Helmitaaperot 2009 ~Helmikuussa 2010~

Heippa!

Jospi Eliaksen 1 v mitat 9700g 75cm ja pipo 48.4cm, piikki saatiin, ja eipä muuta ku hyvin tasaseen kasvaa. Seuraava käynti 1v3kk ikäsenä.

Piti laittaa ukkeli sisälle nukkumaan, ku taas nii hirveitä pakkasia. :/ Jotain tuolla kuuluu unissaan sanovan, varmaan se piikki vaikuttaa jotain.

:wave:
 
Kiitokset Lentis ja Tatuka! Täytyy tosiaan kokeilla tota "kyökkipsykologiaa" :LOL: ja antaa enemmän ukolle tunnustusta... Oonhan mä satunnaisesti jotain juttuja kehunutkin mut taitaa tosiaan olla aika vähäistä, johtuen ehkä siitä että ei oo ollu paljoa sellaisia tilanteita että olisin päässyt kehaisemaan. Siis tarkoitan että mies on niin paljon poissa. Mut ens kerralla oon kärppänä kehumassa kun paikka tulee! :LOL:
 
Moikka taas
Pikaisesti vaan käymässä (taas :ashamed: ).

Rosinantelle kommentoimaan - mä olen itsessäni välillä huomannut samaa, kun mies (tai appivanhemmat) on antaneet vaikkapa ison palan leipä syötäväksi ja mä en ole ollut tietoinen, harmittaa että en ole saanut 'osallistua' näihin päätöksiin.. Ja sit vasta harmittaa jos (ne appivanhemmat) alkavat neuvoa mua näissä, tyyliin kyllä se osa...

Sekavaa ehkä, mutta ehkä siis miestäsikin harmittaa kun ei ole mukana 'päättämässä' kaikessa mitä pojallenne tapahtuu ja mitä annetaan tehdä?

Enkä taida osata selittää mitä tarkoitan!
 
Rosinante Takuulla pännii :hug: Tossa almaan teoriassa voisi ollakin perää ja siis Lentiksenkin.
Miehet on vähän niinku lapsia, niitä pitää kehua. Niinkus esim mun mies sen kerran ku nyt nykyään ylipäänsä olisin pois kotoa, mut jos on sattunut sillävälin tekee jotain kotiaskareita, niin se esittelee innolla tekeleensä ja mä kehun kovasti, jos jaksan. Olen kyllä suoraan joskus kyllästyneisyyttäni sanonu että mitähän jos mäkin alkaisin aina luettelee ku se tulee töistä että "pesin pyykkiä, tyhjensin astianpesukoneen, vaihdoin vaipat 2 x toisessa oli oikein kakka...jne.." siis näitä perus askareita mitkä nyt toistuu harvase päivä ( ..niin sillä menis toisesta korvasta sutjakkaasti ulos ).
Mut siis anyway, mulla niin menis hermo jos alettas arvostelemaan ja ei itse edes olla paikalla :eek:
Olen kyllä itsekin useinmiten antamassa vaan neuvoja tytön hoitoon liittyen ja usein joudun sanomaan, tänäänkin, että " mitä jos isi nyt viihdyttäis / lukis / leikkis / vaihtais vaipan / antais välipalaa.." jne. kun isi kattois mielummin vaikka telkkua ja makais sohvalla |O ..että kenties siksikin meillä tyttö ei saa mitään riemukohtauksia aikaan kun isi tulee vaikka töistä, vaan on enempi mun perään.

Juu tosiaan, meikä se shoppaili tänään neule nurinpäin päällä. Mulla oli likkakamukin alkuun mukana, eikä sekään huomannut mitään..että toivoa on ettei moni muukaan, vaikka valkoiset laput niskassa ja helmassa kyllä loisti :kieh:
Saatiin myös sellainen vanhempi patu ihan väkisin seuroihin kun pikkuneiti hymyili ja jutteli sille viereiseen pöytään niin kovasti kahvilassa ollessamme. Eikös ukko sitten vaihtanutkin meitin pöytään juttusille kehumaan kuinka kaikki lapset hänestä niin tykkää ja hän ottaisi meitin prinsessan mukaansa, mutt kun on fillarilla liikenteessä :eek: Harmiton kiltti setä todellakin, mut olis vähempikin riittänyt..jäin sit ystävänpäiväkortit multa kirjottamatta ku olin niin häiriintynyt sit vissiin.

Tälläsiä, ihme tunnetta alavatsalla ollut. Tää pikkuveijari on kyllä kovan luokan monottajakin, auts!

Hyvää yötä!
 
..niin ja sitä vielä piti että onpas Soikulla ja Tatukalla ISOT juhlat tiedossa. Tsemppii järkkäilyihin. Meillä siis ihan pienet kekkerit, jotain 10 hlo ja mä kun jo tänään ihmettelin miehelle et "näinkö nää synttärit/ ym. juhlat sit aina menee, minä suunnittelen, leivon, kokkaan ja hoitelen muutkin käytännön asiat ja välillä tyttökin roikkuu puntissa, vaikka isukkikin on olemassa.." Mitä tekee mies..no makaa sohvalla :headwall:

Juu kiitos ja anteeks, mut ehkä mä olin tänään vähä ylikuormitettu...

Mut hirveen tehokas on just tällä hetkellä, samaan aikaan nukkuu ja lukee Kippari lehteä :LOL:
 
Rosinante :hug: Kyllä tollanen pistää ketuttamaan :kieh: Mä sanoisin varmasti että meinaatko ihan tosissasi että mä ikimaailmassa tekisin mitään mikä saattais mun lapsen vaaraan tms, et oliks toi vitsi?? Selkeesti sun mies on vaan tosi epävarma johtuen ihan omasta kokemattomuudesta ja tosi helposti sen oman epävarmuuden ulottaa siihen lähimpään lähimmäiseen eli suhun kun ei aina näe kokonaisuutta kuin itsensä kautta subjektiivisesti. Ja sun puoli asiastahan on kokonaisuudessa ihan toinen koska sulla on kokemusta lasten hoidosta jo työsikin kautta ja sitten se että olet lapsesi kanssa koko ajan niin 'tatsi' on ihan toinen. Miehen vaan pitäis asia tajuta ajatella sun tilanteen kautta eikä oman epävarmuutensa kautta ja ulottaa sitä suhunkin.

Meillä mies myös välillä päästelee sammakoita suustaan just johtuen samanlaisesta tilanteesta kun on paljon kotoota pois eikä koe ja näe kuinka paljon lasta hoitaa ja miten asiat menee mutta 'pieni kehottava sanallinen ojennus' palauttaa onneks hyvin nopeasti ruotuun ;) Ja meillä kyllä myös mä osaan huomauttelun 'jalon taidon' joten saatan myös miehelle huomauttaa ja muistutella asioita mutta sanonkin vaan aiheesta:D

Tatuka: Vitsit että mä nauroin tota sun suursiivousjuttua, se olis voinut olla mun elämästä :LOL: Hyvän päätöksen teit siirtää suursiivousta ja tehdäkin vain viikkosiivouksen :D Mä olen joskus lähettänyt miehen ja tytön anopille kylään et saan rauhassa siivota, siivosin sit ehkä vähäsen äkkiä ennenkuin ne tuli takasin B) :LOL: Mutta mun puolutukseks on sanottava että myös äiti tarvitsee hetken rauhaa ja omaa aikaa vain olla :saint: :LOL:

Nyt pitää pikku hiljaa vääntäytyä nukkumaan, oltiin tänään mummon kanssa pörräämässä pitkin kauppoja ja väsy on joten öitä mammat :wave:
 
Anteeks Haavemamma mut mua niin nauratti toi paitajuttu :LOL: kun luin siitä jo FB: ssa. Ei kukaan ole mitään huomannut siellä kaupan tohinassa ja jos on niin so what :D Mun yks miespuoleinen kollega oli kerran aamuhämärässä kotieteisestä lähtiessään laittanut eri pari mustat kengät töihin ja oli asiakastapaamisiakin niin se oli vähän vaivautunut ja istui palaverissa tuolilla jalka toisen jalan takana ja seisoikin niin :LOL: Sattuuhan noita :D

Meillä mies on kanssa addiktoinut telkkaan kun kotia tulee, vaikka päivittäin asiasta huomautan samankaltaisesti kuin sä, on se kumma kun se niin hypnotisoi ja luulis että haluais 100% keskittyä vain lapseen mutta ei, telkkaa on vilkuiltava lapsen kanssa leikkiessäkin :kieh: Joku kerta teen vielä niin että kun tulee töistä kotiin niin ähäkutti, koitapas nyt katsoa telkkaa, jos löydät sellasen jostain :kieh: :saint:

Nyt öitä :wave:
 
Merkkiä vaan nyt.

Tänään vietetään pienimuotoisesti Viljan syndejä ja kauheesti olis kaikkee vielä tekemättä.
Huomenna lähden luokkakokoustamaan (ja ekaa kertaa Viljan syntymän jälkeen ihan tosiaan pilettämään, jei!) ja oon yön poissa, kun asutaan sen verran kauempana. Lapsia jää hoitamaan isi ja mun äiti. Jotenkin todella outoa, että ne sit täällä kaksin on ku muksut nukkuu... Mut kun miehen täytyy päästä pelailemaan jääkiekkoa illalla, niin se pyysi mun äidin apuun. Miehen vanhemmat harrastaa eikä kerkee. No, eiköhän ne juttuun tule, voin ainakin lasten suhteen olla ihan huoletta pois, Viljakin voi jo sen verran hyvin, ettei tarvi murehtia.

Palailen, kun osaan taas ajatella muutakin ku omaa napaa... :ashamed:
 
hm meillä on isot juhlat,kun on kahdet samaan aikaan,esikolla on tänään oikea synttäripäivä (kyllä on 12v mennyt nopeesti :whistle: ) ja Islan päivä olis tiistaina,niin pidetään samaan syssyyn molemmat :D . Kummasti väkee kertyy,kun on nyksää ja eksää läheisineen,omat vanhemmat ja sisarukset ja molemmilla muksuilla kolme settiä kummeja,joilla useimmilla perhettä... Kavereita kutsuttu vaan kaksi,joten se vaan on tää porukka kestitettävä jatkossakin :kieh: :LOL: . Onneks synttäreitä on vaan kerran vuodessa ja nämäkin ajotettu näin et yksillä bileillä päästään :saint: ...

Jos nyt sit lähtis kaakkuja väsäämään,kun neitikin nukahti just :p

tatuka ja uinuva Isla :heart:
 
Jospi: Tytön mitat (12kk), painoa 8170g ja pituutta 77cm. Hattu oli muistaakseni 42.8cm. Siro neiti =)... nyt oli kuitenkin päässyt -2.5painokäyrältä sinne -2.0 käyrälle =)

Mies ja TV: Sama addiktio meidänkin isännällä :eek: :(... eikä tunnu kuulevan mitään kun on niin keskittynyt.. enää ei kyllä naurata moinen koska tuntuu, että tv on meillä jatkuvasti auki. Minulle joskus nipottaa jostain mitättömästä, vaikka tuntuukin siltä, että hoidan suurimmaksi osaksi tätä taloutta ja itse istuu telkan ääressä. Täytyy nyt puolustukseksi sanoa, että tytön ja isompien lasten kanssa puuhailee ja leikkii. Ihan aina ei muista "rytmiä" :headwall:

Uudet rattaat saatiin tänään :D.. oon niin onnellinen niistä kun edelliset oli vm. 1999 ja tiensä päässä (selkänoja ei toiminut, ei turvavöitä, jalkatuki tipahteli jne jne). Alennusmyynnistä löytyi ihanat Emmaljungan Nitro Cityt, hyvin kulkevat ja ovat kivan kapeat ja sirot (samalla tilavat).

Lääkärillä käytiin tytön kanssa kun vointi on vieläkin huono (sairastellut jo reilu pari viikkoa) :(.. ei ollut onneksi mitään vakavaa, poissuljettiin angiina ja saatiin vain ohjeeksi huilia.

Nyt täytyy lähteä jahtaamaan tuota neitiä, tunkee suuhunsa kaikkea pientä kivaa :LOL:

Fiiu ja tyttö 1v :heart:

 
Glow
merkkiä....

ja hyi ällötys mikä olo voi olla ihmisellä |O etoo, heikottaa jne... ja "alakerta" hajoo kohta. Jokailtaista jo tää järkyttävä jomotus, kolotus yms. Joko pääsis synnyttää???? Niinkun mä ajattelin että ihan rauhallisesti jaksan loppuun asti tämän vaan ei :D eihän se niin mene koskaan.

Onni on jo parempi, enää nuhan rippeet jäljellä, että ei tainnukaan tulla "kova tauti" huh. Tänään uskallettiin jo ulkoillakin.

Huomena tulee appivanhemmat ja mun kaveri jo raahailee muuttolaatikoita uuteen kotiin, jee! hitsi että ärsyttää kun ei pysty ite tekee oikeen mitään sen eteen! paitsi käskyttää muita :whistle:
Vielä on hieman remontoitavaa, ens viikko on remppamiehellä vika työviikko meillä että sitte pitäis olla valmista! Ei millään oikeen mee mulla jakeluun et me oikeesti kohta päästää uuteen kotiin.

Miehen vointi jo parempi! =) uudet antibiootit auttanu. Niin eikös se menny sairaslomallaan "ku on aikaa nyt" taas tänään huhkimaan remonttityömaalle.... :attn: miehet :attn:

On se kyllä ihana huomata miten hyvä ystävä mulla on :heart: hän on ollu henkisenä tukena tässä matkan varrella kokoajan. Nyt hän sitte tekee kaiken tarjoiltavan sunnuntaiksi Onnin synttäreille. Ei oikeen älyä itse et meillä on juhlat sunnuntaina kun en ole tehny niiden eteen mitään ( paitsi kivat kutsukortit tuossa taannoin :D )

:flower: hyvää viikonloppua kaikille :flower:
 
Glow Taas toivottelen kovasti voimia. Noi vikat odotuspäivät/viikot matelee, aina. Ja varsinkin jos ja kun kipuja, vaivoja yms niin kyllähän sitä odottaa että pääsis jo synnyttää. Sun tilanteessa sen ymmärtää täysin! Toivottavasti pääset pian tosi hommiin :heart:

Viikon päästä tyttö täyttää 1v! huih :eek: Ens viikon la pidetään juhlat. Ens viikko siis yhtä siivoomista (meillä on aina kaaos :p ) ja leipomistakin. aion kyl ite leipoo vaan kakun ja jonkun pellillisen jotain kakkua mut loput sitten kaupasta valmiina :saint: Ens viikolla on kerhossa valokuvaus ja vien samal tytön sinne 1v kuvaukseen :heart: saas nähdä miten onnistuu :heart: Tyttö on nimittäin kova vierastamaan uusia paikkoja ja silloin paras paikka on äidin syli niin miten sitten saan jäämään siihen kuvattavaksi ilman itkua...

Perjantaina olin ultrassa. Kaikki pikkuisella hyvin, ihanaa :heart: Tänään onkin sitten tasan puoliväli 20+0 :heart:

sadee80 & tyttö 11kk+++
 
Heippa ja ystävänpäivää mammat!! :heart:

Glow'lle kovasti tsemppiä viimeisten viikkojen kanssa!

Ihanaa Sadee, että kaikki ok massussa!

Mun reissu meni hyvin ja pikkumiehellä kotosalla vielä paremmin. HUOH! Itse lähdin ti-iltana kentälle itkien, kun tuntu niin pahalle jättää pieni kulta kotiin... Iltaisin sain isot itkuikäväkohtaukset yksin hotellihuoneessa, kun selasin kännystä pikkumiehen kuvia :snotty: Onneks päivät oli pitkiä ja paljon ohjelmaa, että iltaa ei tarvinnut viettää yksin ja kun sänkyyn pääsin, niin uni tuli tosi nopeesti.

Keskiviikko oli kotona mennyt ihan ok, mutta sitten torstaina oli Axu alkanut vierastamaan mummua ja iskä ei saanut hävitä näkyvistä muuten tuli iso itku. Pelkäsi varmaan reppana, että jos iskäkin hylkää hänet :eek: Onneksi oli mennyt aamun aikana ohi, koska mies joutui iltavuoroon töihin.

Perjantaina sitten Axu oli sammunut 18.30 mummun syliin kesken leikin ja nukkuikin 12h yhtä soittoo. Anoppi oli kirjoittanut ihan kirjeen mulle ja miehelle (mies pääsee puolita öin töistä), että miksi Axu nukkuu päivävaatteet päällä sängyssä, eikä iltapuurookaan oltu syöty ja pyyteli kovasti anteeksi kun nyt niin oli päässyt käymään :LOL: No, mitäpä tuolla nyt niin väliä, kun pikkumies nukkui niin hyvin. Tuli vaan mieleen, että millasena tiukkapipona anoppi mua oikeen pitää, kun niin kovasti oli pahoillaan lapsukaisen nukahtamisesta kesken leikin. Tai josko hän pelkäskin, että mä ajattelen hänen hoitaneen Axua huonosti, kun edes yöpukua ei pojalle oltu vaihdettu nukkumaan mennessä. Heh!

Jeps, itsellä alkoi sitten perjantaina kentällä konetta odotellessa jo tuntuun sellanen kuristava tunne rinnassa, kun en enää millään olisi jaksanut odottaa, että näen mun pienen kullan ja jännitin jotenkin ihan hirmusti, että miten Axu reagoi kun näkee mut taas. Kotiuduin pe-la välisenä yönä 02.30 ja mies nosti poikasen meidän väliin 6.30 ja voi että miten ihanalle se pieni ihminen tuntui siinä kyljessä. Kai se Axukin jotenkin ymmärsi, että äiskä on taas paikalla, kun möyri mun kainaloon, pisti pään rinnalle ja nukkui vielä tunnin siinä mun sylissä :heart: Mä en itse enää saanut unta kun silittelin vaan mun pientä rakasta.

Hassua, miestä mun ei oikeestaan ollut yhtään ikävä, kun se kaikki surkeuden tunne ja raaastava ikävä kohdistui tuohon pieneen ihmiseen. Kai se ikävä jossakin alitajunnassa oli, mutta en sitä sillai tiedostanut :ashamed:

Summasummarum, kivaa oli reissussa, mutta ihanaa oli tulla kotiin. Ja hienoa, toisaalta, oli tajuta, että täällä pärjätään ilman kaikkivoipaa äitiäkin :LOL:

Reissumutsi Tuiskunen ja Axu 1v.+
 
Pikaisesti vaan käymässä ja lukemassa teidän kuulumisia, pariin päivään ei oo ehtinyt paljon koneelle kun ollut kaikenlaista ohjelmaa ja tänään pidin ystävänpäivän merkeissä kynttiläkutsut =) Palailen taas paremmalla aikaa kun ehdin rauhassa kirjoitteleen, nyt neiti koittaa repiä läppäriä käsistä :whistle:

Mukavaa ystävänpäiväillan jatkoa kaikille :heart: :heart:

Kareliini ja Sara 11kk+ :heart:
 
Glow
voi Tuiskunen ihan liikutuin lukiessani tuota sun juttua :heart: :) Tiedän niin tuon ikävän kun vasta olin siellä sairaalassa muutaman yön. Aina tuli illalla hirvee itku. Ekana iltana hoitaja jutteli mun kanssa just et mitens kotona jne... ja kauhee itku tuli sille, hän osas kyllä kivasti lohduttaa....ja tyrkkäs unilääkettä mulle.... Meilläkin tuossa sairaalassa oloaikana poika tuntu kiintyneen iskään tosi kovasti. Ihan hyvä niinkin kyllä.

Niin ja nyt kotonaollessa olen heltynyt ottamaan pojun meidän väliin aika tosi helpolla jos herää keskellä yötä eikä asetu. Hmmm... ei ehkä fiksua mutta....taitaa äiti olla enemmän halukas että poikanen tuhisee viekussa.... osaa tuo kyllä vaatia viereen aika hyvin. Ei edes itke, osottaa vaan meidän sänkyyn ja "tätä tätä tätä" :D

Huh, olipas synttäripäivä :D
Aamusta lähdettiin laskiaisimäkeen. Onni laski vähän ja nauroi paljon!! =) Oli tosi hupia katella kun veikka laski hyppyristä ja putosi pulkasta.
Synttärit meni hienosti, sankari jaksoi tosi hyvin. Illalla toki oli jo ihan sippi ja meinasi nukahtaa syöttikseen iltapuuroa syödessä :heart:

Onpas sadeekin jo hyvillä raskausviikoilla =) äkkiä menee aika.

Nyt synttärikuvien kimppuun! ja ottasko vielä vähän kakkua ;) et saadaan hyvät lukemat aamulla neuvolassa vaa'alla....

37+5 Glow & Onni kulta 1v :heart:
 
sötnos Juu nauratti se muakin, onneks osaa nauraa itselleen :LOL: Samalla vähä nolostutti silti kans.

'Kivaa' kuulla että on muitakin TV- addikteja. Mua niin välillä ärsyttää :headwall:

Sadee Ihqua :heart:

Glowlle Jaksuja :hug:

Tuiskunen
Mullekkin tuli tippa silmään kun kuvittelin fiilistäsi.
Mä kun olen välillä ollut yhden yön poissa kotoa ( tapaamassa ystäviä toisessa kaupungissa ) niin jo on niin kova ikävä etten osaa kuvitellakaan mitä olis juurikin kolmen yön jälkeen.
Kiva että reissu muuten meni kivasti :)

Meillä oli eilen 1-v juhlat ja loppu hyvin kaikki hyvin. Kauhee kiiruhan siinä tuli, että kun ekat vieraat tuli etuajassa ni meikä vielä vatkas kermavaahtoa. No mut käytiinhän siinä aamusaunassa kasvonaamioiden kera, että oma syy oma vika. Juhlat meni kivasti. Tänään oltiin sitten tytön kaverin 1v synttäreillä herkuttelemassa lisää ja yökyläläisiä oli koko viikonlopun, että nyt on ihanaa olla vaan möllöttää omassa porukassa ja vaikka ihan vaan hiljaa tuijottaa tota halavatun telsua ;) ..ja välillä vähän syödä rääppijäisiä :p

Huomenna onkin neuvolalääkäri ja iltapäivällä tapaillaan perhevalmennus porukalla :)

Hyvää yötä!

26+0 HM ja pikkuneiti 1v ja 1 pvä :heart:
 
Tuiskunen, ihanaa, että reissu meni kaikin puolin hyvin! Ja mäkin täällä vetistelin sun kertomusta lukiessa. Hm... kun näemmä muut kyynelehtijät ovat raskaana, mitähän tarkoittaa? :LOL:

No ei kai, mutta totta puhuen ei oikein "jaksettu" tässä taannoin miettiä ehkäisyä, vaikka tiedettiin, että suurin piirtein näihin aikoihin ovuloin :D Joopa joo, tuskin sentään niiiiiin hyvä mäihä on, kun Gretaa tekemällä tehtiin 10kk ja nyt ei todellakaan :whistle:

Vietettiin sitten San Valentino (Italiassa rakastavaisten juhla :attn: ) päivytyksessä. Gretalle tuli eilen tosi pahasti rähmäinen silmätulehdus. No, rähmä meni päivässä ohi, kun puhdistin silmää kamomillateellä (optikko ja farmaseutti suositteli ja lääkäri vahvisti, että sopii hyvin tulehtuneen silmän puhdistukseen ja rauhoittamiseen), mutta tänään sitten oli ripulia, oksensi hiukan 3 kertaa ja illalla kuume nousi yli 39 infrapunakuumemittarilla mitattuna.

Tuli päivystyksessä ekaa kertaa mieleen, että onhan tästä imetyksestä jotain konkreettistakin hyötyä, kun lekuri oli niin onnessaan, että voin imettää, kun muuten on kuulemma vaikea saada kipeitä lapsia juomaan ja kaikki muut maitotuotteet joutui nyt pannaan, kunnes mahatauti on kokonaan ohi. Korvat ja kurkku punoittivat ja pepussa oli jopa sieni (alkoi tänään punoittaa), kun se ripuli on niin hapanta ja ärsyttänyt ihoa, vaikka kuinka oon rasvannut. Eli aikas lailla kokovaltaisesti Greta nyt sairastui, ekaa kertaa elämässään, eli aika vähällä on kyllä päästy, Gretalla ei ole muuten ollut kuumetta kuin rokotusten jälkeen.
Sai taudin taatusti kummisedän lapsilta, kun olivat täällä juhlimassa torstaina. Greta oli ihan onnessaan, kun sai lapsivieraita, mutta mä kyl vähän ihmettelen niitä mukuloita... Repivät lelut Gretan käsistä ja sitten kiusasivat niin, että heiluttivat lelua siinä Gretan edessä ja heittelivät niin, että Greta raukka konttasi lelun perässä, mutta ei ikinä ehtinyt saada kiinni. Ja heidän äitinsä vain nauroi, että "lapset on niin ilkeitä". Mulla oli sydän ihan syrjällään tyttäreni vuoksi ja sanoin isommalle lapselle, että antaisi sen lelun (vielä Gretan lelu) ees välillä myäs tytölle, kun äitinsä ei mitenkään puuttunut tekemisiin. Mun mielestä hiukan epäsosiaalista 3,5 vuotiaalta (no sen nyt ehkä vielä ymmärtää, kun tytöllä on vieläkin itkupotkuraivareita julkisilla paikoilla) ja 5,5 vuotiaalta (en enää ymmärrä tollaista käytöstä).

No, Greta joka tapauksessa oli noita lelun viemis episodeja lukuunottamatta tosi onnessaan ja mulla oli kyllä aikuisten kanssa tosi hauskaa, en vain oikein niitä lapsia ymmärrä, tai sanotaan, etten ymmärrä noiden aikuisten tapaa kasvattaa (tai siis olla kasvattamatta) lapsiaan tuota empaattisemmiksi. Eihän lapset itse tuollaisia hoksaa, jos ei aikuiset selitä, että toisesta tuntuu kurjalta, kun viedään lelut käsistä jne.

Eilen illalla, kun Gretalla näytti olevan vain hiukan rähmää silmissä ja sekin saatiin putsattua pois, mentiin sitten pitsalle miehen työkavereiden kanssa. Oli tosi kiva tavata uusia ystäviä, kun tähän mennessä ollaan tosiaan tapailtu vain kahta perhettä täällä. Greta oli tosi reipas, vaikka meni reilusti nukkumaanmenoajan yli ja vaikka tosiaan oli sairastumassa jo silloin, ei sitä päälle päin nähnyt.

Sen sijaan olin salaa tyytyväinen, kun tällä kertaa vieraiden ihmisten seurassa ja vieraassa paikassa olikin äiskä hip ja in isän sijaan :D Kyllä hetken oli myös isukin sylissä, mutta pian piti päästä mamman luo. Kiltisti kyllä istui pari tuntia myös syöttötuolissa muumikirjan luukkuja aukoen ja kippoja sisäkkäin pinoten. Leikin tietty itse siinä vieressä koko ajan.

Niin ja leikkikännykkä on meillä kova sana, sitä tarjoaa sitten aina mulle, että puhun sinne puhelimeen niin kuin oikeaan kännykkään. Sain kyllä seurusteltua muidenkin kanssa, mutta ei mua kyllä yhtään kyllästyttänyt leikkiä tyttäreni kanssa, jos totta puhutaan. Tämä ikä on niin kiehtovaa, kun jatkuvasti opitaan uutta. Tissiäkään ei tarvinnut antaa, vaikka hiukan pelkäsin, että saattaisi sitä väsyneenä kinuta, ihan vaan lopussa alkoi osoitella ja pyytää "neenee"tä, joka on Gretan sana tissille.

Täytyy sanoa, että oli kyllä hurjan ylpeä tyttärestäni, on kertakaikkiaan hurmaavan ihana persoona, sitä oikein viihtyy neidin seurassa. Rupesin oikein miettimään, että vois ruveta vaikka perhepäivähoitajaksi tai jotain, mutta sitten tuli mieleen, ettei kaikki lapset ehkä ookaan samanlaisia kuin Greta :LOL:

Sanoja on nyt 9, mutta tämän viikon ehdoton lemppari on ollut lamppu, osoittelee kaikkia mahdollisia lamppuja ja hokee, että lampp. Ciao ciaota yritti tapailla vilkuttaessa, mutta vielä ei tule selvästi.
Kävelyssä on ollut pientä taukoa nyt, kun noita sanoja alkoi tulla, mutta tänään taas treenasi hiukan. Kauheasti vain pitäisi kävelyttää, mutta kun tuo selkä :/

Tv. omanapainen Lentis ja Greta 1 vuosi :heart:
 
Lueskelin vähän sieltä täältä, ei meinaa enää kärryillä pysyä :ashamed:

Joka tapauksessa, onnea sadeelle ultrakuulumisista! Ja pitkällä olet jo sinäkin =)

1-vuotiaille onnittelut :flower: Meillä vielä 2 viikkoa The Päivään :D

Sairasteleville paranemisia! Tuota oksutautia on kovin paljon liikkeellä ja on muuten ihan jostain syvältä...

Omaa napaa pikaisesti. Mä kävin perjantaina viisurin leikkauksessa ja kipeetähän se teki :( Buranaa ja antibioottia nyt nappaillut sen jälkeen. Ja kun en tajunnut pyytää sairaslomaa niin töihin oli lauantaina mentävä, vaikka ehkä olis pitänyt kotona olla, kun vielä vuoti verta suusta.
Mummo tuli Ainoa hoitamaan perjantaina ja pappakin tuli iltapäivällä sitten. Tyttö oli niin onnessaan, kun ei oltu kuukauteen nähty =) Ensi viikolla mennäänkin käymään Kuopiossa , kun minulla pari vapaapäivää peräkkäin.

Mä soitin pe-aamuna meidän alueen päiväkodin johtajalle ja pyysin päästä uudelleen kunnallisen paikan hakuun. Ei oikein tunnu tämän nykyisen hoitajan kanssa homma toimivan, taitaa olla hänelle sittenkin liian rankkaa hoitaa kahta 1-vuotiasta, mutta ei myönnä. Sanoo vaan että kun meijän tyttö itkeskelee paljon ja hän ei ymmärrä oikein sitä, että kun olen arkena vapaalla, niin haluan tytön olevan kotona. Hoitajan mielestä Ainon pitäisi olla hoitopaikassa joka arkipäivä, viis siitä olenko minä kotona :headwall: Pahalle tuntuu tytön puolesta, toivottavast saatais uusi hoitopaikka. En oikein voi pyytää äitiäkään meille hoitamaan tyttöä jatkuvasti, kun odottaa nyt keväällä pääsyä selkäleikkaukseen. Pari päivää vielä menis ja viikkokin ehkä, mutta ei joka viikko jaksa ja selkä ei kestä nostelua jatkuvasti :ashamed:
 
pur
GLOW :hug:

TUISKUNEN :wave: itku pääsi täälläki sun juttua luikiessa :LOL:

LENTIS no meillähän kävi just niin hyvä mäihä, vaikkei ees ollu ovisten aika

(.) Oon jotenkin kauheen kyllästyny kaikkeen. Siis ei mulla sinänsä oo mitään valittamista mutta mulla on vaan NIIIN tylsää jotenkin. Ja kylmä kokoajan. Melkeen jo toivon et kilpirauhasis ilmenis jotain vikaa jos nää fiilikset yhellä pillerillä sit lähtis. On kyl tosi epätavallista et mul tähänaikaan vuodesta ois tylsää.
 
Huaaah... väsynyt äiskä täällä taas hortoilee ympäriinsä. Yöt on edelleen ihan törkeän levottomia, tänään viiden jälkeen herätty. Kädet tärisee ja on voimattomat, välillä koko kropasta katoaa puhti ja meinaa nukahtaa istualtaan. Hitto miten tällaista voikin ihminen jaksaa.
Puria komppaan, tuntuu että elämä on erittäin erittäin BOOOOOooooring. Miehen naama kyllästyttää, alituinen siivoaminen kyllästyttää (enkä mä edes siivoile erityisen innolla koskaan), lapsen syöttäminen kyllästyttää, monta kertaa viikossa toistuvat kauppareissut kyllästyttää. Lumikin alkaa kyllästyttää. Mä kaipaan niin kaikkia kavereitani, niitä, joitten elämä on niin villiä ja vapaata... ja jotka asuvat Helsingissä tai Jyväskylässä. Ja minä olen tässä välissä jumissa.

Tuiskusen kertomus sentään sai pienen niiskahduksen aikaan minullakin!
Glowlle vielä voimia loppurutistukseen, varmaan melkoiset oltavat. Mutta maaliviiva alkaa jo häämöttää! Sitten pääset taas huhkimaan ja puhkimaan ja lopulta nuuskuttelemaan pientä päätä.

Ahhaha, mutta äskenpä poika taisi sanoa ensimmäiset sanansa! Kesti hetken ennen kuin tajusin että poika yritti sanoa "ikkuna", kun sanoi "kikkku". Halusi, että nostan syliin katselemaan ikkunasta! Ruokaillessa sorkki kurkkua ja tokaisi ihanan eksoottisesti sorahtaen "khurkhu". Oi pampula. Ja ilmeisesti tissi ja äiti ovat vähänniinkuin sama asia, kun sanotaan "tis" ja ojennetaan kättä minua kohti ja hymyillään leveästi.
Mietin vain että mitähän nämä usein toistuvat "bekku" ja "ukka" mahtavat olla.

Niin ja lauantaina poika kaatui tuolinkulmaan ja ilmeisesti alahammas meni huulesta läpi. Hirveä huuto, pieni reikä ulkohuulessa ja isompi sisällä, mutta verentulo loppui onneksi melko nopsaan kuten myös huuto. Soitettiin kuitenkin ensiapuun varmuudeksi notta tarviiko paikata, mutta sieltä sanottiin että jos verenvuoto lakkasi niin no hätä. Eikä tuo pahka huulessa näy hirveästi vaivaavan, söi heti ihan normaalisti ruuankin. Ihme sissi.

Innostuin muuten virkkaamaan, linkkaan tuon ohjeen jos jotakuta huvittaa askarrella: http://www5a.biglobe.ne.jp/~mite/diagram/crochetedCat.html
Tein oranssin kissan, minusta tuo on ihan hauska veikko.
Jaa, nyt herättiin.


 
Jaahans, taas olis maanantai |O Saiskohan tästä viikosta jo sellasen ehjän työ- ja hoitoviikon itselle ja lapselle... Tai no, ei, koska hoitotäti on lomalla keskiviikosta-torstaihin ja Axu pitää viedä varahoitokotiin noiksi seitsemäksi päiväksi :headwall: Toivottavavasti on hyvä paikka sekin!! Ihanaa oli tänä aamuna huomata, kun poitsu antoi hoitotädille hymyn heti kun näki aamulla. Ei siis jäänyt enää itkemään, hyvähyvä :attn:

Purille kovasti tsemppiä ja iso :hug: Saisitko mistään mitään katkaisua arkeen, että saisit muutakin ajattelemista kuin ne kotiympyrät? Vaikka jumppa tai muu liikuntajuttu tai illanvietto? Kuin myös Ketulle tsemppi :hug:

Onko teillä jo lapsukaisille peukalolliset hanskat?
Onkohan ne vasta ens talven juttu tai sit keväämmällä jotkut ohuemmat tumput/sormikkaat :/

Sit toinen kyssäri, että kuinka pian iltapalan syömisen jälkeen laitatte lapsen nukkumaan? Siis leikkiikö vielä iltapalan jälkeen vai onko vain välttämättömät iltatoimet?

Tuiskunen ja Axu 1v.+
 
:wave: hengissä ollaan, tää alkuraskaus vaan vie ihan totaalisesti mehut!
Käyn kyllä välillä lueskelemassa, mutta en oo jaksanut kirjoittaa kun tuntuu että viettää mieluiten kaiken liikenevän ajan petissä ;)

Jospille Helmin 1-vuotismitat: 10060g, 76,5cm ja 46cm

Mukavaa viikkoa kaikille!
Kvartti, eilen kävelemään oppinut Helmi ja Mini 7+5
 

Yhteistyössä