellä niin paljon??!! Sammui kyllä nopsasti omaan sänkyyn, omaan huoneeseen! saas nähä mitä aamulla tuumaa... ja onnistuuko nukkumaan käyminen jatkossakin omaan huoneeseen, noh pakko, sillä vaihtoehtoja en nyt anna. Saahan sinne lattialle patjan isille "hätätapauksessa" sitten.

Vauvan pinnistä ei vielä ehditty kasata. Tuo on kyllä syntymästä lähtien nukkunu yöt tiukasti minun vieressä. Ei oikeen ollu muuta vaihtoehtoa siinäkään... :D eiköhän tuo omaan sänkyyn (meidän makkarissa ) suostu. Nukkuu tällä hetkellä tässä olkkarissa vaunuissa. On kyllä nukkunut nyt iltapäivästä tähän iltaan asti niin paljon että mitenhän yöllä....?? vaikka paljonhan noin pieni vielä nukkuukin. Aamupäivän eli pahimman muuttohässäkän aikana hän vaan söi ja söi ja söi.... siinähän sain keksiä jos jonkin laista viritelmää pehmikkeeksi lattialle että pääsin syöttämään. Ei oikeen istuvilteen vielä tule imetyksestä mitään. Mä en saa hyvää asentoa ja kun en oo sitten ihan rentona niin ei tuo syö! Imetystyynyä on kokeiltu pari kertaa mutta ei senkään kanssa vielä onnistu.

Jaahas, vauva kuuluu heräilevän...vaipan vaihtoon ja syöttelemään...josko yö unille malttaisi tästä...
 
Moikka moi piiitkästä aikaa :)

Onnea Glowlle vielä tätäkin kautta pikkuisesta pojasta! :heart: Ja onnea uuteen kotiin :)

Mekin ollaan jo suurinpiirtein asetuttu tänne uuteen kotiin, remppaamistahan riittää vielä varmaan kesäksikin! :eek: Mutta kyllä tää tästä. Ens viikonloppuna olis sit Jooan 1v juhlat, tuparit ja mun 25v kemut, kaikki yksillä kahvituksilla :D

Meillä ipanat olleet lähes terveinä koko ajan (kop,kop), pientä nuhaa välillä ollut ja Jooalla oli kerran 2pv kestävä korkea kuume, ilman muita oireita. Liekö hampaista johtunut sit? Hampaita on edelleen 2 alhaalla ja 4 ylhäällä, tuli n.1kk sisään kaikki silloin muistaakseni 7-8kk iässä. Kai ne loputkin joskus esiin tulee :D

Meidän poika on totisesti löytänyt oman tahtonsa! Ei tarvii edes ajatella ottavansa jotain poitsun kädestä, kieltävänsä jotain tai muuten vaan uhmaavansa Hänen Tahtoaan, kun jo alkaa Kiljuminen! Hirveet tappelut noilla kahdella MONTA kertaa päivässä, ei tarvii edes olla kunnon syytä kun tuo pikku ukko heittäytyy dramaattisesti lattialle kiljumaan ja sätkimään :eek: Ihanaa, ja tietysti tuo toukokuussa 3v täyttävä isosisko liittyy rientoihin mukaan sen suuremmin pyytelemättä..... |O Että se on meidän talo jos näätte jonkun talon tärisevän ja jytisevän ja sisältä kuuluu kolmen ( :ashamed: ) karjuntaa.... :whistle: Kyllä vaan hermoja meinaa välillä kysyy tää homma...

Mut ihaniahan nuo lapsoset on, ei siitä pääse mihinkään :heart: Jooa oppinut halaamaan ja pussaamaankin oikein kunnolla :hug: :heart: Ja oppinut myös kiipeemän pöydille, sohville, tuoleille yms. Jos on liian korkea tuoli tms, hän hakee kirjoja,leluja, vaippapaketin tai vaikka potan avukseen. Ja myös Hyppää paikasta toiseen, esim. olohuoneen pöydältä sohvalle. Kaikki tapahtuu salama vauhtia, en ehdi kun selkäni kääntää kun se on jo vaikka kiivenny pöydälle ja siitä loikannu sohvalle. :eek: Ja taas on pojalla silmäkulma auki :ashamed: Ei Linnea vaan oo koskaan noin vilkas ollu, oonkin sanonu et kaikille pitäs ekaks lapseks tulla poika, niin eipähän olis ylikansoittumisen ongelmaa ainakaan :LOL: Kyllä se vaan totisesti on kokopäiväTyötä tuo pojan perässä meno. Ja onneks sitä arvostetaan niin paljon että melkein rikastumaan pääsee :kieh:

No juu, jos sitä lähtis saunomaan ja nukkumaan. Harvakseltaan tänne mitään kirjottelenkaan, tuntuu ettei oo mitään sanottavaa, sitä samaa vaan kun kaikilla muillakin :) Mut on se silti monesti lohduttavaa lukea täältä että nimenomaan sitä samaa kaikilla muillakin :)


Bianca ja Jooa 1v-->
 
Lentis, vauvauintikerta kestää 30min. On aika maksimi aika ainakin meidän pojalle noin niinku jaksamisen kannalta. Ruumiinlämmöstä en osaa sanoa sen enempää...

Osaako joku kertoa mistä löytäis 80cm kylpytakin? Olis aika ehdoton nykyään uimahallissa, kun Axu tykkää taaperralla siellä suihku/pukuhuoneessa eestaas, eikä pyyhe oikein tahdo pysyä päällä lämmittämässä uinnin jälkeen... Helppohan toi olis itse ommella, mutta nyt tuntuu että ei ole moiseen aikaa :(

Tuiskunen ja Axu 1v.
 
HM kela asiasta, en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit..
Mä en kyllä saanut esikoisesta mitään kotihoidontukea kun
uus äippäloma alkoi. ELi laitoin vaan sen ä-loma paperin ja työnantaja makso
mulle ekat 3kk ja kela sitten loput ja vanhempainvapaan.
Sit kun juniorista loppui se vanhempain vapaa ja jäin
kotihoidontuelle niin nyt esikoisesta maksetaan tukea olikosenyt
n.20e kk. Sekavaa, auttokohan yhtään?
 
Arvoisa raatimme ( mä ja Toukka :whistle: ) on päättänyt tapaamisajankohdaksi
29.5.2010 Tampereen.

Nyt kaikki mukaan haluavat ilmoittautumaan, että saadaan asioita eteenpäin!

JA TAPAAMISPAIKKA!! HUHUU TAMPEREEN SUUNTA!!!!
Kuka ottaa hoitaakseen...
Mä en itse tunne seutua ollenkaan ja muutenkin olisi järkevää jonkun paikkakuntalaisen hoitaa homma. Avaimien haku on kumminkin todennäköisesti edellisenä päivänä...
Niin ja jos tilaa pitää "katsastaa" etukäteen...

ilmoittautuminen 10.3 mennessä
mammameeting(at)gmail.com
Nimesi, nikkisi ja yhteystietosi.

Vanhaan malliin ilmoittautuneet suostuvat jakamaan kustannukset, vaikka ei saapuisikaan paikalle. Lähinnä tilavuokra...
Sairastapauksessa ei tarvitse osallistua kustannuksiin. Mutta jos yli 10 viime hetken peruutusta tulee niin sitten olisi suotavaa jakaa kuluja, ettei tule muutamille kovaa maksua...

TOUKOKUU on ihan kohta joten nyt toimintaa ja aktiivisuutta peliin!! :D

Tarvitaan myös keittiöihmisiä (joista yksi olen itse, laadin sitten lähempänä listan mitä kukakin tuo...)
Siivousvastaavia
Ohjelma vastaavia (ei meillä kovin ihmeeellisiä ole ollut, niin että ei ole mahdoton pesti)
Kerätäänkö lahjuksia, jos niin tähän tarvitaan pari ainakin jotka voi sitten junailla keskenään "kerjuun"

Seranzu (iik huomenna töihin)
 
Pikapikaa vaan..

Glowlle onnea vauvasta! Ja muuttopuuhat on kyllä jo ilman vauvaa ja taaperoakin tarpeeksi ressaavaa :D

Kylpytakkeja, mä oon nähnyt H&M:llä ja Lindexillä myös. Meillä on Lindexiltä ostettu, sai tosin joululahjaksi ja on kokoa 86cm.

Viikonloppu vierähti kyllä niin täysin töissä. Ja viime viikonloppuna olin yöt töissä, alkuviikko oltiin mummolassa sitten. Huomenna vapaa ja neiti täyttää 1v. :heart:

Jaa, vaipanvaihtoon täytyy lähteä. Toisella kertaa siis jatketaan
 
iitukka Kiitos :) Varmaan sepostinkin epäselvästi kun olen niin pihalla koko asiasta ja kelaan soitto vain sekoitti lisää.
Tarkoitin juurikin että nyt kun tällähetkellä saan sitä minimi hoitovapaa rahaa ja kun nyt huhtikuussa alkaa uusi mammis tästä kakkosesta, niin epäselvää on saanko siis esikoisesta edelleen jotakin hoitorahaa, vaiko vain sen äitiys- / vanhempainvapaarahan , mikä on tietty suurempi kuin hoitoraha. Muskarissa mammat oli sitä mieltä että saisin hoitorahaakin. Voi luoja että on sekavaa :eek:

Glowlle Onnea uuteen kotiin :flower:

Biancalle Samaten, teillä onkin monta juhlan aihetta samaan syssyyn

Nessulle kans onnea 1veelle :) :flower: Ja jos vielä muitakin niin onnea!!

Meillä ollut pikkuneidin, muutenkin minimaalinen ruokahalu, tipotiessään ja typy tuntui muutenkin kuumalta, ja lämpöähän sitä sitten iltasella olikin 38,2C :eek: Sinänsä ei muuta oiretta ollut ainakaan vielä. Oli niin puhki jo 19 aikaan että laitettiin suppo ja yöunille vellin ( 100 ml vain meni sitäkin ) kera, minne jäi täysin inahtamatta ( ..yleensä jonkin sortin unimöykkää pitelee aikansa ) . Voi pikkuista :heart: Oli pakko käydä äsken tarkistamassa että onhan hengissä, mutta siellä se pylly pystyssä tuhisee.

Jos rupeisi yöunille, meillä neidin aamu vain aikaistuu pikku hiljaa, tänä aamuna huuteli jo seiskan jälkeen kun vielä kk sitten nukkui yli ysiinkin. Yleensä viime aikoina kuitenkin heräilty kasin pintaan. Meikä tarvii sen 8 tuntia tai sitten väsyttää pitkin päivää.
Hyvää yötä!

28+0 HM ja lämmin pikkuneiti :heart:
 
HM sullakin noita viikkoja alkaa olla jo kivasti kasassa =) Tuosta Kela-asiasta, mä olen sitä mieltä, että et voi saada yhtäaikaa kotihoidontukea ja äitiys-/vanhempainrahaa. Muistelen että veljen vaimo sai kotihoidontukea äitiysrahakauden alkuun asti ja sitten vain sitä äitiys-/vanhempainrahaa ja kun ne kaudet päättyi, niin sitten jäi taas kotihoidontuelle. Sinänsä hassua, että vanhemmista lapsista ei saa mitään pienimmän äitiysloman aikana :/

Töihin menijöille kovasti tsemppiä! Hyvin se menee =) Itsellä nyt 5 viikkoa takana työelämää.

Niin ja piti kommentoida sitä, että miten taitavia 1-v. teillä on :eek: Mutta kukin kehittyy ajallaan. Saa nähdä mitä neuvolassa sanotaan keskiviikkona. Ja jännityksellä odotan joko tyttö painaisi 8kg :D
Vähän haikea fiilis tavallaan, kun ajattelee vuoden takaisia tapahtumia. Silloin vaan ihmeteltiin aamulla yöllä syntynyttä tyttöstä =) Ja oltiin ihan ihmeissään, että eikö se itke :D Ja nyt tyttö on ehtinyt tänä aamuna jo raivota äitilleen pukemista vastaan :LOL: Ja itkukin on löytynyt :D

Onnea vielä muillekin 1-vuotiaille!

Nessu ja Aino 1v. :heart:
 
Hetkisen jos ehtis koneella oleen kun neiti viimein nukahti päikyille, ulos piti lähteä vaunutteleen mutta alkoi tuleen räntää taivaan täydeltä :/

Glow, onneksi muutto nyt takana ja varmasti ollut todella hankalaa kahden pienen kanssa. Me muutettiin tähän nykyiseen taloon kun Sara oli hiukan alle 6kk ja päätin kyllä ettei ikinä enää sellasta rumbaa :whistle: Onnea kovasti uuteen kotiin :flower:

Biancalle myös onnea uuteen kotiin :flower:

Nessun Ainolle 1.vee onnittelut :flower: Meillä olis ens viikolla synttärijuhlat edessä, pitäis alkaa vähitellen suunnitteleen asiaa. Mun äiti lupasi tilata leipomosta kakun kun oli nähnyt jonkun hakevan sellaisen ison pupujussikakun johon oli laitettu tytön nimi ja 1.vee, oli ollut aikas söpön näköinen =)

Nyt jatkaan kotitöitä :wave:

Kareliini ja Sara melkein 1.vee =)
 
Heh, kävin just sekunti sitten äänestämässä 29.5 tapaamisajankohdaksi, ja kun saavuin palstalle, huomasin, että toiveeni toteutuu. :) Eli tulossa ollaan ja toivottavasti sit ois jo kunnolla KESÄ! Oon niin kyllästynyt tähän joko purevaan pakkaseen+lumisateeseen, tai vaihtoehtoisesti +1 ja räntään... |O

Glow:lle onnea pienokaisesta! Hurjalta tuntuu, että olis tässä nyt pikkutaaperon ohella vielä vauva, mutta toisaalta olen itse ollut samassa tilanteessa, kun ekat 2 olivat pieniä, ja silloin huomasi, että kaikkeen tottuu.

Meille kuuluu hyvää. Rupean tekemään iltahommia työpaikassani keikkaluonteisesti/satunnaisesti ainakin joksikin ajaksi. Samalla myös päätin, että menen "virallisesti" back vasta syksyllä 2011! =) On vielä melkein 1,5 v aikaa ryhtyä kunnon kotiäipäksi... Kun toistaiseksi tuo pullantuoksuisuus on ollut vähän hakusessa. :p

Seranzulle
tsemppiä duunin alkuun!

Poitsu on nyt 1v1kk, tavattoman touhukas, höpöttelee paljon omaa jutustelua, mutta sanoja ei tule varsinaisesti kuin 2, äiti ja kissa. Paikasta toiseen liikutaan juoksemalla. Mielipuuhia on mm. tanssiminen ja yrittäähän tuo laulaakin. :) Kerrassaan mahtavan aurinkoinen tapaus.

Jahans, nyt meen ottamaan perunat uunista.

Kössi ja poikanen
:heart:
 
Hyi hitto mikä keli tuolla, yök. En osaa arvostaa, vaikka kuinka on nolla astetta. Vaunuilla liikkuminen oli ihan sisseilyä. Ketuttaa, kun hain paitatilauksen ja eikö piruvie tuo minun oranssi trikoopaita ole paitsi turhan iso ja ylettömän kirkuvan oranssi... kuvassa näytti paljon vähemmän kirkuvalta. Ja kaverin paidat on kaikki paljon kivempia, nari nari.

Ja jos valituslinjalla jatkan hetken, niin jessus että on sitkeä vatsatauti meillä! Tai minulla ja pojalla, mies on säästynyt toistaiseksi, ja toivottavasti säästyykin, lomalaiselle en soisi tätä tautia. Joku muukin sitä taisi manata, että viikon on ollut kakkis vaivana, näin meilläkin, huomenna tulee viikko täyteen. Saatiin pieneltä juhlavieraalta tuliaisina... vähän ketuttaa kyllä, kun rehataan kyläsille puolikuntoinen yksilö joka sitten tartuttaa juhlakalun, mutta ei kai näitä voi aina väistellä.
Arnolla ei kyllä kuumetta tainnut olla lainkaan, yletöntä paskomista vain vaivana, mutta itselläni oli parhaimmillaan 39,4, enkä todellakaan halua tietää millaista on olla 40:n asteen kuumeessa.

Narinasta iloisempiin aiheisiin! Onnittelut Glowlle minultakin vielä, onpa ollut sutjakkaa menoa! Ja muuttokin vielä, elämänmuutosta kerrakseen, onnea onnea!
Ja Biancalle myös onnea uuteen kotiin!

Kukas se kysyikään tissittelijöistä? Meillä on edelleen kehissä tisuttelut ennen päikkäreitä eli kaksi kertaa siis, yöunille mentäessä sekä kerran, pari yöllä. Tissit tuntuu välillä tosi tyhjiltä kyllä, ja joskus tuntuu, että kaveri lupsuttaa pelkästä lupsuttamisen ilosta, maitoa ei välttämättä heru.
Mulla onkin ollut ihan ihme meininki tisseillä koko imetyksen ajan, liekö muilla vastaavaa, eli tuo toinen, normaalistikin vähän pienempi rinta on ollut paljon vähemmällä tuotannolla, ja poika on ihan selvästi suosinut toista, josta riittää maitoa enemmän. Nyt tuo tyhjempi tissi roikkuu monesti sitten apaattisena ja nahistuneena kun vieruskaveri vielä kuitenkin yrittää! Kokoero on joskus parin kuppikoon luokkaa, toivottavasti tuo tasoittuu tuosta jahka imetys loppuu...

Oi niin. Poika on ruvennut viime viikkoina ihan kamalaksi! Hirveää huutoa ja uhmaa, känkkistä, riskaamista, venkoilua, pahantekoa. Sitä sävyisää söpöliiniä tulee välillä ikävä... Tuo mukula on totisesti vahvalla omalla tahdolla varustettu. (Keneenköhän lie tullut :whistle: )
 
Ehdinkin vielä vähän, likat leikittää jäpikkää..

Maen Joonalle onnea askelista!

Seranzu: Musta ainakin oli hauska lukea mitä kaikkea Kaapsu jo osaa. :) Mä en oo kun yhden kerran antanut pojalle oman lusikan syödessä... Tällä menolla ovat sit tarhassa todella tyytyväisiä, kun vien sinne 2,5 veen joka ei osaa mitään. xD Nokkamukista se sentään osaa juoda - jos on mehua tarjolla..

Jospi: Saisitko miehesi jonnekin parisuhdeterapiaan, jos ei kotona keskustelulla päästä eteenpäin? Voimia!

Tsemppiä sairastelukierteessä painiskeleville, ainakin Tuiskuselle! Toivottavasti pojalla vastustuskyky pian kasvaa, niin pääsette normaalirytmiin.
 
Eipä alkanut uusi kuukausi(kaan) kovin hyvin :headwall: Vakkari hoitotäti nyt vuorostaan kipeänä, surku! No, onneksi varahoito jo tuttu paikka ja enää huominen, toivottavasti, siellä. Toivottavasti hoitotäti paranee pian ja Axu pääsee oikeeseen hoitopaikkaan.

Kuinkas Seranzulla ja Kuumeella on mennyt ekat työpäivät? Tsemppiä vaan!

Mä alotin Nutrilettin Quick Start- 5päivän dieetin :$ Mies on iltavuorossa tämän viikon ja ilmoitin eilen illalla, että ruokaa on turha kotona odottaa olevan valmiina tällä viikolla. Onneksi hänellä on töissä ruokala, kun on näin kamala vaimo :LOL: Hyvin on tämä eka päivä mennyt.

Tuiskunen ja Axu 1v+
 

Yhteistyössä