Helmitaaperot -09 ~syyskuussa 2010~

pikasesti...

nessu:mä kans tilasin neidlle sen sieni-haalarin:D

siniraita:en oo kysyny,varmaan kyllä jotain pitää keksiä että vielä koneeseen astun...huiiii,pelkkä ajatuskin..

mutta nyt elokuva pyörimään:wave:

hemuliina
 
Moi,
en oo luken tai kirjoittanu piiitkäään aikaan, mut nyt on pakko päästä kertoo jollekki eli teille, haamuplussa tuli, vielä haamumpi ku poikaa odotellessa, ajatelin et käyn hakee digitestin ja teen uudelleen huomen aamulla... ois niin toivottu
 
Toukka voi kuinka ihanaa:D, onnea matkaan!

Mulla on nyt syysväsy ihan pahimmoillaan päällä.
Ei jaksais yhtään mitään. Ja itse silti yksin pakko pyörittää koko
sirkus. Tuntuu nyt vaan niin raskaalta. Ja lapset tietty
riehuu ja tekee kaikki tihutyöt niin että pinnaa kiristää oikein huolella.
Ja yötkin olleet taas hyvin valvottuja. Plääh. : /

Neuvolassa on nyt vihdoin käyty. Lääkärintarkastus ja oli kyllä
aivan tyhjänpäivänen käynti. Lääkäri ei edes esitellyt itseään.
Katsoi korvat, kuunteli sydämen ja keuhkot ja katsoi ettei silmät ole kierot.
Kysyi sitten vaan että käveleekö, sanooko sanoja ja onko sulla
mitään kysyttävää? Ja se siitä. :stick: Niin että terkka olis voinut
hoidella tämän tarkastuksen kyllä itte, eipä tuohon olis lääkäriä tarvittu.
No, saatiinhan sit tuoreet mitat ja mpr ja tutukimusrokote.
Hyvin on poika omalla käyrällään kasvanut. 10,6kg ja 80.2cm.

iitukka ja veikka
 
Heips!

Toukka:Voi ihanaa!!eiköhän se ihan oikea plussa ole!peukut pystyyn ja onnea=)

Mä oon yksin lasten kanssa ku miehen pitää jäähä vielä töihin 4 jälkeen.Lähtiki aamulla jo seittemäks.Aamulla käytiin kirpparilla ja jotain löytöjä lapsille löyty,varasin itellekki pöydän parin viikon päähän.Kauheesti jäänyt lapsilta pientä vaatetta.
Kääk siis mun pitää varmaan tehä testi..pari päivää menkat myöhässä,mut oikeestan mahollisuudet raskauteen on minimissä,et en oikeen usko,mut pakko nyt kuitenki varmaan varmuudeks tehä..mä sain pari yötä taaksepäin yhtäkkiä yöllä kauheen kipukohtauksen ja sattu ihan hirmusesti mahaan,olin ihan viittä vaille et lähen sairaalaan..no sain sit kuitenki nukuttua.
Eilen pitkästä aikaan lähin lenkille ja voi että teki hyvää=)musta on tosi ihana kävellä sellasta reipasta vauhtia,tänäänki tekis mieli mut pitää kahtoo kuinka myöhään mies viipyy siellä töissä.

mutta nyt menox:wave:

hemuliina
 
Toukalle onnea :)

Iitukalle jaksamista! Kyllä ne vaan yövalvomiset verottaa paljon jaksamista.

Meilläkin oli yhtä tyhjänpäiväinen käynti neuvolassa eilen kuin Iitukalla. Aikaa meni siellä vartti :headwall: Lääkäri kysyi milloin oppi kävelee, syökö itse lusikalla, totteleeko helppoja käskyjä, heittääkö/potkiiko palloa. Kuunteli keuhkot ja sydämen ja kysyi onko karsastusta. Typy oli hienosti kasvanutkin, 9710g ja 82,2cm. Venynyt pituutta 7cm puolessa vuodessa :O

Plaah, yövuoroihin täytyis valmistautua, tympäsee kyllä niin paljon!
 
:D:heart: TOUKKA ihanaa onnea. Kyllä se varmaan totta on, tuolla tuo mun "haamu" viilettää :)

Taitaa olla sama kaava 1,5v neuvolassa kaikilla. Meilläkin korviin katso (kun pyysin), kuunteli sydäntä (Kaapsu karjui, niin et mitään varmana kuullu) Kysy taidoista ja laitto kolme puupalikkaa nokan eteen... Ukko teki niist tornin ja sanos "HEIPPA, hissi, kotiin!" Meni ovelle avas sen ja painu käytävään :LOL:

Nyt kippaamaan nappiainen petiin, palataan

Seranzu ja Kaapsu
 
nopeesti..

testi tehty ja negahan se oli,niin ku arvelinki..ja lenkillekki kerkesin ennen ku alko ihan kunnolla sataan ja ai että teki hyvää:p

Pienimmät nukkuu ja isompienki huone hiljeni.Kohta saunaan vielä.

hemuliina
 
Toukka Fantsuu!! Kyllä se kuule haamu on plussa. Mähän tein sillon typystä kolme testiä kunnes sisko sanoi että no menee ne rahat noinkin.. :D

Iitukalle kovasti jaksamisia!! :hug: Etkö mistään saisi apuja? Itse olin tossa viikon jonkun orastavan flunssan talloma ja kyllä se verottaa kun on ihan jyrän alle jäänyt :/ Eipä toi ilmakaan kovin piristävä ole.

hemuliina :rolleyes: Huih!

Täällä ei ihmeitä, arki rullailee mukavasti. Viime vkolla ekaa kertaa oltiin uimahallissa tytön kanssa. Muskarissa ollaan jonossa ensimmäisenä jos ja kun joku lopettaa kesken. Tyttö ollut nyt 3-4 pvä/ vko hoidossa. Täytyy tunnustaa että mulla on ihan välillä ikävä sitä kun ilta menee sitten niin nopskaa :ashamed: Täytynee vähentää päiviä jos äippä alkaa 'kärsiä' :O Tänään meinasin hakee jo päikkäreiks kotiin ku illalla taas uimaan.
Vaavin kanssa käydään äiti-vauva jumpassa, oltiin tänäänki. Mulla on paino ottanu takapakkia kun kesän masennuksissa ei ruoka maistunut ollenkaan ja olin jo miltei päässyt raskauskiloista..no sitten kun ruoka alkoi maistua niin olenkin syönyt surutta kaikkea, ihan siitäkin ilosta miten mukavaa on kun ei tarvitse syödä väkisin. No paino on noussut n. +3kg, eli kaikkinensa raskauskiloja olis vielä 5.
No eilen olin pitkästä aikaa juoksemassa kun typy meni yöunille että lisää liikuntaa ja herkut pois!

Mä aloittelen pojalle sittenkin soseilun vasta ku 4 kk täynnä, ehtiihän sitä sittenkin puljata. Poika kun on kasvanut muutenkin ihan silmissä ja nukkuukin ihan super hyvin. Joinain öinä on joutunut kerran tai kaks antaa tuttia, mut pääsääntöisesti nukkuu 9-11t putkeen, great! Mikäs kiire siis mulla, olis vaan niin kiva antaa isolle pojalle tukevampaa mut tosiaan ehtiihän sitä..

Voikaatten hyvin kaikki :)

HM ja tyttö 1v 7kk, poika 3,5 kk
 
Heissuli

Pikaisesti vilkaisemassa kuulumisia vaan. Töissä olen, poitsu mummun kanssa hoidossa. Kesällä kotona ollessa kävin paljon puistossa ja pääsin tarkkailemaan perhepäivähoitajia. Ihmisissä on eroja, ja tietysti sitten hoitajissakin. Aikaisempi ajatus hakea kunnallista perhepäivähoitopaikkaa on ottanut hieman takapakkia ja nyt mietinkin päiväkotia - moni hoitajista oli tosi tylyjä ja ankeita enkä tosiaan haluaisi noille lasta viedä. Muutama tosi kiva yksityinen hoitaja kävi puistossa, en ollut ajatellut että siinä olisi eroa onko yksityinen vai kunnallinen mutta niinpä vaan näytti olevan. Ja noille yksityisille on hillitön jono. Argh.
Meillä oli nokkosrokko. Poitsu oli varsin kipeä, ruokaa ei mennyt lainkaan ja kuume ja kutina vaivasi. Tutista oli päästy jo kohtalaisen hyvin mutta nyt se on palannut ja entistä enemmän tarvitaan... Viime yökin oli tosi levoton, joten josko sieltä olisi niitä hampaitakin taas tulossa.
Poitsu puhua höpöttää mutta enimmäkseen ihan omaa kieltään. 'Isi' toistuu paljon ja mäkin taidan nykyisin olla isi... Epistä kun enemmän olen poitsun kanssa :kieh:
Jahans jos jatkaisi työntekoa. Kivaa syyskuuta kaikille, sateista huolimatta!
 
SE OLI PLUSSA! Siis kävin hakee hienon digitaalisen testerin ja tänään aamulla näytti ihanan selkeesti RASKAANA 1-2vko, suosittelen kaikille vaikka se enemmän maksaakin ni ei tarvii tihrustella sitä testiä!

IITUKKA Ootkos muistanu syödä D-vitskua? Se tekee oikeesti ihmeitä, täällä kun on nykyisin jo melkein 20 paikkeilla pimeetä ja aamulla aurinko nousee aika myöhään, ni viime syksynä huomasin kyllä viikossa eron kun rupesin itse syömään. Tsemppiä, saisitko vietyä lapsia anopille? Että saisit itse enmmän levättyy?

Haavemamma Mäkin voisin antaa poitsun hoitoon mut max 2pvä / vko mut meillä täällä ei onnistu, jos oot itse kotona niin pitää lapsikin pitää.

Almaa Mäki oon seurannu noita perhepäivähoitajii puistossa, ja täytyy kyllä sanoa että lähipäiväkotiin mä pojan haluaisin laittaa enkä missään tapauksessa kunnalliselle perhepäivähoitajalle, kyllä niissäkin varmasti on niitä helmiä, mutta meillä täällä pahimmillaan täti haisi puistossa niin röökille että oksetti vaikka ei sen kaa tarvinu tekemisissä ollakkaan!
T.Toukka (+papunen 4+2, pienestä se taas lähtee....)
 
Toukka! Ihana uutinen, onnea onnea :flower: Mäkin ostin vissiin 7 testiä silloin Gretasta, ennen kuin digitaaliseen jysähti että raskaana :)

Sitten omaa napaa: aivan järkyt raivarit tytöllä tänä aamuna :O On siis tyttö ennenkin hermostunut, mutta aina menneet ne herppaukset nopeasti ohi. Vaan ei tänään. Pari tuntia raivosi niin, että yli kymmenen raivaria aina minuutin parin välein. Lähettelin sitten kovasti lentosuukkoja ja pyytelin syliin, välillä kävi sylissäkin raivoamassa, oli niin onneton olo toisella, ettei tosikaan. Mutta sitten ne lentosuukot kai palkitiin, kun rauhoittui ja yhtäkkiä oli taas oma itsensä. Halusi istuskella sylissä kattelemassa kuviaan tietskalta, ojensi mulle kaikki pyykit ja oli ihan oikeasti avulias, soitteli puhelimen virkaa toimittaneella bensapumpulla pitkiä puheluita, kun silitin, leikki muovieläimillä ja oli niin rauhallinen ja aurinkoinen, ettei tosikaan. Nukahti päikkäreillekin ilman mitään marinaa. Joko täällä on alkavaa skitsofreniaa tai sitten joku teistä mammoista lohduttanee, että moinen ailahtelevaisuus (ei muuten ole meikäläiseltä perittyä:D) on normaalia :D Ihan ihme aamu, ikinä ollut mitään tuollaista aiemmin.

Kieltämättä tuli mieleen, että tyttö taitaa vain koetella mamman rakkauden rajoja, haluaa tietää, että olipa kuinka raivotar tahansa, niin ei se mamman rakkautta vähennä. Tai jotain sellaista. Aah, en malta odottaa, että uhmaikä virallisesti alkaa, silloin meillä heilutaan varmaan jo kirveen kanssa, kun nyt jo tuollaisia hepuleita saa:rolleyes:
 
Toukalle kovasti onnea <3

Väsy vaivaa täälläkin, kovasti olen vitskuja syönnyt mutta silti vaan unettaa.Tänäänkin töistä tullessa piti nukua pari tuntia.. No jos pikku hiljaa saa kerättyä energiaa eikä odota että uupumus olisi hetkessä ohi.

Mulla omppusose tulossa hellalla, ihana syksyn tuoksu tulee, ja ihanaa talvella puuroissa ja lettujen päällä :p

Meillä neitillä myös kovin vaativa ikä, tahtoa ja vaateita. hermostuu ja huutaa kovasti.

nyt soseuttamaan ja purkittamaan , mukavaa loppuviikkoa kaikille <3

sini ja tyty
 
TOUKALLE kovasti onnea ja hyvää vointia! Hienoja uutisia ja tsemppiä kaikille muillekin yrittäjille!

Lentis, meillä ei ole vielä ollut raivoa mutta ihan älytöntä kitinää välillä, ja aina mulle. Isovanhempien hoidossa voi olla ihan enkeli mut sit heti kun tulen kotiin töistä alkaa mahdoton kitinä. Kai se kuuluu asiaan... Saas nähdä koska ne uhmaiät alkavat, millaisia riiviöitä näistä vielä tuleekaan...

Ihanaa kun on perjantai. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heips!
Mä olen tosi hämmentynyt :confused:
Nyt on oltu kuukausi ilman pillereitä ja tulos on tämä:

Aijaa.com - 6736939.jpg

testi tehty 2 tunnin pissaamattomuuden jälkeen ja päivällä, tosin tulos tuli ihan hieman testiajan jälkeen. Kyseessä apteekin oma testi!

Eli oireiden ja ton testin perusteella sanoisin et meille taitas olla sit pikku nelonen tulossa =)

Huom!" tiedoksi vain tänne teille :whistle: :wave:
 
Sehän kävi äkkiä Karvatonkoira! Onnea onnea!:heart:

Meillä on huomenna korvien putkitus, IIK.

Kummaa "palvelua" Hyvinkäällä. Tuli ilmoistus 2kk sitten, että lähettävät kutsun leikkaukseen tekstiviestillä. siihen on vastattava 2h kuluessa, muuten menee tarjottu aika ohi!!! No just ajattelin. Mä en ainakaan pysty töisä 2h välein kyttää puhelinta! Kävi sitten tuuri. Viime torstaina olin palaverissa 13.30-16 ja 16 katsoin puhelimeen. Oli tullu kutsu 14,30!
Sit soitti hoitaja perjantaina... Kyselin miten toimitaan ennen operaatiota. Totesi tylysti, että teille on tullut postitse ohjeet. JAA no en muista kun operaation jälkihoito-ohjeet nähneeni? Sanoi että no 6 tai 4h ei muista kummin, pitää olla ravinnotta. AHA! No kotona sit totesin, et ei tosiaan oo kun ne jälkihoito-ohjeet. Tänään sit omast terkkarist sain soittamalla ohjeen 6h ravinnotta ja vähän voi antaa laimeaa mehua 2h ennen...
Annampa taas palautetta huomenna...
Ilmoittautumisaika on 9.30... Laps parka... Olispa se vakuutus! Oltais menty operaatioon elokuun alussa heti ja vaik heti klo 8.00..

Nyt pian koisii iteki, ollaan mettäs ravattu tänään. Ihan liikaa raitista ilmaa ja liikuntaa vissiin, kun näin väsyttää...

seranzu ja Kaapsu 1v +ihan pian 7kk
 
Lukemassa.

Onnea Karvatonkoira ja Toukka. Täälläkin vauvakuume vaivaa ja olen jo saanut luvan otattaa kierukan pois keväällä. Sitten saakin jännittää korjasiko Konstan saanti mun ovulaatiohäikät vai täytyykö seuraavankin alulle saamiseen hakea apua väestöliitosta.

Seranzulle ja Kaapsulle tsemppiä huomiseen.

Kuume ja uinuva Konsta
 
Karvattomalle koiralle onnea!
Kuumeella ollut sama osoite Tampereella kuin meillä näiden kahden viimeisen kanssa. Kuumeelle pidän peukkuja josko nyt onnistuisi "helpommin".Kuten sanoit joskus lapsen saaminen voi helpottaa uudelleen raskautumiseen :)
Mulla on väsy aina vaan.Nyt ei vitamiinit auta eikä mikään.Päikkäritkään ei pelasta..
Nyt lihapatojen ääreen, moikkelis kaikille <3

sini ja neitokainen
 
Piiiiitkästä aikaa lukemassa, en kaikkea ehtinyt selata mutta,

Sinille iso HALAUS, kovia olet joutunut kokemaan! Onneksi nyt vaikuttaa valoisammalta, toivotaan että jatkuu näin ja mieli pysyy hyvänä.

Onnittelut plussista Toukalle ja Karvattomalle! Ja onnea odotukseen kummallekin!

Täällä ei kummempia, muutettiin reilu viikko sitten ja jouduin käymään näytillä synnärillä lapsivesiepäilyn vuoksi. Ei ollut vettä, mutta alakerta oli auki 4cm ja reunaa vain vähän jäljellä. Sanoivat, että tulee ihan justiinsa mutta eipä ole näkynyt :) Odottelu siis jatkuu vielä.

Kvartti ja Myyrä 39+1
 
Onnea paljosti Karvatonkoira ja toukka plussista!:hug::flower:

Aina kiva kuulla noin ihanaisia uutisia.

Meillä täällä päällä kova flunssa ja pitäis silti jaksaa lähteä käymään Tampereella viikonloppuna.
Hoh hoijaa, mitähän siitä tulee... No ainakin päästään taasen ostoksille, Remulta meinaan loppuu vaatteet. Tarvitaan kiireesti pidempiä lahkeita...:D

Kissa ja koirat saa kohtalaisen kovaa kyytiä poitsun käsissä, vaikka kuinka yrittää estää sitä häiriköimästä niitä. Remu voi lyödä niitä vaikka jollain palikalla tai nostaa kissaa hännästä heti kun silmä välttää... Välillä saa murahduksen tai kynnestä, mutta ei tunnu muistavan kuin seuraavan viis minuuttia. Hoh hoijaa...


Täytynee taas mennä jatkamaan aamutouhuja, neuvolakin on tänään, eikä yhtään kiinnostais mennä, kun kerran liikkeet tuntuu niin hyvin. Painoo tullu varmaan kolme kiloo muutamassa viikossa. Ei kiva.

Palaillaan! Ja kauniinpia syys-säitä odotellen,

Soikku

Taidan olla yksinkertanen, mutta en löydä meidän ryhmää facebookista, vaikka olen siinä jo mukana... Voisko joku helpata?
 
Moro kaikille pitkästä aikaa. Ei oo tullu käytyä ja luettuakin harvemmin :ashamed:
Meillä tytteli on kova touhuilemaan ja tohottamaan. Aina ollut tosi kiltti, mutta nyt uhmaa selvästi tullut, niin kuin monilla muillakin. Välillä koettelee kovasti äidin hermoa :)
Meille syntyi pikkuinen tyttö elokuun alussa ja hienosti on lähtenyt elo kahden mukulan kanssa käyntiin vaikka jännittikin kovasti. Huomaa kyllä, että huomiota haetaan välillä kiukun kautta, vaikka kuinka yritetään antaa huomiota ja kehua ja kannustaa esikoista.
Kiva lukea teidän kuulumisia, vaikken juurikaan käy kirjoittelemassa. Onnea kaikille ketkä testissä oli plussan saanut ja tsemppiä niille keillä raskaita aikoja!
 
TOUKALLE onnittelut!!Mä liityn kans joukkoon:)))RV 7+2.
En oo ku perheelle kertonut kun on viikkoja vasta noin vähän, mutta tänne voin vapaasti purkaa:))
Väsyttää aivan järjettömästi ja oksettaa kaikki pahat hajut oikein kunnolla.Jos yöunet on mennyt vähän lyhyeksi niin huono vointisuus on jotain järjetöntä.Ja Topia odotellessa mulla ei ollut MITÄÄN oireita!!!bläh.
ei ollut suunniteltu mutta toki tervetullut, ja eihän sitä tässä vaiheessa tiedä meneekö kaikki hyvin kun on niin alussa vasta.Vähän ehkä huonoon aikaan tulee kun just otetaan asuntolaina ja
muutto edessä:)hehe..mutta huumorilla siitä selviää sit köyhänäkin:)
Topi on kyllä niin mammanpoika,että nyt jo jännittää miten ottaa toisen vastaan.
noh, onhan tota aikaa vielä:)

Työnteko ei kiinnosta yhtään joten ihan kivaa toisaalta ajatella että ens kesänä sitä voi olla kotona, uudessa kodissa, iso piha ja luontoa eikä kerrostalossa enään:)jos siis kaikki menee hyvin.

TOPI on aivan ihana, kiukkuinen,vaativa, hauska pellemäinen huumorimies:):)ja niin mammanpoika että huh,isi ei kelpaa mihinkään.Äitiä haetaan huoneeseen valkkaamaan leluja,hakemaan mandariinin jne, ainoastaan äiti kelpaa.
ja mä pussailen sitä poikaa ihan tauotta, miten jotain voi rakastaa näin paljon???Miten joku voi olla noin söpö??heheh..

Poika kiipeilee joka paikkaan ja koko ajan saa olla vahtimassa minkä päällä se nyt seisoo:)
muskarissa käydään joka maanantai ja hauskaa on, vähän topia aina jännittää ja onhan se aika ujo poika mutta kun rentoutuu niin sit sitä ei estä mikään:)

Pitkästä aikaa piti tulla kirjoittamaan tännekin,huomenna ajattelin ennen duunia katsomassa lastentarvike kirppikseltä uusia vaatteita topille, tuntuu että pojalla ei ole enään vaatteita laisinkaan, eikä sitä koko ajan raaski uusia ostaa, pitää välillä aina käydä kirppiksellä katsomassa.

Oikein ihanaa syksyä kaikille mammoille ja söpöliineille!!!!!!!!!!!!:))
 

Yhteistyössä