Helmimasut 2009 ~tammikuussa~

vauvan liikkeistä joku kyseli.... meidän neiti on ollut koko raskauden tosi rauhallista sorttia! Ei todellakaan liiku joka tunti, ainakaan mun mielestä. Öisin en oo kertaakaan herännyt liikkeisiin, eka kerran tunnen about aamuseitsemältä. Ja mitään suurta rumbaa ei ole pitänyt kuten esim.lenttiksen vauva. Ultrissa silti kaikki hyvin. Jospa tää 3.olis rauhallinen tapaus ja oppis nukkumaan yönsä :D eikä niinku isoveli 8-vuotiaana ja isosisko joskus 2-vuotiaana :/

ristiäiset on täysin miettimättä... sen tiedän ett tradition mukaan sinne tulee isovanhemmat, meidän vanhempien sisarukset ja tietty kummit. Kummeista ei vielä mitään tietoo. Ja joskus oli puhetta ett mentäis naimisiin samalla...mut katsotaan ;)

ulos lähtemisestä välillä käynyt jo itelläki mielessä ett milloin sitä vois mennä... ei siinä muuten mun mielestä mitään "rajaa" ole milloin voi lähtee, imetyksen kannalta vaan hankalaa. Mä ainakin oon joutunu sitten ravintolan vessassa tyhjentään rintoja. Siks oonki käyny sen kerran imetyksen aikana ja todennut liian hankalaksi. Eikä mitään hinkua oo mihinkään... nuo tyttöjen varpajaiset kuulosti kyllä kivalta! Ens perjantaiksi ystävät ovat järjestäneet mulle vauvakutsut, ihanaa :heart: :heart: :heart:

Marttojen kutomat villasukat on saanu meidän kaupungissa jo vuosi kausia, jos niistä sukista nyt on kyse? Ihania ovat :)

Ihanan rauhallinen fiilis kun ei tarvii mennä enää töihin noin 1,5 vuoteen... huoooh B) Tänäänkin malttoi jo nousta ajoissa, kun tietää ettei arkiaamuina tarvii herätä klo 6 :)

Hyviä vointeja kaikille, niin jänskättää jo ett milloin täällä on vauvauutisia :heart: Itsekin olis jo valmis ottamaan tuhisijan sylkkyyn, mutta masun turvissa hänen vielä parempi...

UÄ ja Amanda 33+1 (en ole taaskaan varma viikoista :/ )
 
Aika jännä juttu, ettei kenenkään vauva ole syntynyt vielä.... Monesti joku syntyy ainakin rv 30 tietämillä. Tietysti parempi näin. Eiköhän kohta ala vauvoja syntymään.

Eikö teistä ketään kärsi kämmenien kutinasta?? Jos kärsii niin miten teidän maksa-arvot??
Ite jännitän vastauksia. Jos maksa- ja sappiarvot liian korkeat pitäis käynnistää viimeistään rv 38.



Sinituuli 34+2
 
Voi apua...
Mulla on nyt luultavasti lievää hiivaa. Valkkari on yön jälkeen semmosta paksua ja kellertävää (?). Mut se ei haise hiivalta. Päivisin se on ihan vetistä. Alapää ei kutise, mut jos tää on hiivaa, ni voiko siitä olla haittaa tälle vaaville? Tai mikä muu tulehdus tää vois olla (kun ei kutise)? Mulla on ens viikolla neuvola ja kysyn kyllä sieltä, mut ajattelin ensin täältä, jos jollakin on samanlaisia oireita.
Öisin tarvii herätä kahdesta neljään kertaan vessassa. Onkohan tääkään enää normaalia?

Finttu 33+4
 
Tulin ihan nopeasti vain poikkeamaan ja lukemaan kuulumiset :)

Täällä on nyt valmennukset alkaneet ja synnytyssairaalassa on käyty tutustumassa. Ihan kohtuu positiivinen kuva jäi ja pahimmat pelot on poissa. Toivottavasti positiivinen mieli säilyy.

Mikäs on Haavemamman tilanne, onhan kaikki ok?

Niisku ja pikku-ukko 35+2
 
Heips!
Huomenna olis äitipolille aika ja vauvan kokoarvio, näkee samalla mitenkä päin siellä loppuen lopuksi ollaan!
Mulla on vaan tässä yöllä ja nyt tänään ollut jotenkin outo olo...yöllä tuli joitain supistuksia, mutta ei sattuneet mihinkään ja tänään oon ehtiny käydä 3 kertaa veskissä maha on kumman tuntuinen...myös pieniä supistuksia tulee.
Että tietysti jotain mahatautia pukkaa tai sit alkaa synnytys käynnistymään pikkuhiljaa! Mitä en kylläkään usko ku molemmat pojat on syntyneet rv40+1 |O
rv 35+6
 
FINTTU; Mulle lääkäri heti tiuskaisi kun huomasi että hiivaa on (oireita ei sitten ollut ei minkäänlaista) et se on hoidettava pois. Kait kun sekin jonkinlainen tulehdus on niin olisi hyvä hoitaa, minä otin canesten-puikon eikä sen koomin ole tutkittu paraniko enkä osaa valittaa kun ei niitä oireita tosiaan ole. Juotko niin paljon et siksi pissattais monta kertaa? Itse viime yönä ramppasin puolen tunnin välein vessassa kun olin juonut paljon limua :) Vai olisiko pissatulehdus? Ota neuvolassa vaan asia esille sitten :)

RISTIÄISET; Ensin äiti oli et hänen kotonaan vietetään, nyt hän ei muistanut et oli sellaista luvannut. Sovittiin et katsotaan moni on tulossa ristiäisiin niin sen pohjalta sitten. Olen jo sitäkin pyöritellyt päässä mitä ruokaa sinne kun vaikka helppoja ruokia on niin aina jokaikisessä juhlassa ollu sama liha- ja kasviskeitto ja minä haluaisin nyt jotain vähän muuta, ostan sitten vaikka omilla rahoilla einekset. Äiti tekee ruuan ja kakut kun on kerran ravintola-alan ammattilainen :p Lämmin ruoka tehtävä siksi et moni jotka on aina tulleet juhlaan, asuu niin kaukana et pitää se kupu saada oikeeta ruokaa täyteen.

SAUNOMINEN; Minäkin olen ennen ainakin ollut huono saunomaan, tulee nopeasti huono olo. Mutta nyt raskauden aikana olen nauttinut hartaasti kuumassa saunassa ja suihkussa kellimisestä, vaikka muuten olen oikea kuumakalle, kuljen pelkkä T-paita (toppatakin alla) 20-asteen pakkasellakin.. Mut tuo sauna ja vesi on sitten jotain, eilenkin istuin ties kuinka kauan hius- ja hunajanaamion kanssa :D

KÄMMENIEN KUTINASTA; En oikein voi sanoa siihen mitään, kutiaa välillä mutta kun minulla on se kosketusallergia mikä tulee nykyään yleensä käsiin/kasvoihin, alkaa sillä kun kosken allergisoivaan aineeseen ja pari päivää sen jälkeen alkaa kutista ja sitten ei auta kun raapia niin et verta tulee tai sitten hieroo käsiä kuuman veden alla. Tai kovat kortisonivoiteet ja puuvillahanskakuuri pariksi viikoksi. Minun kutinat kun voi johtua ihan siitä, nyt onkin pitkään kädet pysyny hyvänä!! Allergiani alkoi siis 8vuotta sitten pienestä ihottumaruvesta kämmenessä ja on siitä pahentunut, kun vaan näkisitte mitä ne on viime syksynä esim ollut... :x

absa ja atso 33+6
 
Moi!

Mua on kans supistellu,kipeestikkin,ne kestää jonku aikaa,mut aina sit loppuvat.Mullahan on kans 3 kertaa käynnistetty synnytys,ensimmäinen lähti itellään syntymään,mut se olikin sit viikolla 41+..Jotenki sitä uskoo et tääkin pitää sit käynnistellä,vaikka noita kipeitä supistuksia on ruvennu ihan kivasti tuleenki.
Meillä on ollut niiiiin hiljasta..Kaikki 4 muksua ollu mummulla yötä,2 isompaa mun vanhemmilla ja 2 pienempää miehen.Mummut ite pyysivät lapsia luokseen,ihan kiva,tätä nyt ei useesti tapahu ja pienemmät olikin aluks heti et eivät mihkään lähe,mut suostuvat sit kuitenki.

Hemuliina 35+1 :heart:
 
Heips!

Labello, mulla myös ristiriitaiset tuntee jatkuu... Välillä raskaana olo on ihan mielettömän ihanaa, meinaa ihan pakatua onnesta kun pieni potkii mahassa ja masua tulee varmaan kova ikävä. Tunnen oloni tosi kauniiks ja kaikki on vaan ihanaa enkä tahtois et raskaus loppuu ikinä.
Mutta välillä oikeesti itken peilin eessä et näytän ihan ryhävalaalta. :headwall: Huonoina päivinä ei meinaa päästä sängystä ylös ja kävelen liitoskipuineni ketterästi kuin mursu kivikossa. On kauhee ikävä kunnon liikuntaa, tanssimista ja edes saunaolutta. Tahtoisin jo halata kunnolla mun miestä ja saada esikoisen syliin ilman että jotain on välissä. Nukkua mahallaan. Ja haluisin jo sen pienen syliin. Jaksa enää odottaa. Ja sekin pelottaa että vauvasta kasvaa liian iso kun sokerihimo on päässyt ihan mielettömäks nyt kun ei pysty enää syömään närästyksen takia normaaleja annoksia. Öh. Täällä mennään päivän aikana ihan ääripäästä toiseen ja mies on välillä ihan pihalla mun kanssa...

Ristiäisistä: Meillä pidetään nimijuhlat tällä kertaa kotona ja n. kuukauden päästä syntymästä ajattelin. Viimeks pidettiin 2 kk päästä ja mummolassa ja oli mun mielestä liian pitkä aika. Mummot ja mammat auttaa tarjoilujen kanssa. Viimeks oli ihan liian isot bileet kun tuore mamma vähä innostu liikaa, nyt ajateltiin ihan vaan kahvit lähimmille. Kummit on jotakuinkin päätetty.

Vieraista kotiutumisen jälkeen: Esikoista kun odotin niin ajattelin kieltää vieraita tulemasta parina ekana päivänä kotiutumisen jälkeen. Se jännitti niin paljon ja ajattelin et haluttaisi rauhassa levätä ja tutustua vauvaan. Mutta en mä tajunnut et sit kun beibe on maailmassa niin siitä on niin ylpeä et sen tahtoo heti esitellä uuden ihmisen alun kaikille. Ja seinätkin alkaa aika nopeesti kaatuun päälle kun pari päivää vaan makaa kotona. Joten todennäköisesti tälläkin kertaa vieraat on enemmän kuin tervetulleita heti meille katsomaan vauvaa. :heart: Istuttiin viimeks jopa iltaa meillä ja katsottiin porukalla euroviisuja ja pelattiin lautapelejä kun vauva oli vajaa viikon vanha! Huh. Täytyy kyl myöntää et oltiin beiben kanssa jo aikasin nukkumassa ja heräsin vaan siihen hurraukseen kun Suomi voitti. ;) Meillä noi kaverit on vähä niinku perhettä niin eipä se mua haitannut mut näin jälkeenpäin tuntuu aika hurjalta. :eek:

Ulos tuulettuun: Tää kuulostaa varmaan kauheelta, mut viimeks olin ulkona eka kerran 2 viikkoa synnytyksestä. Porua väänsin lähtiessä, enkä montaa tuntia pystynyt olemaan mut ihan hyvää se teki. Aloin myös liikkuun tunnin parin pätkissä muutenkin ulkona elokuvissa, kahvilla, jumpassa ym. aika pian ilman vauvaakin. Mun mielestä isä-lapsisuhde on tärkeä muodostua myös ja mulla on taipumusta alakuloon ja masennukseen jos jämähdän pelkästään kotiin niin oli ihan vauvankin takia tärkeetä pitää mieli kaikin puolin virkeenä. Viimeks nimiäisissä yks ihana suurperheen äiti antoi mulle neuvoja joita oon huolella noudattanut. Sen mielestä se ei oo totta et vauvan tarpeet menis perheessä aina kaiken edelle, vaan äiti on tärkein ihminen vauvalle ja koko perheen hyvinvointi on kiinni äidin voinnista! Itsestä pitää pitää huolta, se ei oo itsekästä vaan koko perheen hyvinvoinnin takia tosi tärkeetä! Kotiäitys on tosi raskas työ ja äidit tarvitsee vapaa-aikaa ja lomaa työstään ihan yhtälailla kuin muutkin jaksaakseen. Vauvanhoito on käsityötä 24 tuntia vuorokaudessa 7 päivää viikossa. Kenenkään ei tarvitse jaksaa sellaista ilman lomaa, eikä siitä tartte potea huonoa omatuntoa et käy välillä ulkona. Sit jaksaa taas antaa ihan eri tavalla sen 100 % perheelleen ja nauttia siitäkin. =)
Varpajaiset pidin sitten kun vauva oli 5 viikkoa vanha, tein monta ruokalajia herkkuja ja vein tytöt piknikille, illalla käytiin baarissa. Se oli liian pitkä aika olla vauvasta erossa, tällä kertaa ajattelin pyytää tytöt tähän et voin illan aikana imettää vauvaa kun syödään ja istutaan iltaa. Sit poistun vaan pariks tunniks kaupungille. Maidot pumppasin etukäteen pakkaseen.
Yön olin vauvasta erossa muistaakseni ekan kerran nelikuisena, niin että mies hoiti. Mummolaan jätettiin yökylään eka kerran joskus yli puolivuotiaana niin et päästiin miehen kanssa kaksin syömään ja elokuviin.

Muoks. Niin joo ja mulla toi maidon tulo tasaantu silleen ettei pahemmin tarvinnut pumppailla poissa ollessa. Puolivuotiaaksi täysimetin ja osittain vuoden. oho. tulipa pitkä teksti. sori. :ashamed:
 
PXIE & LABELLO: Mulla on ihan samoja tuntemuksia mahan suhteen kuin teillä, välillä ei haluu millään ees ajatella luopuvansa masusta ja sitten heti petään toivoo et ny heti ulos musta.

RISTIJÄISET: Pidetään meillä silloin kun vauvalle ostettu puku on sille sopivan kokoinen (68cm) koksakohan vauva ois sen kokoinen? Voi olla et tulee kyl toisaalta rsitittyy sitten isokokoisessa puvussa kun sehän pitää hoitaa 2kk sisällä. Mut otetaan veikkauksia vastaan koska voisi vauva olla 68 cm? Ristiäiset pidetään puolustusvoimien upseerikerholla ja ristii sotilaspappi.

VIERAISTA & TUULETTUMISESTÄ: Mulla kun kaverit asuu 100km päässä ja niitä on päivittäin ikävä vaikka monta kertaa viikossa soitellaankin ja nähään aina välillä, ja ovat tosi läheisii niin saavat tulla heti ku vaaviu on syntyny pari läheisintä tulee varmaan jo sairaalassakin käymään isovanhempien lisäks. Oon myös ajatellu pitää äiti-varpajaiset tosin varmaan silloin ollaan ihan täällä meillä, mutta sitten meillä on tulossa puolustusvoimien illallisjuhlat maaliskuussa niin ajattelin kyllä ihan ahtautua iltapukuun pyytää äitin lapsenvahdiksi tänne meille, et voin sitten juosta juhlista kotiin jos alkaa ahistaa erossa olo.

SYNNYTYS KÄYNTIIN: Mä ostin kaupasta vattulehti teetä ja oon sitä ny litkiny täs menemään, on kyl ollu paljon voimakkaampia suppareita ja eilen tuli jopa 4min välein ja vatsa ainaki toimii hyvin, vaikka ei mitään tositoimia ookkaan vielä tullu. Vauvvallekin oon laittanu pedin valmiiksi ja sellasen älyttömän söpön vauvapyyhekoukun kylppäriin, sekä kaiken muunkin tutit on keitetty ym. Kämppäkin on siivottu putipuhtaaksi ja tänään ajattelin ottaa oikein pitkät löylyt saunassa ja sitten sitä kolmatta ssää jos vaan yhtään innostuu. Ni ja sitten tietenkin suunnittelen tekeväni kaikkea kivaa lähi tulevaisuudessa jos vaikka murphyn laki auttaisi.

Toukka & Karate Kid 36+
 
Liikkeistä: Ei mulla tule sitä 10 liikettä per tunti. Tai jos tulee, en noteeraa kaikkia. Kuitenkin tasaiseen vaavi liikkuu ja vielä mahtuu myllertämäänkin oikein kunnolla eli en pitäisi mitenkään vähäliikkeisenä.

Tuulettuminen vauvan tultua: Esikoisesta taisin käydä baarissa n. 2 kk:n kuluttua. Rintoja kivisti, mutta ihan hauskaa oli. Lapsi oli isänsä hyvässä hoidossa, ja pystyin luottamaan täysin siihen, että pärjäävät, koska mies hoiti muutenkin vauvaa paljon. Tokalla kertaa en muista koska olisin mennyt baareihin tai muualle... Taisi olla vasta kesällä (syntyi siis kans helmikuussa). Vauva nukkui vieressä ja ei siitä tehnyt mieli lähteä minnekään. Salilla ym. kyllä kävin iltaisin kun imetysvälit kasvoivat nopeasti aika pitkiksi. Joskus kyllä mies soitti perään, että "millos tuut, me kaivattais tisua". :LOL:

Nyt on mullakin jotenkin huono olo...ehkä tää on samaa, mitä monet on täällä valitelleet. Eikä ole yhtään nälkä, vaikken ole tänään syönyt kuin kaksi paahtista, yhden lihapullan, ja vähän mokkapalataikinaa. :xmas: Janottaa vaan hulluna.

Taidan suunnata päikkäreille.

Kössi 36+3
 
Pikainen merkkaus..

Kotiuduttiin juuri kummipojan ristiäisistä, hyvin meni vaikka matkaa olikin reilu 200km/suunta.
Vähän jänskätti lähteä mutta luotin siihen ettei synnytys vielä käynnisty kun ei oo mitään oloja. Ja onneksi ei käynnistynyt.. Nyt rentoa lököilyä ja kohta saunaan :) .

Mulla oli torstaina se synnytystavan arviointi ja lääkäri kokeili niin kovakouraisesti noita lantion luita että vieläkin aristaa ristiselkää ja häntäluuta. Huh, tuli ihan vedet silmiin. Onneksi synnytyksessä on sitten niitä puudutusaineita käytössä...

Eipä kummempia, vointeja kaikille!

T.R+P 37+0
 
Synttäreillä pyörähetty ja nyt taas tylsää iltaa viettämään :headwall: mies pelailee veljensä kanssa (pelanneet jo klo. 14 lähtien...) ja minä koetan keksiä taas jotain puuhasteltavaa. Ei ole edes pyykkiä, kuvitella, tai on mutta niin vähän että en raaski pyörittää niin vajaata koneellista...

Vieraista...Minä olen itse aikamoinen kyläluuta ja kaipaan ihmisten seuraa, joten ensimmäiset saavat tulla kunhan ollaan kunnolla kotiuduttu, tarkoittaa varmaan seuraavaa päivää kun kotiin päästään. Kaverit kyllä saavat hieman odottaa, mutta mummot ja kummit ovat tervetulleita.

Mitenkähän sitä jaksaa odottaa sinne helmikuulle, kun nyt on jo niin tylsää... Ihaninta on päästä paijaamaan omaa vauvaa ja antaa sille hellyyttä ja rakkautta. Toinen mikä on ihanaa niin vauvan pukeminen...saan pukea sen just niinkuin haluan kaikkiin ihaniin vaatteisiin :) Tosi paljon tekis mieli shoppailla vaatteita, mutta kun ei oikein ole varaa ja niitä vaatteita on jo muutenkin aika paljon.

Vattulehtiteetä ajattelin itsekkin koittaa...hmm...ehkä se toimii :)

Mutta palailen illan mittaan jos jotain erityistä on :)

Jospi ja Papuliina 35+1 :wave:
 
Pitkästä aikaa taas :wave: lukemassa oon käyny, mutta kirjottamiseen vaan ei tunnu olevan aikaa. Nyt on oppari jätetty ja loppuraskauden "vapaa" päivät koittaa.

Meinasin kysyä, onko täällä muita jotka ovat olleet koko ajan kipeitä? Mulla on flunssaa nyt kestänyt jo 7 viikkoa, yhen buutti kuurin oon syöny ja huomenna ajattelin käydä ruinaamassa toisen. Ihmettelen vaan kun ei oikein meinaa saada lääkettä tähän oloon. Miten kummassa sitä jaksaa synnyttää, jos ei henki kulje flunssan takia???

Äippäpolilla kävin perjantaina kontrolli ultrassa. Viikkoja oli kasassa 36+2 ja natiaisen painoarvio oli 2,9 - 3 kg :) että ei mikään pieni vauva taasen tulossa. Esikoinen oli syntyessään 4042g ja synty 40+4 mitenkään en isompaa kyllä mielellään synnyttäis :whistle: ja varsinkin jos tää flunssa ei hellitä otettaa, niin leikkaako ne sitten???

Jossain vaiheessa täällä oli arvuuteltu koska vauva syntyy... oma veikkaus ettei ihan laskettuun asti päästä, mutta varmaan ihan tammikuun-helmikuun vaihteeseen kuitenkin. Esikoinen täyttää 3v 26.päivä, joten :whistle:

Hassua kyllä, ettei kukaan ole vielä vauvaa helmikuisista saanut, kukakohan on ensimmäinen :D

Pitää tässä loppua kohden aktivoitua, kun on saanut tosiaan noi kouluhommatkin pois käsistä... valmistumista odotellen :p

Orchid ja pikkunen melskaaja 36+4
 
voihan olla,että listalta on joku jo synnyttänyt,mutta ei enää pyöri palstalla. kuitenkin vaan murto-osa kirjottelee. muutama on pyytänyt yv:n kautta listalta poistoa,kun vauvat ovat lentäneet enkeleiksi :'(

meillä on alkanu sota nukkumisen kanssa. poika ei meinaa millään pysyä sängyssä,juoksentelee ympäri makkaria ja huutelee välillä et vessaan pitää päästä tai on jano tai peitto huonosti :kieh: hermot tiukilla.

sovittiin tuossa kaverin kanssa et nyt aletaan lenkkeillä oikein urakalla. saas nähdä jääkö taas pelkäks puheeks,ollaan nimittäin sama asia päätetty joskus aiemminkin :LOL:
tänään käytiin kävelemässä ja muuten ihan hyvältä tuntu,pienikin ylämäki vaan pistää puuskuttamaan,poika alkaa painaa jo noissa vaunuissa. ja jos hän taas kävelee,niin silloin se ei oikein kunnon lenkki ole..

ihana tuo selkä kun on rauhottunut!!! se oli niin kamala yhdessä vaiheessa, on tuosta tukivyöstä tainnu olla apua vaikka niin sitä epäilinkin. heti huomaa jos sen unohtaa laittaa,niin selkä kipeytyy huomattavasti enemmän.

että eipä tänne taaskaan ihmeitä
labello ja mytty 36+0 :heart:
 
Labello: Meillä on ihan sama ton nukkumaanmenon kanssa... Välillä 1½tuntia samaa rumbaa. Hermoja kiristää ja niin kun toivoisi että kävisi rauhassa nukkumaan että jäisi illalla edes pikkasen omaa aikaa niin ei :kieh: Kyllä kaikki jutut ja verukkeet keksii. Nyt viikon(!) mummolassa ja tää aikoo nauttia ihan kympillä, mieskin alkuviikon poissa! =)
 
iltaa! :wave:

Jos nyt jaksais vähän kommentoida jotain!

leipomuksista En taida tehdä mitään valmiiksi.Jos sit jotain vääntää,kun tietää et joku on tulossa tai sitten ostaa vaan kaupasta.

kotona oleminen Haluaisin olla kotona niin kauan kun se rahallisesti on mahollista ja niin kauan kun pää kestää! :whistle: Olen ny ollu koko ajan esikon kans kotona(poika ny 1v9kk)Olen kyl nauttinut tästä ajasta!

rt1 ja rt2 En oo koskaan noista kuullu!Tää kaveri on kyl välil toisel puolel ja sit taas toisena iltana hän voi ol ihan eri päin! =)

toppatakki Ei enää kauheen hyvin mee kiinni,joten tääl kuljetaan ruokottomasti takki auki! :LOL: Jaa,että miksiköhän olen kipee!! :whistle:

ristiäiset Ei olla kyl viel yhtään niitä mietitty ja kummitkaan ei oo selvillä...apuva! :eek:

ulos lähtemisestä Eka kertaa oltiin miehen kanssa leffassa ja syömäs hääpäivän kunniaks ku poika oli kolmen kuukauden ikänen!Mä olin tyttöjen kanssa viihteellä kun poika oli vuoden ikänen!Ekaa kertaa mummolas poika oli yötä kun hän oli n.1v5kk.
Mun mielestä se tekee ihan hyvää että äiti pääsee välillä tuulettumaan,eihän sitä muuten jaksa!

vieraista kotiutumisen jälkeen Halutaan varmaan ainakin pari päivää olla ihan rauhassa ja opetella elämään uutta arkea,kun meitä sit onkin neljä!Riippuu tietty vähän siitäkin että miten synnytys on mennyt ja miten siitä on selvinny ym.
Viimeksi tais mennä joku viikko ennekun meil tuli porukkaa häntä kattomaan.Sairaalaankaan emme "päästäneet"isovanhempia ja meijän sisaruksia kun vasta seuraavana päivänä.Se oli kyl ihan hyvä ratkasu,ku olin vähän kipeä sektion jälkeen!He onneksi ymmärsivät asian!

KYRSÄ Onneksi koiralla olikin sitten kaikki hyvin ja hän saa viettää eläkepäiviä! :heart: Kyllä ne eläimet vaan ovat sellasii perheenjäsenii!Mua harmittaa kun meillä ei voi olla mitään lemmikkii,koska miehellä on astma! :|

Abu Olipas herkullinen ohje!Täytyykin tehä joku kerta! :p

haavemamma Onko kaikki hyvin?! Onko tuntunut liikkeitä?


ON: Täällä kova nuha ja yskä jatkuu! :ashamed: Maha on kans ollu tosi outo!Ihan kun ois mahatauti,mut ei sit kuiteskaan!

Täällä on kans suu tosi kuiva ja mulla on kieli ihan outo....Se on ollu oikeastaan sellanen jo esikon odotuksesta asti!Se on ihan valkoinen ja nyt siihen on tullu sellasii laikkuja!!
:eek: Tänään se ja koko suu sekä huulet tulivat ihan kipeeks!Nyt sit mielikuvitus laukkaa ja mul on mielestäni syöpä tai joku! :snotty: Täytyy kysyä siitä tiistaina lääkärissä!!

Oho,nyt tais tulla aika romaani!! :LOL:

Kovasti aina jännittää että joko joku on saannu nyytin kainaloon!Pian on se aika käsillä!

Voikaa oikein hyvin!! :hug:

Öitä! :wave:

Tyypin äippä ja Einari 35+6
 
Yötä mammat,

Niisku ja Tyypin äippä ihan herkistyin kun olitte kaivannut meitsiä :hug: Kaikki ok, kyllä niitä liikkeitäkin on tuntunut, perjantai oli vaan pirun hiljainen. Tänään taas ihan jotain muuta, että ei pitäisi huolestua. Ollaan puuhattu kaikkea, mm. leffaa, ulkona syöminkiä, siivoilua jne..etten ole ehtinyt palstalle..tai lukenut aina vähän matkaa, mutta sitten jäänyt kesken taas.

Huomenna nla lekuri sitten ja saa kuulla että toivottavasti kaikki hyvin! Aamusella kosmetologille ja toukan kanssa sapuskoimaan. Ti ja ke perhevalmennusta, lisäksi kampaaja. Tuntuu että kun on yksikin tekeminen joka päivälle että olis muka jotenkin kauhea kiire viikko tulossa, voi sissos :eek:

Tänään aamusta jo sormet kuin nippu...pulleita nakkeja, iltapäivästä sain hädintuskin kihlasormuksen pois. Jalat myös TOSI väsyneet koko ajan. Silti reippailtiin pikkulenksu raittiissa ilmassa, sauna päälle. Vieläkään ei supistele..

Hyvää yötä!

hm ja hissukka nöksy 36+4
 
Huomenta!

Täällä yksi huonosti nukuttu yö taas takana ja ajattelin sitten ennemmin nousta sängystä kuin jatkaa sitä silmät kiinni makoilua. Suonette anteeksi jos kirjoittelen jotain aivan sekavaa, sillä tästä päästä ei varmaan mitään kovin viisasta saa ulos :)

Haavemamma, hienoa että kaikki tuntuisi olevan hyvin :hug: Kerrohan sitten vielä mitä se lekuri sanoo huomenna. Jotenkin luulisin että noi hiljaiset hetket on ihan normaaleja siinä mielessä, että vauvalla alkaa olla jo aika ahdasta siellä masussa eikä pääse enää niin paljoa liikkumaan. Tälläista olen siis jostain lukenut. Mutta ainahan se on hyvä päästä lääkärille juttelemaan, niin saa rauhallisemman mielen.

Toi on muuten ihan totta mistä Haavemamma kirjoitteli eli et jos on edes yksi tapaaminen päivässä, niin tuntuu et on ihan kauhea kiire :) Onneksi tänään ei ole yhtään mitään sovittuna, mutta huominen ahdistaakin jo etukäteen. Huomenna on siis neuvola aamulla, lääkäri päivällä ( tilasin yksityiselle ajan, kun en ihan tuohon neuvolaan luota täysillä ) ja illalla vielä perhevalmennusta pari tuntia :eek: Mitenhän siitä selviää ja millähän ihmeellä sitä noi matkat liikkuu... Onneks loppuviikosta onkin sitten rauhallisempaa.

Nyt katsomaan jotain aamista, palataan :wave:

Niisku ja aarre 35+3
 
Huomenta kaikki mammat!

Täällä on alkamassa viimeinen työviikko ennen äitiyslomaa. Olen jo kaikenlaista ensi viikolle suunnitellut ja jo nyt huomannut että tuntuu että tulee 'kiire' eikä päivälle voi suunnitella kuin yhden asian :eek:

Mahaa tullee kanssa varmasti ikävä, tosin selkävaivat saavat jo odottamaan että muutama viikko vielä menisi ja vauva syntyisi. Laskeskelin, että noin kolmen viikon kuluttua voisi alkaa jumpata jne josko saisi vaikkapa synnytystä hiukan käyntiin... Saas nähdä, kahden viikon kuluttua on myös synnytystapa-arvio, siellä kaiketi kuulen miltä paikat näyttää eli onko mitään muutoksia vielä. Eilen piti lähteä kävelylle mutta sain sitten kääntyä kotipihalta takaisin, niin paljon taas alavatsalla ja reisissä sattui. Nyt olen taas vaihteeksi taipuvainen ajattelemaan että voisivat olla supistuksiakin mutta voivat olla kyllä muutakin (liitoskipuja?)...

Miten muuten se vattutee, siis pitäisikö sillä olla jotain synnytystä edistävää vaikutusta?

Tuulettumaan lähtemisestä - mulla ei ole vielä mitään ajatusta koska mahdan haluta ja hennoa lähteä. Miehen kanssa on sovittu, että vauvan synnyttyä pyrittäisiin noin kerran kuussa viettämään ilta kahdestaan, meillä kun nuo isovanhemmat ovat niin lähellä että hoitopaikka löytyy varmaan helposti. Miehelle olen alustavasti sanonut, että tuskin ainakaan ekaan neljään kuukauteen haluan minnekään isommin, varsinkaan jos imetys onnistuu ja voin suunnutelmien mukaan täysimettää ainakin sen ajan. Toisaalta on hauska suunnitella mitä sitten teemme, ehdotin että vuorokertoina toinen saa suunnitella ohjelmaa ja toinen kieltäytyä vain hyvin perustellun syyn vuoksi ;)

Päätin nyt viimeisten viikkojen vuoksi (ja eilisen loputtoman ruokahalun & herkuttelun vuoksi) olla kovin kurinalainen syömisten suhteen ja kirjata oikein ylös mitä syön päivän mittaan. Sitten ei pääse juksaamaan itseään... Toimi ainakin syksyllä aiemmin hyvin. Tosin, tänään olen menossa kavereiden kanssa ulos syömään, hyvin alkaa siis...

Mukavaa viikkoa ja jännittäviä aikoja kaikille,
almaa vko 35
 
Huomenta mammat! :wave:

vieraista: MÄ KAIPAAN SEURAA ja olen aina synnärilläkin toivonut, että tulisi paljon vieraita, muuten siellä hajoo pää :D No mulla olleet kaikki synnytykset niin helppoja, että ei se voimia ole vienyt. Tietty jos mulla on huonekaveri ollut niin ollaan sit vierailuajan ulkopuolella siellä käytävän yhteistilassa niin ei häiritä muita, jotka haluaa levätä!
Kotiinkin vieraat ovat tervetulleita, kunhan ei nyt ihan saman päivänä kun ollaan kotiuduttu. Tai mun äiti on täällä ollut aina heti ekana päivänä ja sairaalassakin sen 5 kertaa päivässä (on sairaalassa töissä)... Kun ei itse pääse minnekkään vauvan kanssa niin sit on pyydettävä meille seuraa, ettei tylsistytä. =)

Käsien kutinasta: Mulla kutisee jonkinverran, mutta ne maksa-arvot oli ihan kunnossa! Kuulemma nää vaihtelevat ilmat saattavat aiheuttaa kutinaa.

Ristiäiset: Me pidetään varmaankin maalis-huhtikuussa seurakunnan tiloissa. Siellä ollaan pidetty kakkosen ja kolmosenkin ristiäiset. Sieltä saa kaikki pöytäliinat ja astiat. Lisäksi mun mummun sisko on aina tullut tarjoilemaan sinne kun on ollut siellä joskus töissä niin ei mun itse tarvitse huolehtia siitä, että kaikilla on kahvia tai ettei pullat pala uuniin... :whistle: Ja mikä parasta EI TARVITSE SIIVOTA :saint:

eipä täs kummempia, tänään on taas neuvolapäivä. Tuun sit kertoileen teille kuulumisia. Ehkä mun sf-mittakin olis jo noussut takaisin käyrille kun nappula on vihdoin pää alaspäin :xmas:

-kyrsä ja nappula 34+3
 
Kurkkii ja kukaan ei vielä jakautunut!!

Kovasti on tullu tekstiä, johan tässä monta hetkeä tuli luettuakin kuulumisia.

Monilla on nyt se haikeus masusta josta itse olen "kärsinyt" jo monta kuukautta... :LOL: Nytkin mietin miltä tuntuu kun masu on tyhjä.Mutta vastaavasti sylissä vauva, todella ristiriitasia ajatuksia siis.

mun viime viikon neuvolakuulumiset;

rr 120/73
rt
sf 33
paino +-0g
turvotus -
pisu puhdas
syke 150
hemog.137

eli omassa navassa kaikki ok.Ensi viikolla sitten pitäisi olla vauva sykyssä...ajattelin nyt vaihtaa lakanoita ja pyykinpesua harrastaa, niin eivät ne jopit odota kotona sitten.Muutoinkin tehdä ruokia ym, puoli valmiiksi niin ei tarvi heti lähteä ruoka ostoksille, saa rauhassa olla vauvan kanssa kotona :heart:
Kaikki on valmiina nyt, sairaalakassi on edelleen pakkaamatta, mutta sinneppä ei nyt ihan hirveesti tarvi kamaa kerätä kuitenkaan.

nyt aamupalaa napsimaan lisää, kun jäi jotenkin nälkä vaikka muka söin kattavsti..

sini 37+0
 

Yhteistyössä