Helmitaaperot -09 ~syyskuussa 2010~

Pakko oli tulla hihkasee ONNEA ihan hirrrrveesti kaikille raskautuneille ja loppusuoralla oleville sekä iippaselle myöskin :eek::heart:

Meillä on poika jo 4 kk..niin se aika rientää :) Tytöllä alkoi viime viikolla räkätauti, mutta tänän oli jo eka päivä kun ei tarvinnut nenää pyyhkiä. Jess! Huomenna olisi meitin mamma-taapero porukan miitti ja toiveita siis että päästän mukaan sinne.

Noista hoitopaikoista olitte keskustelleet. Itsellä kun ei ole kokemuksia kuin nuo kaksi yksityistä perhepäivähoitajaa ketkä tuossa meidän kanssa samassa leikkipuistossa käyvät ja missä toisella tyttökin on hoidossa. Minusta ne on molemmat tosi ihania tyyppejä. Tiedä sitten voiko se olla kiinni siitäkään onko kunnallinen vai yksityinen...onhan meitä moneen junaan ihmisiä.
Mä jotenkin koen että mielummin vien tytön tuonne perhepäivähoitoon, siinä kun on vähän sellaista mummolafiilistä, kun taas tarhaan, missä kovasti meteliä ja isoja ryhmiä. Eikä täälläkään ehkä kaiketi olisi edes päässyt tollaisella aikataululla kunnalliselle puolelle.
Toisaalta eihän mulla ole omakohtaista kokemusta koko tarhasta, kuulopuheita vain.

Me saatiin nyt vihdoin se muskari paikkakin, jee. Vähensin samalla typyn hoitopäivät max kolmeen/ vko. Täytynee uinti harrastus siirtää viikonloppuihin, nyt kun mökkikausi laitettiin talviteloille.

Jep, nyt alan kattoo hetkeks telsua ja pian nukkumaan. Ihanaa kun aurinko paistelee :)

Terkuin, HM
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Topismama!

Täällä on ollut huono päivä. Kaikki ottaa päähän. Mulla ei ole ikinä omaa aikaa. Aina olen töissä tai poikaa hoitamassa. En ole kavereitakaan nähnyt aikoihin. Onneksi on enää tämä viikko töitä ja sitten pari viikkoa lomaa. Tulee kyllä tarpeeseen.

Möksöttävä kuume ja Konsta 1v 7kk tasan
 
No johan täällä nyt oikein vauvabuumia havaittavissa:D
Onnea valtavasti kaikille raskautuneille!

Oon ihan kade kun meillä ei voi edes vahinkoa käydä..
vaikka ehkäpä hyvä niin.:whistle:
Onneksi meillä on lähipiiriin tulossa kevään mittaan kaksikin uutta
tulokasta niin voin sitten niitä vauveleita hoidella.
Musta tulee toisen täti ja toisen kummitäti.=)
 
Heippa!

Piti tulla tännekin taas välissä lukemaan =)
Lisää vauvoja tulossa, Onnittelut!!!!

Meillä on nyt menossa 16+4 ja edelleen vaivaa jatkuva pahaolo. Ei ole todellakaan tämä raskaus kovin nautintoa... Muistelin et viimeksi oli paljon mukavampaa :whistle:. Ylimääräinen ultra on tänään, koska olen vuotanut 3,5 viikkoa. Alkoi aika massiivisella vuodolla ja terveyskeskuspäivystyksessä ihan kädestä pitäen kertoivat mun saaneen keskenmenon. No tuolla se keskenmeno vielä köllii... Onneksi en ottanut heidän lääkkeitään vaan halusin suoraan (omalla autolla vaikka ambulanssiin yrittivät) lähetteellä naistenpolin päivystykseen. Eihän niillä ole tk:ssa edes sydänäänien kuuntelulaitetta!!! Nyt sitten on jätetty vielä kertomiset minimiin kun semmosta epävarmuutta kuitenkin on. Kyllähän joskus vuotaa koko raskaudenkin, mutta ekan kanssa kun ei ollut edes tuhruvuotoja tai muitakaan ongelmia.
Väsynyt tässä on koko ajan kun hemppa laskee vuotojen vuoksi. Rautakuuri pitää aloittaa jo nyt mutta ehkä sitten piristyy. Jaksaa taas pojankin kanssa paremmin!
NT-ultrassa (elokuun lopussa) pojallekin saman tehnyt totesi meille taas pojan tulevan... No tiedä sitten mitä näki silloin mutta nyt tänään hän varmasti osaa jo sanoa suuremmalla varmuudella asian. Sitä odotan jännityksellä!!! Poika se kyllä varmaan on!!!! Tosin olo on ihan jotain muuta kuin hehkeä jne. eli sen puoleen en sitten tiedä...

Sanoja meillä ei vielä tule paljoa. Suurin osa on ruotsinkielisiä ja semmosta omaa puhetta. Mutta musta noista ei kannata huolestua kun kaikki ajallaan. Jos lapsi kuitenkin esim. ymmärtää mitä puhutaan. Meillä lähdettiin niin aikaisin liikkeelle, syödään itse, osataan pukeakin jo osaksi, laittaa kengät, hakea kaikki vaatteet sekä hakea ja pakata tavaroita (kuten leluja jne) takaisin omille paikoilleen. Musta se kokonaiskuva on tärkein. Jonkun yhden asian takia ei kannata vielä alkaa liikaa lukemaan opuksia ja pelkäämään =).

Päiväkodissa ollaan meilläkin 11pv kuussa. Osa on kyllä tosi lyhyitä päiviä (4-5 t). Perhepäivähoitajalle minäkään en veisi... En tiedä miksi näin. Mitään kummempaa syytä en osaa sanoa siihen mutta se on eka ajatus kun tulee mieleen. Nyt meillä on tosi hyvä pieni ruotsinkielinen päiväkoti josta pitää pitää kiinni myös äitiyslomalla.
 
Heips!
Meille ei sit tulekkaan toukovauvaa. : / Kesken meni, onneks ihan näin alussa että, ei isommilla viikoilla...

Isäntä nukkuu tuolla rattaissa ulkona, mitenköhän se meinaa talvella sinne mahtua toppavaatteidensa kanssa :whistle: Sisälläkään kun ei nuku. Pitäs varmaan alkaa opettaan sisälle unille.
 
Pahoitteluni karvatonkoira. :(

Onko teillä muilla uhmaa? Meillä on ihan vasta alkanut kamala rajojen testaaminen. Kokeilee jatkuvasti mitä kiellettyjen asioiden tekemisestä seuraa. Tänään oltiin kaverilla ja hävetti kun koko ajan Konsta teki pahojaan ja sai olla kieltämässä ja korjaamassa jälkiä. Ja teki sellaisia juttuja jotka on kotonakin kielletty, eli ei johtunut tietämättömyydestä. :/
Muuten oli tosi kiva nähdä kavereita pitkästä aikaa ja varsinkin ihanaa uutta vauvaa.

Niin ja tänne voin riemuita vauvauutisista, kun muualle en vielä voi. Jos kaikki menee hyvin, Konsta saa toisen serkun toukokuussa. :)

Kuume ja uhmaileva Konsta 1v7kk
 
Pahoittelut karvaton koira:(

Täällä meinaan nukahtaa pöydän ääreen, työt alkoi klo 4 aamulla ja pitää vielä sinnitellä klo 15 asti.
Poika ja mies lähtivät eilen jo mökille viikonlopuksi ja mulla on koko loppupäivä omaa aikaa:)ihanaa!
käyn vuokraamassa leffan, haen kiinalaista safkaa, hetkeksi päiväunille ja sit vaan makaan sohvalla ja katson leffoja ja syön karkkia:)hihi..
tosin huomenna taas aamulla töihin, mutta "vasta" klo 6:30.:)

ja tietty aurinko paistaa ja tulee huono omatunto kun ei lähde ulos reippailemaan,mutta ei oikeesti nyt pysty eikä jaksa vaan tahtoo vaan nukkumaan..


Oikein mukavaa viikonloppua kaikille:)
 
Heippa!
Ja hyvää alkavaa viikkoa joka alkoi minulla vapailla, ei siis hullummin :p
Meillä lapset on hoidossa niinä päivinä kun olen töissä joten ei tässä loikoileen pääse. Mutta nyt päikkäreillä pienin ja toiseksi pienimmän kanssa odotellaan muita koulusta tuleviksi. Pitäis vinttikin siivota, mutta sehän on ihan toivotonta kun lapset näkee "hukassa" olleita kamppeita ja sitten niitä ei voikkaan laittaa pois..
Voi tahtojen taistelua. Se alkoi tänäkin aamuna ennen kukonlaulua, äidin olisi pitännyt neidin kanssa kävellä ja laulaa kivoja lasten lauluja, mutta kun äiti ei suostunnut ja veti peittoa tiiviimmin korville niin kyllä tytöllä ääniskaalaa on kun loukkaantui- ei mennyt hommat hänen pirtaan passaavaksi..
Jotenkin niin voimakas luonne että tuskanhikeä pukkaa jo kun ajattelen murkkuikää.
Jahah, neiti heräsi joten hellurei!
sini & tytär
 
Onnittelut kaikille raskautuneille!

Karvattomalle koiralle :hug:

Uhmaa todellakin täälläkin, ihan hirmu pultteja milloin mistäkin. Syöminen ei edelleenkään onnistu itsenäisesti; heti kun tipahtaa pöperöt lusikasta niin suuttuu ja lusikka lentää. Pottailukin on taas vähän telakalla... Tuntuu että välillä tulee semmosia kausia ettei oikeen mikään luonnista ja välillä taas onnistuu hienosti. No, kait tää on tätä.

Muskarissa ollaan käyty tää syksy ja viimeksi tänään. Poikaa kiinnostaa vaan enempi ne seinustan kovaääniset ja soittimet ym. tilpehöörit mitä sieltä löytyy, musiikki ja osallistuminen jää kummasti paitsioon... :D Meijän jätkis taitaa olla siinä porukassa nuorimmasta päästä, ei oikein jaksa keskittyä silleen kun muut. Mites muut muskarissa kävijät? Jaksaako teidän muksut osallistua/keskittyä?

Hoitovapaa mulla jatkuu vielä ens vuoden elokuuhun, päiväkotipaikkaa haen pojalle ehdottomasti. Sen takia että pph:lle hakiessa ei ikinä tiedä mille tädille pääsee/saa paikan ja toisekseen jos pph on kipeänä niin saa aina kiikuttaa milloin mihinkin vieraaseen hoitopaikkaan varahoitoon. Päiväkodissa on aina ees joku tuttu hoitaja...

Joo, pientä alakuloa täällä ilmassa. Syystä että tuntuu taas kuormittavan tää melkein yh-arki aika lailla. Stressiä pukannut tässä syksyn mittaan monestakin asiasta ja nyt alkaa olla takki aika tyhjä. No, kai maar tää taas tästä suttaantuu.

Aurinkoista syksyä!
 

Yhteistyössä